هنوز داروی قطعی برای درمان کرونا وجود ندارد
سایر منابع:
سایر خبرها
ابتلای 28 میلیون ایرانی به کرونا/ 85 درصد مبتلایان بدون علامت هستند
به گزارش بولتن نیوز ، مسعود مردانی،فوق تخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در توضیح این مطلب که عنوان شده 25 میلیون نفر از مردم کشور به کرونا مبتلا شده اند ، اظهار داشت: معمولا روند پس رفت یا پیشرفت بیماری با مطالعات اپیدمیولوژی مشخص می شود. برای نمونه در یک شهری تعدادی از افراد بدون علامت که هیچ بیماری نداشته اند مورد آزمایش
این علائم کرونا را در کودکان جدی بگیرید
سلامت نیوز : بر اساس مطالعات صورت گرفته، 80 درصد کودکان مبتلا به کرونا سابقه تماس با افراد مبتلا و یا سفر را داشته اند و شایع ترین علائم ابتلا نیز تب و سرفه بوده است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از روابط عمومی دانشکده بهداشت دانشگاه تهران، شواهد موجود نشان می دهد که کودکان آلوده به ویروس کرونا ممکن است بدون علامت باشند یا علائم تب، سرفه خشک و خستگی را نشان دهند. تعداد
80 تا 85 درصد موارد مبتلا به کرونا بدون علامت هستند
ایمنی جمعی است؛ بنابراین چه سیاست کشور بر ایجاد ایمنی جمعی باشد و چه نباشد، ما در حال حرکت به سمت ایمنی جمعی هستیم. اعتقاد بنده این است که روند ایجاد ایمنی نسبی، روند مثبتی است. با توجه به این موضوع برای دسترسی به واکسن باید وضعیت بیماری در ایران و جهان را کنار یکدیگر بسنجیم. در صورتی که یک بار ابتلا به بیماری سبب عدم ابتلای مجدد به کویید19 باشد، نشان می دهد فرد در برابر بیماری ایمن شده است، ولی
آیا بی اشتهایی در کودکان می تواند از علایم کرونا باشد
سلامت نیوز : کووید - 19 طیف وسیعی از گروه های سنی از کودک تا بزرگسال را مبتلا می کند. سوالی که به دنبال پاسخ آن هستیم این است که آیا بی اشتهایی و حالت تهوع در کودکان می تواند از علایم ابتلا به کووید - 19 باشد؟ به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در راهنمای پاسخ به پرسش گزارشی با عنوان آیا بی اشتهایی و حالت تهوع در کودکان
تخمین زده شده تاکنون 25 میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شدند/احتمال ابتلای 35 میلیون نفر دیگر
دارد را باید استفاده کنیم. ما باید دربرابر این بیماری در بخش سلامت و اقتصادی تاب آوری ملی را بالا ببریم. روحانی تصریح کرد: باید در بعد اقتصادی کالای مورد نیاز مردم در دسترس آنان باشد و تولید برای ما اهمیت ویژه ای دارد که هم کالاها فراهم شود و هم بیکاری رخ ندهد. 15 میلیون نفری که در بخش تولید مشغول هستند با خانواده هایشان به پنجاه میلیون نفر افزایش می یابند و باید از آنان به خوبی حفاظت
پراکندگی ابتلا به کرونا درتهران
ایجاد ایمنی نسبی، روند مثبتی است. به گزارش ایسنا وی افزود: در صورتی که یک بار ابتلا به بیماری سبب عدم ابتلای مجدد به کووید-19 باشد، نشان می دهد فرد در برابر بیماری ایمن شده است، ولی اگر ایمنی پایدار نباشد حداقل تا زمان دسترسی به واکسن و درمان قطعی به طور موقت از این مخمصه نجات پیدا می کنیم. مردانی درباره تخمین موارد ابتلای تا 35 میلیون ایرانی به بیماری در ماه های آینده، تصریح کرد: در
رایج ترین علائم کووید19 در کودکان
تنفسی، علائم گوارشی مانند حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال را هم نشان می دهند. در نتیجه با وجود اینکه تهوع در کودکان بیمار شایع نیست، در برخی مطالعات، جزو علائم همراه گزارش شده است. بنابراین در دوران همه گیری کووید 19، باید مراقب علائم موجود در کودکان بود و در صورت علامت دار شدن با پزشک یا مراقبین سلامت مشورت کرد. این مطلب برایم مفید است بلی 1 نفر این پست را پسندیده اند
مجموع فوت شدگان فارس در اثر کروناویروس به 335 مورد رسید
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در استودیو سلامت دانشگاه و تببین آخرین وضعیت کروناویروس در استان، از افزایش آمار بررسی تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان به 194 هزار و 824 مورد خبر داد. اکبری با ابراز تاسف از جان باختن 16 هم استانی دیگر در اثر ابتلا به کرونا ویروس طی روز گذشته تاکنون، افزود: هم اکنون مجموع موارد مرگ
واکنش های مجازی به آمار 25 میلیونی مبتلایان کرونا در ایران/ چند نفر جان باخته اند؛ 14 هزار نفر یا نیم ...
