سایر منابع:
سایر خبرها
روزنامچه فجر 1/ دو اقتباس از دو نویسندۀ سوئیسی در یک روز!
، نسبت به حقیقت عشق، بسیار فقیر هستند. مخصوصاً که خانواده در اروپای امروز کاملاً مضمحل شده است. طبق آمار، 60 % از موالید سال 2018 در فرانسه، حرامزده هستند. آنها نسخه ای شفابخش ندارند و رو کردن به غربی ها برای کشف مفهوم عشق، علت اصلی در سقوط این فیلم است. اقتباس از دورنمات بی همه چیز/ محسن قرایی / ** (متوسط) خلاصه داستان: زنی ثروتمند به نام لیلی (هدیه تهرانی) بعد از سال ...
در جستجوی قصه ای که گم شد
است که زندگی یک شخصیت واقعی می تواند پر از قصه ها و رویداد های جذاب باشد اما فیلمساز آن چیزی را باید از دل انبوه این رویداد ها و اتفاقات گزینش کند و مقابل دیدگان تماشاچی قرار دهد که به داستان اصلی فیلم ربط پیدا کند. کاراکتر منصور گم شده میان پرحرفی و قصه گویی های بی مورد است. سلوک قهرمان این فیلم می توانست در قالب یک داستان محوری و با باز شدن گره های داستان بهتر نشان داده شود اما آنچه در فیلم شکل ...
در ذهن آن سال ها منتشر شد
به گزارش صبح الوند ، فریاد ناصری مدیر انتشارات حکمت کلمه با اعلام این خبر گفت: در ذهن سال ها پیش از آن که وام دارداستان در معنای مدرن آن باشد. همان طور که نویسنده خود در عنوان فرعی کتاب آورده است، وام دار سنت قصه گویی است. پرش ها، حرکت ها، لحن روایت همه و همه مجابت می کنند در پای قصه ها بنشینی. ناصری افزود: هرچند این طور هم نیست که نویسنده به تمامی، به امکانات داستان نویسی مدرن بی ...
خاطره هایت را بینداز دور!
مواجه شود. از آن پس یا خاطره هایت را بینداز دور با این جمله آغاز می شود: امروز پدر را تشییع کردیم و قصه اصلی داستان شروع می شود؛ مردی بعد از 19 سال جدایی خودخواسته از خانواده برای خاکسپاری پدر به آن ها بازمی گردد و اکنون ناچار است با همه چیز روبه رو شود. آدم ها، اتفاقات گذشته و پیش رو و خودش. از آن پس یا خاطره هایت را بینداز دور پر از دل به هم خوردگی و سرگیجه است. قصه سرراست و ...
شیشلیک در اکران عمومی شاید جذب مخاطب کند
شخصیت پردازی ضعیف بود هاشم زاده درباره بی همه چیز (محسن قرایی) نیز عنوان کرد: من از 5 به این فیلم دو ونیم دادم،در نفس فیلم اقتباس صورت می گیرد،داستان دراماتیک را در واقع برگزیده است این حرکتی مثبت است، اما اطلاعات سطحی راجع به گویش و زمان و جغرافیا و شخصیت امیر داده اند شخصیت امیر ناگهان دخترش را به فردی می دهد که جانش را نجات داده درصورتی که فردی شجاع است کاراکتر مرد نمایش خودش خاکستری ...
رمانتیسم بی سر و شکل عماد و طوبی/ معیار توقیف فیلم ها در ارشاد دقیقا چیست؟
حتی مکانی نیست. ریتم داستان مدام کند و تند می شود و گاهی مخاطب از فیلم جا می ماند. عماد و طوبی هر دو هنرمند هستند. عماد عاشق سینما و طوبی، چون نمی تواند به سینما و ایفای نقش در این قالب برسد، به سمت تئاتر رفته است و البته عاشقانه تئاتر را دوست دارد. عماد و طوبی به یکدیگر علاقمند می شوند. آن ها برای آنکه همدیگر را بهتر بشناسند به موزه می روند، برای قدم زندن جنگل را انتخاب می کنند و حتی ...
