سایر منابع:
سایر خبرها
امید اصلاحات به بایدن برای پیروزی در انتخابات
مجموعه سیاست های خود روبه رو شده است. روحانی در حالی سال92 موفق به کسب آرای عمومی و عزیمت به پاستور شد که در نخستین ماه های ریاست خود در مصاحبه ای با اشاره به گفت وگوی تلفنی با باراک اوباما از 2 صفت باهوش و مودب در توصیف او استفاده کرد. آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای و 3 توافق ژنو، لوزان و وین(برجام) در بازه زمانی کمتر از 2 سال باعث شد جریان های غرب گرا و جراید اصلاح طلب، از دوره اوباما به عنوان یک
6 پرده از اشتباهات تاریخی اصلاح طلبان تندرو و دولتی ها درباره مذاکره
بود آنچه برای دولت و تیم مذاکره کننده مهم است، نفسِ انجام توافق است نه محتوای آن پس به هر شکلی که دوست داشتند با برجام رفتار کردند. تیترهای روزنامه های اصلاح طلب فردای امضای برجام، نشانه دقیقی از این میزان خوش خیالی به آمریکایی ها است: "کلید چرخید، ایران خندید"، "جهان تغییر کرد"، "دنیا به احترام ایران ایستاد"، "حصر ایران شکست" و... . اما شاه بیت این تیترها متعلق به روزنامه شرق بود که در
هر کس از پیروزی بایدن ذوق زده نشود سیاه نمایی کرده!/
بگیرد. آذر منصوری دیگر فعال زن اصلاح طلب نیز مجلس را به سیاه نمایی متهم کرده است و بیان می کند: حالا که پیروز انتخابات آمریکا کسی است که گفته به برجام برمی گردد و تحریم ها را رفع می کند، همه جریان های سیاسی فارغ از وابستگی های جناحی و موضوع انتخابات 1400 باید کمک کنند که زبان دیپلماسی ایران رساتر از قبل، پیگیر حقوق مردم ایران و رفع تحریم ها باشد. وی با بیان اینکه تنها دغدغه
ریاض باید بخشی از مذاکرات احتمالی باشد
وزیر خارجه عربستان سعودی خواستار رسیدگی به مسئله موشک های بالیستیک ایران در مذاکرات احتمالی میان تهران و واشنگتن شد. به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان روز شنبه در گفت وگویی با شبکه سی ان بی سی بیان کرد که این کشور باید جزئی از مذاکرات احتمالی میان ایران و دولت بعدی آمریکا بر سر ''توافق هسته ای جدید'' باشد. به گفته وی، عربستان باید جزئی از این توافق جدید
آقای مشاور! مگر الان اصلاح طلبان نیستند؟!/ این دولت آش و کشک خاله ست!
سعود کاملا حسنه بوده؟! تاریخ، عملکرد پر از شیطنت سران آل سعود را بر علیه مردم و مواضع کشورمان از یاد نبرده است... (کشتار سال 66 و فاجعه منا و همکاری با گروههای تروریستی و جدایی طلب و در راس آنها داعش) اصولاً غربگراها مگر غیر از چشم آبی ها کشور دیگری را هم می بینند؟! پس بی جهت خود را به در و دیوار برای فرار از زیر بار حمایت از دولت فعلی نزنید؛ "آش و کشک خاله است" با این تفاوت که شما هم در پختش و هم در خوردنش سهیم هستید! نویسنده: علی صالحی زاده انتهای پیام/ ...
