سایر منابع:
سایر خبرها
آمار ابتلا به کرونا در هرمزگان به 850 نفر رسید
.... معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت : تعداد 33 نفر در استان طی 24 ساعت گذشته مثبت هستند که 32 نفر از شهرستان بندرعباس، 1 نفر در میناب به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد. حسین پور اضافه کرد: بندرعباس با 570، میناب با 90، کیش با 52، قشم 43، حاجی آباد با 25، بندرلنگه با 26، رودان با 18، پارسیان با 12، بندر خمیر با 6، بستک 6 و جاسک 2 مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است. منبع خبر : خبرگزاری مهر ...
کشف سوخت قاچاق در بندرلنگه
قاچاقچیان به صورت ماهرانه ای در دو نقطه از بیابان و در داخل زمین مخفی نیز دپو شده بودند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از آن و تخریب حدود 3 کیلومتر لوله به سمت دریا 45 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند. فرمانده انتظامی استان هرمزگان، ارزش سوخت مکشوفه را بنا به نظر کارشناسان مربوطه ، 2 میلیارد و 700 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: تلاش ماموران برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.#
کشف محموله 27 میلیاردی ساعت هوشمند در لنگه
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار غلامرضا جعفری گفت: مأموران پاسگاه انتظامی بخش شیب کوه شهرستان بندرلنگه در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی در محور بندرلنگه -پارسیان به راننده یک دستگاه پراید مشکوک شده و دستور ایست دادند. وی افزود: مأموران خودرو را متوقف و در بازرسی از آن 535 عدد ساعت هوشمند و 500 عدد باتری که به صورت ماهرانه ای
سیلورهای هرمزگانی جزیره هرمز تا بندرعباس را طی کردند
به گزارش آمد خبر (amadkhabar.ir) : ایسنا/هرمزگان به مناسبت روز ملی خلیج فارس، ورزشکاران کایت بردینگ هرمزگان به نمایندگی از جامعه سیلینگ خلیج فارس مسیر دریایی جزیره هرمز تا بندرعباس به مسافت 20 کیلومتر را طی کردند. دبیر هیئت قایقرانی استان هرمزگان در این باره به خبرنگار ایسنا، گفت: در این برنامه سیلورهای هرمزگانی مسیر خود را از محل فرش خاکی جزیره هرمز آغاز و پس از طی نمودن
تصاویر / روز ملی خلیج فارس / سواحل جزیره کیش مروارید خلیج فارس
جزیره کیش یکی از جزیره های خلیج فارس و از بخش های بخش کیش، شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان و از جاهای دیدنی جنوب ایران بشمار می رود. در گذشته، آن را به نام قیس می خواندند. شکل این جزیره بیضی مانند و در 12کیلومتری کرانهٔ شیبکوه جای گرفته است. جزیره کیش از شمال به سرزمین پیوسته ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان منتهی می شود.سالانه به طور متوسط، بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر از این جزیره بازدید می کنند.
14 پروژه مطالعاتی در بنادر شرقی هرمزگان در دستورکار قراردارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمیدرضا محمد حسینی با اشاره به رشد200 درصدی پروژه های عمرانی و تحقق 96 درصدی برنامه های این بندر در حوزه جذب و عملکرد، از کسب رتبه نخست در این بخش در بین بنادر کشور خبر داد. وی تصریح کرد: در راستای رتبه بندی عملکرد پروژه های عمرانی از سوی دفتر مدیریت کنترل پروژه سازمان بنادر و دریانوردی، بندر شهید باهنر با رشد 200 درصدی پروژه های عمرانی و رشد 96 درص
شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به 817 نفر رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود حسین پور امشب در گفت وگو با بخش خبر سیمای مرکز خلیج فارس اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون 2327 نفر به عنوان بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی استان هرمزگان بستری شده اند که از 2045نفر پس از طی دوره درمان و بهبودی ترخیص شده اند و هم اکنون 137 بیمار بستری هستند که 90 نفرشان در ایزوله، 26نفر در بخش آی سی یو و 21 نفر هم در بخش های عادی تحت درمان هستند.
