جزایر سه گانه یاقوتی بر تاج ایران زمین
سایر خبرها
حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه تاریخی است
محمدعلی بهمنی قاجار، مدرس دانشگاه و پژوهشگر تاریخ، در گفت وگوی تلفنی با برنامه رادیویی سرزمین من، به تشریح روند بازگشت جزایر سه گانه به حاکمیت ایران پس از خروج انگلیس از منطقه خلیج فارس در سال 1350 پرداخت. او توضیح داد که جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی همواره بخشی از ایران بوده اند و انگلیس ها در طول سال ها این مناطق را به زور اشغال کرده بودند. بهمنی قاجار افزود: با خروج
جزایر سه گانه همیشه ایرانی
به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم ، علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در مقاله ای با نگاه تاریخی، به ادعاهای واهی حاکمیت امارات بر جزایر سه گانه و اثبات حاکمیت قطعی ایران بر این جزایر پرداخت. متن مقاله ولایتی به شرح زیر است: در تاریخ 25 مهر ماه 1403 ( 16 اکتبر) اولین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا تحت برنامه (مشارکت راهبردی
چند نقشه تاریخی درباره جزایر سه گانه همیشه ایرانی ببینید
به گزارش خبرگزاری تسنیم ، اولین اجلاس سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در بروکسل برگزار شد. در پایان این نشست و در بیانیه مشترک ادعاهایی علیه جزایر سه گانه ایرانی (تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی) مطرح شد. در بیانیه مشترک نشست پایانی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا ادعا شده است: ما از ایران می خواهیم به اشغال جزایر سه گانه امارات متحده عربی، تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی
کد تسک تپ سواپ $15,000 on designs for brands
شده اند. ایران امپراتوری ای بود با 2700 سال قدمت. خلیج فارس در آغاز در حیطه قلمرو مادها بود و بعدا هم که هخامنشیان امپراتوری جهانی تشکیل دادند و نیز در زمان ساسانیان، خلیج فارس در حکم یک دریاچه ایرانی بود و نه تنها تمام خلیج فارس بلکه آن سوی عمان و مسقط نیز جزو امپراتوری ایران بود؛ بنابراین امپراتوری ایران با شیخ نشین های کوچک که همه قلمرو آنها به چند باغ خرما محدود بود، قابل مقایسه نبود
آخرین خبر از وضعیت جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک امروز
) آخرین وضعیت جزیره و خلیج فارس را مورد رصد و بررسی قرار دادند و فرماندهان این حوزه آخرین وضعیت را برای اعضای کمیسیون تشریح کردند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در واکنش به تکرار ادعاهای مقامات اماراتی درباره جزایر سه گانه ایرانی گفت: خلیج فارس خانه ماست و جزایر سه گانه بو موسی تب بزرگ و تنب کوچک جزایر ایرانی بوده و هستند و برای همیشه ایرانی خواهند ماند. طبق اسناد متقن و
رضایی: سازمان ملل متحد مالکیت ایران بر جزایر سه گانه را تایید کرده است
/> رضایی با توصیه به سران امارات مبنی براینکه بازیچه آمریکا و غرب نشده و عقلانی فکر کنند، عنوان کرد: نیروهای دریایی ارتش و سپاه و تمام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در خلیج فارس آمادگی بالایی برای پاسخ به هرگونه تجاوز از هر مبدایی را دارند. کمیته ای برای پیگیری مسائل جزایر سه گانه ایرانی در کمیسیون امنیت ملی تشکیل می شود نماینده مردم دشتستان در مجلس درباره مصوب امروز کمیسیون امنیت
گواه تاریخ بر حاکمیت ایران در جزایر سه گانه خلیج فارس
در سال های گذشته بارها و بارها شاهد بوده ایم که دولت امارات در برهه های زمانی مختلف ادعاهای گوناگونی را در مورد حاکمیت ادعایی خود بر جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی مطرح کرده و از طریق شانتاژ تبلیغاتی و رسانه ای سعی داشته کشورمان را تحت فشار قرار دهد. در این رابطه، به تازگی شاهد بوده ایم که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اتحادیه اروپا نیز در بیانیه مشترکی بار دیگر ادعاهای
امارات کوچک، خوابهای بزرگ!
