رویداد نوپیا به مسأله محرومیت زدایی با نگاه توانمندسازی توجه دارد
سایر منابع:
سایر خبرها
نقش محوری روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی در ارتقای جایگاه و پیشبرد اهداف نظام سلامت
و دقت عمل کرده و با ارائه اطلاعات مستند و قابل اعتماد، به سوالات و دغدغه های مردم پاسخ دهند. مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل حوزه وزارتی، با اشاره به اهمیت تعامل سازنده روابط عمومی دانشگاه ها با سایر نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی، خاطرنشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان مراکز علمی و تخصصی، ظرفیت های فراوانی برای همکاری با سایر بخش ها در راستای حل مسائل و ارتقای سطح سلامت جامعه
برگزاری مجمع سلامت استان اصفهان
چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه مجمع سلامت استان اصفهان با حضور دکتر امامی رضوی مشاور وزیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور ، رئیس و معاونین دانشگاه، جمعی از فرمانداران شهرستا ن ها، جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و شهرستان و خیرین حوزه سلامت در تالار شهید دکتر بهشتی دانشگاه برگزار شد. هدف از برگزاری این مجمع که با شعار محوری رویکرد سلامت محور در همه سیاست ها و با
برگزاری وبینارهای ملی با محوریت خانواده، جمعیت و سبک زندگی ایرانی اسلامی به مناسبت هفته جمعیت
رویکرد اخلاق محور در پاسداشت حیات جنین با سخنرانی دکتر نفیسه هدایتی، کارشناس جوانی جمعیت معاونت دانشگاه علوم پزشکی ایران مخاطبین: اولیاء و معلمان. نشستی با موضوع تأمین سلامت و تکریم سالمندان با حضور حجت الاسلام شفیعی، متخصص در حوزه تحکیم خانواده، تربیت فرزند و مسائل جمعیتی زمان این نشست متعاقباً اعلام خواهد شد. چهارشنبه، ساعت 18:
حبیبی: جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان با محوریت هوش مصنوعی برگزار می شود/ بیش از 61 هزار دانشگاهی در این ...
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ نشست خبری بیست و نهمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و ارتقاء ارزش های معنوی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در امروز (29 اردیبهشت ماه) در وزارت بهداشت برگزار شد. در ابتدای این نشست؛ مسعود حبیبی معاون فرهنگی وزارت بهداشت گفت:خوشحالیم که امروز فرصتی فراهم شده تا گزارشی از فعالیت های قرآنی ارائه دهیم و از نظرات و
نشست بشردوستانه اروپا با محور افغانستان
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب: چهارمین مجمع بشردوستانه اروپا با محور افغانستان دوشنبه 29 اردیبهشت در بروکسل آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت. این نشست به ابتکار اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان کشورهای عضو، نهادهای امدادرسان، سازمان های بین المللی و فعالان حوزه بشردوستانه برگزار می شود. در بیانیه ای که توسط نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل منتشر شده، هدف از برگزاری
اولین نشست شورای سلامت شهرستان فسا در سال1404 برگزار شد
/> وی بر پیگیری مصوبات و شناسایی موانع و چالش ها و ارایه راه حل مناسب تاکید کرد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به هفته ملی جمعیت گفت: امیدواریم با کمک همه مسوولین و مردم، گام های مثبتی در جهت جوانی جمعیت، سلامت خانواده، پیشگیری از سقط عمدی جنین و بحران سالمندی برداریم. دکتربابک پزشکی در خصوص اهمیت شورای سلامت بیان کرد: بحث سلامت در جامعه ابعاد گوناگونی دارد و
تجلیل از مرکز قلب تهران در مراسم یکصد سالگی بانک سپه
به گزارش روابط عمومی مرکز قلب تهران دانشگاه علوم پزشکی تهران ، روز شنبه 27 اردیبهشت 1404 مراسم بزرگداشت روز روابط عمومی و ارتباطات با شعار هم صدایی برای موفقیت و پاسداشت خلیج فارس در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. در این مراسم که با حضور رئیس دانشگاه دکتر سید رضا رئیس کرمی ، مدیران پیشین و فعالان این حوزه برگزار شد، بر نقش محوری و راهبردی روابط عمومی در معرفی دستاوردها، ایجاد تصویر روشن از
اردوی جهادی پزشکی در روستای بوالخیر تنگستان برپا شد
/> دکتر اخلاقی بیان داشت: اردوهای جهادی به منظور ارائه خدمات رایگان و بهره مندی ساکنین مناطق کم برخوردار از خدمات تخصصی پزشکی برگزار می شود. بازدید دکتر اله کرم اخلاقی رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از این اردوی جهادی با حضور دکتر غلامرضا حاجیانی مشاور اجرایی و سرپرست حوزه ریاست دانشگاه، دکتر محمدرضا دهقان فرد رییس بسیج جامعه پزشکی و دکتر امیرحسین دارابی سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه انجام شد. خبرنگار/ زهرا زنده بودی
