سایر منابع:
سایر خبرها
پرداختن به موضوع نسل کشی مردم حلبچه اولویت جشنواره های اروپایی نیست
گذشته بازسازی شده است. سعی کردیم نریشن سبب فاصله مخاطب از کاراکتر نشود کارگردان این اثر تحسین شده در بسیاری از جشنواره های داخلی از جمله فیلم فجر، جشن خانه سینما و سینما حقیقت ادامه داد: بحث روایت فیلم برای ما دارای اهیمت بود و ما باید طوری نوع روایت فیلم را انتخاب می کردیم که مخاطب بتواند با این کاراکتر ارتباط برقرار کند لذا تلاش کردیم ادبیات نریشن فیلم به گونه ای طراحی شود ...
ابراهیم رها (طنزنویس) : من از یک فاجعه حرف می زنم/ در لودگی می غلتیم
، دیگر در حوصله مخاطب نیست. وضعیت حال حاضر به این شکل است. الآن اکثریت مردم این زبان حداقلی را می پسندند و با این ادبیات محقر ارتباط برقرار می کنند. همین هم باعث شده رمان دری وری انتظار مرا از فروش برآورده نکند. البته در فاصله کمی به چاپ دوم رسید و تیراژش هم کم نبود. بله. با تیراژ 10 هزار نسخه به فاصله سه چهار ماه، به چاپ دوم رسید. اما دقت کنید که چقدر خوبیم ما در عرض یک و ماه و ...
کی مرام: مردم ازعشق های غیرمتعارف و خیانت خسته اند
.... در بخش اول نشست گفت وگو منوچهر محمدی به نحوه شکل گیری داستان و وفاداری آن به واقعیت رخ داده در سالهای 60 همچنین عدم وجود استراتژی فرهنگی در حوزه صدا و سیما و ارشاد صحبت شد میلاد کی مرام هم از نحوه نزدیک شدن به شخصیت مهران سخن گفت. اما فیلم امکان مینا بنا به دلایلی که منوچهر محمدی (تهیه کننده) و میلاد کی مرام (بازیگر) به آن اشاره داشتند از هیچ تبلیغ درست رسانه ای به دلیل وضعیت مافیایی درحوزه ...
جای خالی دیدگاه های نوجوانان در سیاست های تلویزیون
عده ای اشتغال آفرین باشد، بد نیست. امیدوارم موفق بشود و تولید داشته باشد و بتواند افراد مشتاق کار کودک را به سمت خود جذب کند. تعدد شبکه ها به مخاطب ایرانی حق انتخاب می دهد، اما اینکه تا چه اندازه بتوانیم مخاطب را جذب کنیم به مسائل کیفی بر می گردد. افزایش کیفیت امکان پذیر نیست، مگر اینکه نگاه درستی به مخاطب داشته باشیم. کنار شناخت مخاطب بحث نیازهای یک جامعه که رسانه باید جوابگوی آن باشد، پیش می آید ...
آبنبات چوبی ؛ روایت تکراری خیانت و سردرگمی در یک ملودرام اجتماعی با محور خانواده
متفاوت رضا عطاران در نقش فرهاد که کاملا با کارهای قبلی او متفاوت است نمی تواند حفره ها و کبودهای فیلمنامه فرحبخش را جبران کند. نشان دادن روابط آزاد میان ماری و دوستانش و واقعیت های تلخ و زننده ای که در جامعه وجود دارد نمی تواند مثل گذشته یک فیلم مخاطب پسند همچون فیلم خصوصی را رقم بزند. در اواخر فیلم ما متوجه می شویم که فرهاد با ماری یک رابطه پنهانی داشته اند و مسعود نام مستعاری بوده برای ...
هر کس در سینما پولشویی می کند، اسمش را بخش خصوصی می گذارد!
تماشاگر را پای کار بنشاند و توجهش را جلب کند فارغ از نوع کار که چه سبکی است. ارتباط برقرار کردن با تماشاگر برایم مهم بود که برای من مخاطب همیشه از سوی او این ارتباط صورت می گرفت. براساس همان تفکری که لیلا حاتمی را انتخاب کردم چون ربطی به نقشش نداشت و برای خودش به شدت هیجان آفرین بود و بسیار انرژی گذاشت. او را از فضای کارهایی که کرده بود دور کردم چون در آن فضا بازیگر آزاد بود اما در اینجا آزاد نبود ...