درحالی که طبق آمارهای وزارت بهداشت از زمان شیوع کرونا در کشور تاکنون 273 هزار و 788 ایرانی به کرونا مبتلا شده و 14 هزار و 188 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند، حسن روحانی، رئیس جمهوری روز گذشته (28 تیر) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: گزارشی از معاونت تحقیقات وزارت بهداشت به دست ما رسیده مبنی بر این که تاکنون 25 میلیون ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و حدود
تاثیر استرس بر وضعیت روحی کرونایی ها در دوران قرنطینه
شفاآنلاین سلامت یک روانشناس ضمن توضیحاتی درباره تاثیر استرس و اضطراب در ابتلا به بیماری کووید-19 گفت: افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند ظرفیت تحمل روانشناختی پایینی دارند و در شرایط قرنطینه آسیب شدید روحی متحمل می شوند. به گزارش شفاآنلاین :گوهریسنا انزانی ضمن ارائه توضیحاتی درباره تاثیر استرس و اضطراب در ابتلا به بیماری کووید-19 ، با بیان اینکه انسان ها در مواجهه با حوادث ناگوار
دو علامت خاص برای اکثر مبتلایان شدید ویروس کرونا
بودند. یک پنجم آنها به پشتیبانی تهویه نیاز داشتند. پنج هفته پس از اعزام به خانه، بیش از نیمی از بیماران (53 درصد) از خستگی گزارش کردند و تقریبا نیمی از آنها (43 درصد) هنوز دچار تنگی نفس بودند. براساس این مطالعه، دو علائم شایع در بین بیماران درد مفاصل (27 درصد) و درد قفسه سینه (نزدیک به 22 درصد) است. تنها 13 درصد کاملاً عاری از علائم COVID بودند، در حالی که 87 درصد حداقل یک علامت مداوم
هشدار، مبتلایان بی علامت، بیشترین خطر انتقال کرونا هستند
/> رییس جمهور با بیان اینکه برای قطع زنجیره ابتلا به کرونا همه باید با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی دست به دست هم بدهند، گفت: طبق گزارش معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، 30 تا 35 میلیون نفر احتمالا در ماه های آینده در معرض ابتلا به این بیماری هستند. دکتر روحانی با تاکید مجدد بر اهمیت رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، اظهارداشت: طبق همین گزارش، از هر یکهزار نفری که به کرونا مبتلا می شوند
ابتلای 25 میلیون ایرانی به ویروس کرونا/ احتمالا 35 میلیون ایرانی دیگر هم در معرض ابتلا به کرونا قرار ...
نداشته باشند و متوجه هم نشوند. حدود 350 نفر علائم خفیف دارند و اصلا نیاز به بستری ندارند و ممکن است 150 نفر از 1000 نفر نیاز به بستری داشته باشند. پس ما یک جمعیت چند 10 میلیونی پیش رو داریم که باید خودمان را آماده کنیم. رئیس جمهور تصریح کرد: شاهد دو موج در ماه اسفند، فرودین و اواخر خرداد در کشور بودیم. در موج اول برخی از استان ها درگیر بودند مانند قم و گیلان که در راس ابتلا بودند. براسا
اکنون 25 میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شدند/ احتمال ابتلای 35 میلیون نفر دیگر وجود دارد
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه همزمان با مبارزه فراگیر با کرونا، باید تاب آوری ملی و جامعه را در دو بخش سلامت و اقتصادی بالا برد، گفت: روند تولید و اشتغال باید تداوم یابد و در همین چارچوب ضروری است تا دستورالعمل های حفاظتی و بهداشتی دقیق و با شدت در مراکز تولیدی مراعات شوندحجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تقریباً در ماه پنجم مواجهه با این ویروس خطرناک
روحانی: روند تولید و اشتغال و مبارزه با کرونا، باید همزمان تداوم یابد
کشورمان از بیماری عبور کرده و بقیه جمعیت حدود 30، 35 میلیون نفر احتمالاً در معرض این ابتلا در ماه های آینده خواهند بود. وی ادامه داد: در همین گزارش پیش بینی شده است که تعداد بستری ها تا پایان امسال حدود 2 برابر آن مقداری بوده که در این 150 روز گذشته شاهد آن بودیم و ممکن است سال آینده هم در ماه هایی گرفتار این بیماری باشیم. روحانی با بیان این که زمان پایان کرونا را نمی دانیم گفت
روحانی:35 میلیون ایرانی در معرض ابتلا به کرونا هستند
