جدیدترین جزئیات از اقدام ایران برای آغاز غنی سازی 20 درصد
سایر خبرها
انگلیس: غنی سازی 20 درصدی فرصت بازگشت به دیپلماسی را تخریب می کند
ایران خواسته اند بدون تأخیر غنی سازی اورانیوم 20 درصدی را متوقف کند، برنامه غنی سازی خودش را به سطح مورد توافق در برجام بازگرداند و از انجام اقدامات دیگری که فضای دیپلماسی موثر را محدود می کند امتناع کند. علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه از آغاز فرایند تولید اورانیوم با غنای 20 درصد خبر داد. او در یک نشست خبری گفت: از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی
تروئیکای اروپا: غنی سازی 20 درصدی ایران توجیه ندارد!
رغم مخالفت های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده های خود برای جبران آثار این خروج عمل نکردند. جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی عملی کشور های اروپایی در 5 گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل برجام را کاهش داد. اعلام غنی سازی 20 درصدی علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه از آغاز فرایند تولید اورانیوم با غنای 20 درصد خبر داد. او در یک نشست خبری گفت
روسیه: غنی سازی 20 درصد پیامد فشار های آمریکاست
غنای 20 درصد خبر داد. ربیعی در یک نشست خبری گفت: از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF 6 به دست خواهد آمد . وی پیش از این علاوه بر اطلاع رسانی درباره آغاز فرایند غنی سازی اورانیوم با غنای 20 درصد تأکید کرده بود که فعالیت های غنی سازی ایران به آژانس اطلاع رسانی شده است. جوسازی بر سر برنامه هسته ای ایران
بازخوانی واکنش های داخلی و خارجی به تولید اورانیوم با غنای 20 درصد در کشور
روز های گذشته، دستور اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را صادر کرد و از ساعاتی پیش، فرایند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر، اولین محصول اورانیوم غنی شده UF 6 به دست خواهد آمد. این فرایند پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع رسانی به آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور، صورت گرفته است. اقدام ایران برای تولید اورانیوم با غنای 20 درصد با
غنی سازی 20درصدی و پیام های تهران به غرب
از تصویب طرح مذکور، روز دوشنبه 15 دی ماه اجرای این قانون کلید خورد و تاسیسات هسته ای فردو به عنوان قلب غنی سازی 20درصدی جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر به تپش افتاد. علی ربیعی سخنگوی دولت در این زمینه از دستور رئیس جمهوری برای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها خبر داد و گفت فرآیند تزریق گاز در فردو شروع شده و به زودی اولین محصول اورانیوم غنی شده UF6به دست می آید. البته لازم به
تروییکای اروپایی طرفِ برجام خواستار توقف غنی سازی 20 درصدی شدند!
/> اروپایی ها در بیانیه مشترک خود سپس اضافه کردند: برای ارزیابی نحوه مقابله با عدم پایبندی ایران با سایر طرف های این توافق در چارچوب برجام در تماس خواهیم بود. این در حالیست که ساعاتی پس از آغاز فرآیند تولید اورانیوم با غنای 20 درصد در مجتمع غنی سازی شهید علیمحمدی (فردو) در روز دوشنبه، اتحادیه اروپا نسبت به آن واکنش نشان داد. پیتر استانو سخنگوی این اتحادیه هم دوشنبه هفته جاری در
اتحادیه اروپا: افزایش سطح غنی سازی انحراف قابل ملاحظه ای از برجام است
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، اتحادیه اروپا به تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم که به تازگی به اطلاع آژانس بین الملل انرژی اتمی رسیده است واکنش نشان داد. براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه اروپایی مدعی شده است که این اقدام ایران انحراف قابل ملاحظه ای از توافق هسته ای است. علی ربیعی سخنگوی دولت امروز (دوشنبه) از آغاز فرایند تولید اورانیوم با غنای
واکنش انگلیس به تصمیم هسته ای اخیر ایران
/> وزیر امور خارجه انگلیس در این خصوص ادعا کرد: آغاز غنی سازی ایران تا 20 درصد رویداد جدی و آسیب زایی است؛ این اقدام برجام را به خطر انداخته و فرصت بازگشت به دیپلماسی را تضعیف خواهد کرد. گفتنی است که دوشنبه هفته جاری علی ربیعی سخنگوی دولت ایران اعلام کرد که مجتمع غنی سازی شهید علیمحمدی (فردو) فرآیند تولید اورانیوم با غنای 20 درصد را آغاز کرده است. لازم به ذکر است که اخیراً
ادعای کمیسیون اروپا درباره افزایش سطح غنی سازی اورانیوم در ایران
...> روز دوشنبه سخنگوی دولت گفت رییس جمهور در روز های گذشته دستور اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را صادر و از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF 6 به دست خواهد آمد. علی ربیعی، تصریح کرد کلیه این فرآیند پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع رسانی به آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور صورت گرفته است. سخنگوی دولت تاکید کرد مواضع دولت در خصوص این قانون به صراحت اعلام شده است؛ با این حال دولت خود را ملزم به اجرای قانون می داند. انتهای پیام/ ...
