سایر منابع:
سایر خبرها
بهار دارد می آید و خبر از گرانی و کرونا ندارد
، تابستان آینده، پاییز و زمستان دیگر هم آغاز و انجام و پایان دیگری دارند اما همچنان سخاوتمند، عادل و منصف برای همه هستند. همین زمستان که چندقدم مانده تا تسلیم بهار شود در همه عالم یا باران ریز بود و یا برف افشان اگر جایی نبوده و نیست همان جایی است که صدها سال است نبوده و نیست و یا دستکاری طبیعت از سوی ما راه و رسم دیرین او را مخدوش و یا محدود و ناپدید کرده است. این را زاینده رود، دریاچه ارومیه و کارون
متن تبریک عید نوروز 1400 + عکس
تمام خانواده تان آرزومندیم. پیشاپیش این بهار پیش رو فرخنده باد. نوروز نماد جاودان نو شدن است. تجدید جوانی جهان کهن است. زین ها همه خوب تر که هر نو شدنش یادآور نام پاک ایران من است. *به انتهای این قصه سرد و سفید 1399 نزدیک می شویم و امیدواریم که سال جدید سالی عاری از بیماری و مشکلات باشد و با سبز شدن بهار دل ها هم زلال و سبز شود و عشق و امید
پیام نوروزی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران
عمیق خود را به پیشگاه خانواده های مکرَّمِ جان باختگانِ سال 1399 خورشیدی اعلام نموده و برای همۀ درگذشتگان علوّ درجات و برای وابستگان و دلبستگانِ آنان، صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم. امید است یزدانِ پاک به حرمت و میمنتِ ایّامِ فرخندۀ میلاد مسعودِ جان جهان و قطبِ عالمِ امکان، حضرت بقیه الله الاعظم (عج) بر جمله ابنای بشر خاصّه ملّت بزرگ و تمدّن سازِ ایران رحمت آوَرَد و زنگارِ غم و محنت را از دلهای همه
اس ام اس ،پیام و متن زیبا بری شادباش و تبریک عید نوروز 1400
مبارک” بهار آمد که تا گل بازگردد سرود زندگی آغاز گردد بهار آمد که دل آرام گیرد ز درد و غصه ها فرجام گیرد سال نو مبارک یا مقلب قلب من در دست توست یا محول حال من سرمست توست کن تو تدبیری که در لیل و نهار حال قلب من شود همچون بهار نفس باد صبا عشقی از جنس طلا دوری و دفع بلا
پیام های رسمی و ادبی تبریک عید نوروز 1400
/> در سال نو، 365 روز سلامتی، شادی، پیروزی، مهر و دوستی و موفقیت در نیل به اهداف سازمانی را برای شما آرزومندم. نامه اداری تبریک عید نوروز مدیریت محترم .....، بهار فرصت دوباره نگریستن به دیروز و امروز است. بهار یعنی بهتر زیستن و بهتر نگریستن؛ یعنی بهتر از همه دیروز ها، سبزی و طراوت را تلاوت کردن. وقتی نگاه بهار بر دیوار دل و جانمان می تابد، از
تبریک عید نوروز؛ گزیده ای از اشعار زیبای پارسی در ستایش بهار و نوروز
نوبت زن بشارت که دوشم قدر بود امروز نوروز مهست این یا ملک یا آدمیزاد پری یا آفتاب عالم افروز ******** برآمد باد صبح و بوی نوروز به کام دوستان و بخت پیروز مبارک بادت این سال و همه سال همایون بادت این روز و همه روز ******* علم دولت نوروز به صحرا برخاست زحمت لشکر سرما ز سرِ ما برخاست بر عروسان چمن بست صبا هر
هم نشینی نوروز و شعبان و نشانه خوانی جانان
شهیدان باشیم که جان را جام شهود کردند تا چشم ها را بینایی مدام شود. به رسم ایثار، دست دیگران را بگیریم که خدا دست های کریم را بسیار دوست دارد. مهربانی را توسعه دهیم که این به جان خواندن بسم ا... الرحمن الرحیم است. دل ها را پیش از خانه ها غبار بروبیم که دل مهربان را عطر افشانی سزاست. نگاه را نو کنیم در آستان نوروز، مباد غبار های کهنه، کینه ها و کدورت ها را در پستو بنشاند و از دست پاک ساز خانه تکانان به دور دارد. تازگی طبیعت را با نوشوندگی باورهایمان کامل کنیم و حال که سال دارد با حسین و عباس و سجاد (ع) آغاز می شود، ما هم بکوشیم به سبک آنان زندگی کنیم. ان شاءا... ...