ویدئو / گشتی در سواحل بوشهر، در روز خلیج فارس
به گزارش آمد خبر (amadkhabar.ir) : سواحل خلیج فارس از مهم ترین جاذبه های طبیعی استان بوشهر است و بندر بوشهر را به مکانی توریستی و تفریحی تبدیل کرده است. استان بوشهر بیش از 700 کیلومتر مرز مشترک با خلیج فارس دارد و از بنادر مهمی از جمله دیر، ریگ، دیلم و گناوه برخوردار است. 10 اردیبهشت همزمان با خروج پرتقالی ها از تنگه هرمز، روز خلیج فارس نامگذاری شده است. دریافت 42 MB تصویربردار: پریسا جفره ای / تدوینگر: آرام توکلی منبع خبر : ایسنا
پیشرفت 40درصدی ساخت مرحله سوم اسکله بندرشهید رجایی
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، الله مراد عفیفی پور افزود: با تکمیل و راه اندازی مرحله سوم طرح توسعه بندرشهید رجایی امکان پهلوگیری کشتی های با ظرفیت 18هزار تن در این بندر فراهم می شود. در بندر شهید رجایی اکنون ظرفیت پهلو گیری کشتی های کانتینر بر 14هزار تُن است. وی گفت: این طرح در سه بخش دریایی، پس کرانه و باند اسکله در دست اجرا است. مدیر کل بنادر و دریانوردی استان
خلیج فارس فراتر از یک نام و دریا
اند. مشایخی گفت: در دوره اسلامی نیز اغلب مورخان و جغرافی نویسان مسلمان در آثار و منابع خود از این آبراه به عنوان بحرالفارس و خلیج الفارسی نام برده اند. وی افزود: با ورود اسلام به ایران و توجه ویژه فاتحان جدید به امر دریانوردی ما شاهد ظهور تمدن هایی در کرانه شمالی خلیج فارس و منطقه ای هستیم که امروز از آن به نام استان بوشهر یاد می شود. 30 هزار سند تاریخی به نام خلیج فارس در
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز ملی خلیج فارس
شعار سال : پیام سید عباس صالحی به مناسبت روز ملی خلیج فارس توسط رضا کمالی زرکانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و دبیر دهمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس به صورت زنده قرائت شد. در متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: روز ملی خلیج فارس فرصتی برای گرامیداشت هزاران سال فرهنگ، تمدن و هنر ایرانیان است. سده های پی در پی سکونت و خلق آثار شگفت انگیز فرهنگی و هنری در
کاهش واردات کالاهای غیرنفتی + جزئیات
بندر تخلیه و بارگیری شده است. وی افزود: سهم عمده عملیات صورت گرفته با رقم یک میلیون و 859 هزار و 203 تن، مربوط به کالاهای غیر نفتی و دو میلیون و 60 هزار و 324 تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 950 هزار و 316 تن عنوان کرد. عفیفی پور حجم واردات غیرنفتی طی فروردین ماه از طریق
پشت شهرِ بلاتکلیف آتش گرفت
محمد ثابت قدم - ندای هرمزگان صبح دیروز یک فروند لنج صیادی متعلق به شرکت تعاونی صیادی سورو با نام سورو دو در بندر صیادی پشهر(پشت شهر) در آتش سوخت. به گزارش ندای هرمزگان، این آتش سوزی و اظهارات دست اندرکاران علامت سوالات زیادی را در مقابل وضعیت این اسکله در اذهان به جا گذاشته است. اظهارات مدیر عامل بندر صیادی پشت شهر و همچنین توضیحات مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان
سوخت همچنان مشکل اساسی صیادان در هرمزگان
بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: هرمزگان به لحاظ وجود ظرفیت های شیلاتی می تواند موجب توسعه و رونق شیلات و آبزیان استان شناخته شده و به عنوان قطب صید و صیادی کشور قرار گیرد. محمد جوانمرد افزود: ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی، ارزآوری، افزایش صادارات غیرنفتی بخشی از دستاوردهای صیادی در این استان به شمار می رود. وی اظهار کرد: ورود صیادان هرمزگان به صنعت آبزی پروری، الگوی موفقی برای
ثبت 56 کرونایی جدید در هرمزگان ظرف 24 ساعت گذشته / افزایش شمار مبتلایان کرونا مثبت در استان به 790 نفر
در هرمزگان اضافه شده است. از بین افراد مبتلاشده به کرونا تاکنون 267 نفر پس از بهبودی، ترخیص شده اند، 440 نفر تحت مراقبت خانگی دارند و 31 نفر در نقاهت گاه ها مراحل درمانی را طی می کنند. هم اکنون نیز 28 بیمار در بیمارستان ها بستری هستند و شمار فوتی ها بر اثر کرونا در هرمزگان نیز همان 24 نفر باقی ماند . بندرعباس با 512 مورد، میناب با 89 مورد ، کیش با 52 مورد ، قشم با 43 مورد ، بندرلنگه با 26 مورد ، حاجی آباد با 25 مورد ، رودان با 18 مورد ، پارسیان با 12 مورد ، بندر خمیر 6 مورد ، بستک 5 مورد و جاسک 2 مورد نیز توزیع ویروس کرونا مثبت در استان هرمزگان را شامل می شوند ...