دولت با توانایی داخلی تحریم را خنثی می کند
کامل با بند 36 برجام است و بعد از سال ها عدم پایبندی چند عضو دیگر برجام اجرا شده است. وی تاکید کرد: تدابیر ما در صورت پایبندی همه به تعهداتشان به طور کامل بازگشت پذیر است. سخنگوی دولت نیز روز دوشنبه از دستور رییس جمهوری برای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها خبر داد و گفت: از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شده و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF 6 به
توپ در زمین آمریکا و اروپاست
گروه بین الملل - حامد رحیم پور در روزنامه خراسان نوشت: ایران با فک پلمب آبشار سانتریفیوژها در فردو، غنی سازی20 درصد را با نظارت بازرسان آژانس از سر گرفت. واکنشی طبیعی قانونی والبته بازگشت پذیر به رفتارهای غیرقانونی آمریکا و بدعهدی اروپایی ها . بر اساس بند های 26 و 36 برجام ایران می تواند با این استدلال که طرف دیگر با عدم پایبندی به تعهداتش، زمینه بهره مندی آن از مزایای این توافق را مخدوش کرده است
پاسخ اساسی ایران به بدعهدی برجامی
که انجام دادیم، این بود که راه ارتباطی میان آبشار فرد و زوج را قطع کردیم (کوپل را بر هم زدیم ) و این راه ارتباطی که یک شیر هسته ای بود، توسط آژانس پلمب شد. هرچند با اراده و تصمیم جمعی نظام، پلمب ها شکسته و کار تولید اورانیوم 20درصد غنی شده از سر گرفته شده است اما جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده مجموعه اقداماتی که در قالب گام های پنج گانه کاهش تعهدات هسته ای و همین قانون اخیر انجام داده، برگشت پذیر است اما شرط آن لغو کامل همه تحریم ها اعم از هسته ای و غیر هسته ای و ایجاد وضعیتی متناسب با روح برجام است. لینک کوتاه کپی لینک ...
