سایر منابع:
سایر خبرها
سه هزار و 923 نفر آخرین آمار مراجعان تنفسی بارندگی در خوزستان
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد: خوزستان نخستین بارندگی پاییزی امسال را با مراجعه سه هزار و 923 نفر به بیمارستان ها پشت سر گذاشت. به گزارش شنبه ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان در توییتی اعلام کرد: از این تعداد مراجعه کننده، 379 نفر با مشکلات تنفسی در مراکز درمانی بستری شدند. وی افزود: مدافعان سلامت و
رئیس علوم پزشکی اهواز عنوان کرد اعلام آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان / افزایش شهرهای قرمز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اعلام آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان، از افزایش شهرهای قرمز خبر داد. دکتر فرهاد ابول نژادیان امروز (23 آبان ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اعلام آخرین بررسی وزارت بهداشت از وضعیت شهرهای استان خوزستان از نظر شیوع کرونا، متاسفانه نسبت به هفته گذشته شهرهای قرمز استان افزایش یافته است. وی افزود: در حال حاضر شهرهای
در خوزستان باران بارید، 102 نفر راهی بیمارستان شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: 102 بیمار با مشکل تنگی نفس از شب گذشته و در پی باران پاییزی در اهواز تاکنون به بیمارستان های دانشگاه در خوزستان مراجعه کرده اند. به گزارش ایرنا، دکتر فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در توییتی اعلام کرد: از این تعداد مراجعه 23 نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: با توجه به پراکندگی ذرات آلرژن در هوا ضروری
افزایش شمار بیماران تنفسی ناشی از اولین باران پاییزی در خوزستان
فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، گفت: در پی اولین بارندگی های پاییزی در خوزستان و تا صبح روز جمعه 23 آبان 99، تعداد یک هزارو 782 بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان های استان مراجعه کرده اند که از این تعداد 158 بیمار بستری شده اند. او در ادامه بیان داشت: باتوجه به تداوم بارش ها
افزایش بستری مبتلایان کرونا در خوزستان
انتقال است بنابراین رعایت فاصله 1.8 تا 2 متر برای جلوگیری از انتقال بیماری مناسب است. ابول نژادیان بیان کرد: اگر قرار است جمعی در یک محل قرار بگیرند، باید توجه کنند در صورت عدم استفاده از ماسک و حضور در فضای بسته تجمعات کوچک نیز می تواند آسیب رسان باشد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: حدود 54 درصد موارد ابتلا در خانواده ها رخ می دهد زیرا مبتلایان در دوره
باران نفس شهروندان خوزستانی را گرفت / حدود 2 هزار نفر راهی بیمارستان های خوزستان شدند
بیمارستان های خوزستان مراجعه کرده اند رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: از این تعداد بیماران، یک هزار و 782 نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان شده اند. وی گفت: اغلب این بیماران در شهرهای اهواز، دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر و امیدیه بوده اند و بیشترین آمار مراجعه کنندگان نسبت به جمعیت در خرمشهر بوده است. گزارش تسنیم؛ سال گذشته 12هزار و576 نفر با عارضه
بارندگی ها ادامه دارد
باران پاییزی خوزستان بارش نخستین باران پاییزی در خوزستان همانطور که انتظار می رفت، افراد زیادی را با مشکلات تنفسی و تنگی نفس به مراکز درمانی کشاند. طبق آخرین اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، 1964بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان های خوزستان مراجعه کرده اند که 1782نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان شده اند. فرهاد ابول نژادیان با بیان اینکه 158 بیمار به صورت موقت بستری
تنگی نفس 3923 خوزستانی در اولین باران پاییزی
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بنا بر اعلام فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، خوزستان اولین باران پاییزی امسال رابا مراجعه 3923 نفر به بیمارستان ها وبستری 379بیمار با مشکلات تنفسی پشت سر گذاشت. وی اظهار کرد: مدافعان سلامت و همکاران پرتلاش ما در بیمارستان های استان با وجود درگیری شبانه روزی با بحران کرونا در سه شبانه روز و با دقت تمام به بیماران تنفسی نیز ارائه خدمت کردند. به گزارش فارس،در 6 سال گذشته بیش از 60 هزار خوزستانی پس از نخستین بارشهای پاییزه به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند و امسال هم خوزستانی ها دچار تنگی نفس شدند. انتهای پیام/ ...
ضد عفونی کردن معابر بهبهان
/> بیشتر بخوانید : ضد عفونی معابر شهرستان مسجدسلیمان براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شهرهای مسجدسلیمان، آغاجاری، بهبهان، آبادان، اهواز، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول و اندیمشک در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند. و همچنین شهر های کارون، خرمشهر، رامشیر، باغملک و ماهشهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.