2شناور صیادی ترال در بندرلنگه توقیف شد
بررسی قرار دادند. استان هرمزگان دارای 22 بندر صیادی، موج شکن و 39 مرکز تخلیه صید است که با برخورداری از4 هزار و 500 فروند شناور صیادی و 31 هزار صیاد فعالیت های گسترده ای برای حفاظت از منافع صیادان و ذخایر آبزیان دارد. شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
هرمزگان روی مدار صعودی کرونا / 56 مبتلای دیگر در 9 اردیبهشت
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود حسین پور امشب در گفت وگو با بحش خبر سیمای مرکز خلیج فارس اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون 2287 نفر به عنوان بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شده اند که از این تعداد 2010 نفر پس از طی دوره درمان و بهبودی ترخیص شده اند و هم اکنون 132 بیمار در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که 88 نفر ایزوله، 20 نفر در بخش آی سی یو و 24 نفر نیز در بخش های
اسکله پشت شهر بندرعباس مجوز دارد؟
اسکله پشت شهر بندرعباس مجوز دارد؟ درپی آتش سوزی یک فروند لنج صیادی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:اسکله صیادی پشت شهر بندرعباس مجوز بهره برداری ندارد. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، الله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز سه شنبه پس از اطفای آتش سوزی در یک فروند شناور صیادی در این باره اظهار داشت: نامه نگاری های زیادی از سوی کمیته
پیام سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان به مناسبت روز ملی خلیج فارس
دادند و یکبار دیگر نشان دادند عزت ایران و ایرانی استعمار ناپذیر است. اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه شیلاتی استان، روز ملی خلیج فارس و تقارن مبارک آن با سالروز آغاز عملیات پرافتخار و ظفرمندانه "بیت المقدس" به ناخدایان ،صیادان، دلاوران ، دریادلان و آبزی پروران عزیز و همه دریادلان شیلاتی و بندر نشینان غیور تبریک عرض می نمایم. عبدالرسول دریایی سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان انتهای پیام
خلیج فارس بر پرده نقره ای
[مهتاب جودکی] خشکی های جنوب، از دریای پارس، موج به موج روایت ها شنیده اند. هرمزگان و بندرعباس و خوزستان و تمام جزایری که تن شان به موج های خلیج فارس خورده، این داستان ها را از هزاران سال پیش در ذهن خود حک کرده اند؛ داستان بندرها، بادهای جنوبی، ماهی ها و سکوهای نفتی، لنج ها و مرجان ها، نخل ها و آدم ها. این روایت ها را دوربین ها روی شانه فیلمسازان ثبت و تکثیر کرده اند به نام این خلیج. سینمای ایران
پیام تبریک فرمانده ناحیه بندر خمیر به مناسبت روز ملی خلیج فارس
ناکام گذاشته و خواهد گذاشت. اینجانب این روز بزرگ را به ملت شریف ایران تبریک عرض نموده و نام و یاد همه مبارزان دلیر، مرزداران و مدافعان جان بر کف این آب و خاک را که با پایمردی، خلیج همیشه فارس را از لوث نیروهای متجاوز بیگانه پاک نگه داشته اند، گرامی می دارم و مطمئن هستم مردم غیور کشورمان علیرغم همه توطئه ها، همچون گذشته با اقتدار از این آب های نیلگون حراست خواهند نمود و به فضل الهی نام گهربار خلیج فارس به عنوان مظهر صلح و دوستی برای همیشه، بر فراز تاریخ ایران خواهد درخشید. سرهنگ جعفر اسلامی فرمانده سپاه ناحیه بندر خمیر ...