انتخاب لیلاحاتمی برای من هیجان انگیز است
، انتخاب لیلا حاتمی است وحیدزاده در ادامه صحبتهای خود در ارتباط با نقاط قوت و ضعف فیلم اضافه کرد: از نقاط قوت اثر، انتخاب لیلا حاتمی و بازی خانم بهنوش بختیاری و آقای امیر جدیدی هست که خوب و قابل دفاع است. کار عمده فیلمساز، کلیشه زدایی به عنوان ایدۀ اولیه است و نقش خانم حاتمی بیشتر از بازیگری صرف است، امّا همچنان تأکید دارم که این همچنان در حدّ یک تیپ می ماند و قصه ای نمی بینم. ...
کارگردان آب نبات چوبی : عطاران دیگر نمی فروشد
رفته است فقط 300 میلیون تومان فروش داشته است و با احتساب فروش روزانه 30 میلیونی این فیلم به نظر نمی رسد تا انتهای اکران هم فروش فیلم بیشتر از 5/1 تا 2 میلیارد تومان شود. چرا دهلیز فروخت اما آب نبات چوبی نه؟ دلیل اصلی اینکه رضا عطاران نتوانسته سودآوری قبلی را در گیشه داشته باشد چیست؟ آب نبات چوبی برخلاف سایر آثار عطاران یک درام جدی است که در نگاه نخست بسیاری علت فروش پایین ...
رفتار سازمان مجاهدین باعث شد تا سالها هر منتقدی در کشور انگِ مخالفِ برانداز بخورد
کمال تبریزی بعد از ساخت فیلم سینمایی طعم شیرین خیال؛ امکان مینا را براساس فیلمنامه ای از فرهاد توحیدی کارگردانی کرد. امکان مینا در ظاهر یک فیلم رمانتیک و عشقی است اما در زیر لایه های خود به فعالیت های سازمان مجاهدین خلق در ابتدای انقلاب اسلامی پرداخته است. با کمال تبریزی (کارگردان) و فرهاد توحیدی (نویسنده فیلمنامه) درباره این اثر گفتگو کرده ایم. آقای تبریزی شما همیشه فیلم ...
دعوت برای دیدن عکس هایی از بهترین سرزمین دنیا
بیابان در ساخت شهرها، پردیس ها، قلعه ها، آبرسانی و ... ایفا کرده است، آن را انتخاب کردیم. کویر یک کانسپت ملی است و هنرمندان بسیار از روزگار گذشته با این موضوع کار کرده اند. به همین دلیل، بخشی از آثار گنجینه موزه را نیز همزمان با نمایشگاه عکس های محمدرضا جوادی و با مدیریت هنری رضا نامی به نمایش خواهیم گذاشت. ملانوروزی همچنین اضافه کرد: ما در دوره ای، بی ینال عکاسی را در موزه برگزار کردیم و ...
روح شاعرانه دادن به قصه تلخ کافکا
را کار کنم. این اتفاق بیشتر احساسی است تا اینکه بخواهم آن را توضیح دهم. با توجه به اینکه شما را بیشتر کارگردان تئاتر عروسکی می شناسیم و صحنه هم کار کرده اید، آیا این فانتزی بودن قصه، شما را جذب خودش نکرده است که آن را برای اجرا مناسب ببینید حتی در کار قبلی تان از مارکز هم همین حال وهوا وجود داشت؟ بله، دقیقا همین طور است. دو تا جهان فانتزی که شما را به کار واداشته؟ بله ...
رسانه ها تاریخ سازان خوبی هستند/ هدف فیلم های هالیوود تحریف تاریخ انقلاب است/ بلد نیستیم داشته های به ...
: نویسنده خود به این نکته اشاره می کند که برای پرداخت درست قصه، حاشیه هایی را به این داستان اضافه کرده که داستان درست و درمانی از آب دربیاید و مخاطب بتواند با آن به خوبی ارتباط برقرار کند. سردبیر ماهنامه سینما رسانه تبیین کرد: تهیه کننده این فیلم، بازیگر اصلی فیلم 300 بوده و نویسنده و کارگردانش افرادی تازه کار هستند که باعث شده فیلم از لحاظ داستان، ساخت و پرداخت فیلم ضعیفی باشد و برای حل این ...