تربیت 300 کنشگر فرهنگی برای مقابله با بحران جمعیت در خوزستان
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور که در ادامه به آن پرداخته شده است. رسا: نحوه شکل گیری مجمع فعالان جمعیت استان خوزستان و رویکرد اصلی آن را توضیح دهید؟ تقریباً از سال 1400، جمعی از فعالان دغدغه مند حوزه جمعیت در استان خوزستان، گرد هم آمدیم و تصمیم گرفتیم زمینه کنشگری در این حوزه را فراهم کنیم. اولین قدم ما این بود که مشاهده کردیم در مسجد و سطح جامعه، کنشگر فعال در حوزه جمعیت بسیار کم
اهدا نشان فرهنگ یار تاب آوری به دکتر رضا چمن
حضور دکتر ربیعی دستیار اجتماعی رییس جمهور به به دکتر رضا چمن لوح تقدیر و نشان " فرهنگ یار تاب آوری ایران " تقدیم شد. دکتر رضا چمن استاد تمام و متخصص اپیدمیولوژی است که دارای دکترای پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز(MD)، کارشناسی ارشد مدیریت سلامت(MPH) و تخصص در رشته اپیدمیولوژی(Epidemiologist) از دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد. ایشان از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد
مناسب سازی فضاهای عمومی برای افراد دارای معلولیت؛ از بوستان الهام تا مجموعه ورزشی شهید کاظمی
، اسماعیل قضاتلو، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5، ضمن تقدیر از تلاش های تشکل های مردم نهاد، فعالان سلامت و کانون های محلی، بر نقش برجسته آنان در ارتقای سطح سلامت و کیفیت زندگی شهروندان تأکید کرد و گفت: این فعالیت ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ سلامت، پیشگیری از بیماری ها و افزایش سرمایه اجتماعی در محلات دارند و خوشبختانه ما شاهد تلاش و حضور مستمر این عزیزان در همه بخش ها هستیم. در این مراسم، همچنین از فعالان حوزه سلامت و نمایندگان تشکل های مردمی تقدیر شد.
سرپرست دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری وزارت بهداشت منصوب شد
پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و از چهره های شناخته شده در حوزه سیاست گذاری و مدیریت خدمات پرستاری محسوب می شود. از دیگر مسئولیت های پیشین دکتر وسکویی می توان به مشاور رییس دانشگاه در امور زنان، مدیر اورژانس و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئول گروه تحقیق و توسعه معاونت درمان این دانشگاه اشاره کرد. به گزارش وبدا، در متن این ابلاغ، با اشاره به تخصص، تعهد و
پزشک خانواده پایه اصلی نظام سلامت است/ هیچ گونه تعارفی در مسیر حفظ سلامت مردم نخواهیم داشت
کشوری پزشک خانواده و نظام ارجاع سطح 2 و 3 برگزار شد. دکتر غلامرضا حاجیانی مشاور اجرایی و سرپرست حوزه ریاست دانشگاه، دکتر امیرحسین دارابی سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر حسن کشاورز سرپرست معاونت درمان دانشگاه، مهندس دارا جوکار مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، مسئولان و کارشناسان دانشگاه در این وبینار حضور داشتند. خبرنگار/ زهرا زنده بودی
سومین دوره نوپیا؛ پیوند نوآوری اجتماعی با سلامت، آموزش و اشتغال
. این رویداد تلاش می کند میان مسائل مرتبط با زندگی اجتماعی مردم و راهکارهای حل این مسائل نسبت برقرار کند. وی افزود: در نخستین دوره، نوپیا فعالان حوزه مسائل اجتماعی و نوآوری های مؤثر را معرفی کرد و در سال دوم، با تمرکز بر سه عرصه سلامت، آموزش و کسب وکارهای اجتماعی، فعالان را در فضای تخصصی گرد هم آوردیم. امسال برای نخستین بار بخش دانشجویی با تاکید بر نقش دانشجویان علوم انسانی و اجتماعی به
برگزاری سومین رویداد ملی نوآوری اجتماعی نوپیا در دانشگاه تهران
به گزارش خبرگزاری آنا؛ سومین دوره رویداد ملی نوآوری اجتماعی نوپیا (نوآوری و پیشرفت ایران) با هدف ایجاد فضای گفت وگو و تبادل تجربه میان فعالان، پژوهشگران و سیاست گذاران حوزه مسائل اجتماعی کشور طراحی شده است. نوپیا از سال 1401 با هدف گردهم آوری کنشگران حوزه نوآوری اجتماعی آغاز به کار کرده و تاکنون دو دوره موفق را پشت سر گذاشته است. محمدحسن دوباشی، مشاور عالی بنیاد برکت و رئیس شورای سیاست
هوش مصنوعی؛ محور تحول در سلامت بانوان
امری ضروری است. او در پایان از متخصصان، پژوهشگران، فعالان حوزه سلامت زنان و مسوولین سیاست گذاری برای شرکت در چهاردهمین سمینار بین المللی سلامت زنان در مهر سال جاری در شیراز دعوت کرد. پیش رویداد چهاردهمین سمینار بین المللی سلامت زنان در شیراز، با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، استاندار فارس، مشاورعالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جمعی از مسوولان استانی و کشوری در سالن سینا صدرا برگزار شد.