همه چیز درباره بی همه چیز
بازگشته تا آدم هایی که زمانی قضاوتش کردند را مجدد مجبور به قضاوت درباره چهره محبوب و معتمد روستا کند. امیر (با بازی پرویز پرستویی) که رئیس خانه انصاف روستاست، همانی است که در جوانی خطای بزرگی کرده و لیلی را در معرض قضاوت آدم های آن روستا قرار داده است و حالا خود مورد قضاوت جامعه روستایی قرار می گیرد و تماشاگران کمی دورتر از مرکز درام فیلم لیلی ، امیر ، دهدار ، دکتر ، پاسبان ، معلم و همه مردم روستا را ...
نگاهی به قسمت ششم و هفتم سریال قورباغه | فضایی معلق و بی حرکت
شخصیت اصلی داستان را باز کرد، اما معلوم نشد این آشنایی با گذشته چقدر قرار است به پیشبرد داستان در قسمت های بعدی کمک کند. درحالی که در قسمت ششم این تصور برای مخاطب پیش آمده بود که فرانک قرار است یک شخصیت علمی باشد که دست به اکتشافات عجیب وغریب درباره ماده چسبیده به انگشت بزند، این تصور با دعواها و ماجراهای سطحی این2 به هم خورد. البته این در صورتی است که هومن سیدی نخواسته باشد در قسمت ...
فیلم بی همه چیز!
...> نقطه قوت فیلمنامه بی همه چیز البته قصه گو بودن آن است، آن هم در دوره ای که سینمای ایران به شدت از ضعف داستانگویی رنج می برد. این فیلم در برقراری ارتباط با مخاطب عام موفق عمل خواهد کرد و به طور قطع در میان مخاطبان خاص سینما نیز طرفداران زیادی خواهد داشت. شاید اگر روابط علت و معلولی در خلق شخصیت ها و کنش های آنان به طرز دقیق تری پرداخت می شد، ما با یک فیلم کامل روبه رو بودیم؛ فیلمی که از قابلیت ...
برای ساخت روشن ریسک کردم
فیلم روشن فرق اساسی با دیگر فیلم های اجتماعی آدم های جنوب شهری هم دارد و آن، اینکه قهرمانش به جای عربده و داد و بیداد در مواجهه با مشکلات منزوی می شود و در خودش فرو می رود. دیگر فرق این فیلم اینکه شخصیت اصلی یعنی روشن به سینما علاقه دارد و اساسا او همه چیز را از قاب سینما نگاه می کند، همین موضوع در زیر متن قصه جریان دارد؛ داستان روشن اگر چه در فصل هایی کاملا جدی است، اما لحظاتی هم اسباب تفریح ...
داستان یک بخشش
قصه او قصه بخشیدن است، قصه از خود کندن و به دیگران دادن، قصه همه آدم های نیکوکار این سرزمین که خودشان را ندید می گیرند و به دیگران فکر می کنند. گوشی هایی که به همت بانو اردلان برای دانش آموزان محروم هنرستان کیمیا خریده شده به چشم خودش کار کوچکی است چون در ذهن او، آن مرد که از ارثیه میلیاردی اش گذشته تا برای بچه های محروم ایران تبلت بخرد، آنقدر بزرگ است که خودش زیر سایه او گم می شود. شب ...
خوشمزه و اشک آور مثل شیشلیک
دل پذیرفته اند و آن را یک ارزش متعالی می دانند. همزمان رذالت آدم هایی را نمایش می دهد که این فقر را به بخشی از جامعه تحمیل کرده اند. در دنیای نسبتا فانتزی قصه، عنصر فقر محصول عملکرد اشتباه انسان ها نیست؛ بلکه موقعیتی اجباری و تحمیلی است که همه باید به آن احترام بگذارند. اتفاقات فیلم هیچ کدام سویه شاد و خوشحال کننده ندارند. حسرت دختر بچه، بیکار شدن کارگر، اخراج دختر از مدرسه، مرگ پدر، بیماری فرزند ...
تکتیرانداز ؛ گرفتار در کلیشه، بی نیاز از مخاطب / حکایت مهارتی تحسین آمیز در سوزاندن یک سوژه متفاوت!
