برخی اصلاح طلبان اصلاحات را بی حیثیت می کنند
سایر منابع:
سایر خبرها
محمدرضا تاجیک در گفت وگویی از شرایط امروز اصلاح طلبی می گوید؛ نعشِ این شهید عزیز بر دستان ماست
خودشان را انجام می دادند و شرایط خاص خودشان را داشتند کسی مثل آقای خاتمی و امثال ایشان که در جریان اصلاحات و با استقبالی که از ایشان شده بود می توانستند به قدرت برسند، اخلاق را در پای قدرت ذبح نکردند و نهایتا خودشان کنار کشیدند و بعد هم همان طور که گفته بودند آمدند و پشت سر آقای میرحسین قرار گرفتند و اجازه هم دادند ایشان حرکت خود را انجام دهد. ولی برخی دیگر این شیفت را کردند به طرف اینکه
بیژن مقدم: ما هم نعش جریان اصلاحات را می بینیم/پدرخوانده های اصلاحات اجازه ورود نیروهای جوان را نمی ...
اصلاح طلبان قرار گرفت. اصلاح طلبان با دانستن چنین سیکلی می دانند که اگر مجلس یازدهم بتواند تأثیری مثبت تا سال 1400 بگذارد، بی تردید دولت سیزدهم هم اصولگرا خواهد بود؛ به همین دلیل از پیش از انتخابات مجلس سعی کردند که تمام قدرت خود برای تخریب نیرو های انقلاب به کار بگیرند. اکنون هم اقدامات تخریبی آن ها ادامه دارد و می خواهند به مردم چنین القاء کنند که اصولگرایان در مجلس اقدام مثبتی انجام نداده است
علی صوفی: دیگر نمی توان با امثال لاریجانی ائتلاف کرد/اصلاح طلبان اگر رد صلاحیت هم نشده بودند در انتخابات ...
عارف قادر است در انتخابات 1400 یکی از ظرفیت های جریان اصلاح طلب باشد؟ گفت: اصلاح طلبان در کل سرمایه اجتماعی خود را به طور چشم گیری از دست داده اند. به نحوی که اگر شورای نگهبان آن رد صلاحیت ها را انجام نمی داد باز هم احتمال باخت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس وجود داشت. این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: مردم از وضع موجود به شدت خشمگین و از مسئولین متنفر هستند. بخشی از این تنفر و خشم قطعا
ناگفته های تاجیک از 88| انقلابیون انقلاب را می خورند [+فیلم]
بودم که چه موضعی نسبت به میرحسین داشتند ولی در فردایشان چه کردند، این دو را باید از همدیگر تفکیک کنیم. کسی مثل آقای خاتمی و امثال ایشان که در جریان اصلاحات و با استقبالی که از ایشان شده بود می توانستند به قدرت برسند، اخلاق را در پای قدرت ذبح نکردند و نهایتاً خودشان کنار کشیدند و بعد هم همان طور که گفته بودند آمدند و پشت سر آقای میرحسین قرار گرفتند و اجازه هم دادند ایشان حرکت خود را انجام دهد. ولی
اصلاح طلبان به دنبال چه هستند؟!/چرا علی رغم ناتوانی در اجرای وعده ها ، تخریب افکار عمومی ، دروغ و تزویر ...
نمی توانند تنها شعار دهند. آن عملکرد محدود کننده یا سرمایه ماست. با تکیه بر عملکرد 8 ساله آقای خاتمی می توانیم به مردم این امید را بدهیم که با اتخاذ سیاست های عقلایی و منطقی بتوانیم، اوضاع را آرام کنیم. آقای خاتمی در همان دوره 8 ساله توانست بر اوضاع مسلط شود و هنوز که هنوز است، طلایی ترین دوران اقتصادی و معیشتی مردم همان دوران است. اگر اجازه بدهند که اصلاح طلبان یک چهره اصلاح طلب شناسنامه دار با تجربه و کارآمد را به صحنه بیاورند با برنامه ای قابل قبول می توانند کشور را از این بحران نجات دهند. لطفا مطلب ذیل را بخوانید . ...