انتشار فراخوان اولین جشنواره استانی موشن گرافیک با عنوان سفیران ایمنی
عبداالله ابول پور مدیر عامل شرکت گاز خوزستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، ضمن اشاره به آغاز فراخوان اولین جشنواره موشن گرافیک با عنوان سفیران ایمنی گفت: این جشنواره در بخش اختصاصی با موضوعات رعایت نکات ایمنی و آموزش استفاده از گاز طبیعی برگزار می شود. او موضوعات بخش رعایت نکات ایمنی را، بستن شیر اصلی گاز هنگام ترک منزل و آبی بودن رنگ شعله وسایل
تخفیف 50 درصدی شهریه ثابت دانشجویان علوم پزشکی اهواز
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در پایان با اشاره به تعداد دانشجویان شهریه پرداز این دانشگاه، گفت: حدود 30 تا 40 درصد از کل دانشجویان دانشگاه را دانشجویان شهریه پرداز یا پردیس تشکیل می دهند. انتهای پیام
تکذیب آبگرفتگی یک بیمارستان در شهر اهواز
به گزارش ایسنا، در اطلاعیه امشب (22 آبان ماه) دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمده است: "از ساعتی پیش ویدئویی تحت عنوان آبگرفتگی یکی از بخش های بیمارستانی در اهواز در فضای مجازی منتشر شده که با بررسی های صورت گرفته، مشخص شد این فیلم مربوط به هیچکدام از بیمارستان های اهواز و استان نیست و انتساب آن به بیمارستان های شهر اهواز تکذیب می گردد. لازم به ذکر است هم اکنون تمامی بیمارستان های
2 عضو هیات علمی دانشگاه چمران اهواز در جمع پژوهشگران پراستناد جهان
به این مقالات صورت گرفته و همچنین شاخص اچ محققان از جمله معیارهای این ارزیابی است. گفتنی است دکتر ناهید پوررضا متولد سال 1330 در شهرستان مسجدسلیمان، پس از پایان تحصیل در رشته طبیعی، توانست در سال 1353 با کسب رتبه نخست وارد دانشگاه شهید چمران اهواز (جندی شاپور سابق) شود و پس از آن مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه بیرمنگام کشور انگلستان به پایان رساند؛ این استاد فرهیخته دانشگاه
نحوه استفاده از میوه در ایام کرونا/میوه ها در فضای باز نگهداری کنید
نکرده ام. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر میوه ای خریداری می شود خیلی راحت چند روز آن در فضای باز مانند تراس یا حیات خانه نگهداری کنید و بعد از آن میوه ها را استفاده کنند که امیدواریم که دیگر ویروس کرونایی بر روی آنها وجود نداشته باشد. دکتر جزایری با تقبیح شیوه های متداول میوه خاطرنشان کرد: این روشی که میوه ها در مقابل مشتری
مراقبت از سلامت روان برای کنترل دیابت
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به رابطه دیابت با سلامت روان افراد مبتلا گفت : سابقه ارثی و خانوادگی در بروز دیابت بسیار مهم است. هر نوع فشار جسمی به ویژه عفونت و ضربه میتونه باعث شروع یا تشدید دیابت شود، اما همه این ها فقط یک روی سکه است و روی دیگر سکه عوامل روانشناختی است. دکتر رضا دواساز ایرانی
تعداد بیماران تنفسی در خوزستان به یک هزار و 782 نفر رسید
گفته وی از چهارشنبه شب تا صبح پنجشنبه 102 بیمار با مشکل تنگی نفس به بیمارستان های دانشگاه در خوزستان مراجعه کردند. به گفته ابول نژادیان در بارندگی روز یکشنبه 18 آبان ماه تنها چهار نفر به بیمارستان های گلستان و سینا در اهواز مراجعه کردند. رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرده: با توجه به اینگه گرده افشانی درختان کونوکارپوس و علف های هرز در بعد از ظهرو اوایل شب اتفاق
باران در خوزستان؛ مراجعه 430 نفر با علائم تنفسی به بیمارستان
باران که از شب گذشته در اهواز باعث آبگرفتگی برخی مناطق شهر شد که عبور و مرور خودروها و افراد را با مشکل مواجه کرده است. مراجعه 430 نفر با علائم تنفسی به بیمارستان های جنوب غرب رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: 430 نفر از شهروندان در شهرهای تابعه این دانشکده به علت بروز مشکلات حاد تنفسی ناشی از بارندگی اخیر به بیمارستانها مراجعه کردند. به گزارش روابط عمومی
افزایش بیماران تنگی نفس در خوزستان به 1782 نفر
به گزارش خبرنگار مهر ، فرهاد ابول نژادیان در پیامی در شبکه اجتماعی خود نوشت: به دنبال اولین بارندگی های پاییزی در خوزستان و تا صبح روز جمعه یک هزار و 782 بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان های استان مراجعه کردند. وی همچنین گفت: از این تعداد 158 بیمار بستری شدند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان توصیه کرد: با توجه به تداوم بارش ها توصیه می کنم که مردم به ویژه
نفس تنگی 1782 خوزستانی پس از باران
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بر اساس اعلام فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در پی اولین بارندگی های پاییزی در خوزستان و تا صبح روز جمعه تعداد 1782 بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان های استان مراجعه کرده اند که از این تعداد 158 بیمار بستری شده اند. باتوجه به تداوم بارش ها مردم بویژه بیماران تنفسی از قرار گرفتن در معرض باران اجتناب کنند به گزارش فارس،در 6 سال گذشته بیش از 60 هزار خوزستانی پس از نخستین بارشهای پاییزه به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند و امسال هم خوزستانی ها دچار تنگی نفس شدند. ...