نوروز در اشعار فارسی چگونه یاد شده است؟
جایی دیگر نگه دارد این فال جشن سده همان فر نوروز و آتشکده خاقانی می گوید: نوروز جهان پرور مانده ز دهاقین دهقان جهان دیده اش پرورده ببر بر نوروز بزرگ آمد آرایش عالم میراث به نزدیک ملوک عجم از جم. سعدی : برآمد باد صبح و بوی نوروز به کام دوستان و بخت پیروز مبارک بادت این سال و همه سال همایون بادت این روز و همه روز
احساس می کنم که نباشی بهار نیست(چشم به راه سپیده)
سروده های همه شرط بسته ام بیتی بدون نام شما ماندگار نیست سین سلام سفره تحویل سال نو معنای این قصیده مگر انتظار نیست؟ روزی ظهور می کنی و می رسد بهار اما به ماه وسال و زمان اعتبار نیست تقویم هم به گفته ام اقرار می کند سوگند می خورد که نباشی بهار نیست هدیه ارجمند بهار با امام زمان بهار، موسمِ احساس و عشق و شیدایی بهار، فصلِ گل و سبزه است و
حضرت عباس(ع) اسوی ای برای جوانان این سرزمین در حراست از ناموس وطن
ولادت گامی عقب تر از برادر و گاه شهادت قدمی پیش تر است. او عباس مهربانترین سرفصل مهر و عاطفه در سراپرده عاشورا ، زیباترین طلوع عشق در عالم برادری ، حماسی ترین جلوه دلیری و رشادت در تاریخ انسانی و فصلی بی انتها از بزرگی و معرفت است. ابوفاضل فریاد حق در گوش تاریخ است فریاد وفاداری و مروت ، مردانگی و عزت ، عشق و معرفت ؛ آنجا که با ذره ذره وجود در عاشورای تاریخ فریاد می آورد یا نَفسُ مِن
بهاریه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین
در قامت عمل به تصویر کشیده اند، سالهای سال است که بهار خود را به تبرک نغمه های دلنشین کلام رهبرانی سبز می دارند که از تبار عشق و انتظارند... این مردمی که سفره آسمان، سخاوت بی انتهایشان را معناست؛ این مردان و زنانی که پشت در پشت هم، سالهاست که پا در رکاب مردانگی، خویشتن خویش را برای بهاری آماده می کنند که پرچم سبز مهدوی را بر بام جهان بر افراشته بینند.. آری... بهاری زیباست که در
خانه تکانی دیر هنگام شهر فاروج در پیشواز از بهار
سرویس : خراسان شمالی - زمان : شناسه خبر : 1038653 خبرگزاری شبستان _ فاروج؛ اسفند که از راه می رسد با خود تکاپو به همراه می آورد، همه در تلاش برای روبیدن غبارها از گوشه و کنار خانه و زیبا سازی آن در استقبال از بهار هستند، اما خانه شهر تا همین حوالی دیروز انگار در خلسه خواب زمستانی باقی مانده بود، در و دیوار شهر خسته در گرمای بی رمق اسفند لمیده و خواب بهار می دید. موی درختان
گل محمدی عنصری مقدس از دل کویر
و مردان منطقه لاله زار صبح زود با برداشتن کیسه، چادرشب، گونی و... به باغ ها رفته و شروع به چیدن گل می کنند. بهترین زمان برای چیدن گل، قبل از طلوع آفتاب تا ساعت 10 صبح است. هر چه نور خورشید کمتر به گل ها بتابد بهتر است زیرا عطر بیشتری از خود پخش می کند. در حال حاضر به دلیل زیاد بودن مزارع گل محمدی در لاله زار بردسیر، کارگران زیادی برای چیدن گل که جویای کار هستند استخدام می شوند که معمولا
پیام جواد حسینی به مناسبت اعیاد شعبانیه و فرارسیدن سال جدید
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور طی پیامی، اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و جانباز و آغاز سال جدید را به تمامی فرهنگیان فرهیخته، تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، متن پیام سید جواد حسینی به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر خداوند بهار آفرین، سلام بر بهار دل ها و خورشید ظلمت ها و
بهار 1400 از بهترین واکسن سازهای دنیا خواهیم بود