برای 1400 نیاز به تغییر صحنه داریم/این مجلس حتی اصولگرایان را پوشش نمی دهد
نده در سیاست ایران، در نزد سیاست گذاران انتخابات، نزد نهادهای تعیین کننده و راهبردی نظام، همان سیاست نگاه به انتخابات مجلس یازدهم باشد، حتما مسیر پر هزینه ای برای کشور خواهد داشت. در شرایط امروز ایران به نظر می آید برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 به صورت رقابتی، چند بعدی و چند کاندیدایی برای عبور ایران از شرایط امروز خیلی ضروری است. چه نگاه ما به سیاست داخلی باشد تا نشاط سیاسی ب
صوفی: نگفتم جهانگیری کاندیدای اصلاح طلبان است
آقای جهانگیری با من تماس گرفتند و جویای ماجرا شدند، جزئیات را برای آنها توضیح دادم. وزیر تعاون دولت اصلاحات، گفت: اگر ما از حضور جهانگیری و عارف برای انتخابات آینده سخن گفتیم، به این معناست که آقای عارف و جهانگیری پیش از این کاندیدا شده بودند، بنابراین نامشان بیشتر از افراد دیگر بر سر زبان هاست. فعال اصلاح طلب بیان کرد: البته این افراد خود در درجه اول باید اعلام کاندیداتوری کنند، در حالی
مرد م اصلاح طلبان را قبول د ارند اما فشارها زیاد است
بسیاری از اصلاح طلبان بارها به مساله لزوم رعایت چارچوب های اصلاح طلبی از سوی افراد و اشخاص تاکید د اشته اند . چنانکه چند ی پیش نیز سعید حجاریان از نظریه پرد ازان جریان اصلاحات به این موضوع اشاره کرد که اصلاح طلبی چارچوب مشخصی د ارد ؛ اگر از آنها عد ول کنیم، د یگر اصلاح طلب نیستیم . این د ر حالی است که د ر موضع گیری برخی اصلاح طلبان بعضا د ید ه می شود که نوع اتخاذ موضع آنها تفاوتی با اصولگرایان ند ارد یا از آن طرف برخی؛ از مرزهای اصلاح طلبی عبور کرد ه و افق د یگری را د نبال می کنند . د ر حالی که چارچوب های اصلاح طلبی روشن و شفاف است. لذا بهتر است همه به جای تند روی یا کند روی همان اصل اصلاحات را مد نظر قرار د هند . برای بررسی چرایی عد ول از اصلاح طلبی، ترجیح قد رت به چارچوب ها و رویگرد انی جامعه از اصلاح طلبان با مرتضی مبلغ معاون سیاسی وزارت کشور د ر د ولت اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح طلب به گفت و گو پرد اخته است که می خوانید . ...
کل حاکمیت در وضعیت فعلی کشور سهیم است/ تکرار دولت خاتمی، راه حل مشکل اقتصادی کشور است/ اگر اجازه بدهند ...
توانست بر اوضاع مسلط شود و هنوز که هنوز است، طلایی ترین دوران اقتصادی و معیشتی مردم همان دوران است. اگر اجازه بدهند که اصلاح طلبان یک چهره اصلاح طلب شناسنامه دار با تجربه و کارآمد را به صحنه بیاورند با برنامه ای قابل قبول می توانند کشور را از این بحران نجات دهند.
کیهان: خود را نگران مردم جا نزنید شما دنبال تحریم اقتصادی بودید!
شدند، انگار پشتیبان خود را از دست داده اند و دیگر امیدی به تغییر ندارند. عضو کارگزاران می گوید: اصلاح طلبان در چهار انتخابات اخیر پیروزی های خوبی به دست آوردند ولی عمدتا تو زرد از آب درآمدند، از شاخص های اصلاح طلبی ما می گرفتند و در وقایع مختلف مثل سال 96 و 98، پشت مردم را خالی و مردم را ناامید کردند. او همچنین گفته است که چشم انداز خوبی (برای اقتصاد ایران) دیده نمی شود و دلیلش
ارگان دولت در خدمت جریان تحریف
منتشر کرده است. تاجیک گفته است: {پیش از انتخاب میرحسین به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان} آقای خاتمی جلسه گذاشت. 30، 40 نفری بودند. شاید هم همان 30 نفر بودند - من اسم نمی آورم- آنها جمع شده بودند. آقای خاتمی گفت: آقای میرحسین اعلام کرده من هم به مردم گفتم که باید یا من باشم یا میرحسین. مردم هم می خواهند بدانند صداقت ما چطور است. تقریبا می توانم بگویم تمام کسانی که بلند شدند و صحبت کردند، در
کیهان خطاب به اصلاح طلبان : چرا زودتر نگفتید