وزیر خارجه عربستان: باید بخشی از مذاکره آمریکا و ایران درباره برجام باشیم
آفتاب نیوز : فیصل بن فرحان آل سعود در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی تصریح کرد: عربستان سعودی باید بخشی از هر مذاکره احتمالی میان دولت آمریکا و ایران در مورد توافق هسته ای جدید باشد. فرحان مدعی شد: عربستان سعودی به دنبال مشارکت با دولت ایالات متحده در یک توافق جدید بالقوه است که نه تنها فعالیت های هسته ای ایران را محدود می کند بلکه همچنین به دنبال تاکید بر فعالیت بدخیم منطقه ای
مرغ 35 هزارتومانی و نعل وارونه بانیان وضع موجود/ سهم عباس آخوندی ها در آلونک نشینی ها
سرپرست گروه فردی مانند آقای ظریف باشد خیلی خوب است . این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات چند سناریو محتمل است. نخست اینکه به همان شکل که بایدن عنوان کرده آمریکا دوباره به برجام بازگردد، اگر بایدن بلافاصله پس از حضور در کاخ سفید دوباره به برجام بازگردد فرصتی پیش خواهد آمد که پنج به علاوه یک به تعهدات خود عمل کند. در چنین شرایطی ایران نیز به تعهدات برجامی خود
نماینده سعودی در سازمان ملل: برجام مرده است / عربستان باید در مذاکره بین دولت بعدی آمریکا و ایران مشارکت ...
عبدالله المعلمی ، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد گفت که توافق هسته ای ایران دیگر مرده است. معلمی که به داشتن مواضع ضد ایرانی در سازمان ملل شناخته شده است، درباره احتمال توافق با ایران در دوره جو بایدن گفت: دولت بایدن خواهد فهمید که باید با ایران توافق جدیدی امضا کند؛ چرا که توافق فعلی مرده است . وزیر خارجه عربستان سعودی امروز نیز در اظهارات مشابهی خواستار
وزیر خارجه عربستان: در هر مذاکره بالقوه بین دولت بعدی آمریکا و ایران، ما هم باید باشیم
آمریکا و ایران در زمینه هسته ای مشارکت داشته باشد که نه تنها فعالیت های هسته ای ایران را محدود کند، بلکه در پی آنچه که وی رفع رفتار های خصمانه ایران در منطقه خواند، باشد. بیشتر بخوانید: مذاکره دوباره ایران و آمریکا مسیری سخت و طولانی است/ خروج نیروهای آمریکایی از منطقه اتمام تنش و درگیری را همراه دارد وی با مدح ستایش از رویکرد فشار حداکثری دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا برای زمینه سازی جهت
فیصل بن فرحان: عربستان باید شریک آمریکا در خصوص هرگونه توافق هسته ای با ایران باشد
است. عربستان سعودی باید بخشی از هرگونه مذاکره احتمالی میان دولت اتی آمریکا و ایران در خصوص یک توافق هسته ای جدید باشد. او در ادامه تصریح کرد: عربستان سعودی به دنبال شراکت با دولت آمریکا در زمینه توافق احتمالی جدیدی است که نه تنها فعالیت های هسته ای ایران را محدود خواهد کرد، بلکه به دنبال جهت دادن به فعالیت های شرورانه منطقه ای آن خواهد بود. برجام یا همان برنامه جامع اقدام مشترک، توافقنامه
ریاض: عربستان در هرگونه توافق هسته ای جدید با ایران باید شریک مذاکرات باشد
پرسش: وزیر خارجه عربستان می گوید که کشورش باید در مذاکرات احتمالی بین ایران و دولت جدید آمریکا برای دستیابی به یک توافق جدید هسته ای مشارکت داشته باشد. فیصل بن فرحان آل سعود روز یکشنبه دوم آذر در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی ان بی سی آمریکا گفت ما هم باید در مذاکرات باشیم و این مذاکرات تنها محدود به برنامه هسته ای ایران نباشد.، به گفته او، چنین توافقی می تواند عنوان برجام
دولت آتی آمریکا و موضوع جنگ یمن
مقابله جبهه مقاومت با رژیم اسرائیل، برگزاری همه پرسی یا همان رفراندوم از همه مردم فلسطین است. اما درباره دیگر بحران های منطقه ای باید از جو بایدن توقع داشت و او را وادار به دخالت مثبت در این بحران ها کرد. یکی از مهمترین بحران هایی که اکنون در منطقه وجود دارد، جنگ علیه مردم یمن است. بیش از 5 سال است که این کشور زیر شدیدترین حملات ائتلاف سعودی قرار دارد و تاکنون ده ها هزار نفر از غیر
هراس عربستان از بازگشت بایدن به برجام
کشور مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد. وی حتی در سال 2019 تهدید کرد که مانع روند فروش تسلیحات به عربستان خواهد شد. بایدن در دومین سالگرد قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود در مورد جزئیات چگونگی توسعه روابط ایالات متحده و عربستان سعودی گفت: ما رابطه خود را با عربستان مورد ارزیابی مجدد قرار خواهیم داد، حمایت ایالات متحده از جنگ عربستان سعودی در یمن را خاتمه خواهیم داد و اطمینان حاصل خواهیم کرد که آمریکا در سیاست های خود با عربستان تنها به فروش تسلیحات و خرید نفت نخواهد پرداخت. ...