به گزارش راهبرد معاصر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در پایان ماه پنجم در مواجهه با این ویروس خطرناک هستیم و همچنان نگرانی در ایران و سطح جهان وجود دارد. * تا الان 25 میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده اند وی ادامه داد: چون داروی قطعی، واکسن و ایمنی جمعی نداریم راهی نداریم دست به دست هم دهیم و زنجیره ابتلا را قطع کنیم
ابتلای 25میلیون ایرانی به کرونا
شان خفیف است و اصلا نیازی به بستری شدن ندارند، اما ممکن است 150 نفر از هزار نفر نیاز به بستری شدن داشته باشند. وی افزود: پس یک جمعیت چند ده میلیونی پیش رو داریم که در میان هر هزار نفری که در ابتلا قرار می گیرند ممکن است صد نفر یا بیشتر از صد نفر نیاز به بستری شدن داشته باشند لذا باید خودمان را برای این آماده کنیم. رئیس جمهوری اضافه کرد: موضوع عجیبی در این بیماری وجود دارد بیماران بدون علامت هستند
روحانی: باید تاب آوری ملی را افزایش دهیم/ موج دوم کرونا ناشی از ریختن ترس مردم بود
قم و گیلان آغاز شده که به مسافرانی بازمی گردد که از ووهان وارد شدند و در قم این سفرها مربوط به مسائل اقتصادی و در گیلان مربوط به مسائل دانشجویی و تفریحی بوده است. وی ادامه داد: موج اول را عبور کرده ایم و موج دوم عمدتاً مربوط به پایبندی مردم به آداب و سنن است و عزا و عروسی و مهمانی ها و ایام تعطیلات تابستانی و روابط اجتماعی خاص ماست که توجه خاصی هم در آن به این بیماری نشده است.
وضعیت استان فارس قرمز شد
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی شهر فردا ، علی اکبری با حضور در استودیو سلامت فارس، گفت: طی 24 ساعت گذشته 15 نفر دیگر به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند. وی با بیان اینکه با مرگ این افراد، مجموع آمار مرگ و میر در اثر این بیماری در فارس به 309 نفر رسیده است، افزود: هم اکنون نیز 80 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.
این علائم کرونا را در کودکان جدی بگیرید
گزارش شد. در مطالعه ای که به بررسی 10 کودک مبتلا به کووید 19 پرداخته است 80 درصد کودکان، سابقه ای از تماس با افراد مبتلا به کووید 19 یا سابقه سفر به مناطق پرخطر را داشتند و شایع ترین علائم ابتلا در این کودکان، تب (80 درصد)، سرفه (60 درصد)، گلودرد (40 درصد)، گرفتگی بینی (30 درصد) و عطسه و آبریزش بینی (20 درصد) بود. در مطالعه ای دیگر نیز بیان شد که معمولا کودکان مبتلا بدون علامت هستند و در
اصفهان در آستانه وضعیت قرمز کرونا
آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان اصفهان به غیر از کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: هم اکنون تعداد کل 790 نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانها بستری هستند که از این میان 135 نفر بدحال هستند و در بخش مراقبت های ویژه از آنها پرستاری می شود. وی افزود: تعداد موارد دارای علامت و بستری شده در شبانه روز گذشته در بیمارستان های اصفهان 105
رییس جمهور: 35 میلیون ایرانی احتمالا در ماه های آینده در معرض ابتلا به کرونا هستند
در معرض ابتلا خواهند بود و این نکته خیلی مهمی است یعنی اگر این گزارش را امروز مبنا قرار دهیم، 25 میلیون نفر در کشورمان از بیماری عبور کرده و بقیه جمعیت حدود 30، 35 میلیون نفر احتمالاً در معرض این ابتلا در ماه های آینده خواهند بود. وی خاطرنشان کرد: در همین گزارش پیش بینی شده است که تعداد بستری هایی که در آینده، تا پایان امسال باید پیش بینی کنیم حدود 2 برابر آن مقداری بوده که در ا
کرونا را مسافران از ووهان به قم و گیلان آوردند / 5 داروی موثر در اختیار داریم / باید تا پایان سال، آداب ...
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در پایان ماه پنجم در مواجهه با این ویروس خطرناک هستیم و همچنان نگرانی در ایران و سطح جهان وجود دارد. او ادامه داد: چون داروی قطعی، واکسن و ایمنی جمعی نداریم راهی نداریم که زنجیره ابتلا را قطع کنیم. در گزارشی آمده 25 میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا شده اند. 14 هزار نفر هم جان خود را از دست داده اند و 200