102 نفر به علت تنگی نفس به مراکز درمانی اهواز مراجعه کردند
/> رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: اگر فردی دچار سنگینی یا درد قفسه سینه، سرفه و خس خس سینه شد حتماً از اسپری سالبوتامول دو تا چهار پاف برای سه مرتبه و در فاصله هر 20 دقیقه یک بار استفاده کند. پس از آن در صورت نیاز در فاصله چهار تا شش ساعت مجدداً از آن استفاده کند. فرهاد ابول نژادیان در ادامه افزود: به تمامی گروه های حساس و افرادی که با مشکل آسم و تنگی نفس دارند توصیه
تاکنون 102 نفر به علت تنگی نفس به مراکز درمانی اهواز مراجعه کردند
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: اگر فردی دچار سنگینی یا درد قفسه سینه، سرفه و خس خس سینه شد حتماً از اسپری سالبوتامول دو تا چهار پاف برای سه مرتبه و در فاصله هر 20 دقیقه یک بار استفاده کند. پس از آن در صورت نیاز در فاصله چهار تا شش ساعت مجدداً از آن استفاده کند. فرهاد ابول نژادیان در ادامه افزود: به تمامی گروه های حساس و افرادی که با مشکل آسم و تنگی نفس دارند توصیه می شود که تا
خوزستان باران آمد، 100نفر به بیمارستان رفتند
تنگی نفس اهوازی ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز معرفی و توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز تایید شده است.بر همین اساس شورای سلامت خوزستان هرس گیاهان کونوکارپوس را به منظور جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی مصوب کرده است.ایدنی رییس وقت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال 95 اعلام کرده بود که آمار مراجعه بیماران تنفسی به دنبال نخستین بارندگی های پائیزی، با هرس درختان 70 تا 80 درصد کاهش
مراجعه 430 نفر با علائم تنفسی به بیمارستان های جنوب غرب خوزستان
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان شکرالله سلمان زاده پنجشنبه اظهار داشت: از بیماران مراجعه کننده 366 نفر به صورت سرپایی درمان و 64 نفر نیز به صورت موقت بستری شدند که این امر با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا، بار مضاعفی را بر دوش کارکنان بهداشت و درمان تحمیل خواهد کرد. وی افزود: در حالیکه با وجود وضعیت قرمز کرونا در منطقه کارکنان بیمارستان ها تمام توان خود را
عقب ماندگی شهرستان شوش در بخش بهداشت و درمان جبران می شود
: باتوجه به پراکندگی روستاها در بخش فتح المبین و بخش شاوور ایجاد پایگاه اورژانس هوایی در شهرستان شوش ضروری است. علی اصغر حسینی رییس شبکه بهداشت و درمان شوش نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت امکانات بهداشتی و درمانی این شهرستان ارایه کرد. شهرستان شوش با بیش از 200 هزار نفر جمعیت که زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول بود یکم آبان ماه از این دانشگاه منفک شده و زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز قرار گرفت.
نخستین بارش پاییزی 102 شهروند اهوازی را راهی بیمارستان کرد
فرهاد ابول نژادیان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: از شب گذشته و در پی نخستین باران پاییزی در اهواز تاکنون 102 بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مرکز و شهرستان های استان خوزستان مراجعه کردند. وی افزود: از این تعداد بیماران تا کنون 23 نفر از بستری شدند. با توجه به پراکندگی ذرات حساسیت زا در هوا ضروری است مردم بویژه
مرکز بیماران تنفسی در آبادان راه اندازی شد
استفاده از ماسک داشته باشند. بیمارستان طالقانی آبادان محل بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان می باشد. آزمایشگاه تخصصی مولکولی تست کووید 19 با اعتبار 14 میلیارد ریال با مشارکت منطقه آزاد اروند در آبادان احداث شده است. 607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132 خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیرمجموعه دانشکده علوم
بارش مداوم باران در استان خوزستان / بارش 50 میلی متر باران در رامهرمز
/> گتوند 0.5 میلی متر صفی آباد-دزفول 0.01 میلی متر همچنین بنابر گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شب گذشته تا کنون در پی بارش نخستین باران پاییزی در استان خوزستان ، بیش از 100 بیمار تنفسی راهی مراکز درمانی و بیمارستان ها شدند. انتهای پیام/343/ش