سایر منابع:
سایر خبرها
اعلام مبنای فقهی و حقوقی اعدام های سال 1367
ما را مغشوش کنند و جلادی که خون بیش از پانزده هزار نفر از مردم و شخصیت های این کشور را بر گردن دارد مظلوم نشان دهند و مدعی حقوق بشر شوند. او در ادامه به شبهاتی اشاره کرد که درباره وقایع دهه 1360 مطرح می شود و درباره آنها این چنین اظهار کرد: یکی از این شبهات این است که نظام و نیروهای انقلابی در قبال جریان ها و گروه ها بردباری نداشتند و آنها را به موضع درگیری های مسلحانه کشاندند. بعد در ...
روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی از انفجار دفتر حزب جمهوری و شهادت آیت الله بهشتی و اتفاقات پس از آن
.... تازه عدد و رقم فقط یک بعد مطلب است ابعاد دیگرش را که فریادها و شعارها و اشک ها و حسرت ها و دعاها و نفرین ها و... بود و خبرنگاران خارجی هم فقط گوشه ای را می دیدند. همان جا که خودشان بودند تا مردم حاضر نبودند از آن ها چیزی بگویند و از آنچه گفتند کمتر نمی شد گفت. از این مهم تر حالت قلب ها و دل ها بود که آن ها نمی توانستند ببینند یا بفهمند مگر این که خودشان عوض شوند و حزب الله شوند و ...
آیت الله بهشتی یک ملت بود و همه آرزوها در او خلاصه شده بود
ها در او خلاصه شده بود. امام جمعه شاهین شهر ضمن تاکید به فرمود: ه مقام معظم رهبری متاسفانه جای جلاد و مظلوم عوض می شود، خاطر نشان کرد: امروز با حقوق بشری مواجه هستیم که این تعویض را صورت داده و می گویند ما حافظ حقوق بشر هستیم. تاریخ اینگونه شواهد بسیار دارد، امروز و فردا نیست جلادان جای مظلومان می نشینند و خودشان را حافظ بشر می دانند. وی در ادامه با تاکید بر تجلیل و گرامیداشت شهدا اظهار داشت: تجلیل از شهدا و یادآوری خاطرات آن عزیزان، در واقع تجلیل از ارزش ها و فضیلت ها است. ...
ابن خلدون و اسکیزوفرنی فرهنگی متفکران ایرانی
مفهومی بنیادین سخن گفته است و مدعی شده است که طرح مشکل آگاهی دوران جدید (همان: 346) یا طرح بحران به عنوان مفهومی بنیادین می تواند مؤدی به فراهم آمدن شرایط امکان حصول آگاهی باشد (همان: 347)! طباطبایی در جدیدترین نوشته اش در باب ابن خلدون (به منزله ی مقدمه ای بر ویراست جدید اما منتشر نشده ی کتاب) کوشیده است تا حدی سویه ی مثبتی به نظریه ی خویش بدهد و دامنه ی مدعا را محدودتر سازد و از امکان ...
ترانه سرایان از آسمان نیامده اند / ترانه هم مانند موسیقی بلاتکلیف است / به راه اول انقلاب برگردیم
می خوانید: شما به عنوان شاعری که سال ها در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت کرده اید، اوضاع کنونی ترانه در کشورمان را چگونه می بینید؟ ترانه هم تابعی از کل جریان موسیقی است. نظام فرهنگی ما هنوز بعد از گذشت 40 سال، راهبردی اساسی، آیین نامه ، دستورالعمل یا سیاستگذاری هدفمند و کلانی برای موسیقی ندارد. سندِ قابل اتکایی برای موسیقی نداریم. ترانه هم که بخشی از این مجموعه است؛ بدون ...
خیانت ها و جنایت های دشمنان برای مردم بازگو شود
دفتر نخست وزیری گفت: تاریخ انقلاب اسلامی چندان در مدارس گفته نمی شود، در دانشگاه ها هم کمرنگ است بنابراین نباید تعجب کنیم که عده ای جای جلاد و شهید را عوض کنند. حجت الاسلام احمدی بیان داشت: اصحاب رسانه باید نسبت به بیان تاریخ فجایع و رویدادهای مختلف از جمله 7 تیر در انقلاب اسلامی بپردازد تا نسل نو از این وقایع مطلع شود و درس بگیرد. وی گفت: نسل های جدید چندان آشنایی با مناسبت ها ...
حمله منافقین به رأی دهندگان بی دفاع ایرانی با چراغ سبز سرویس های جاسوسی بود/ ژست های حقوق بشری برای ...
دنبال کردند به این امید که بتوانند از این طریق بتوانند روش مبارزاتی را در پیش بگیرند و به نتیجه برسند. با خباثت دشمن جای شهید و جلاد عوض نشود دبیر کل بنیاد هابیلیان پیرو تأکید بر عوض نشدن جای شهید و جلاد اظهار کرد: دشمن تلاش دارد که جنابات و خیانت های مرتکب شده علیه مردم ایران به فراموشی سپرده شود و لذا نباید چنین اجازه ای به دشمن داده شود. وی ضمن تأکید بر این نکت ...
حقیقت اعدام ها در دهه 60 چه بود؟
...: با توجه به فرارسیدن ایام 7 تیر و سالروز شهدای ترور و از طرفی پس از برگزیده شدن آیت الله رئیسی به ریاست جمهوری این شبهه که در دهه 60 به ناحق اعدام هایی از سوی جمهوری اسلامی انجام شد دوباره سر باز کرده است. شبهه افکنان معتقدند اعدام اعضای سازمان مجاهدین خلاف حقوق بشر بود و پشت این اعدام ها، آیت الله رئیسی قرار داشته است. از این رو و برای روشن شدن عرصه در دهه 60، خبرنگار سرویس ...
مسیحا ؛ مهدی مبشری؛ نشر نیستان عشق تاوان آدم بودن است
ارث آدم است برای آدمی زاده ، از حوا و آدم شروع شده و میان قبیله بنی بشر دست به دست می گردد. باید کاری میکردم پس نوشتم: مسیحا ! نبلع میل کن هرکس به اندازه مشتش آب میخورد ، دلت که بزرگ شود دستت مَشک میشود اشک پناهگاه امن آدمیست زبان بلای آدمیست نمیدانم چرا شنیدن صدای رود واجب شرعی نیست؟ در حضور توانگر جاهل پا روی پا انداز و متکبرانه ...
محمدحسین کاشف الغطا که بود؟/چرا از وی به عنوان نواندیش فقهی یاد می کنند؟/نظر وی درباره موسیقی چه ...
اعتقادی و دفاع از اسلام و ادیان الهی در برابر نظریه های جدیدی همچون نظریه داروین[18] و نیز معرفی تشیع و دفاع از آن مانند اصل الشیعة و اصولها. وی برخی کتاب های ادبی و دیوان شاعران را نیز تصحیح و شرح کرده و خود شاعری متبحر بوده است. کاشف الغطاء اشعاری نیز در پاسخ به شبهات مخالفان شیعه سروده است مانند شعری که در رد قصیده شکری آلوسی علیه امام زمان(عج) سروده است.[19] [20] کتاب ...