پیام به غرب از فردو
25روز پس از ابلاغ قانون راهبردی مجلس با عنوان لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران، اجرای این قانون دیروز کلید خورد و تاسیسات هسته ای فردو به عنوان قلب غنی سازی 20درصدی جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر به تپش افتاد. این اتفاق در حالی افتاد که در روزهای گذشته حرف و حدیث های زیادی درباره مغایرت آیین نامه اجرایی دولت با مفاد مصوبه مجلس منتشر شده بود و برخی نمایندگان مجلس نسبت به تعلل دولت در اجرای
آغاز فرآیند غنی سازی 20 درصد اورانیوم در فردو/ تا ساعاتی دیگر اولین محصول UF 6 به دست خواهد آمد
تاثیری بر تعهد دولت به اجرای این قوانین نداشته است. سخنگوی دولت افزود: رئیس جمهور در روز های گذشته دستور راه اندازی غنی سازی 20 درصد را صادر کرد و از ساعاتی پیش پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع رسانی به آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور، فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول UF 6 به دست خواهد آمد. ربیعی تصریح
ایران غنی سازی 20 درصد در فردو را آغاز کرده است
. علی ربیعی سخنگوی دولت امروز (دوشنبه) از آغاز فرایند تولید اورانیوم با غنای 20 درصد خبر داد و گفت: از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF 6 به دست خواهد آمد . خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یکی از سخنگویان آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش کرد که مدیرکل آژانس در صدد است اعضای شورای حکام آژانس را در جریان جدیدترین تحولات غنی سازی
گزارش آژانس درباره فعالیت های ایران در تاسیسات فردو
اعضای آژانس ارائه دهد. در همین حال روز دوشنبه سخنگوی دولت گفت رییس جمهور در روز های گذشته دستور اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را صادر و از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF 6 به دست خواهد آمد. ربیعی تصریح کرد کلیه این فرآیند پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع رسانی به آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحویل
واکنش آمریکا به افزایش سطح غنی سازی اورانیوم ایران
/> روز دوشنبه سخنگوی دولت گفت رییس جمهور در روز های گذشته دستور اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را صادر و از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF 6 به دست خواهد آمد. ربیعی تصریح کرد کلیه این فرآیند پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع رسانی به آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور
آغاز فرآیند غنی سازی 20 درصد اورانیوم در سایت فردو+جزئیات/ تا ساعاتی دیگر اولین محصول UF 6 به دست خواهد ...
گذشته دستور راه اندازی غنی سازی 20 درصد را صادر کرد و از ساعاتی پیش و پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع رسانی به آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور، فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول UF 6 به دست خواهد آمد. وی روز دوشنبه از دستور رئیس جمهور برای تامین اعتبار قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها سخن گفت و توضیح داد
واکنش عصبانی آمریکا به تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی سازی
یک مقام آمریکایی در واکنشی عصبانی تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم، آن را باج گیری هسته ای توصیف کرده است. یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه در بیانیه ای به خبرگزاری رویترز گفت: اقدام ایران در غنی سازی اورانیوم به 20 درصد در فردو تلاشی آشکار در راستای تشدید کمپین باج خواهی هسته ای این کشور است. این تلاش همچنان به شکست خواهد انجامید. این مقام که خواسته
توضیحات غریب آبادی درباره آغاز غنی سازی 20 درصد در فرد و
در فردو خبر داد و گفت: رئیس جمهور در روزهای گذشته دستور اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را صادر و از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF6 به دست خواهد آمد. کلیه این فرآیند پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع رسانی به آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور صورت گرفته است. محمدجواد
روایت غریب آبادی از آغاز غنی سازی 20 درصد در فرد و