زنان، محور توسعه سلامت هوشمند
گیتی آنلاین_ مشاورعالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن خوشامدگویی به میهمانان، بر نقش زنان در ارتقای سلامت جامعه تأکید کرد و افزود: این پیش رویداد با هدف بررسی محورهای اصلی چهاردهمین سمینار بین المللی سلامت زنان و تقدیر از بانوان پیشرو در عرصه علم و سلامت برگزار شد. کوروش عزیزی با اشاره به اهمیت نقش زنان در خانواده و جامعه به ویژه در حوزه سلامت، از تلاش های بی وقفه بانوان متخصص و
برگزاری پیش رویداد چهاردهمین سمینار بین المللی سلامت زنان و هوش مصنوعی
این مراسم، از جمعی از پژوهشگران و برترین های علمی نیز تقدیر به عمل آمد. دراین سفر، نشستی تعاملی با عنوان زنان و خانواده؛ محور همکاری بین دستگاهی در ساختمان فرمانداری شیراز برگزار شد. این نشست با تمرکز بر مسائل مرتبط با زنان روستایی و عشایری، زمینه ساز تبادل دیدگاه ها میان فعالان دولتی و مدنی حوزه زنان و خانواده بود. همچنین در این سفر، بازدیدی از پارک علم و فناوری
نقش موثر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در معرفی عظمت و خدمات حوزه سلامت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، مراسم بزرگداشت روز روابط عمومی و ارتباطات با شعار هم صدایی برای موفقیت و پاسداشت خلیج فارس ، روز شنبه 27 اردیبهشت 1404 با حضور رئیس دانشگاه، مدیران پیشین و پیشکسوتان روابط عمومی دانشگاه، مسئولان و کارشناسان روابط عمومی واحدهای تابعه و ستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. وی همچنین از مدیران پیشین روابط عمومی دانشگاه که به عنوان کسانی که پایه گذار مسیر ارتباطی مؤثر در دانشگاه بودند، قدردانی کرد. دکتر رئیس کرمی با تأکید بر نقش
آغاز دومین کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی با حمایت همراه اول
سامانه های مرتبط توسعه یافته خود را در نمایشگاه جانبی دستاوردهای هوش مصنوعی این رویداد به نمایش گذاشته و میزبان متخصصان، پژوهشگران و فعالان حوزه پزشکی و فناوری است. این کنگره که با هدف بررسی نقش هوش مصنوعی در تحول خدمات پزشکی و سلامت در حال برگزاری است، شامل محورهای متنوعی از جمله پزشکی شخصی محور، پردازش دادگان پزشکی، هوش مصنوعی در داروسازی، فناوری ها و تجهیزات پزشکی، هوش مصنوعی در سلامت
توجه به سرمایه های انسانی یکی از مهمترین ارکان توسعه پایدار است
گردد؛ ضمن تشریح هدف گذاری برنامه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و فعالیت های کارگروه تخصصی مربوطه در معاونت تحقیقات و فناوری، رصد عملکرد دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی کشور در تولید شواهد علمی متقن به منظور بهبود و ارتقای سیاست ها و برنامه های مداخله ای را یکی از اهم اولویت های این حوزه برشمرد. وی افزود؛ با توجه به چالش های منتج از گذار اپیدمیولوژیک و همزمانی آن با روند سالمندی
حضور رامک در همایش انجمن گوارش شیراز
شرکت رامک با معرفی محصولات سلامت محور خود در همایش انجمن گوارش شیراز حضور یافت. برای مشاهده جدیدترین اخبار کسب و کار کاماپرس را در لینکدین دنبال کنید. به گزارش کاماپرس، انجمن گوارش شیراز به عنوان شاخه ای از انجمن علمی متخصصان گوارش و کبد ایران، سومین سمینار اختلالات عصبی حرکتی دستگاه گوارش را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در روزهای 18 و 19 اردیبهشت برگزار کرد.