بایدن می گوید تحریم اصلاح طلبان ترجمه می کنند گشایش اقتصادی!
از برجام خارج شود . صادق زیباکلام فعال سیاسی مدعی اصلاحات نیز- دی 94 - در زمان روی کار بودن دولت اوباما گفته بود: مردم آمریکا نمی گذارند رئیس جمهور بعدی شان برجام را تحت الشعاع قرار دهد و ترامپ به برجام وفادار خواهد ماند . اما در ادامه، برجام هم در دولت اوباما و هم دولت ترامپ بارها و بارها لگدمال شد و طرف آمریکایی و اروپایی به هیچ عنوان به تعهدات برجامی خود عمل نکرد. نکته قابل توجه
هر کس از پیروزی بایدن ذوق زده نشود سیاه نمایی کرده!
/> آذر منصوری دیگر فعال زن اصلاح طلب نیز مجلس را به سیاه نمایی متهم کرده است و بیان می کند: حالا که پیروز انتخابات آمریکا کسی است که گفته به برجام برمی گردد و تحریم ها را رفع می کند، همه جریان های سیاسی فارغ از وابستگی های جناحی و موضوع انتخابات 1400 باید کمک کنند که زبان دیپلماسی ایران رساتر از قبل، پیگیر حقوق مردم ایران و رفع تحریم ها باشد. وی با بیان اینکه تنها دغدغه اصولگرایان
هر کس از پیروزی بایدن ذوق زده نشود سیاه نمایی کرده!/ حرف تکراری از اصلاحات؛ ما زبان دنیا را بلدیم
/> آذر منصوری دیگر فعال زن اصلاح طلب نیز مجلس را به سیاه نمایی متهم کرده است و بیان می کند: حالا که پیروز انتخابات آمریکا کسی است که گفته به برجام برمی گردد و تحریم ها را رفع می کند، همه جریان های سیاسی فارغ از وابستگی های جناحی و موضوع انتخابات 1400 باید کمک کنند که زبان دیپلماسی ایران رساتر از قبل، پیگیر حقوق مردم ایران و رفع تحریم ها باشد. وی با بیان اینکه تنها دغدغه اصولگرایان
پیوستن بهFATF زمینه توافق را مهیا می کند
بایدن گفته برجام باید به مسائل دیگر هم گسترش پیدا کند. آمدن رژیم صهیونیستی به منطقه مشکلاتی را برای ما و آمریکایی ها ایجاد کرده است. در این شرایط بایدن نمی تواند بدون توجه به پالس هایی که از طرف عربستان و شیخ نشین ها و اسرائیل به آمریکا داده می شود با ایران وارد مذاکره شود. مساله پیچیده شده و با برجام اوباما در سال 2015 کاملا متفاوت است. وضعیت کاملا فرق کرده است و برجام قبلی پاسخگو نیست
جلسه جی 20 روی جسد خاشقجی و صد ها کودک یمنی
جمع کند و پذیرش این جلسه توسط آن ها به معنای نعمت خدادادی برای رهبری او در عربستان، و به رغم همه فجایع سیاسی، اقتصادی و نظامی است که در دوران کوتاه سلطنت خود به بار آورده است. به گفته کارشناسان، دو سال بعد از ماجرای جنجالی قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه، عربستان با برگزاری نشست گروه 20 در پی بهبود وجهه خویش و جلب سرمایه های خارجی است. محمد بن سلمان که تلاش کرده خود را شخصیتی اصلاح طلب و آزادیخواه وانمود کند متهم اصلی این جنایات است.