سوگ عظیم رشید سینمای ایران (+عکس)
از مدیریت مسئولانه این هنرمند در انجمن بازیگران یاد کرد و از همسر او که کودکی بسیاری از بزرگان با قصه گویی های او گره خورده است، سخن گفت و برایش آرزوی سعادتمندی و سلامتی کرد. نصیریان در تشییع پیکر داود رشیدی علی نصیریان: می خواستم با تو روی این صحنه باشم علی نصیریان هنرمند دیگری بود که در جایگاه حضور یافت و در حالی که متأثر بود، گفت: داود! من هرگز نمی خواستم به این ...
نمونه ای دیگر از مرد خشن و بی منطق در سینمای ایران
میان مارال با خواهر و برادر و مادرش دقیقاً چیست؟ اینکه او به پسری علاقه دارد و می خواهد با او ازدواج کند و فیلم فقط اشاره ای کوچک و گذرا در ابتدا به این مسئله می کند، چه کمکی به ماجرای فیلم می کند. بازی ها در فیلم آب نبات چوبی اغلب ضعیف ارائه شده است. سحر قریشی در نقش دختری شوخ و شنگ کم فروغ ظاهر شده و رضا عطاران در قالب یک کاراکتر منفی ظهوری متوسط دارد. برادر مارال بازی اغراق گونه ای ...
"امکان مینا" فیلمی اجتماعی درباره سیاست است/مجاهدین خلق داعش دهه 60 هستند
معروف هم وجود دارند که بعدها فهمیده اند چنین اشکالاتی در طراحی صحنه شان وجود داشته است. - در نهایت به این نتیجه میرسم که مخاطب امکان مینا باید دهه شصت را بشناسد، چون بدون این شناخت نمیتواند با فیلم ارتباط برقرار کند. ضمن اینکه در راستای همین انتقادها یا نکته هایی که گفته شده است، امیدوارم که برچسب مصاحبه سفارشی به این مصاحبه نخوره چون من این مصاحبه را شخصا و به دلیل نکته هایی که در فیلم ...
علی صدری نیا: غربی ها هیچ گاه خیر خواه ما نبوده اند/ وحیدزاده: من را نیهیلیستی می دانم/ صباغ: اولین ...
آذر می افتد کلیشه زدایی است و فیلمساز نه در دفاع از این کاراکتر هست و نه در تلاش برای مذمت او، و خیلی خوب آن موقعیت را به وجود آورده است. از نقاط قوت اثر، انتخاب لیلا حاتمی است وحیدزاده در ادامه صحبتهای خود در ارتباط با نقاط قوت و ضعف فیلم اضافه کرد: از نقاط قوت اثر، انتخاب لیلا حاتمی و بازی خانم بهنوش بختیاری و آقای امیر جدیدی هست که خوب و قابل دفاع است. کار عمده فیلمساز ...
مصائب آرایشگر نگاتیوها بودن
خانه سینما یک بار گذرشان به این کانون افتاده است و قطعا از این نهاد توقعات یا خواسته هایی دارد. به بهانه اهمیت نقش تدوین در تولید یک فیلم و وجود اصناف و انجمن های مختلف در خانه سینما، بانی فیلم با تعدادی از اعضای کانون تدوینگران این خانه گفت و گویی داشته تا هم از مشکلات حرفه تدوین و هم از نقش خانه سینما و کانون تدوینگران بگویند، که در ادامه می خوانید. مستانه مهاجر اصناف خانه ...
بررسی تئاتر کودک در گفتگو با برادران رحمتی نویسنده و کارگردان/برای کار کودک باید کودک شد
نمایشنامه هایش گفت: من در بیشتر مواقع ضرب المثل ها و داستان های قدیمی را الگو قرار می دهم زیرا می توان بر روی آن ها کار کرد و از طرفی سرشار از مولفه های فرهنگی هستند. نویسنده نمایش علی بابا و دختر شاه پریون در خصوص داستان این نمایش ادامه داد: ایده این نمایش از دو داستان گره شاه پریون و قصه علی بابا الگو برداری شده، البته من در این میان به دنبال آشنایی کودکان با گویش اراکی نیز بودم بنابراین سعی ...