و دلایل روشنی را در این زمینه ارائه می کنند. این محافل می گویند چه اتفاقی رخ داده است که امارات برخلاف دعاوی چند هفته پیش خود در مورد ابوموسی، حالا موضوع جزایر تنب را پیش کشیده و بحث درباره ابوموسی را به رفع دعاوی خود در قبال جزایر تنب منوط کرده است؟ این محافل معتقدند، امارات همان منطق مردود عراق در قبال کویت را دنبال می کند . منطقی که برای اکثر کشورهای جنوب خلیج فارس پرمخاطره بوده و
توان دفاعی نیروهای مسلح در بهترین شرایط ممکن است
به گزارش خبرگزاری ایمنا ، سردار علیرضا تنگسیری _پنجشنبه، سوم آبان _ با حضور در جزیره بوموسی هرمزگان در جمع حاضران در رزمایش بسیجیان مدافع جزایر خلیج فارس، جزایر سه گانه ( تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی ) را پاره های تن ایران توصیف و با تاکید بر این که امروز جهان اسلام به وحدت نیاز دارد خاطرنشان کرد: ما همواره پیام و دست صلح و دوستی را به سمت همسایگان دراز کرده ایم، اما هرکس در هر جایگاهی بخواهد به
توان دفاعی نیروهای مسلح در بهترین شرایط ممکن است
به گزارش خبرگزاری ایمنا ، سردار علیرضا تنگسیری _پنجشنبه، سوم آبان _ با حضور در جزیره بوموسی هرمزگان در جمع حاضران در رزمایش بسیجیان مدافع جزایر خلیج فارس، جزایر سه گانه ( تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی ) را پاره های تن ایران توصیف و با تاکید بر این که امروز جهان اسلام به وحدت نیاز دارد خاطرنشان کرد: ما همواره پیام و دست صلح و دوستی را به سمت همسایگان دراز کرده ایم، اما هرکس در هر جایگاهی بخواهد به
رشیدپور: اماراتی ها با دیدن نماد سه انگشت یاد جزایر ایرانی می افتند
این نماد را در چندین جا قرار داده اند. از این به بعد خود اماراتی ها وقتی از جلوی این تندیس رد بشوند، یاد جزایر ایرانی می افتند. خوشحالم که این نماد سه انگشت الان به عنوان نماد جزایر ایرانی شناخته می شود. این اتفاق با قدرت تمام رخ داد. پویش رضا رشیدپور در حمایت از جزایر سه گانه ایرانی وی افزود: جنگ روانی بزرگ نسبت به مردم ایران راه افتاده است. همه رسانه های بزرگ هر کدام از گوشه
فرمانده نیروی دریایی سپاه خطاب به دشمنان: ما ملتی هستیم که در مقابل زور سر خم نمی کنیم
به گزارش شهرآرانیوز ؛ سردار علیرضا تنگسیری صبح پنجشنبه (3 آبان 1403) با حضور در جزیره بوموسی هرمزگان در جمع حاضران در رزمایش بسیجیان مدافع جزایر خلیج فارس، جزایر سه گانه (تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی) را پاره های تن ایران توصیف و با تاکید بر اینکه امروز جهان اسلام به وحدت نیاز دارد خاطرنشان کرد: در ایامی که مسلمانان به خاک و خون کشیده می شوند، اروپایی ها موضوع جزایر را مطرح می کنند؛ چراکه دشمن می
هشدار سخنگوی قوه قضائیه به کشورهای مدعی برای جزایر سه گانه ایران
شیعه نیوز | اصغر جهانگیر با تأکید بر حق حاکمیت ایران به جزایر سه گانه ایران، نسبت به طرح ادعاهای واهی برخی کشورها درباره جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک هشدار داد. به گزارش شیعه نیوز ، اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه در سیزدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز یکم آبان ماه 1403 برگزار شد، اظهار کرد: مهم ترین موضوعی که این روزها جهان بشریت را به خود مشغول کرده و
تداوم ناپایداری دریایی؛ سرعت باد در خلیج فارس به بیش از 45 کیلومتر بر ساعت می رسد
/> کاملی دیرستانی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری دریا، امروز خلیج فارس با وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی مواج خواهد بود و سرعت باد به محدوده 45 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا 200 سانتی متر خواهد رسید؛ همچنین وقوع تندباد لحظه ای همراه با رگبار باران و رعدوبرق در برخی مناطق پیش بینی می شود. وی با بیان اینکه در ساعت های صبح دریای عمان و نیمه شرقی
همیشه پای پول وسط است