اجلاس گروه 20 و مشکلات حقوق بشری عربستان/ از بازداشت فعالان حقوق زنان تا جنگ یمن
تحریم مقامات عربستان استفاده کرده و آنها را به دلیل نقض حقوق بشر تحت فسار قرار دهند. گروه های مدافع حقوق بشر و فعالان مدنی نگرانی های زیادی مانند دستگیری فعالان حقوق زنان و بازداشت روشنفکران را دارند. جنگ یمن نیز مسئله دیگر در نقض حقوق بشر است. فعالان مدنی زن بازداشت شده اند "لُجَین الهَذلول" یکی از برجسته ترین فعالان حقوق زنان عربستان در سال 2018 در این کشور دستگیر
صداوسیما واقعیت غرب را روایت کرد/روزنامه اصلاح طلب دلخور شد!
برای عبور از فضای تنگ و ترش ناشی از کارنامه غیرقابل دفاع دولت، به مبالغه و خلاف گویی و شرطی سازی معیشت مردم روی آورده اند. در شهریور 94 درحالی که کمیسیون برجام مشغول بررسی متن توافق هسته ای بود و ابهامات زیادی درباره نقاط ضعف آن مطرح می شد؛ حامیان و مسئولین دولتی در کنار روزنامه های اصلاح طلب با هدف تحت فشار قرار دادن نهادهای رسمی نظام که مسئول بررسی و تصویب برجام بودند، ادعا می کردند تأخیر
ایران نوشت: برخی می ترسند اگر اتفاق مثبتی به نفع بهبود معیشت مردم بیفتد، موقعیت 1400 را از دست بدهند
خرداد: روزنامه ایران در مطلبی با عنوان برخی نگران بهبود شرایط اقتصادی هستند و در گفت وگو با حسین مرعشی این گونه آورده است: پیروزی بایدن در انتخابات امریکا آینده برجام در ایران را تبدیل به موضوعی مهم تر از آنچه قبلاً بود، کرده است. حالا در شرایطی که چشم انداز بازگشت امریکا به برجام و انجام مذاکراتی احتمالی برای این کار قدری نسبت به قبل متفاوت شده، مخالفان دولت یک بار دیگر تمرکز خود را
سعودی ها در سرزمین موعود اوباما
پادشاه سعودی از ایده های رئیس جمهور وقت آمریکا در زمینه صلح آغاز می شود؛ عبدالله از برنامه سخنرانی اوباما که قرار بود در قاهره برگزار شود تمجید کرده و درباره نقش خود در گفت و گوی ادیان سخن گفت. وی همچنین به همکاری مشاورین اقتصادی خود با دولت آمریکا برای کنترل قیمت نفت و کمک به اقتصاد جهانی اشاره کرد. اما به نوشته اوباما، پادشاه سعودی در مقابل 2درخواست رئیس جمهور آمریکا سکوت کرد و واکنشی نشان نداد: نقش
خبر به روایت فردا / شرق علیه قالیباف / دعوای روزنامه ها بر سر مذاکره/ رئیس جمهور نظامی؛ آری یا خیر؟
. *جریان اصلاحات در انتقاد از دولت کم نگذاشته است. اینکه ضعف های دولت روحانی در اداره امور به پای اصلاح طلبان نوشته شود منطقی نیست درحالی که اصلاح طلبان در بدنه دولت نقش اساسی نداشتند. از سوی دیگر عملکرد دولت روحانی را باید منصفانه ارزیابی کنیم. *شاید مردم از یک یا چند اصلاح طلب ناراضی باشند، اما اینکه از جریان اصلاحات عبور کرده باشند صحیح نیست. مردم نه طرفدار جریان محافظه کارند و نه به
فلاحت پیشه: 948 تحریم از 1248 تحریم در دوران اوباما به واسطه برجام لغو شده بود / باید پیشقدم شویم و به ...