بازدارندگی دشمن تا این حد رشد کرده باشد. خدا را شکر می کنیم که امروز ایران سرافراز برای ماندن در عرصه بین المللی، قدرت چانه زنی بسیار بالاتری نسبت به روزهای نخست دارد و این نیست به جز عشق و اراده پولادینی که حرمت خون شهدا برای این سرزمین داشته است. وی با تبریک اعیاد شعبانیه و آغاز قرن جدید، اظهار کرد: همه ما امیدوار به ظهور منجی عالم بشریت هستیم در این سیاهی سرد شب های بی فانوس هنوز دل به طلوع
سیادت به حسین (ع) می آید و سبز قامتی به پاسدار
ها و مولای همه ملک و ملکوت، سیدالشهدا را به شکوفایی مدام و بهار آفرینی جاودان می شناسیم. آری سبز، سید رنگ هاست و سیادت را سبز نوشته اند. این رنگِ بشکوه، زیبا می نشیند در شرح آقایی و سیادتی که از نفس های رسول خدا ریشه می گیرد و در قامت آل رسول، تکثیر می شود و سوم شعبان، یک نوروز بهاری است برای تکثیر این حقیقت هماره شکوفا که با طلوع حسین (ع) دامن گستر می شود. در این دامنه روشن می توان به تماشای
ای حسین روز میلاد تو روز ماست + دست نوشته
بندیم ای حسین ما کوفی نیستیم ). اگر میلاد تو را روز پاسدار می شناسیم از آن روست که در فجر ولادت تو انفجاری از عشق و ایمان و ایثار در دل ما شعله وراست. ای حسین، عاشق توئیم، روز میلاد تو روز ماست. باورکن همان گونه که در قرآن سوره فجر سوره تو شناخته شده و به سوره الحسین معروف است نام تو طلوع روشنائی در دل سیاه من شده و نام تو دلم را تسلی می بخشد و از این طریق درخت جانم میوه محبت خدا می دهد
غمگین نشو چون آخرش لبخند می آید...
، نصیبش خواهد شد و همین هم چیز کمی نیست. اینها را گفتم که برسم به این نکته که بهار 1400 خیلی با بهارهای قبلی تفاوت ندارد. یعنی امیدوارم که 1400 سال بهتری باشد و به شخصه با پدر شدنم که شاید بهترین حس دنیا باشد، سهمم را از خوبی ها و قشنگی های بهار گرفته ام اما کافی نیست. چرا؟ چون آدم اگر آدم باشد، باید بخواهد که حال همه مردم جهان خوب باشد. یعنی وقتی داری خوراک مرغ می خوری با سالاد و نوشابه اما
طلوع خورشید های کوچک ایرانی در هلند و انگلیس/ نرگس ها زود می میرند
سراسیمه بر پنجره تاکسی می کوبد، بی درنگ شیشه را پایین می کشم، عطر دل انگیز گل های نرگسش تمام فضا را پر کرده است . می پرسم اسمت چیست و چرا اینجا گلفروشی میکنی؟! با وجود شیوع کرونا، هم سن و سالان تو در حال درس و بازی هستن. مگر درس نداری؟ می گوید؛ اسمم نرگس است. با برادر و مادرم هر روز می آیم گل نرگس می فروشیم، کرونا که آمد وضع زندگیمان بدتر شده است. با گلوی بغض گرفته با کمی مکث می گوید
جشن باستانی نوروز در خوزستان
دور ایرانیان باستان بیست روز پیش از رسیدن بهار، دانه های گندم، جو، برنج، لوبیا، ارزن، نخود و ماش را در هفت ستون گلی کاشته٬ سه ستون که زودتر سبز می شد را به فال نیک گرفته بر سفره ٔ هفت سین خود می نهادند. پیش از سال نو ، گَرد کهنگی را از خانه می زدودند و خانه تکانی می کردند ، رخت تازه بر تن می کردند و غبار پلیدی و دشمنی را نیز از کاشانه ی دل پاک می نمودند . در تاریخ دیرینه این سرزمین
و اما حسین(ع)! با تو خوشبخت می شویم
که وسیله السعدا باشد. حسین آمد که وسیله خوشبختی باشد. حسین با شادی آمد. غم همه عالم را به جانش خرید تا دیگر دوست دارانش غمی بر جان نداشته باشند. مهرش را به جان همه انداخت تا دیگر گناه در دل آنها جای نگیرد و اگر گناهی هم کردند به برکت همان عشق سوزان، بسوزد و ذوب شود. حسین(ع) آمد تا قهرها و کینه ها جای خود را به دوستی و مهر بدهند. حسین آمد تا علم و کتل ها و هیئت ها و تکیه ها شکل بگیرد و
هوشنگ میرزایی
