زاهدان به لحاظ بیماری کرونا نزدیک به وضعیت قرمز قرار گرفت
سایر منابع:
سایر خبرها
بستری 24 مورد جدید مبتلا به کرونا در بابل
مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل کاهش پیدا کرده است. او گفت: شهرستان بابل در وضعیت پایداری به لحاظ بستری بیماران کرونا قرار دارد و در چند روز اخیر آمار بیماران کرونایی در بابل به تعادل نسبی رسیده است و زیاد افزایشی و کاهشی نشده است. رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به گذشت حدود دو ماه و یک هفته از شروع ویروس کرونا در استان خاطر نشان کرد: انتظار ما این بود که در این ایام
نظارت روزانه 74 گروه بر بهداشت محیط ویژه ماه رمضان در جنوب سیستان و بلوچستان
عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است . شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در خراسان شمالی
، آمار مرگ و میر نیز در حال کاهش است. او عنوان کرد: البته برای کاهش آمار، توصیه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی است. هاشمی گفت:در حال حاضر جزء استان های با شیوع کم هستیم، اما اگر مسائل بهداشتی رعایت نشود، در ردیف استان های قرمز قرار خواهیم گرفت. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه روند بیماری در این استان شیب ملایمی داشته و به حالت بحران نرسیده است، عنوان کرد: تعداد مبتلایان شناسایی شده کووید 19 بیماران سرپایی هستند که با افزایش نمونه برداری ها و رسد نقاط پر خطر، آمار نیز افزایش یافته است. انتهای پیام/ ...
بازگشایی مساجد در اصفهان مستلزم رعایت موازین بهداشتی است
به کرونا در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز تقسیم بندی کرده است، اظهار کرد: تنها مساجدی امکان بازگشایی دارند که در وضعیت سفید قرار داشته باشند. غلامی تاکید کرد: پس از مشخص شدن وضعیت شهرستان های استان، این مساجد این مناطق با رعایت دستورالعمل 24 ماده ای مصوب امروز، مجاز به برگزاری نماز جماعت و سایر برنامه های عبادی هستند. وی همچنین گفت: در جلسه امروز مقرر شد با توجه به رفع ممنوعیت سفرهای بین
جزئیات 11 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان بوشهر
اینکه در حال حاضر 64 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند ادامه داد: در حال حاضر 12 بیمارمبتلابه کرونا نیز در بیمارستان های استان روند درمانی خود را سپری می کنند. رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جزئیات افراد جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان را چنین بیان کرد: از 11 بیماری که امروز به لیست مبتلایان به کرونا در استان بوشهر اضافه شد، 6 مورد شهرستان کنگان، 3 مورد شهرستان
225 مورد بازرسی همزمان با شیوع کرونا از بیمارستان های سیستان و بلوچستان انجام شد
های پزشکان گفت: با توجه به ضرورت استمرار ارائه خدمات درمانی و تشخیصی به مراجعان و بیماران و در عین حال ضرورت پیشگیری از تبدیل این مراکز به کانون های انتشار آلودگی، فعالیت مطب های خصوصی منوط به رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی و فراهم کردن تمهیدات لازم برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی است. مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه مراکز بهداشتی و درمانی در زمینه رعایت اصول
تشدید بازرسی های بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان
شهروندان در ماه مبارک رمضان با تلاش بازرسان بهداشت محیط دانشگاه، تشدید نظارت بر مراکز و اماکن حساس بصورت شبانه روزی درحال اجراست. 74 تیم بازرسی در تمام ساعات شبانه روزی، نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و عرضه موادغذایی در 12شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر را بر عهده خواهند داشت و تا پایان ماه رمضان از تعداد 7718 مرکز عرضه موادغذایی و 2085 مرکز حساس (شامل: رستورانها، کبابی، ساندویچ
400 هزار بسته غذایی و بهداشتی در ماه مبارک رمضان توزیع می شود
شهرها از نظر شیوع بیماری کرونا تقسیم بندی شود تا تصمیمی کلان برای همه شهرها گرفته نشود و وقتی در تهران تصمیمی گرفته می شود برای همه شهر ها لحاظ نشود بلکه بعضی از شهرستان هایی که در شرایط نرمال هستند فعالیت های عادی خود را شروع کنند. مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: رئیس جمهور برای این منظور سه سطح سفید، زرد و قرمز را تعریف کردند که شهرها بر این اسای دسته
شهروندان تخلفات بهداشتی بانک ها و دفاتر پیشخوان را گزارش دهند
فاصله گذاری اجتماعی هستند، گفت: همکاران من به صورت مداوم از دفاتر پیشخوان و بانک ها جهت نظارت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، سرکشی می کنند و تاکنون ده ها دفتر پیشخوان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی پلمپ و اخطار دریافت کرده اند. مدیر بهداشت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: وظیفه نظارت بر بانک ها بر عده استانداری خراسان رضوی است ازاین رو تمامی تخلفات به استانداری گزارش
والدین نسبت به واکسیناسیون کودکان در پایگاه های سلامت اقدام کنند
مهدی طباطبایی با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: با برنامه ریزی که در سطح کشور و به تناسب آن در استان انجام شده این امکان برای والدین فراهم خواهد شد تا با گرفتن وقت قبلی از مرکز بهداشت و درمان محل سکونت خود نسبت به واکسیناسیون فرزندان خودشان اقدام کنند. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه گرفتن وقت قبلی سبب کاهش اذحام در مراکز بهداشت و سلامت می شود،