توجیه و بداهت
و آدم برسد. او در فیلمش هیچ شده است. در دید مخاطب در دراکولا هیچ شخصیتی وجود ندارد. او صرفاً چیزی می بیند بدون آنکه بداند برای چه. عطاران برایش قصه تعریف نمی کند. خبری از آن لودگی من سالوادور نیستم ، آن هراسها و ترس از کنشها نیست. در چنین وضعیت آگاهی پیشینی مخاطب به او اجازه نمی دهد درکی از ابژه داشته باشد. به ذهن او سمت و سوی دیگری می دهد و او را پس می زند. مفهوم التفات و پر شدن میسر ...
چرا باید با متخلفان حقوق های نجومی برخورد شود؟/ 10 ویژگی مدیران تراز انقلاب اسلامی
دو نکته، ضروری و سرنوشت ساز به نظر می رسد؛ اول: چرا وزیر محترم نفت تاکنون از افشای نام و مشخصات افرادی که مانع سرمایه گذاری خارجی هستند و از این طریق منافع ویژه -بخوانید ویژه خواری- خود را دنبال می کنند، خودداری کرده اند؟! این افراد در صورتی که وجود خارجی داشته باشند - که به قول ایشان دارند - با کدام دلیل منطقی و قابل قبولی باید همچنان در پس پرده پنهان باشند؟! آقای زنگنه به عنوان وزیر ...
عروسک های به یاد ماندنی دهه 60
ها هم روشن می شود. ما یعنی مرضیه برومند، رضا بابک و علیرضا هدایی و من از اواخر سال 1350در همکاری با اردوان مفید و دان لافون که فرد اخیر کارگردان تئاتر انجمن فرهنگی ایران و آمریکا بود، تنها مرکز حرفه ای تئاتر کودک و نوجوان کشور را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شکل دادیم و در مدت نزدیک به 2سال همکاری ما با دان لافون، 5نمایش پرتابل، خیابانی و صحنه ای ازجمله شاپرک خانم (که در تئاتر ...
کی مرام: مشکل با امکان مینا ایدئولوژیک است
بااو ارتباط برقرار کند دو سکانس قبل او درگیر شده با نیروهای اطلاعات و آنها برای آرامش او مجبور بودند تزریق آمپول داشته باشند. نقطه دیگری در فیلمنامه گذاشته شده و بیماری کلیه که مهران را آزار می دهد و همین را بهانه می کند که آن شب از خانه بیرون بیایند در مسیر هم یک چشمه دیگر رو می کند و به نوعی رفتار می کند که مخاطب باور می کند مهران هم سر مینا و هم سر نیروهای اطلاعات کلاه گذاشته است به نحوی که ...
برای مردمی نواختیم که هرگز موسیقی زنده نشنیده بودند
. موسیقی خیابانی به خاطر تمام آن ویژگی ها و دلایلی که گفتیم باید یک بستر ثابت داشته باشد تا بتوانید روی آن زمینه جملات و نت ها تازه به مردم هدیه بدهید. با این تعاریف و ویژگی ها تا حالا شده حس کنید با توجه به فضای به وجود آمده آنچه می زنید را باید تغییر دهید و چیز دیگری بزنید؟ سروش: بله. دقیقا بارها این اتفاق افتاده است. اتفاقات در موسیقی خیابانی بر اثر تماس ما با مردم تولید می ...
سبک زندگی و فناوری
دگرگونی می شود و این دگرگونی بر خلق وخو و ارتباط ما با دیگران و حتی ارتباط ما با خودمان و باورهایمان تأثیر می گذارد. افزون بر عاملان یا کارگزاران تغییر سیستم اجتماعی، انطباق یا عدم انطباق سیستم مورد نظر با محیط کاربرد یا اعمال فناوری، عامل تفاوت اثر می تواند باشد. برای مثال، تقسیم اراضی در دوره ی پهلوی را نوعی فناوری اعمال تغییرات اجتماعی می توان دید که همچون ماشینی در اختیار حکومت از ...
ایرانی ها در گوگل دنبال چه می گردند؟
که اولین نتیجه جست و جوی کلمه فیلم در گوگل، نشانه هایی از فیلم لو رفته رابطه شخصی یک بازیگر مشهور تلویزیونی نباشد. حالا سال ها از آن ماجرا سپری شده اما همچنان درصد زیادی از مردم ایران به دنبال استخراج فیلم های لورفته در گوگل هستند. چیزی شبیه فیلمی که چند سال قبل، از آسانسور یک مرکز دولتی به دست آمد. در نتیجه جست و جوهای پرتکرار با کلمه فیلم، خبری از فیلم های روز دنیا نیست اما مخاطب ...