ناصر قوامی عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم درباره اظهارات اخیر روحانی به نامه نیوز گفت: اینکه آقای روحانی در سخنان گفته اند که زندگی مردم در حداقل ضرورتشان به خوبی اداره شده است یا آنکه گفته اند کالاها به وفور در اختیار مردم قرار دارد، نشان از بی اطلاعی آقای رئیس جمهور از وضع مردم دارد. یک بزرگی یک بار به من گفت خودت به خرید می روی؟ گفتم بله خودم می روم و احساس می کنم که چه هزینه های سنگینی بر
این حرف ها را چرا در انتخابات 92 و 96 به مردم نگفتید(خبر ویژه)
ناصر قوامی عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم درباره اظهارات اخیر روحانی به نامه نیوز گفت: اینکه آقای روحانی در سخنان گفته اند که زندگی مردم در حداقل ضرورتشان به خوبی اداره شده است یا آنکه گفته اند کالاها به وفور در اختیار مردم قرار دارد، نشان از بی اطلاعی آقای رئیس جمهور از وضع مردم دارد. یک بزرگی یک بار به من گفت خودت به خرید می روی؟ گفتم بله خودم می روم و احساس می کنم که چه هزینه های سنگینی بر
ناامیدی درایتی از تایید صلاحیت چهره های شاخص اصلاح طلب
؛ به طوری که اکنون اصلاح طلبان همان حمایت سال 92 را مانعی جدی برای ادامه فعالیت خود می دانند. به گزارش اعتمادآنلاین، مصطفی درایتی، عضو اتحاد ملت، اظهار داشت: درباره اینکه مردم روی کار آمدن دولت روحانی را مرهون حمایت اصلاح طلبان می دانند باید گفت در سال 92 جریان اصلاحات برای جلوگیری از نگرانی ها چاره ای جز حمایت از حسن روحانی نداشت. پس لازم است به این نکته توجه شود که حمایت از روحانی به
کارایی شورای عالی سیاستگذاری چیست؟
: اگر بنا باشد مردم تصمیم بگیرند، بار ها نشان دادند که در یک انتخابات مبتنی بر عدل، احساس و قانون شکست دادن جریان اصلاحات کار آسانی نیست و اصلاح طلبان در تمام این سال ها از پشتوانه و رای و حمایت مردم برخوردار بودند. این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد:، اما هرگاه در فضای انتخاباتی جریانی بخواهد از ابزار دوپینگ استفاده کند و نگاهش قبل از اینکه به رای مردم باشد، به رای نهاد نظارتی و قدرتی که
فعال سیاسی: دولت روحانی بدشانس ترین دولت پس از انقلاب است
فعال سیاسی پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان را بر حسب عملکرد این جریان میان مردم قوی توصیف کرد و یادآور شد: اصلاح طلبان باید با محور قرار دادن قانون اساسی با ارکان مختلف تعامل و نصیرن را وادار به گفت وگو کنند. پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات 1400 امکان پذیر است خانجانی با بیان اینکه اصلاح طلبان نباید برای حضور در انتخابات 1400 ناامید باشند، خاطرنشان کرد: یک حزب باید مولفه های سیاسی
خباز: گلایه مردم از اصلاح طلبان به معنای پشت کردن به گفتمان اصلاحات نیست/ اصلاح طلبان بازنگری کنند
به گزارش خبرآنلاین ، محمدرضا خباز فعال سیاسی اصلاح طلب در بخشی از گفتگوی تفصیلی خود با خبرآنلاین در خصوص احتمال ظهور یک جریان سوم سیاسی در کشور و به حاشیه رانده شدن اصلاح طلبان و اصولگرایان ، اظهار داشت: بنده به این دلیل که خود را اصلاح طلب می دانم، در خصوص جریان سیاسی متبوع خود صحبت می کنم. به نظر من اصلاح طلبی یک گفتمان و اندیشه است. باید توجه داشت که هیچگاه نمی توان یک اندیشه را از بین برد
حاشیه سیاست
/> ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به جملاتی که اخیرا از سوی رئیس جمهور بیان شده است، به نامه نیوز گفت: اینکه آقای روحانی گفته اند که زندگی مردم در حداقل ضرورتشان به خوبی اداره شده است یا آنکه گفته اند کالاها به وفور در اختیار مردم قرار دارد، نشان از بی اطلاعی آقای رئیس جمهور از وضع مردم دارد. یک بزرگی یک بار به من گفت خودت به خرید می روی؟ گفتم بله خودم می روم و
آرمان ملی نوشت/ حسین کمالی: وضعیت اصولگرایان به مراتب از اصلاح طلبان بدتر است
