سایر خبرها
معاون وزیر بهداشت:برنامه عدالت و تعالی در حوزه سلامت تبیین و ابلاغ شده است
به گزارش ایرنا روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز جمعه به نقل از دکتر یونس پناهی در آئین معارفه و تکریم رئیس این دانشگاه اعلام کرد: نیازهای حوزه درمان، بهداشت، آموزش، تحقیق و دیگر خدمات حوزه سلامت را باید با نگاه عدالت محور دید و متناسب با آن پیش رفت. وی در خصوص ضرورت واکسیناسیون بیان کرد: واکسیناسیون برگ برنده کنترل پاندمی کرونا در کشور است، اگر می خواهیم به نتیجه مطلوب برسیم
ساماندهی عطاری ها در استان سمنان؛ ضرورتی انکارناپذیر در راستای سلامت شهروندان
صلاحیت لازم را از نظر وزارت بهداشت و درمان داشته باشند. وی با اشاره به شکل گیری تیم مشترک نظارتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات ت بهداشتی درمانی استان سمنان و معاونت درمان این دانشگاه به همراه اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان به منظور نظارت بر فعالیت عطاری ها در این استان خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی متخلف در حوزه عطاری ها به مراجع قضایی معرفی می شوند. معاون غذا و
آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی با نظر ستاد کرونا و رئیس دانشگاه ترکیبی یا مجازی خواهد بود
به گزارش ایسنا، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش شیوع کرونا در کشور و لزوم توجه به سلامت دانشجویان گفت: در شهرهای قرمز برنامه آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی با نظر ستاد کرونا و رئیس دانشگاه ترکیبی یا مجازی خواهد بود. دکتر باقری فرد گفت: آزمون های دانشگاه تا بهبود شرایط کرونایی کشور به تعویق بیفتد و تا حد ممکن آزمون ها مجازی برگزار نشوند زیرا علوم پزشکی با جان مردم عزیز
14 بهمن ماه با مهمترین اخبار کرونا در استان ها
روزهای اخیر شاهد روند صعودی تعداد مبتلایان ناشی از گسترش ویروس کرونا و سویه های جدید آن هستیم که در این راستا مصوبات یکصد و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا به معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد. وی افزود: بر اساس این مصوبات به همه پرسنل و واحدهای ارائه خدمات سطح یک شامل مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت اعلام آماده باش شد. با توجه
عدالت در نظام سلامت اولویت دولت سیزدهم در حوزه بهداشت است
سیاست های کلی سلامت، سند دانشگاه اسلامی، نقشه جامع علمی کشور باید مبنای تمامی برنامه ریزی ها باشد. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی مازندران سهم خودش را در این هدف و چشم انداز مهم ادا کند تا بیماران و همراهان رنجی به جز بیماری نداشته باشند ، مردم دانشگاه و بیمارستان و شبکه بهداشت را ملجا و پناهگاه خود بدانند و در عین حال دانشجو و اساتید هم کمترین
صنایع در بوشهر پیوست سلامت داشته باشند
فکرشهر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: صنایع مستقر در این استان پیوست سلامت داشته باشند و برای رفع کمبودهای حوزه سلامت نیز به مسئولان کمک کنند. به گزارش فکرشهر از ایسنا، دکتر حسن ملکی زاده در حاشیه بازدید دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، از مرکز تحقیقات پزشکی هسته ای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: ارتقای سلامت مردم، اجتماعی سازی سلامت و مشارکت مردم در
سفیران سلامت مدارس علمیه گیلان تجلیل شدند
به گزارش روابط عمومی مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گیلان، همایش سفیران سلامت مدارس علمیه استان با حضور مدیرکل آموزش ارتقای فرهنگ سلامت معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین لاکانی مدیر کل مرکز خدمات استان در این همایش ضمن اشاره به اهمیت فعالیت سفیران سلامت در مدارس علمیه، توضیحاتی درباره خدمات مرکز خدمات استان در زمینه بهداشت و سلامت ارائه کرد. همچنین