پیام تبریک سرپرست روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت به مناسبت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات
علوم پزشکی فروگذار نیست. اینجانب با تبریک صمیمانه روز روابط عمومی به همه همکاران محترم این حوزه، به ویژه تلاشگران حوزه آموزش و سلامت، از زحمات ارزشمند همکارانم در تمامی دانشگاه ها در مسیر آگاهی بخشی، امیدآفرینی و ارتقای سلامت جامعه صمیمانه قدردانی می نمایم. بی تردید آینده روشن آموزش علوم پزشکی، در گرو ارتباطات مؤثر و انسان محور است. با آرزوی توفیق و سلامتی برای همه فعالان حوزه روابط عمومی مهندس امیرمحمد فراهانی سرپرست روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت ...
اورژانس مازندران نونوار شد
/> بابایی کارنامی گفت: طبق توافق انجام شده 2 آمبولانس متعلق به مناطق دودانگه و چهاردانگه شهرستان های ساری و یک دستگاه آمبولانس متعلق به میاندورود است. نقش موثر خیرین در رفع نیازمندی های حوزه سلامت غلامرضا شریعتی نماینده مردم شرق مازندران در آیین بهره برداری 10 دستگاه آمبولانس اهدایی خیریه امداد و امید به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: این اقدام موسسه خیریه امداد و امید
نشست خبری قرارگاه جمعیت شهرستان چناران به مناسبت هفته جمعیت برگزار شد
محورهای این کمیته بود. کمیته بهداشت و درمان: توسعه کلینیک های سلامت خانواده، ارائه خدمات مشاوره رایگان ناباروری، ترویج زایمان طبیعی و سلامت مادر و کودک در دستور کار قرار دارد. همچنین ایستگاه های سلامت در مراکز پرتردد مستقر خواهند شد. کمیته مسکن: تسهیل دریافت تسهیلات مسکن جوانان و پیگیری تخصیص زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن خانواده محور از برنامه های این حوزه است. کمیته آموزش و پژوهش: برگزاری
حل مسائل کشور با تکیه بر دانشجویان علوم انسانی و اجتماعی
محمد حسن دوباشی، مشاور عالی بنیاد برکت در نشست خبری امروز در شروع جلسه اظهار داشت: این رویداد که از سال 1401 آغاز شده، با هدف گرده همایی فعالان نوآوری اجتماعی کشور برگزار می شود. تمرکز امسال بر سه محور اصلی سلامت، آموزش و کسب وکارهای اجتماعی خواهد بود. دوباشی در ادامه بیان کرد: در رویداد امسال، برای نخستین بار بخش دانشجویی با تأکید بر نقش دانشجویان علوم انسانی و اجتماعی در حل مسائل
گرامیداشت باشکوه روز استاد در دانشگاه علوم پزشکی شیراز
آیین بزرگداشت روز استاد با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی، در فضایی صمیمی و باشکوه، شامگاه 25 اردیبهشت 1404 برگزار شد. در این مراسم، از اساتید نمونه آموزشی، استادان مشاور برتر و جمعی از استادان بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی شیراز تجلیل به عمل آمد . به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، این آیین با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
بازدید مشاور امور اجتماعی وزیر بهداشت از بیمارستان روزبه
به گزارش روابط عمومی بیمارستان روزبه دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز شنبه 27اردیبهشت 1404، نشستی تخصصی با حضور دکتر زینب نصیری، مشاور امور اجتماعی وزیر بهداشت، دکتر امیرحسین جعفری رئیس بیمارستان روزبه، یوسف مسعودیان مدیر بیمارستان، جمعی از پزشکان و متخصصان حوزه روان پزشکی و امور اجتماعی در بیمارستان روزبه برگزار شد. در این نشست، موضوعات مهمی در راستای ارتقاء کیفیت خدمات سلامت روان مورد بررسی
در دیدار معاون آموزشی وزارت بهداشت با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح شد:بررسی دغدغه ها و ...
در ادامه نشست های هم اندیشی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر سید جلیل حسینی به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، پنجشنبه 25 اردیبهشت 1404 با جمعی از دانشجویان این دانشگاه دیدار و گفت وگو کرد . به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این نشست که با حضور جمعی از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در سالن رازی