سایر منابع:
سایر خبرها
مخالفت پارلمان وابسته به منصور هادی با اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب یمن
وگوی ملی، قطعنامه های شورای امنیت، ابتکار عمل صلح خلیج (فارس) و توافقنامه ریاض باشد مورد قبول ما نیست. پارلمان وابسته به دولت مستعفی یمن در ادامه خواستار اعمال فشار بر شورای انتقالی جنوب برای اجرای کامل توافقنامه ریاض شد. شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات) یکشنبه اداره خودمختاری و وضعیت فوق العاده در تمامی استان های جنوبی را اعلام کرد؛ اقدامی که دولت عبدربه منصور هادی
جنگ خاموش عربستان و امارات در یمن
اولیه و مهم خود برای اعلام خودمختاری و جدایی سوء استفاده کرد. در واقع شورای انتقالی جنوب یمن پیش از این قدرت واقعی نظامی و امنیتی در عدن بود و اکنون و با اعلام وضعیت فوق العاده و خودمختاری، تحکیم تسلط اداری خود و برچیدن نهادهای وابسته به دولت منصور هادی را آغاز کرده است. نیروهای شورای انتقالی کنترل همه وزارتخانه ها، بندر عدن، فرودگاه آن و بانک مرکزی را به دست گرفته و مانع از
انتقاد وزارت دفاع دولت هادی از سکوت ریاض در قبال اقدامات امارات
انتقالی جنوب پس از نشست فوق العاده شامگاه شنبه خود بیانیه ای ضمن اعلام حالت فوق العاده در استان های جنوبی یمن، از اعلام خودگردانی در این استان ها خبر داد. شبکه الجزیره امروز به نقل از یک مقام دولت مستعفی یمن گزارش داد که امارات با آموزش صدها شبه نظامی و تامین تجهیزات درصدد ترتیب دادن شورش در استان راهبردی سقطری به منظور کودتا علیه دولت مستعفی است. ( جزئیات بیشتر ) انتهای پیام/خ
خودمختاری شورای انتقالی جنوب؛ میخ محکم بر تابوت توافق نامه ریاض
ارائه خدمات اساسی به مردم بسیار ضعیف می باشد. اعلام خودگردانی و حالت فوق العاده شورای انتقالی در حالی صورت می گیرد که مردم جنوب یمن به دلیل قطع بودن شبکه برق طی پنچ روز اخیر در شهر عدن علیه این گروه شبه نظامی و همچنین دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی، در شهر عدن دست به تظاهرات زدند. بحران قطعی برق در استان عدن به خصوص پس از وقوع سیل های ویران کننده در مناطق جنوبی یمن تشدید شده است.
یمن|واکنش ائتلاف جنگ افروزان سعودی اماراتی به تحولات عدن
فعالیتها یا تحرکات تنش آمیز متوقف شده و فورا به تکمیل اجرای توافق ریاض بازگشت. تنش ها میان گروه شبه نظامی شورای انتقالی جنوب یمن و دولت مستعفی به ریاست عبدربه منصور هادی به عنوان دو گروه شبه نظامی و نیابتی امارات و عربستان در جنوب یمن، اخیراً پس از اعلام خودمختاری شورای انتقالی در مناطق جنوبی، بالا گرفته است. در پی بیانیه خودمختاری شوری انتقالی و اعلام حالت فوق العاده آن در
ائتلاف سعودی به دنبال بستن دهان انقلابیان جنوب یمن است/ خروج از یمن تنها گزینه فراروی متجاوزان
محال است دولت منصور هادی و شورای انتقالی بخواهند از زیر سایه ولی نعمتان خود خارج شوند. اقدام اخیر شورای انتقالی در اعلام خودمختاری در جنوب یمن جز نقشه های از پیش طراحی شده ائتلاف سعودی چیزی نیست که هدف آن تجزیه و نابودی یمن و مردم این کشور است. آن ها به دنبال غارت ثروت یمن و برافروختن آتش فتنه میان مردم هستند. سلیم المنتصر عنوان کرد: اعلام حالت فوق العاده در جنوب یمن با هدف