گذشته این دو نفر و یک نما از انگشت قطع شده تک تیرانداز عراقی که تلاش می کند یک کینه قدیمی را نشان بدهد. بی آنکه قصه ای شکل بگیرد و منطقی قانع کننده به مخاطب عرضه شود. تمام بار فیلم را جلوه های ویژه، صحنه های انفجار و بیشتر موسیقی قرار است به دوش بکشند که البته موفق هم عمل نمی کنند. موسیقی فیلم تلاش ویژه ای برای القای هیجان و اضطراب می کند. به هر دری می زند تا مخاطب را میخکوب صحنه های ...
دومین روز جشنواره فیلم فجر چه گذشت؟
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، دو فیلمی که در روز دوم جشنواره روی پرده رفتند از نظر گونه و مضمون نسبت به فیلم های روز اول تفاوت داشتند هرچند یکی از فیلم های امروز نیز مانند فیلم دیروز (بی همه چیز) با خودکشی به پایان رسید. ستاره بازی؛ روایتی از داستانی واقعی نهمین فیلم هاتف علیمردانی ستاره بازی نام دارد که در دومین روز در سینمای رسانه به نمایش درآمد. در این فیلم که در ...
پرونده کامل اکران فیلم های جشنواره فجر در قم
امسال نیز پای شکار سیمرغ جشنواره هستند و شاکردوست توانسته با فاصله از فیلم های گیشه ای و تجاری کارنامه بازیگری اش، برگ برنده دیگری از بازی اش را در ابلق به تصویر بکشد. همچنین بهرام رادان برای نخستین بار در قاب آبیار قرار گرفته و نقش متفاوتی را تجربه کرده. مهران احمدی، گلاره عباسی و گیتی معینی از دیگر بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده: در یک محله به شدت ...
یک تلاش ناموفق براساس الگوهای موفق
طی کرده و از هسته اولیه خود دور و دورتر می شود. به خصوص در نیمه میانی فیلم که به وضوح از قصه خالی بوده و تنش های شکل گرفته میان طوبا و عماد به عنوان یک زوج هنرمند نیز آن را پوشش نمی دهد. اهل سینما و تئاتر بودن این دو؛ با وجود اینکه ایده ای مناسب برای شکل دادن شوخی ها جذاب به نظر می رسد، در عمل منجر به خلق شوخی های درخشان نشده و به مرور لا به لای سایر اجزای داستان گم می شود. یکی دیگر از نقاط ...
سرنوشت نسا در سریال بیگانه ای با من چیست؟
...؛ سریال بیگانه ای با من است یک مجموعه تلویزیونی درام و خانوادگی به کارگردانی احمد امینی و آرش معیریان و تهیه کنندگی بهروز مفید و نویسندگی فروغ فروهیده محصول سال 1398–1399 است. سریالی پرماجرا و جذاب است که داستان اصلی آن بر سر دروغ زنی به نام نساء با بازی خوب شبنم قلی خانی است. این زن به دروغ خودش به جای زنی به نام مینو معرفی کرده است اما آیا دست او رو خواهد شد؟ خانواده امیرعلی ...
پیوند موفق ادبیات و سینما/ نگاهی به فیلم بی همه چیز
همگی با تکیه بر شخصیت پردازی درست و دقیق، در منبع اقتباسی از اجرای کاراکترهای پیچیده و به شدت سمپاتیک موفق عمل کرده اند تا بی همه چیز علاوه بر پیشرفت در داستانگویی، در شخصیت پردازی نیز نمونه ای عمیق و مثال زدنی باشد. عوامل فنی بی همه چیز نیز از فیلمبرداری تا تدوین و موسیقی بطور قابل ملاحظه و ملموسی درست و دقیق با تم داستان و جزییات قصه همراه هستند تا جاییکه بتوان از همین حالا بی همه چیز را یکی از رکوردداران نامزدی سیمرغ در بسیاری از رشته ها پیش بینی کرد. موسیقی حامد ثابت و تدوین عماد خدابخش از موثرترین عوامل فنی فیلم بی همه چیز هستند که در روانی و همراهی مخاطب با فیلم نقش مهمی داشتند. ...