زمان با گسترش مناسبات با کشورهای جریان نخست، با کشورهای جریان دوم هم گفت وگوها و مناسباتش را توسعه دهد و با رفع نگرانی ها و پاسخ به دغدغه های آنها، نگذارد این کشورها به دامن عربستان بیفتند. این نماینده سابق مجلس یادآورشد: در رابطه با عربستان هم باید سعی کنیم تنش موجود را مدیریت و از افزایش آن جلوگیری کنیم. در ابتدای دولت روحانی، دو، سه بار به ریاض برای بهبود مناسبات پیام داده شد اما سعودی ها به آن توجه نکردند. اکنون هم لازم است ایران پیشقدم شود و به عربستان بگوید خواهان تنش نیست و بهتر است در مورد مسائل منطقه ای گفت وگو و تفاهم کنند. ...
هزارتوی چرخش های موعود بایدن در خاورمیانه
/> در مورد نکته اول باید گفت هم بایدن و هم دستیارانش بار ها بازگرداندن امریکا به برجام را مطرح کرده اند، اما موضع آن ها در مورد لغو تحریم ها چندان معلوم نیست. برای مثال، مشاور ارشد بایدن در سیاست خارجی تونی بلینکن در 23 سپتامبر به تلویزیون سی بی اس امریکا گفت: اگر جو بایدن در انتخابات پیروز شود و ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای بازگردد، ما هم همین کار را انجام خواهیم داد. سپس از آن به عنوان
دموکراسی خواهی در عربستان؛ ریشه ها و زمینه ها
دادخواست خود را به ملک فهد بن عبدالعزیز و ولیعهد او عبدالله بن عبدالعزیز و سلطان بن عبدالعزیز وزیر دفاع ارائه داد. عنوان این سند "در دفاع از ملت" بود که توسط 306 زن و مرد سعودی و رنگین کمان کاملی از طبقه نخبگان در جامعه عربستان شامل وکلا ، نویسندگان ، اساتید دانشگاه ، زنان و مردان تاجر، دانشجویان ، روزنامه نگاران ، پزشکان ، کارمندان دولت ، نویسندگان ، شاعران ، منتقدان ادبی ، هنرمندان و فعالان
ناراحتی ادامه دار اصلاح طلبان از انتقاد به دولت
انتخابات امریکا انتقادی از دولت نمی شد که حالا می گویند به خاطر نگرانی از انتخابات امریکاست؟ ثالثاً مجلس و دولت هر یک به اندازه اختیارات و وظایف شان مسئول هستند. کسی همه مشکلات را به دولت حواله نداده است و بحث مجلس هم در میان است. البته شاید هم منظور روزنامه دولت این است که حواله به دولت امریکا بدهیم و نه دولت ایران! ارگان رسانه ای دولت در ادامه هم نوشته: عموم منتقدان سیاسی
عارف: نقدهای بسیار جدی به روحانی و دولت داریم(خبر ویژه)
و به خاطر جان عزیزانمان، بی تفاوت نباشیم. امروز متأسفانه شرایط اقتصادی، سلامت و آرامش مردم را مختل کرده و بر شیوع این ویروس دامن می زند. نقدهای به جایی دارید از عملکرد دولت و همه مدیران در سال های گذشته. ما هم در جریان اصلاح طلبی با پذیرش ضعف های خود، نقدهای بسیار جدی داریم به رویکرد دولت و آقای رئیس جمهور! اما در این اوج شیوع پاندمی کرونا، زمان مناسبی برای گله گذاری و نقدهای سیاسی
تصمیم گیرنده رهبری است
همانگونه عمل خواهد شد. مصباحی مقدم مطالب و مباحث رسانه ها و مطبوعات کشور در ارتباط با نتیجه انتخابات آمریکا را خطا دانست و افزود: تصور اینکه بار دیگر درِ باغ سبز و سرخ به روی ملت ایران گشوده شده و ذوق زدگی در این باره اشتباه است و با واقعیت همخوانی ندارد. وی تصریح کرد: در واقع بایدن، معاون اول اوباما نقش عمده ای در طراحی تحریم ها علیه ایران داشته است. بنابراین، ابراز ذوق زدگی به خاطر روی کار آمدن بایدن