سازمان بهداشت جهانی از ارائه خدمات رایگان درمانی ایران به مهاجران افغانستانی تقدیر کرد
، این سازمان ها استان را ترک کردند اما اسکان و تردد اتباع کشور افغانستان عملاً ادامه دارد و هزینه های سلامت این افراد عموماً توسط نظام بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران تامین می شود. وی ادامه داد: در سال 1399 بیش از 7 میلیارد و 400 میلیون تومان و در 9 ماه نخست سال 1400 بیش از 12 میلیارد و 100 میلیون تومان فقط در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صرف ارائه خدمات درمانی به
افتتاح پارک سلامت بیمارستان سوم شعبان دماوند/روند صعودی مراجعان به بیمارستان دماوند+ تصاویر
به گزارش پایگاه خبری عصر شرق ، روز پنج شنبه با حضور دکتر زالی، رئیس محترم علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر خدادوست، معاون محترم توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دکتر وکیل زاده، مدیر بودجه دانشگاه و دکتر خیرخواه، مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند و خانم کریمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه و دکتر مسلمی فرد، رئیس بیمارستان و سایر مسئولین دانشگاه و بیمارستان پارک سلامت بیمارستان افتتاح گردید. در ادامه
توسعه حوزه سلامت استان بوشهر با جدیت دنبال می شود
به گزراش خبرنگار مهر ، حسن ملکی زاده عصر پنج شنبه در آئین تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: برای رسیدن به نقطه مطلوب و جلب رضایت حداکثری مردم در تمامی بخش های حوزه سلامت، به اتفاق خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد. تکمیل زنجیره
رهاوردهای 4 دهه تلاش برای عادلانه کردن خدمات سلامت در استان فارس
استان فارس دانست. حسینی گفت: راه اندازی سه پایگاه هوایی اورژانس و تجهیز ناوگان اورژانس فارس به چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس، از دیگر دستاوردهای حوزه سلامت فارس در طی چهار دهه انقلاب اسلامی و با هدف توسعه عادلانه خدمات سلامت در استان بوده است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزایش برنامه های مراقبتی در حوزه سلامت، به ویژه برای گروه های آسیب پذیر جامعه مانند کودکان، سالمندان و مادران باردار
86 درصد متصدیان اماکن عمومی در استان همدان واکسن کرونا را تزریق کرده اند
باشگاه خبرنگاران جوان همدان - لیدا رفعتی گفت: برای بررسی این موضوع وضعیت واکسیناسیون شاغلان چهار هزار و 770 واحد حدماتی استان بررسی شده که فعالان در فرودگاه با 100 درصد، بانک ها 98 درصد و ادارات و سازمان ها با 97 درصد بیشترین درصد را داراهستند. کمترین میزان تزریق واکسن مربوط به متولیان سالن های سینما و تئاتر با 67 درصد است. مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم
آیا افزایش ظرفیت پزشکی کارگشاست؟
گذشته تجربه شده است. ماده 11: در ماده 11 بر تربیت نیروی حدواسط مراقب سلامت تکلیف شده است. نکته قابل ذکر این است که این برنامه آموزشی جزو مصوبات شورای عالی برنامه ریزی پزشکی بوده و هنوز به دلیل عدم نیاز معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی این رشته در دانشگاه های علوم پزشکی راه اندازی نشده است. علت عدم نیاز هم این است که این نیروی حد واسط در سطح روستاها با نام بهورز( که
نحوه آموزش دانشگاه های علوم پزشکی در شهرهای قرمز
معاون آموزشی وزیر بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: در شهرهای قرمز برنامه آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی با نظر ستاد کرونا و رییس دانشگاه ترکیبی یا مجازی خواهد بود. به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم ، دکتر ابوالفضل باقری فرد با اشاره به افزایش شیوع کرونا در کشور و لزوم توجه به سلامت دانشجویان، اظهار کرد: آزمون های دانشگاه ها تا بهبود شرایط کرونایی کشور به تعویق بیفتد و تا حد
همدلی و همراهی آحاد جامعه با حوزه سلامت استان بوشهر بی بدیل بود