بین 95 درصد غیرمعترض سرشکن کند و از آن ها بگیرد. البته در اینکه این آمار صحیح است شکی نیست، ولی اگر دانشجو ها این قدر وضعشان توپ است چرا صبحانه، ناهار، شام، تخم مرغ می خورند؟ اتحادیه ای که تاریخ، جغرافی بلد نیست! اتحادیه اروپا در 25 مهر 1403 در بیانیه مشترکی که با اعضای شورای همکاری خلیج فارس صادر کرد جزایر سه گانه را متعلق به امارات دانست. احتمالا در بیانیه بعدی اعلام می شود
بریکس می خواهد کشورها تحریم های یکجانبه آمریکا را نپذیرند
دوجانبه مهمی را داریم. بر گسترش روابط، گسترش تجارت و استفاده از شیوه های نوین در تجارت و کنار گذاشتن تحریم ها بحث شد. وزر امور خارجه ادامه کشورمان داد: موضوع منطقه، لزوم کاهش تنش در منطقه، لزوم توقف جنایت های رژیم صهیونیستی و لزوم آتش بس و رسیدگی به وضع آوارگان در این ملاقات ها مورد بحث واقع شد. عراقچی در خصوص دیدار با مقامات امارات گفت: دیدار با رییس دولت امارات متحده عربی یک
آیت الله جنتی: آزادگان جهان نسبت به جنایات صهیونیست ها بی تفاوت نباشند
جزایر سه گانه ایرانی عنوان کرد: جزایر بوموسی و تنب بزرگ و کوچک از دیرباز جزو خاک ایران بوده و جمهوری اسلامی ایران طبق اصل 9 قانون اساسی حافظ تمامیت ارضی اش خواهد بود. دبیر شورای نگهبان با یادآوری حوادث تاسف باری که در دوران قاجار و پهلوی موجب جدایی بخشی از خاک کشورمان شد، گفت: امروز ایران اسلامی تعیین کننده معادلات جدید در منطقه و جهان است. فرزندان رشید ایران اسلامی در سخت ترین شرایط و
اسناد تاریخی اروپایی ها درباره مالکیت جزایر سه گانه چه می گویند؟
/> محمدرضا سحاب، مدیر مؤسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب، در گفت وگویی با تسنیم، به این بخش از ماجرا اشاره کرد و گفت: این جزایر از پنج هزار سال پیش متعلق به ایران بوده است؛ زمانی که امارات و دیگر کشورها در جنوب خلیج فارس وجود نداشتند. این کشورها تازه در سال 1970 متولد شدند. اثبات مالکیت ایران بر جزایر سه گانه به روایت اسناد اروپایی به گفته او؛ در نقشه های تاریخی تمام ساحل
جنگ سالاران ایرانی که خلیج فارس را حفظ کردند!
: میرُمهنّا و رئیس علی دلواری، میرزا کوچک خان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس که هریک در کرانه ای از ایران تا پای جان با بیگانگان جنگیدند تا کشورمان از اشغال و سلطه خارجی ها آزاد باشد ایو این چنین هم شد. این روزها که بحث جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بحث داغ محافل سیاسی منطقه و کشورمان است به معرفی دو مبارز دیگر حوزه دریا و جنوب کشورمان می پردازیم چرا که آنها نام خلیج فارس را
برگ زرین بهترین فیلم به زیر سایه بلوط رسید/ دادرسی عنوان دار بهترین کارگردانی شد
محمد علی باشه آهنگر کارگردان سینما از مادر شهید انجمن مهدی عشیری تقدیر کردند. جشنواره فیلم کوتاه تهران در عرصه جهان تثبیت شد در ادامه این مراسم رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: در ابتدا یاد و خاطره تمامی شهدای وطن عزیزمان، همچنین شهدای مقاومت و شهدای عدالت و آزادی را گرامی می داریم. به جشن خودتان خوش آمدید. واقعیت این است که وقتی بعد از 23 سال آدم به خانه خود یعنی انجم
جزایر سه گانه واس ماس!
اینکه در نقشه های خود جزایر سه گانه را جزو قلمرو ایران درج کرد و هم امارات پس از قبول یادداشت تفاهم 1971، به حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه اذعان کردند و نمی توانند آن را نقض کنند. اعمال حاکمیت از 1971 تا امروز گفتیم که در سال 1971 و 24 ساعت پس از انعقاد تفاهم نامه، نیروهای نظامی کشورمان در جزایر سه گانه مستقر شدند و در جریان های مثل دستگیری و اخراج سه آمریکایی، صدور مجوز فرود بالگرد شارجه و اماراتی، مخالفت با برافراشته شدن پرچم امارات در ابوموسی، نظارت بر رفت و آمد کشتی های مسافری، سوخت رسان و .... اعمال حاکمیت کردند و این خود نشان از تعلق جزایرسه گانه به خاک کشورمان دارد. ...