کدام شهر ها از لحاظ کرونا در وضعیت سفید هستند؟
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 60 شهرستان در کشور که شامل همه مراکز استانهاست در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، 116 شهرستان از مجموع 400 شهرستان در وضعیت سفید و بقیه زرد هستند. دکتر علیرضا رییسی در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، درباره وضعیت بیماری کرونا در کشور، گفت: دغدغه من خیلی درباره بیماری و عوارض آن نیست، بلکه بزرگترین نگرانی و دغدغه من عادی شدن این بیماری است
آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان ها؛ 10 اردیبهشت+جدول
مراکز درمانی شهرستان های استان اصفهان بستری شده اند. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین با ترخیص 78 بیمار بهبود یافته کرونا در این مدت از مراکزدرمانی 22 شهرستان این استان، تعداد بیماران بستری به 663 نفر رسید. آرش نجیمی افزود: همچنین 160 بیمار مبتلا به کرونا با حال عمومی وخیم در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی این استان تحت درمان هستند. هنوز به روند سیر نزولی
حمایت خانواده های تحت پوشش مبتلا به کرونا در اردبیل
حمایت خانواده های تحت پوشش مبتلا به کرونا در اردبیل استاندار اردبیل گفت: نهاد های حمایتی خانواده های تحت پوشش مبتلا به کرونا را تحت مراقبت درمانی و حمایت معیشتی قرار می دهند. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل ، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای بهداشت و امنیت غذایی استان گفت: براساس بانک اطلاعات و مشخصات افراد بستری شده و مراجعه
روند نگران کننده ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان
شفاآنلاین سلامت دکتر سید محمد هاشمی شهری با ابراز نگرانی از رعایت نکردن فاصله اجتماعی اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه ای که به موقع شروع شد در کنار برخی خصوصیات جمعیتی استان مانند جمعیت جوان و فاصله جغرافیایی باعث شد تا شروع همه گیری را با شیب ملایمی پشت سر بگذاریم. به گزارش شفاآنلاین :رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: ورود بیش از 120 هزار نفر که مبداء سفرشان عموما استان های با شیوع
سخت گیری ها تا مهار کامل کرونا باید ادامه پیدا کند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عضو ستاد ملی کرونا با بیان اینکه سخت گیری ها تا مهار کامل کرونا باید ادامه یابد، گفت: مبنای علمی و کارشناسی سفید، زرد و قرمز اعلام کردن شهرها معلوم نیست. در شرایطی که هنوز اپیدمی کرونا رو به گسترش دارد، کاهش فاصله گذاری فیزیکی نگران کننده است و به نظر می رسد به سمت مصونیت همگانی پیش می رویم. حمید سوری درباره روند اپیدمی کرونا در
شناسایی 86 بیمار جدید مشکوک به کرونا در مازندران
ساری (پانا) - در24 ساعت گذشته 86 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند. بر اساس اطلاعیه ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته تعداد 86 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش
شمار بهبودیافتگان کرونا در آذربایجان غربی به 1382 نفر رسید
و 18 مورد از بستری شدگان در بیمارستان بودند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی تصریح کرد: روز گذشته 11 مورد مبتلا به ویروس کرونا در استان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند، بنابراین در مجموع تعداد بهبودیافتگان در استان به یک هزار و 382نفر افزایش پیدا کرد. آقازاده با اشاره به آمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در آذربایجان غربی به تفکیک شهرستان
آمارمبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به 627 نفر رسید
1841 نفر (بیش از 85 درصد) ترخیص گردیده اند. از مجموع بیماران تنفسی 227 نفر فوت کرده اند که نتیجه آزمایش اختصاصی کرونای 49 نفر از متوفیان مثبت، 110 نفر منفی و 68 نفر نیز مشکوک بوده اند. از مجموع 627 مورد مثبت آزمایشگاهی کووید-19 تعداد 428، 135 و 64 نفر به ترتیب در محدوده تحت پوشش دانشگاه ها علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر هستند. تا کنون بیش از 300 نفر از مبتلا یان
آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان ها؛ 9 اردیبهشت+جدول
تند، به یک هزار و 89 نفر رسیده است. همچنین شمار افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در استان سمنان تا روز نهم اردیبهشت ماه به 927 نفر رسیده است و 96 نفر نیز بستری هستند. بر پایه آمارهای به دست آمده از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا روز نهم اردیبهشت ماه، 526 نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا شده اند. شمار افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در 6 شهرستان زیرپوشش دانشگ
زاهدان در آستانه قرار گرفتن در وضعیت قرمز کرونا/ بیشترین افراد مثبت از طریق غربالگری حضوری شناسایی شدند
که نتیجه آزمایش اختصاصی کرونای 49 نفر از متوفیان مثبت، 110 نفر منفی و 68 نفر نیز مشکوک بوده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کلّ موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-19 در استان را تاکنون 627 نفر اعلام کرد و گفت: از مجموع 627 مورد مثبت 428 ، 135 و 64 نفر به ترتیب در محدوده تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر هستند و خوشبختانه تاکنون بیش از 300 نفر از این مبتلایان به کرونا