به گزارش خبرنگار مهر ، سعید کشمیری عصر پنج شنبه در آئین تکریم رؤسای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از صبر و تحمل عموم مردم در این چند سال صمیمانه سپاسگزار هستم. وی با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت افزود: دستاوردهای مهم و قابل توجهی باهمت همکارانم حاصل شد که مهم ترین آن پوشش کامل شبکه بهداشت در استان بوشهر بود. کشمیری با تقدیر از مدافعان سلامت استان
بهره مندی رایگان مهاجران افغانستانی از خدمات پزشکی در ایران
به گزارش خبرگزاری دکتر سید جعفر حسین شامگاه پنجشنبه در نشست با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت از ایده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مبنی بر راه اندازی مرکز پشتیبانی منطقه ای برنامه های بهداشت و درمان با همکاری سازمان جهانی بهداشت در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این مرکز قادر خواهد بود تا اقلام دارویی، تجهیزات، کیت های تشخیصی و امثال آن را در
دستور آماده باش به بیمارستان ها برای موج ششم
چند سال برای تخت های اطفال سرمایه گذاری لازم را انجام ندادند. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با تاکید بر آمادگی بخش اورژانس های کودکان به رؤسای بیمارستان ها پیشنهاد کرد حتماً برای موج ششم برای به روز رسانی تأسیسات، دستگاه ها و لجستیک اکسیژن بیمارستان ها اقدام کنند. زالی با اشاره به اقدام بیمه سلامت برای تحت پوشش قرار دادن درمان سرپایی بیماران کرونایی، افزود: حتماً طبق بخشنامه قانونی، سازمان تأمین اجتماعی نیز این حمایت را در حوزه درمان سرپایی بیماران کرونایی خواهد داشت. ...
48 درصد مردم استان تهران به امیکرون مبتلا شدند
رویداد24 علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حاشیه افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت جیلارد دماوند اظهار کرد: در 48 ساعت گذشته شیوع ویروس کرونا در استان تهران به شدت رشد کرده که میزان بیماران سرپایی نسبت به بستری بیشتر است. وی گفت: طبق آمار حدود 48 درصد در شهر و استان تهران مبتلا به کرونا امیکرون شده اند که نشان دهند رشد بالای این ویروس است. زالی بیان کرد: در شهرستان
افزایش 100 درصدی تعداد مراجعین مبتلا به کرونا در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری مهر ، محمد پهلوان با اشاره به افزایش بیش از 100 درصدی تعداد مراجعین سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا و اورژانس بیمارستان های خراسان رضوی، از عموم مردم خواست در صورت ابتلاء به علائم، در اولین گام ضمن تماس با سامانه 191 به نزدیک ترین مرکز منتخب و یا درمانگاه مراجعه کنند. رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان
اعزام دانشجویان دوره تخصص پزشکی به مناطق محروم خراسان رضوی افزایش یافت
دکتر ایوب توکلیان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بند چهار مصوبه 55 نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی، تمامی دستیاران تخصصی که به عنوان دستیار سال آخر شناخته می شوند در سال آخر تحصیلی ملزم به انجام طرح یک ماهه در مناطق محروم هستند که این اقدام بر اساس تخصیص وزارت بهداشت و بر اساس اعلام نیاز معاونت درمان دانشگاههای علوم پزشکی صورت می گیرد. وی اضافه کرد: تعداد دستیاران اعزامی
2 میلیون نفر در خراسان رضوی برای پیشگیری از ابتلا به سه سرطان شایع غربالگری شدند
دکتر محمد احمدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: غربالگری سه سرطان شایع "روده بزرگ، سرطان پستان و دهانه رحم" از سال 1395 برای عموم مردم در مراکز جامع خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است. وی اضافه کرد: در این مدت حدود 900 هزار نفر غربالگری سرطان پستان، کمتر از 800 هزار نفر غربالگری سرطان دهانه رحم و بیش از 200 هزار نفر غربالگری سرطان روده بزرگ شده اند
آماده باش بخش اطفال بیمارستان ها برای رویارویی با اُمیکرون