سینمای ایران، پوستر فیلم و چالش جذب مخاطب!
اضطراب ها، درگیری ها و مشکلات روزمره برهاند. به قصه فیلم دل بسپارد و با قهرمان داستان برای حل گره ماجرا پیش برود . آدمی هنگام سینما رفتن با چالشی به نام انتخاب فیلم از میان تعداد بالای فیلم های در حال اکران مواجه می شود. یکی از بهترین راه ها برای انتخاب فیلم مناسب، نگریستن به تبلیغات آن شامل عکس، پوستر، آنونس و تیزر است . از کلیدی ترین عنصرها برای آنکه شخصی تصمیم به تماشای ...
نبرد تن تن و سند باد بعد از 25 سال هنوز هم ادامه دارد!
...، فیلم سینمایی بهتر جواب می دهد. - هر نویسنده یا هنرمندی که آثارش با تحسین رهبر انقلاب مواجه می شود، مسئولیت بسیار مضاعفی نسبت به گذشته پیدا می کند. با توجه به این شرایط، برنامه آینده شما برای اینکه با این مسئولیت مضاعف کار خود را ادامه دهید، چیست؟ اول اینکه باید به مسائل فرهنگی و نیازهای روز نوجوانان بهتر و موثرتر جواب بدهم و دوم هم اینکه باید آثاری قوی و جذاب تر خلق کنم. یعنی کارهایی بنویسم که در گام اول به شدت جذاب و مخاطب پذیر باشد. چون اگر مخاطب نتواند با یک اثر ارتباط برقرار کند و آن اثر برای او جذاب نباشد، بطور طبیعی تحت تأثیر پیام آن هم قرار نمی گیرد. ...
گفتگو با مادر شیک، مدرن و سنتی سینمای ایران
به گزارش جام جم آنلاین ، وی فعالیت کاریش را با فیلم هایی مثل آرامش در حضور دیگران ناصر تقوایی و یا سریال پرمخاطب تلخ و شیرین آغاز کرد. جالب اینجاست که هر یک از این آثار در گونه خاصی بودند و نگرشی خاص نسبت به مخاطب داشتند اما بازی قاسمی در هر دو کار مورد توجه قرار گرفت. قاسمی از یک طرف در اثری با مایه های هنری مثل آرامش در حضور دیگران حاضر شده بود که یکی از بهترین آثار سازنده اش ناصر تقوایی بود و در آن کوشیده شده بود بخش هایی از تعارضات جامعه در حال گذار مصور شود و از سوی دیگر سریالی که مصداق بارز اثری باب طبع مخاطب عام بود. قاسمی که فرزند هنرمندی مشهور و مردم دار به نام حمیده خیرآبادی بود فعالیت بازیگریش را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم ادامه داد و خیلی زود تبدیل شد به یک چهره محبوب سینما و تلویزیون و انواع و اقسام نقش های مادر یارانی را در آثارش ایفا کرد. مجموعه هایی مانند در پناه تو، خانه ابری و جراحت از جمله سریال هایی هستند که قاسمی در برهه های زمانی مختلف در آنها ظاهر شد. مجسمه، شام آخر، دختر شیرینی فروش و مارال از جمله نقش آفرینی های ممتاز قاسمی در عرصه سینما بوده اند. در این بین بازی در نقش زنی میانسال و متشرع در مارال او را به سیمرغ بلورین بهترین بازیگری جشنواره نوزدهم فیلم فجر رساند. قاسمی که تجربه دوبله داشته و البته در سال های اخیر سابقه اجرا هم داشته است از جمله بازیگرانی است که تقریبا اغلب کارگردانانی که نیاز به بازیگری ششدانگ و درجه یک برای سپردن کاراکترهای مادران دارند به سراغ وی می روند و شاید برای همین باشد که در کارنامه وی همکاری با چهره هایی چون فریدون جیرانی، ایرج طهماسب، سیروس الوند، ابراهیم حاتمی کیا، خسرو سینایی و ابراهیم وحیدزاده به چشم می خورد. قاسمی اخیرا کمدی- اقتباسی پدر آن دیگری را روی پرده داشت و بازیش در این فیلم هم مورد توجه مخاطبان پیگیر سینما قرار گرفت. از آن سو بازپخش اخیر سریال در پناه تو با بازی وی نیز به شدت مورد توجه نسلی قرار گرفت که به هنگام پخش اول بار سریال هنوز متولد نشده بودند یا کودک بودند. با ثریا قاسمی در مورد وضعیت فعلی بازیگری و روند کاریش گفتگو کرده ایم و البته خاطرات خواندن در پناه تو را با وی مرور کرده ایم. حضور در نقش انواع و اقسام مادران شیک، مدرن و سنتی ایران در این سه دهه برایتان چه جذابیت هایی داشته است؟ من بازیگر حرفه ای هستم و نقش های مختلف به من پیشنهاد می شود و من هم نقش ها را می خوانم و در صورت مناسب بودن قبول می کنم. اگر به انتخاب خودتان باشد بیشتر دوست دارید نقش چه مادرانی را بازی کنید؟ برایم تفاوتی ندارد. داستان خوب و کنش های شخصیتی که بازی می کنم مهم است. بازیگران کمتر قدرت انتخاب داریم و بیشتر انتخاب می شویم و بازار کار هم چندان پررونق نیست که من خودم را مقید کنم فلان نقش را بازی کنم. شیک و پیک بودن و یا فقیر و غنی بودن شخصیتی که قرار است بازی کنم موقعیت کلی نقش است. الان خیلی از بازیگران قدیمی و باسابقه خانه نشین شده اند و من سعی می کنم بین پیشنهاداتم بهترین ها را انتخاب کنم. چرا این روزها بازیگران پیشکسوت کمتر مجال بازی کردن پیدا می کنند؟ به هزار و یک دلیل! مهمترین اش وضعیت بد اقتصادی در سینما و تلویزیون است و به خصوص در تلویزیون که تولیدات به حداقل رسیده است و به جای تولید سریال های جدید و متفاوت اغلب سریال ها چند بار در شبکه های مختلف بازپخش می شوند. در همی ماه گذشته چهار سریال با بازی من که در سال 82 در آنها بازی کردم دوباره بازپخش شد. آن قوت همه خیال می کنند ثریا قاسمی پرکار شده است. بی رودربایستی من این روزها هر نقشی پیشنهاد شود قبول می کنم. دوستان بازیگری که می گویند ما گزیده کار هستیم و انتخاب می کنیم یا شوخی می کنند و یا ژست می گیرند و قصد پز دادن دارند. بحث دیگری که باعث بیکاری بازیگران حرفه ای شده وجود نابازیگرانی است که نه تنها دستمزد نمی گیرد بلکه ممکن است پولی هم پرداخت کنند. بله، تهیه کننده هم از خداخواسته برای اینکه هزینه تولید کارش پایین بیاید از اینها استفاده می کند و این رویه به کیفیت بازیگری مجموعه و یا فیلم ها لطمه می زند. نویسنده ناشی، کارگرد ...
بارکد؛توافق یا تبانی/ نگاهی به فیلم سینمایی "بارکد"
دیگری به میان نمی آید. اما این ناگفتن به نوعی روی اشتراک ذهنی مخاطبانش حساب باز کرده و از آن برای ارتباط با آنها استفاده می کند. مخاطب بر سر امر ممنوعه و ناگفته ی سکانس ها چیزهایی در ذهنش روشن و خاموش می شوند. ما آدم ها اشارت های پنهانی در برخی شوخی های خود داریم که بدون شکافتن صریحشان، از اشتراک گذاریِ رندانه آنها با هم به اصطلاح لکانی آن کیفور می شویم. بارکد روی این تبانی پنهان جمعی تکیه دارد ...
حق التألیف ده درصد است، هزینه توزیع چهل درصد
و به دلیل نیاز تأمین قصه های این برنامه، هرهفته بسیاری از متون کهن ادبی را مطالعه می کردم و در همان زمان بود که با افسانه ها و اسطوره ها و شخصیت های داستانی آشنا شدم و کارکرد ها و ظرفیت های فرهنگی و داستانی آن ها را شناختم. از طرفی قصه ها و شخصیت های مغرب زمین را هم می شناختم. همه شخصیت های این اثر، حساب شده انتخاب شدند. من تن تن را انتخاب کردم، چون او ماجراجویی است که سفرهای دریایی به همه نقاط ...