افزایش نگران کننده بیماران کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان
افزایش نگران کننده بیماران کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، به 64 نفر رسید. محمد مهران امینی فرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:گفت: در چند روز اخیر شاهد افزایش تعداد افراد مبتلا به کرونا در
شهرستان شاهرود از لحاظ شیوع ویروس کرونا در شرایط قرمز
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری در نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود در سالن ولایت فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: ستاد مبارزه با کرونا شهرستان های کشور را به شرایط قرمز، زرد و سفید تفکیک کرده است که شهرستان شاهرود بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی در شرایط قرمز قرار دارد. معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه برای
تولد افزون بر 30 هزار نوزاد در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار گرفته است. به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تقسیم شده که شهرستان های شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های مرکزی زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، تفتان و میرجاوه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای جنوبی شامل ایرانشهر، سرباز، راسک، دلگان، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و چابهار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان ها؛ 8 اردیبهشت+جدول
دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان مرکزی تاکنون در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک 1045 مورد، دانشکده علوم پزشکی خمین 86 مورد و در دانشکده علوم پزشکی ساوه 511 مرد مبتلا به کووید19 گزارش شده است. کرونا 75 نفر را در استان کرمانشاه به کام مرگ کشاند رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا از ابتلای یک هزار و 130 کرمانشاهی به ویروس کووید
ثبت ایده ابزار پرتابل تسهیل گر ریلکسیشن در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
. او افزود: با این ایده، درمان جویان یاد می گیرند که با تمرکز کردن روی افکار یا تصورات ذهنی ناخوشایند خود را از لحاظ ذهنی رها کنند بنابراین از این مهارت می توان به عنوان یک روش مستقل یا برای تکمیل برنامه موثر درمانی استفاده کرد. مسوول مالکیت فکری مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مراحل ثبت این ایده تکمیل شده و با همکاری واحد ارتباط با صنعت مراحل تجاری سازی و تولید آن
افراد مشکوک به کرونا به مراکز 16 ساعته بهداشت مراجعه کنند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول خواستار خودداری افراد مشکوک به کرونا از تردد در سطح شهر شد و افزود: این افراد برای قطع زنجیره این بیماری با مراجعه به مراکز 16 ساعته زیر نظر مرکز بهداشت بدون حضور در بیمارستان و قرار گرفتن در فضای بیمارستان از وضعیت سلامت خود آگاه شوند. به گزارش تابا ؛با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان گفت: یکی از دلایل افزایش آمار در دزفول
انتظار می رود استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی باشد/کارمندان بانک حتماً از ماسک استفاده کنند/ بازشدن ...
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه روند کاهشی مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان کرمان نداریم، گفت: تصور نمی کنم استان کرمان در وضعیت سفید باشد ،انتظار می رود استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته باشد لذا مردم خود مراقبتی و توصیه های بهداشتی را همچنان رعایت کنند. مهدی شفیعی عصر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست خبری با محوریت کروناویروس درباره ضرورت استفاده از ماسک
شمار بستری شدگان کرونا در کردستان افزایش یافت
سنندج – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: روند بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این استان روند افزایشی یافته و سنندج بیشترین تعداد را از لحاظ افراد بستری در مراکز درمانی دارد. دکتر فرزین رضاعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد روند افزایشی تعداد بستری شدگان مبتلا به بیماری کرونا در استان هستیم که این روند به صورت روزانه در حال
در صورت عدم رعایت شهروندان ابتلا به کرونا افزایش می یابد/فاصله گذاری اجتماعی تنها راه نجات از این بیماری ...
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، در پی اتمام دوران قرنطینه و بازگشایی رفته رفته همه مشاغل در جامعه خطر ابتلا به ویروس کرونا نیز افزایش یافته است. افراد ناقل تا 14 روز نمی توانند بیماری کرونا را در بدن خود تشخیص دهند که این امر یکی از عوامل انتشار وسیع ویروس در جامعه است . به گفته مسئولین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کل آمار ابتلایان در استان به 611 نفر
فعالیت 57 آزمایشگاه در جنوب سیستان و بلوچستان
فعالیت 57 آزمایشگاه در جنوب سیستان و بلوچستان رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: وجود 11 آزمایشگاه رفرانس در شهرستان های زیرپوشش و 46 آزمایشگاه مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی تحولی عظیم در خدمات آزمایشگاهی در جنوب سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است. مهران امینی فرد رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در گفت وگو با