دکتر کامران قدس ضمن تاکید بر ضرورت آماده باش بیمارستان های این دانشگاه برای مدیریت موج ششم کرونا اظهار کرد: اُمیکرون جدا از افزایش مبتلایان کودک، برای گروه های آسیب پذیر و افراد واکسینه نشده، بسیار خطرناک تر است. دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا با تقدیر از تلاش های مدافعان سلامت بر لزوم حفظ سلامت سرمایه های انسانی به عنوان یکی از اولویت های دانشگاه تاکید و اظهار کرد: نباید بگذاریم
تبعات طرح انتزاع آموزش پزشکی از حوزه سلامت
روسای دانشگاه های علوم پزشکی هشدار داده اند که این انتزاع، آثار مخربی برای نظام سلامت به بار می آورد طرح ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم، دوباره بر سر زبان ها افتاده است. این بحث تکراری که هرچند سال یکبار هم اوج می گیرد، همواره با مخالفت قاطع صاحبنظران نظام سلامت مواجه شده است. این بار، روسای دانشگاه های علوم پزشکی در موضعی هماهنگ، بیانیه ای مشترک صادر کرده اند و نسبت به خطرات طرح انتزاع
بیمارستان ولایت مشهد اولین بیمارستان هوشمند و الکترونیک کشور است
، بر آمادگی کامل و صد در صدی مراکز و نیرو های بهداشتی و درمانی تاکید کردیم. وی افزود: در ستاد ملی مقابله با کرونا نمایندگان ارگان ها و دستگاه های اجرایی، پیشنهادات خود را مطرح می کنند و در آنجا تصمیم به شکل قرارگاهی اتخاذ می شود و مصوبات ستاد ملی، قانونی و برای همه لازم الاجرا است. وزارت کشور و بهداشت، هلال احمر، نهاد های اقتصادی و دستگاه هایی که در ستاد ملی مقابله با کرونا عصویت دارند
همکاری بسیج دانشجویی البرز و دانشگاه علوم پزشکی در پیک ششم کرونا
توسط بسیج دانشجویی و استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین استان در راستای خدمت رسانی به مردم در دستور کار قرار گرفت. این مسئول با اشاره به احیای طرح های آموزش سلامت از قبیل بهداشت مدارس و رابطین سفیران سلامت، بیان کرد: برگزاری جلسات مشترک با مسئولان معاونت برای حل هرچه زودتر مشکلات انجام می شود. فلاح نژاد متذکر شد: شفافیت در ارائه خدمات و ارائه گزارش عملکرد به معاونت برای هماهنگی بیشتر از دیگر نکات مطرح شده در جلسه شورای مرکزی گروه جهادی منتظران صالح با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز بود. انتهای پیام ...
آماده باش در کل ایران! / هشدار جدی درباره اومیکرون
قرار گرفته اند. با این حال در چند وقت اخیر مهمترین توصیه به مردم رعایت پروتکل ها و تزریق نوبت سوم واکسن بوده است. در همین حال بهرام عین اللهی، در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه علوم پزشکی کشور گفته است: در این اجلاس اعلام کردیم که مراکز درمانی تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در حالت آماده باش 100 درصدی قرار گیرند، امیدواریم نیازی نباشد که مردم به بیمارستان ها مراجعه کنند، اما به
سونامی اومیکرون در ایران| دستور آماده باش به تمام مراکز درمانی
بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه علوم پزشکی کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بیان کرد: امروز سومین جلسه روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور را داشتیم و در این جلسه اعلام کردیم که مراکز درمانی تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در حالت آماده باش صد درصدی قرار گیرند، امیدواریم نیازی نباشد که مردم به بیمارستان ها مراجعه کنند، اما به هرحال این وظیفه وزارت بهداشت است
استاندار خراسان رضوی از 2 بیمارستان مشهد بازدید کرد/اختصاص 2680 تخت بستری به بیماران کرونا
قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه نظام مراقبت و درمان بیماران در چهار سطح طراحی شده است خاطرنشان کرد: سامانه 191، سطح سرپایی شامل مراکز خدمات جامع سلامت و 140 درمانگاه بخش خصوصی، بیمارستان ها و مراکز تکمیل درمان و مراکز پرستاری از جمله سطوح برنامه ریزی شده برای خدمات رسانی به بیماران در موج ششم کرونا محسوب می شود. وی گفت: به همت کمیته علمی ستاد مدیریت کرونا