/> در همین خصوص نیز علی ربیعی سخنگوی دولت در اظهاراتی از آغاز غنی سازی در فردو خبر داد و گفت: رئیس جمهور در روزهای گذشته دستور اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را صادر و از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF6 به دست خواهد آمد. کلیه این فرآیند پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع رسانی به آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه
در صورت پایبندی همه طرف ها به برجام اقدامات ما قابل برگشت است
المللی انرژی اتمی انجام شده است. ظریف ادامه داد: اقدام اصلاحی ما که بعد از سال ها عدم پایبندی چند طرف برجام اتخاذ شده با بند 36 برجام منطبق است. اقدامات ما در صورت پایبندی کامل همه طرف ها کاملاً بازگشت پذیر هستند. * آغاز غنی سازی 20 درصدی علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران ساعاتی قبل تر آغاز فرایند تولید اورانیوم با غنای 20 درصد را اعلام کرد. او گفت: از ساعاتی
چرایی نیاز ایران به غنی سازی 20 اورانیوم
تحریم ها) همین هفته ابلاغ شده و سازمان انرژی اتمی نیز مکلف به اجراست؛ در این باره نامه ای هم به آژانس داده شده است؛ وظیفه ما گزارش دهی به آژانس بوده که انجام شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه درباره واکنش احتمالی دیگر کشور ها به نامه اخیر ایران به آژانس انرژی اتمی، تصریح کرد: قانون تفسیر بردار نیست؛ البته ما قبلا نظرات خود را اعلام کرده بودیم. ایران تعهداتی ذیل معاهده عدم اشاعه و برجام
برنامه هسته ای ایران کاملاً شفاف و قابل راستی آزمایی است
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، میخائیل اولیانوف ، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین امروز دوشنبه (15 دی ماه/ 4 ژانویه) با توصیف برنامه هسته ای ایران به عنوان برنامه ای کاملاً شفاف و قابل راستی آزمایی خواستار اجتناب از فضاسازی در خصوص قصد تهران برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم به 20 درصد شد. اولیانوف گفت: ما از انحراف بیشتر تهران از تعهداتش در برجام ذوق
هسته ای، در مسیر جدید
اجرای قانون را صادر کرده است. این اقدام به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیده است و با نظارت ماموران این نهاد بین المللی انجام می شود. غنی سازی 20 درصد در فردو، در چارچوب بند های 26 و 36 برجام صورت می گیرد که در آن ها تاکید شده است؛ اگر رفتار طرف های برجامی مصداق عدم پایبندی اساسی به توافق هسته ای باشد، ایران می تواند اجرای تعهداتش را به صورت جزئی یا کلی متوقف کند. کد
ظریف: غنی سازی 20 درصدی را طبق مصوبه مجلس آغاز کردیم/ اگر همه اعضای برجام به تعهدات خود عمل کنند اقدامات ...
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در پیامی توئیتری با اعلام اینکه ایران غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در تأسیسات هسته ای فردو را از سر گرفته است، اعلام کرد که اقدامات ایران در صورت پایبندی همه اعضای برجام به تعهداتشان قابل بازگشت خواهد بود. جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید) جدیدترین خبرها و تحلیل
چرایی نیاز ایران به غنی سازی 20 درصد
عدم اشاعه و برجام دارد. تمامی اقدامات ما به دلیل آن بوده که طرف مقابل نتوانسته به تعهداتش عمل کنند. ما برخی از تعهدات مان را انجام ندادیم در حالیکه آن ها هیچ کدام را انجام ندادند؛ این اقدامات برای ایجاد توازن بوده است. وقتی طرف مقابل تعهداتش را به شکل موثر انجام دهد، تمامی اقدامات ما نیز بازگشت پذیر است. فرآیند غنی سازی 20 درصد اورانیوم در فردو آغاز شد علی ربیعی، سخنگوی دولت
ایران با غنی سازی 20 درصدی به دنبال چیست؟
غنی سازی نتوانسته طرف غربی را به تکاپو برای انجام تعهداتش وادار سازد. به همین دلیل است که ایران تصمیم به افزایش غنی سازی تا 20 درصد مطابق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را گرفته است. به ویژه آن که سیاست جو بایدن در قبال برجام نیز اصلاً مشخص نیست و تاکنون راهبردهای مختلفی از سوی اطرافیان وی در قبال توافق هسته ای بیان شده است. از جمله این که برخی از دموکرات ها خواستار استفاده از
اورانیوم 20 درصد در کاسه اروپا
سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز در واکنش به شروع غنی سازی 20 درصدی ایران در سایت فردو گفت: بازرسان آژانس بر فعالیت های غنی سازی در تأسیسات غنی سازی سوخت فردو نظارت داشته اند تا تلویحاً شروع غنی سازی ایران را تأیید کرده باشد. البته چند ساعت بعد، کاظم غریب آبادی نماینده ایران در وین هم تأیید کرد که آژانس آغاز غنی سازی 20 درصد را تأیید کرده است. غریب آبادی گفت که آژانس گزارش کرده بازرسان آژانس مهر و موم یک سیلندر 2/ 137 کیلوگرمی او