رأی الیوم: انصارالله بزرگ ترین برنده تحولات اخیر در یمن است
خود در جهت جدا شدن جنوب این کشور را برداشته و اعلام خودمختاری کرد. رای الیوم از شورای انتقالی به عنوان قدرت واقعی نظامی و امنیتی حاکم بر عدن نام برده و نوشت: این شورا با اعلام حالت فوق العاده و خودمختاری در صدد تحکیم بخشیدن به حاکمیت اداری خود و حذف نهادهای وابسته به دولت منصور هادی برآمده است. نیروهای شورای انتقالی هم اکنون در حال مسلط شدن بر تمامی وزارتخانه ها و بندر عدن و
مخالفت ائتلاف سعودی با اعلام خودمختاری شورای انتقالی در جنوب یمن
لغو شود و اوضاع در عدن باید به قبل از اعلام حالت فوق العاده از سوی شورای انتقالی، وابسته به امارات بازگردد. در این بیانیه بر ضرورت بازگشت به شرایط قبلی و تسریع در اجرای توافق ریاض تاکید شده و از این اعلام حالت اضطراری در عدن از سوی شورای انتقالی ابراز تعجب شده است. ائتلاف سعودی در چارچوب اهداف متجاوزانه این ائتلاف برای بازگرداندن منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و مبارزه با
تحلیل رای الیوم از جنگ عربستان و امارات در عدن؛ آیا درگیری ها مقدمه ای برای تجزیه یمن است؟
؟ آیا حضرموت سومین مورد(که دولت مزدور منصور هادی از دست خواهد داد) خواهد بود؟ اعلام غیرمنتظره حکومت خودمختاری از سوی شورای انتقالی جنوب یمن در عدن و حالت فوق العاده، تنها یک ضربه قدرتمند به دولت عبدربه منصور هادی نیست، بلکه ضربه ای قدرتمند هم به ائتلاف سعودی اماراتی به شمار می رود که در حال جنگ با جنبش انصارالله و همپیمانان آن است، این تحول بیانگر فروپاشی همبستگی صوری و ظاهری(غیرواقعی
خودمختاری مناطق جنوبی یمن شورشی آشکار است
: ما شورای انتقالی و فرماندهان آن ها را که در ابوظبی هستند مسئول عدم اجرای توافق ریاض می دانیم. دولت منصور هادی بار دیگر ائتلاف را به حمایت از این دولت مستعفی دعوت کرد و گفت ائتلاف با حمایت از مشروعیت به مسئولیت حساس و تارخی خود در قبال تمامیت ارضی و یکپارچگی یمن عمل کند. شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات بهره می برد، از نیمه شب گذشته
پرده اول از توطئه تجزیه
حمایت امارات) و دولت مستعفی به ریاست منصور هادی (وابسته به عربستان) تبدیل شده است. در آخرین مورد از گسترش اختلاف میان دارودسته سعودی – اماراتی، شورای انتقالی جنوب در نشست فوق العاده خود با ریاست سرلشکر احمد سعید بن بریک بامداد روز یکشنبه از اعمال حالت اضطراری و وضعیت خودگردان بر عدن و دیگر استان های جنوب یمن خبر داد. دولت منصور هادی این تصمیم شورای انتقالی را محکوم و انصارالله نیز این اقدام را به
پافشاری شورای انتقالی جنوب یمن بر اعلام خودمختاری
فوق العاده و خودگردانی کرده است و دولت مستعفی یمن نیز این اقدام شورای انتقالی را نافرمانی مسلحانه توصیف کرد. همزمان فرستاده ویژه سازمان ملل متحد از بیانیه شورای انتقالی جنوب یمن مبنی بر اعلام خودگردانی ابراز نگرانی کرد.