نامگذاری روز ملی خلیج فارس یادآور حماسه آفرینی فرزندان این ملت است
کشور و همچنین صیادان و ملوانان عزیز که برای رونق اقتصاد در تلاش اند بهروزی و پیروزی خواهانم. دهم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده که این روز مصادف با سالروز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز و خلیج فارس است. پرتغالی ها، هلندی ها و انگلیسی ها کشورهای قدرتمند آن زمان بویژه در بخش دریایی بودند که هرکدام به نوبه خود بر بخش هایی از جزایر و
رییس هیات قایقرانی استان هرمزگان؛ سال 1398 سالی پر از موفقیت برای رشته های مختلف قایقرانی بود
تهران برگزار می گردید که در سال 98 برای اولین بار در استان هرمزگان (غیر از تهران) برگزار شد و کسب مقام نائب قهرمانی و مقام سوم این مسابقات توسط تیم های استان هرمزگان ؛ میزبانی مسابقات قهرمانی کشور بادبانی کلاس آپتیمیست در شهرستان بندرلنگه و کسب مقام سوم این مسابقات توسط ورزشکاران استان ؛ میزبانی مسابقات 4 جانبه آبهای آرام بانوان جام خلیج فارس در جزیره هرمز ؛ میزبانی مسابقات 4 جانبه کانوپولو بانوان
توزیع بسته های معیشتی بین ملوانان و صیادان دیلم
فرنگی در بین ملوانان و صیادان آغاز شده است. وی اضافه کرد: امیدواریم این برنامه در بین سایر شرکت ها و تعاونی های تحت پوشش انجام شود تا بخشی از مشکلات افرادی که بر اثر شیوع بیماری کرونا دچار آسیب و مشکلات اقتصادی شده اند، برطرف شود. شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر و پسکرانه سواحل خلیج فارس واقع و شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.
ذره بین
اورژانس هوایی به بیمارستان مرکز استان اعزام می کنند.سرهنگ سعید عالی پور، فرمانده انتظامی شهرستان ایوان با بیان اینکه تلاش پزشکان برای بازگشت این دختر هفت ساله به زندگی پس از به کما رفتن او بی نتیجه ماند، گفت: این دختر هفت ساله صبح روز سه شنبه در بیمارستان فوت کرد. قتل یک زن توسط برادر کوچکش در نیشابور دختر جوان در یکی از روستاهای شهرستان نیشابور توسط برادر کوچک خود با سلاح سرد به قتل
خلیج فارس، نماد غیرت ملی و تمامیت ارضی ایران
، دوبی، ابوظبی و بندر عباس را نام برد. 10 اردیبهشت روزی افتخارآمیز در تاریخ ایرانیان است. در 22 تیرماه 1384، هیات دولت مصوبه ای را تایید کرد که به موجب آن دهم اردیبهشت هرسال، “روز ملی خلیج فارس” نام گرفت. خلیج تا ابد فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان ها بوده است و مردم تمام جهان آن را با نام خلیج فارس یا
پیش به سمت ایجاد تمامی زیر ساختها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان
مشاور رئیس هیئت عامل ایمیدرو ، گفت : به سمت ایجاد تمامی زیر ساختها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان می رویم. به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ،سیدعلی اصغر علامه،مشاور رئیس هیات عامل در مناطق ویژه ایمیدرو (لامرد، پارسیان،خلیج فارس و کاشان) که برای بازدید میدانی و رفع موانع و مشکلات موجود در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به این منطقه سفر کرده بود، با حضور در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه
آیا یمن یک گام به تجزیه نزدیک شده است؟
است. این کمیته تأکید کرد که تمامی یگان های ارتش و امنیت شورای انتقالی جنوبی و اعلامیه آن را به رسمیت نمی شناسند. نقش امارات در یمن امارات به عنوان یک کشور تجاری نقش مهمی در تجارت جنوب غرب آسیا دارد، از این منظر می کوشد با استفاده از نفوذ خود در منطقه از طرح های توسعه دیگر بنادر کشور های حاشیه خلیج فارس و اقیانوس هند جلوگیری کند. امارات سعی دارد تا بندر های یمن از بندر عدن تا