بی همه چیز های سه هزار تومنی را بشناسید!
تاثیر نگرفته ام، بازیگر نقش امیر پرویز پرستویی می گوید: امیر را در دنیای امروز خودم دیدم و این یعنی زمان برای فیلمساز و بازیگر نقش قهرمان فیلم به تکرار رسیده است و همه چیز در همین اطراف و همین روز ها به ذهن کارگردان خطور کرده است. سکانس های درخشانی از بازی هادی حجازی فر و باران کوثری می بینیم که هر کدام در اجرای نقشی خاص گاهی تیپیکال و گاهی شخصیت برش هایی از فیلم را درخشان کرده اند ...
خاطره انگیزترین سریال های انقلابی -1 "میعاد در سپیده دم"؛ نقش آفرینی به یادماندنی "مجید مظفری"
اجمالی داشته باشیم به مهم ترین و به یادماندنی ترین این سریال ها که البته برخی از آن ها بارها بازپخش شده اند و انصافاً همچنان تماشایی و جذاب هستند. یکی از این سریال ها، "میعاد در سپیده دم" به کارگردانی سعید سلطانی، کارگردان سریال های مطرحی چون" پس از باران"، "ستایش" و "در جستجوی آرامش" است که البته این سریال برای اولین بار سال 77 از شبکه سوم سیما به روی آنتن رفت و البته سال گذشته از ...
همراه با فجر 39؛ یک قهرمان ضد جمعی - یادداشتی بر فیلم بی همه چیز
خبرگزاری حوزه / بی همه چیز اقتباسی آزاد از نمایشنامه ملاقات با بانوی سالخورده نوشته فریدریش دورنمات است، اثری که سعی کرده تا ضمن وفاداری کامل به متن نمایشنامه با اندکی دخل و تصرف و وطنی کردن آن یک اثر قصه گو را با خلق فضای یک روستا لا مکان در یک موقعیت لا زمان به مخاطب عرضه کند. بی همه چیز ماجرای انتقام عجیب زنی است که پس از سال ها به زادگاهش بازگشته تا با پول عدالتی که سال ها پیش از ...
نشست خبری شیشلیک/ حضور اینترنتی مهدویان و شوخی عطاران با ماسک!
.... او درباره اینکه چطور شد به سراغ "شیشلیک" رفت و تغییر ژانر داد، صحبت های خودش را آغاز کرد و گفت: مدت ها بود دوست داشتم فیلم کمدی کار کنم مدام به ایده های مختلف و فیلمنامه های مختلف فکر می کردم، روزی تصادفاً امیرمهدی ژوله را دیدم. او داستان یک خطی را برایم تعریف کرد و احساس کردم این همان کمدی است که دنبالش بودم. اما تمام دغدغه ام این شد کمدی بسازم که به شکل و شمایل کمدی های مرسوم ...
ارسلان امیری: در بچگی دروغگوی خوبی بودم
تهران (پانا) - ارسلان امیری، کارگردان و نویسنده فیلم "زالاوا" از اهمیت نقش تخیل در نوشتن سخن می گوید و روایت می کند که آنچه در کودکی برایش جذابیت داشت این بود که چگونه موضوعی خیالی را برای اطرافیان مطرح می کند و به باور دیگران می نشیند. ارسلان امیری، کارگردان فیلم زالاوا در گفت و گو با پانا درباره زمان ساخت فیلمش بعد از چندین تجربه فیلم نامه نویسی و تدوین گری می گوید: من فیلم اولم را ...
حجت الاسلام بهشتی: اگر قبح دروغ را بدانیم بیشتر از آن پرهیز می کنیم
قبح این گناه را بدانیم بیشتر از آن پرهیز می کنیم. وی بیان کرد: عاقبت دروغگو رسوایی ست. داستان حضرت یوسف که شیرین ترین قصه قرآن است بارها در آن دروغ اتفاق می افتد و دروغگویان رسوا می شوند. اولین بار برادرانش او را به چاهی انداختند و به دروغ پیراهنش را با خون بزغاله ای رنگین کردند. بار دیگر بانوی قصر او را به دروغ متهم کرد و او را سال ها به زندان انداخت. در آخر داستان دروغگو رسوا می شود ...