واکنش انصارالله یمن به اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب
توصیف آنچه روی داده به شورش سراغ ضعیف تر نروید و طوفانی جدید علیه آن راه بیندازید اول مشخص کنید آیا آن طور که ادعا می کنید جنوب را دوست دارید! وی با تمسخر خواستار اجرای توافقنامه ریاض شد و این سوال را مطرح کرد، چه کسی مانع اجرای توافقنامه ریاض می شود؟ پیش از این شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات) اداره خودمختاری و وضعیت فوق العاده در تمامی استان های جنوبی اعلام کرد
اعلام حالت فوق العاده و خودگردانی شورای انتقالی جنوب یمن / دولت مستعفی یمن: شورای انتقالی نافرمانی کرد
قبال ادامه نافرمانی های شورای انتقالی اتخاذ کند. اعلام خودگردانی و حالت فوق العاده شورای انتقالی در حالی صورت می گیرد که مردم جنوب یمن به دلیل قطع بودن شبکه برق طی پنچ روز اخیر در شهر عدن علیه این گروه شبه نظامی و همچنین دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی، در شهر عدن دست به تظاهرات زدند. بر اساس این گزارش، ده ها نفر از جوانان و اهالی جنوب یمن در دو شهرستان المعل
دولت مستعفی یمن: اعلام خودمختاری در جنوب کودتا است
/> دولت منصور هادی اعلام کرد: اعلام خودمختاری از سوی شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات) شورش علیه ما و کودتای واضح علیه توافق ریاض و نهادهای کشور است. شورای انتقالی جنوب یمن از خودمختاری و وضعیت فوق العاده در تمامی استان های جنوبی خبر داد؛ اقدامی که دولت عبدربه منصور هادی به آن واکنش نشان داده و آن را ادامه شورش مسلحانه خواند. انتهای پیام منبع خبر : ایسنا
مقام یمنی: اتفاقات جنوب یمن، تلاش برای تجزیه این کشور است
الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب)، گروه متحد امارات، به اعلام خودمختاری در جنوب یمن است. شورای انتقالی جنوب پس از نشستی فوق العاده در ششم اردیبهشت 1399 (25 آوریل 2020) در بیانیه ای از برقراری حالت فوق العاده، استقلال و خودگردانی در عدن و دیگر استان های جنوب یمن خبر داد که با اعتراض دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن که مقیم ریاض است، روبه رو شد. به گفته استاندار عدن، مردم
یمن|بن بست در اردوگاه جنگ افروزان؛ سناریوهای فراروی اختلافات مزدوران عربستان و امارات
فوق العاده و خودگردانی در مناطق جنوبی یمن کرده است. ستاد تیپ یکم تفنگداران دریایی مستقر در جزیره سقطری نیز در حمایت گروه شبه نظامی شورای انتقالی جنوب یمن، اعلام نافرمانی کرده است. این در حالی است که دولت محلی استان سقطری، بیانیه شورای انتقالی جنوب یمن را رد کرده آن را کودتا علیه دولت منصور هادی خواند. اعلام خودگردانی و حالت فوق العاده شورای انتقالی در حالی صورت می
دولت مستعفی یمن اعلام خودگردانی جنوب را شورش مسلحانه توصیف کرد
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه دولت مستعفی یمن اقدام شورای انتقالی جنوب در اعمال حالت فوق العاده و وضعیت خودگردانی بر جنوب یمن را شورش مسلحانه و عقب نشینی کامل از توافق ریاض توصیف کرد. محمد الخضرمی وزیر خارجه دولت منصور هادی گفت: تبعات خطرناک و فاجعه بار اعلام حالت خودگردانی بر جنوب یمن بر عهده شورای انتقالی خواهد بود . او افزود: شورای انتقالی با عقل خود
اقدام شورای انتقالی جنوب تبعات فاجعه باری در یمن دارد
وزیر خارجه دولت فراری یمن به اقدام اخیر شورای انتقالی جنوب این کشور تحت حمایت امارات در اعلام دولت خودمختار واکنش نشان داد. به گزارش شیعه پرس به نقل از اسپوتنیک، محمد الحضرمی وزیر خارجه دولت فراری یمن در واکنش به اقدام شورای انتقالی جنوب این کشور تحت حمایت امارات مبنی بر اعلام دولت خودمختار در شهر عدن و تعدادی از استان های جنوبی اعلام کرد که این اقدام ادامه شورش مسلحانه ای است که در
جنگ داخلی در جنگ داخلی؛ اعلام خودمختاری جدایی طلبان جنوب یمن
به گزارش پارسینه ، جدایی طلبان یمنی صبح روز یکشنبه خودمختاری جنوب این کشور را پس از ناکامی در دستیابی به توافق صلح با ربه منصور هادی اعلام کردند تا جنگ داخلی این کشور پیچیده تر از گذشته شود. خبرگزاری فرانسه گزارش داد شورای انتقالی جنوبی (STC) دولت هادی را به ناکامی در انجام وظایف خود و توطئه علیه جنوب متهم کرده و اعلام کرده است که خودمختاری این منطقه از نیمه شب یکشنبه آغاز شده است.