اصولگرایان تلاش زیادی انجام می دهند که قوه مجریه را نیز به دست بیاورند، اصلاح طلبان چه استراتژی ای برای زیست در بیرون از قدرت دارند؟ برای پاسخ به این سوال در مرحله نخست باید اصلاح طلبی را تعریف کرد تا نسبت آن با قدرت مشخص شود. هنگامی که اصلاح طلبی را به صورت دقیق تعریف کردیم خود به خود نسبت آن با قدرت نیز مشخص خواهد شد. باید مشخص شود رفرم در چه زمینه ای قرار است صورت بگیرد و چه کسانی چنین رفرمی
ما اصلاح طلبان یادمان رفته که باید پاسخگو باشیم نه پرسشگر(خبر ویژه)
باید پاسخگو باشند. آنها چه بخواهند چه نخواهند روحانی به پای آنها نوشته شده است. مردم به حرف اصلاح طلبان به شیخ دیپلمات رای دادند. جریان اصلاحات که خود هم الان از منتقدان تصمیمات رئیس جمهوری است هر چه زودتر باید تکلیف خود را با حسن روحانی روشن کند. وقت آن رسیده است که با رئیس دولت، صریح صحبت کنند و از شعارهایی که داده مطالبه کنند و بپرسند چرا این کار و آن را نکرده و دلیل این همه انفعال
ما اصلاح طلبان یادمان رفته که باید پاسخگو باشیم نه پرسشگر
پیش رو، چندان نمی توانند سؤال کننده باشند و بیشتر باید پاسخگو باشند. آن ها چه بخواهند چه نخواهند روحانی به پای آن ها نوشته شده است. مردم به حرف اصلاح طلبان به شیخ دیپلمات رای دادند. جریان اصلاحات که خود هم الان از منتقدان تصمیمات رئیس جمهوری است هر چه زودتر باید تکلیف خود را با حسن روحانی روشن کند. وقت آن رسیده است که با رئیس دولت، صریح صحبت کنند و از شعار هایی که داده مطالبه
فائزه هاشمی: از رای ام به روحانی پشیمان نیستم
طلبان پیروزی های خوبی به دست آوردند ولی عمدتا توزرد از آب درآمدند به انصاف نیوز گفت: از شاخص های اصلاح طلبی فاصله گرفتند، در وقایع مختلف مثل سال 96 و 98 پشت مردم را خالی و مردم را ناامید کردند. در موضوعات مختلف بیانیه هایی دادند که اگر نام آن حزب از بالای آن برداشته می شد معلوم نبود که این اعلام موضع توسط یک حزب اصلاح طلب است یا مثلا روزنامه کیهان. البته این دلیل بر خوب بودن یا خوب شدن اصولگرایان نیست
اصولگرایان؛ بی برنامه با چالش های گسترده
در چه زمینه ای قرار است صورت بگیرد و چه کسانی چنین رفرمی را طلب می کنند و به دنبال آن هستند. باید مشخص کنیم آیا کسب قدرت برای اصلاح طلبان یک هدف است یا وسیله ای برای رسیدن به هدف؟ به همین دلیل نیز حضور یا عدم حضور اصلاح طلبان در قدرت به تعریف و نگاه ما بازمی گردد مبنی بر اینکه چه تعریفی از اصلاح طلبی ارائه کنیم. بنده معتقدم بهترین راه، تعریف هویت اصلاح طلبی است. امروز ما باید دوباره خود را تعریف
آخرین وضعیت اصلاح طلبان و اصولگرایان برای حضور در انتخابات 1400
نکردند. اما برخی هم از تصمیم و عزم افراد اشاره شده سخن می گویند. علی صوفی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفته است: عارف تصمیم و عزم جدی برای حضور در انتخابات 1400 دارد. اصلاح طلبان خود را در حوزه پاسخگویی به مردم و اقناع افکار عمومی ناتوان احساس می کنند و شاید بخشی از آن به کارنامه نمایندگان اصلاح طلب مجلس و بخش دیگر به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم برگردد. اینکه کدام چهره اصلاح طلب
روزنامه خوانی فردا/ اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند نه طلبکار!
، زیرا صدا و سیما در جایگاهی قرار گرفته که می تواند با در اختیار قرار دادن زمان به افراد کارشناس و با علم، جلوی به قدرت رسیدن یک جریان پوپولیستی را بگیرد. اصلاح طلبان در این روزها با خط تخریب اصولگرایان در رسانه های خود تلاش می کنند تا فضای انتخابات ریاست جمهوری 1400 را به سود تغییر دهند درحال یکه از این موضوع غافل هستند که مردم دیگر گول شعارها و حرف های آنان را نخواهند خورد. اشاره به