امروز و در این آخرین هفته سال، می خواستم از بهار بنویسم، از باران بی خبر این روز ها که دل مردگی ها را می زداید، از تن نمناک آسفالت خیابان ها که چطور بهار بی توجه به کرونا و این همه ملال، خودش را بی واسطه پهن می کند روی آن، از شکوفه هایی که خیلی زودتر از بهار روی تن نحیف شاخه ها نشسته اند و گربه هایی که تعدادشان در شهر بیشتر شده است، اما چشم هایم آن ها را می دید و به حافظه نمی سپرد، ذهنم آن ها را
اس ام اس و پیام تبریک چهارشنبه سوری
/> چهارشنبه سوری ات مبارک ******** تو مسیر رسیدن بهار شاخه های خشکیده دلتو تو آتیش امروز بسوزون تا گرم شه دل مهربونت چهارشنبه سوری مبارکت ******** آتشی افروخته ام و تمام غم های سالی که گذشت را هیزمش می کنم خاکسترشان را به دست باد خواهم داد و به استقبال سال عشق و امید خواهم رفت ******** به رسم
اعیاد شعبانیه رحمت و موهبت الهی است که نصیب بندگان شده است
مسعود پیام رسان و وارث مکتب عاشورا حضرت زین العابدین امام سجاد (ع) یادآور اوج عبودیت ودعاهای مردان نیک خدا در فراق معبود یکتاست. نیمه ماه معظم شعبان نیز که روز طلوع سپیده صبح انتظار، فرخنده ترین روزخلقت، ولادت امید مستضعفان جهان و منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) است. آخرین وارث کوثر که انسانیت، ظهور او را به انتظار نشسته و عدالت برای پابوسی قدومش لحظه شماری می کند. بی
رسم دیرین ایرانیان در چهارشنبه سوری
نو، در چنین شبی امید می بندیم بر سلامتی، شادی، آسودگی و سرخ رویی مردمان جهان. باشد که درمان دردهای جهان به سادگی و شیرینی آجیل مشکل گشا باشد. این سور و شادی شبانه در آخرین شب چهارشنبه سال بر ایرانیان مبارک باد. شورای کتاب کودک هم زمان با چهارشنبه سوری نوشته است: آخرین شب چهارشنبه سال است. این رسم دیرین ایرانیان است که در چنین شبی آتش بیفروزند، از روی آتش سرخ بپرند، فال بگیرند، و تا پاسی
بسته شعری ولادت امام حسین (ع)
دارد ز لب اصغر خود لعل بدخشان دارد او که از جانب حقّ اذن به غفران دارد که بخوان کرمش این همه مهمان دارد شعر از حبیب الله چایچیان ( حسان ) ******** شاعر نجومی خراسانی مژده ای دل کز ره امشب جان جانان آمده جان جانان در جهان از راه احسان آمده خلق عالم را صفابخش دل و جان آمده ای محبّان بار دیگر ماه شعبان آمده
سور چهارشنبه سوری
کبنا ؛ در آه ما نهفته خزان و بهار حُسن/ تأثیرهاست با نفس گرم و سرد ما اسفند است و زود هنگام، شکوه بهاران در کوی و کوچه ها به شکوفه ها شکوفا شده است. واپسین ها، همیشه واپسین هیجانی دارند. دل پسین نشین سروش، دلواپس است و پر ز خروش... واپسینْ سه شنبه سال، جشن گاه نور است، آتش و سرور. نوری اهورایی و پرسوز از کنه ذات پروردگار عالم افروز... من بودم و دل بود و کناری و فراغی
آنچه از ریشه های تاریخی نوروز نمی دانید/ از فلسفه چهارشنبه سوری تا شب علفا در شهرکرد قدیم
دیگر شهرها از زمانی که پشت بام خانه ها ایزوگام و بوته از دسترس مردم دور شد این رسم به سوزاندن لاستیک اتومبیل در آسفالت تغییر پیدا کرد و رسم زیبای چهارشنبه سوری پرخطر و دچار تحریفات شد که اگر لاستیک های کهنه از سطح شهر جمع آوری شود این عمل نازیبا و همچنین به دنبال آن آلودگی هوا کنترل می شود. پنجشنبه آخر سال، پنج شنبه یادآوری این تاریخ دان بیان کرد: این روز موقع سرکشی و یادآوری
خانه تکانی فقط ما را بیچاره نکرده است
به یک مراسم که همه چیز یک مراسم فوق رسمی را دارد. مثل مراسم صبحگاه پادگان، اول صبح چکمه ها را پا می کنیم و دستمال ها را به سر می بندیم و تی ها را دست می گیریم و رو به روی پرچم سرود ملی را می خوانیم و بعد فرمانده نطق اول صبحش را آغاز می کند و بعد هر کدام می رویم سر پست های مان و دل دل می کنیم که فرمانده سر زده بیاید سر پست و بدون این که کلمه ای حرف بزند انگشتی بکشد روی میز و بعد همان طور که دولا