اعلام خودمختاری جنوب؛ رقابت ولیعهد امارات و محمد بن سلمان در شطرنج یمن
اعلام خودمختاری و وضعیت فوق العاده در این استان ها توسط شورای انتقالی مخالفت کرده و طرف منصور هادی و دولت مستعفی مورد حمایت ریاض را گرفته اند که احتمال تشدید درگیری و برخورد نظامی در این مناطق را افزایش می دهد. با این حال بعید است که اقدام شورای انتقالی در اعلام خودمختاری بدون موافقت امارات و حمایت این کشور صورت گرفته باشد از اینرو بخشی از بازی بین ریاض و ابوظبی در روزهای آتی بسته خواهد
مردم یمن با اعلام خودمختاری عناصر وابسته امارات مخالفت کردند
در بیانیه ای اعلام کرد که اقدام شورای انتقالی جنوبی کودتا علیه دولت هادی است. این کمیته تأکید کرد که تمامی یگان های ارتش و امنیت شورای انتقالی جنوبی و اعلامیه آن را به رسمیت نمی شناسند. شورای انتقالی جنوب پس از نشست فوق العاده شامگاه شنبه (دیشب) خود بیانیه ای مهم در این باره صادر کرد و از بامداد امروز از وضع حالت فوق العاده، استقلال و خودگردانی در عدن و دیگر استان های جنوب یمن
بانک مرکزی جنوب یمن در محاصره کامل شبه نظامیان تحت حمایت امارات
مقابل درهای بانک مرکزی شهر کریتر مستقر شده اند. یک منبع محلی گفته است که بین نیروهای امنیتی محافظ بانک مرکزی و شبه نظامیان محاصره کننده درگیری ایجاد شده است و این درگیری کماکان ادامه دارد. گروه شبه نظامی تحت حمایت امارات موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن بامداد یکشنبه با صدور بیانیه ای، در مناطق جنوبی یمن اعلام حالت فوق العاده و خودگردانی کرده است. محمد الخضرمی وزیر خ
واکنش الحوثی به اقدام عناصر تحت حمایت امارات در جنوب یمن
جنوب یمن را دوست دارید. الحوثی اظهار داشت: الان زمان اجرای توافق ریاض است تا ثابت نشود که موضع گیری ما در خصوص این توافقنامه که گفته بودیم یک توافق صوری است درست بوده. لازم به ذکر است که محمد الحضرمی وزیر خارجه دولت فراری یمن در واکنش به اقدام شورای انتقالی جنوب این کشور تحت حمایت امارات مبنی بر اعلام دولت خودمختار در شهر عدن و تعدادی از استان های جنوبی تاکید کرد که این اقدام
تشدید اختلاف شورای انتقالی جنوب با دولت مستعفی یمن
ین نیز افزود لشکر العاصفه (توفان) وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن از تسلط بر مراکز مهم دولتی در عدن خبر داد. این در حالی است که کمیته امنیتی استان شبوه یمن اعلام کرد هیچ کس به جز رئیس جمهور قانونی نمی تواند در کشور وضع فوق العاده اعلام کند. این کمیته افزود برنامه های شورای انتقالی از نگاه ما مردود است و شبه نظامیان نمی توانند جایگزینی برای دولت کشور باشند. با این حال ه
اعلام حالت فوق العاده و خودگردانی شورای انتقالی جنوب یمن / دولت مستعفی یمن: شورای انتقالی نافرمانی کرد
ست که دولت محلی استان سقطری، بیانیه شورای انتقالی جنوب یمن را رد کرده آن را کودتا علیه دولت منصور هادی خواند. از سوی دیگر، محمد الحضرمی وزیر خارجه دولت مستعفی یمن به این بیانیه شورای انتقالی واکنش نشان داد و گفت: آنچه این شورا درباره حالت خودگردانی اعلام کرده، نافرمانی مسلحانه و خروج کامل از توافق ریاض است . وزیر خارجه دولت مستعفی یمن از عربستان خواست تا مواضع واضح و قاطعی را
شورش در جنوب یمن علیه بی کفایتی دولت مستعفی
منابع یمنی دیروز گزارش دادند، پس از قطعی برق در شهر عدن، که به دنبال سوء مدیریت دولت مستعفی یمن به وجود آمد، مردم این شهر، بامداد شنبه، دست به اعتراض و شورش زدند. به گزارش العربی الجدید ، برق شهر عدن به دنبال جاری شدن سیل به مدت چهار روز قطع شده است؛ این درحالی است که نیروهای دولت مستعفی بدون توجه به مشکلات مردم در این شهر، مدعی موفقیت های خود در درگیری با نیروهای انصار الله می شوند! طبق گزارش های منتشر شده مردم معترض برخی خیابان های اصلی عدن را بسته اند تا جایی که در تلاش هستند مقرهای دولتی را نیز به آتش بکشند. ...