تلاش یک فرمانده برای ساخت جنگنده و جنگ با ساختارهای معیوب
بتواند حالم را خوب کند. منصور اگر کمی هم شعاری و مجموعه مصداق های خوب مدیریتی شهید ستاری باشد، باز هم غنیمت بزرگی در این روزهای افول مدیران تراز یک انقلاب است؛ آنان که برای عمل به آرمان هایشان بهانه نیاوردند؛ بهانه فساد سیستماتیک، رانت و رانت بازی، تحریم، بی پولی و ... شهید ستاری مدیری در تراز حکومت اسلامی بود؛ خلاق ، مبتکر و قائم به ذات خودش. منصور سیاوش سرمدی داستان زندگی شهید منصور ...
رقیه توکلی : دنبال بازی های نوستالوژیک نبودم
فیلم مهران ساخته ی رقیه توکلی دومین تجربه ی این کارگردان به حساب می آید. توکلی در مهران سراغ یک قصه ی نوجوانانه در دهه شصت رفته است. زادگاه فیلمساز یعنی شهر یزد و مردمان آن در فیلم مهران نقش محوری دارند و توکلی تلاش کرده بعد از فیلم مادری که یک فیلم زنانه است، سینمای کودک و نوجوان را تجربه کند. مهران در جشنواره فیلم کودک و نوجوان به نمایش درآمد و متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر بود که آرای ...
زنان بدون مردان
بیش تر خودش را نشان می دهد. نامزد سابق ناصر خاکزاد با بازی ایزدیار هم از گذشته اش می ترسد و هم از آینده اش و تنها می تواند با گریستن از خودش دفاع کند. شخصیت سمیه در ابد و یک روز از آن دست شخصیت هایی است که نمونه اش را در خانواده های ایرانی به وفور می توان یافت. دخترانی مانند سمیه که تمام بار خانه و خانواده بر دوششان افتاده و اگر نتوانند به موقع به اهالی خانه سرویس بدهند باید جوابگو باشند. بازی ...
روزنامچه فجر 3/ یک فیلم مادرانۀ دیگر از نرگس آبیار
داشت رسول را با سلاحی مشابه خودش به شهادت برساند، اما او در نهایت توسط توپخانۀ عراق شهید شد. این بخش البته داستان پردازی شده است. اما شهادت رسول توسط توپخانه دشمن، واقعی است. همچنین رو در رو شدن رسول و قیوم راشد نیز عملاً اتفاق افتاده است. شلیک راشد، لالۀ گوش راست رسول را شکافت، مجروحیتی که اثر آن، در عکس های شهید زرین دیده می شود. اما رسول، دشمن را می کشد (در فیلم اما زخمی می کند). ...
اسرار گنج دره جنی/ نگاهی به فیلم بی همه چیز
سینماسینما ، علی پاکزاد بعد از اقتباس از ازدواج آقای می سی سی پی که تحت عنوان می سی سی پی نشسته می میرد روی صحنه رفت و ملغمه ای ذهنی از آن، در فجر سی و هفتم با عنوان مسخره باز اکران شد و هدیه تهرانی در آن خوش درخشید، حالا دومین اقتباس، قدری جدی تر از دورنمات را – این بار توسط محسن قرایی- شاهدیم که باز هم هدیه تهرانی در آن به ایفای نقش می پردازد. اما اینبار نه تنها او دست نیافتنی نیست ...
تله عوام گرایی و درد قهرمان کشی
. فیلمنامه نویس چقدر خوب و موجز پوپولیسم (عوام گرایی) را با تمام جوانبش به نمایش گذاشته است. زن تازه وارد رگ خواب مردم را به دست آورده و با ثروتی که دارد کنترل شان می کند. مردمان فراموش کار روستا که تا دیروز پشت سر یک نفر خاص حرکت می کردند، راه دیگری را برمی گزینند و منفعت شخصی شان را در طرفداری از فردی جدید می بینند. نام فیلم بی همه چیز از ابتدا به خاطر ستاره های پرشمارش بر سر ...