این پرچم گفتمان خواهد شد/ قصه دوری رفیقِ شاعر از خواننده محبوب
این موضوع نوشت: چون ایران نباشد تن من مباد / در این بوم و بر زنده یک تن مباد این پرچم یک روز گفتمان خواهد شد ... ان شاءالله. حسین صفا؛ دورماندن از محسن چاوشی برای حفظ رفاقت حسین صفا از جمله شاعرانی است که در یک پروسه زمانی تقریبا طولانی مدت همکاری مستمری با محسن چاوشی خواننده شناخته شده موسیقی پاپ داشت. همکاری که از مقطعی تقریبا قطع شد و موجب به وجود
بوموسی جزیره ای به وسعت ایران
جدیدی را از لحاظ فرهنگی برای آنها ایجاد می کرد . ادعای پوچ اماراتی ها بر سر جزایر سه گانه ایران یکی از مسائلی که هر از گاهی مانند یک زخم چرکین سر برمی آورد ادعای حاکمیت بر جزایر سه گانه ایران در خلیج فارس توسط امارات متحده عربی است، سه جزیره مهم و استراتژیک یعنی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک که جزو جغرافیای سیاسی استان هرمزگان محسوب می شود اما اماراتی ها هر از گاهی ادعاهای ناصوابی را در
ایران در جزیره ابوموسی مسکن می سازد
به گزارش پایگاه خبری حامیان ولایت ، به نقل از ایرنا؛ ایران با برنامه ساخت مسکن در جزیره ابوموسی یک بار دیگر هر نوع طمع برخی کشورهای منطقه به جزایر سه گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی را بی اثر کرد. در روزهای اخیر شورای همکاری خلیج فارس برای چندمین بار و البته این دفعه با همکاری اتحادیه اروپا ادعاهای واهی را درخصوص جزایر سه گانه ایرانی مطرح کرد که واکنش های مسئولان و مردم
معرفی کتاب جزایر سه گانه ایرانی
، صحنه طمع ورزی های استعمارگران بوده است؛ حتی بعد از خروج انگلستان از منطقه و آغاز امواج جدید استعماری، نقشه های استثمارگرانه آنها از طریق تحریک برخی کشورهای منطقه و تشویق آنها به تنش آفرینی، به شکل سیاست های تجزیه طلبانه دنبال شده است. در همین راستا شبهه افکنی درباره حاکمیت ملی ایران بر جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، با طرح ادعاهای بی اساس امارات متحده عربی آغاز شده است
ایرانی جان می دهد؛ اما خلیج فارس را نه
تا ایران را به ویژه از نظر قومی و مذهبی به سوی تجزیه بکشانند. **درسی که تجزیه طلبان داخلی و خارجی از جنگ با ایران گرفتند پس از ناکامی این طرح شان آنها جنگی را به رهبری صدام بر کشورمان تحمیل کردند که هشت سال به طول انجامید و بیش از 220 هزار تن شهید شدند تا چشم طمع دشمنان را با شهادت شان کور کنند و دندان هایی که برای دریدن خاک میهن تیز کرده بودند بشکنند. هم اکنون نیز همین طرح بار
خلیج فارس با جزایر همیشه ایرانی
منطقه و تأسیس کشور امارات متحده عربی، بوموسو به همراه تنب بزرگ و تنب کوچک پس از نزدیک به 70 سال شکایتهای مداوم دولت ایران علیه اشغالگری انگلیس سرانجام به ایران بازگردانده شد. در یک رفراندوم فرمایشی بحرین از ایران جدا شد و استقلال گرفت و دقیق دو روز قبل از استقلال امارات عربی متحده، ایرانیان در جزایر سه گانه حاضر شدند و پرچم ایران را در این سه جزیره برافراشتند. ادعای مالکیت امارات برجزایر
پرچم سفید برتر از پرچم قرمز
تخمی که کاشته اند درو خواهند کرد. تخم جنگ سالهاست در زمین دشمن کاشته شده است. پرسش این است که چند کشور همسایه از شرق و غرب و شمال و جنوب کشور با نظام جمهوری اسلامی رابطه حسنه دارند؟ چند کشور عربی و چند کشور مسلمان با جمهوری اسلامی رابطه دوستانه دارند؟ چند کشور در همسایگی ما به اسرائیل و آمریکا، پایگاه نظامی داده و رابطه دوجانبه برقرار کرده اند؟ سخنان رادیکالی که به کرات و بدون وقفه
اجلاسیه ملی بزرگداشت شهدای ادیان توحیدی در شیراز برگزار شد
دفاعی، علمی و صنعتی و دیگر عرصه های اقتدار آفرین می داند . برترین مصداق این وفاق را باید در دفاع مقدس و صیانت از ایران در برابر تهاجم دشمن بعثی در سایه حمایت ده ها کشور غربی و امریکا دانست. در روزهایی که دشمنان طمع تجزیه این سرزمین را داشتند مسیحیان ارجمند از آشوریان، کلدانیان و ارامنه، همچنین زرتشتیان و کلیمیان محترم با احساسات پاک وطن دوستی، در جبهه های جنگ تحمیلی حضور یافتند، جمع