سایر منابع:
سایر خبرها
تخفیف 100 درصدی گاز بها برای مشترکان کم مصرف
ماه های سرد سال گاز مصرف کنند از تخفیف 15 درصدی بهره مند خواهند شد، افزود: چنانچه مشترکانی پر مصرف باشد و در این مدت 15 درصد بیشتر گاز استفاده کنند جریمه خواهد شد و میزان گاز بهای آنان افزایش می یابد. وی گفت : این طرح تشویقی دولت علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده ، در صرفه جویی بهینه اانرژی موثر است. مدیر عامل شرکت گاز گیلان از اجرای طرح بهینه سازی مصرف گاز خانگی در استان خبر داد و افزود
گازبهای مشترکین کم مصرف رایگان شد
اول فروردین مصرف گاز ماهیانه آنها 200 متر مکعب و کمتر باشد قبض گاز برای این دسته از مشترکان رایگان صادر خواهد شد. مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی گفت: مشترکینی که مصرف گاز آنان در مقایسه با مدت مشابه سال های 96 و 97 حدود 10 درصد کاهش یابد از تخفیف 15 درصدی بهای گاز بهره مند می شوند و مشترکینی که 15 درصد افزایش مصرف گاز داشته باشند، بهای گاز مصرفی آنان با 15 درصد افزایش محاسبه می شود
85 درصد گاز خراسان شمالی را مشترکان خانگی می سوزانند
، گفت: اگر این مشترکان در شبانه روز 2 مترمکعب گاز صرفه جویی کنند گازی معادل 2 برابر مصرف کارخانه سیمان بجنورد صرفه جویی خواهد شد. وی پوشیدن لباس مناسب در منازل، کم کردن درجه بخاری و وسایل گرمایشی، رعایت دمای رفاه بین 18 تا 21 درجه سانتی گراد و خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های خالی را از راه های بهینه سازی مصرف گاز در فصل سرما برشمرد. افتخاری اظهار داشت: اگر جبهه هوای سرد پایدار
مصرف گاز مشترکان خانگی شهرستان ساوه کاهش یافت
آغاز فصل سرما تاکنون در بخش صنعت شهرستان ساوه نیز 167 میلیون و 195 هزار مترمکعب گاز مصرف شده است در حالی که میزان گاز مصرفی در مدت مشابه سال گذشته 172 میلیون و 717 هزار مترمکعب بود. اکبری با اشاره به آلودگی هوا در روزهای اخیر و طرح مساله قطع گاز صنایع پرمصرف، افزود: با توجه به سیاست های شرکت ملی گاز و همچنین شرکت گاز استان مرکزی اقدام مطلوبی در این زمینه انجام شده و بر اساس آن گاز مصرفی بسیاری
مصرف گاز در نیروگاه شهید مفتح کاهش یافت
به مشکلات آلودگی همدان و همچنین کاهش منابع ذخیره شده سوختی در فصل زمستان، تلاش داریم با جایگزینی سوخت دوم در صنایع پر مصرف استان، از ایجاد مشکلات تأمین سوخت جلوگیری کنیم . وی افزود: صنایع فولاد و سیمان استان همدان با جدیت درحال مذاکره هستند تا سوخت دوم داشته باشند با وجود این تاکنون تأمین سوخت دوم فراهم نشده است. استاندار همدان با اشاره به بهره برداری رسمی از پتروشیمی هگمتانه در چند روز گذشته
رکورد زنی مصرف گاز در استان همدان
مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی استان همدان هم گفت: با توجه به ضرورت استفاده واحد های صنعتی، تولیدی، خدماتی وکشاورزی سوخت دوم برای این صنایع تامین شده است. هم اکنون 100 درصد از جمعیت شهری و 99.8 درصد از جمعیت روستایی شامل 643 هزار و 606 خانوار در استان همدان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند. بیشتر بدانیم نکاتی برای صرفه جویی مصرف گاز: 1 - استفاده از پرده های
هشدار خاموشی در آذربایجان غربی/ مشترکان برق مصرف خود را 10 درصد کاهش دهند
اکبر حسن بکلو در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از مردم درخواست می شود تا با صرفه جویی 10 درصدی مصرف برق و گاز در پایداری شبکه برق کمک کنند. وی تصریح کرد: در صورت کاهش 10 درصدی مصرف گاز و برق توسط مشترکان استان علاوه بر اینکه گاز کافی به نیروگاه ها جهت تولید برق می رسد فشار مضاعف ناشی از افزایش مصرف برق از روی نیروگاه ها برداشته شده و تنها با صرفه جویی 10 درصدی مصرف
سوزاندن مازوت را متوقف کنید
گاز تولیدی کشور است. وزیر نیرو گفت: شرکت ها و بخش خصوصی، تولید را انجام می دهند و یکی از مهمترین منابع ما صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی است و اگر مردم، مدیریت گرمایش و برق را از دست دهند شرایطی که ایجاد می شود، روی صادرات و بازارها اثر می گذارد. اردکانیان افزود: وقتی بر اساس گزارش استاندار تهران، از اول آبان تا 10 آذر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش مصرف برق رخ داده، این
روشنایی بزرگراه ها به چه قیمتی؟
در بخش خانگی بیشتر می شود. حالا افزایش مصرف در این روز ها به جایی رسیده است که به گفته مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور، سهمیه سوخت نیروگاه ها کاهش یافته و این به معنای اختلال در تولید برق است. برق کالایی حاصل از سوخت گاز طبیعی در نیروگاه های برق است در حال حاضر بیش از 80 درصد برق مورد نیاز کشور در نیروگاه های حرارتی و از سوخت گاز تولید می شود از سویی دیگر وزارت نفت به عنوان متولی
درخواست از مردم برای صرفه جویی در مصرف انرژی برق و گاز
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل قدیمی با بیان اینکه برودت هوا، مصرف برق و گاز ر ا افزایش داده است اظهار داشت: هرچقدر مردم در مصرف خود صرفه جویی کنند، امکان بهره مندی پایدار کلیه هموطنان از نعمت برق و گاز در فصل سرما فراهم خواهد شد. وی از همکاری خوب مردم در عبور موفق از پیک تابستان قدردانی کرد و افزود: درصدد هستیم بابت صرفه جویی مصرف برق طی دو ماه دی و بهمن، مطابق تابستان، تعرفه
گاز بهای مشترکین کم مصرف رایگان می شود
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز بوشهر ، مسلم رحمانی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در مورد اعمال سیاست های تشویقی و تنبیهی در خصوص تعیین نرخ گازب ها و در راستای اصلاح الگوی مصرف گاز مشترکین بیان کرد: بر اساس این مصوبه، مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی که مصرف گاز آن ها در دوره زمانی آبان نسبت به میانگین مصرف سال های 1396 و 1397 بیش از 10 درصد کاهش یابد، مشمول تخفیف پاداش صرفه جویی، معادل 15 درصد گازب
بخشودگی بهای گاز به شرط مصرف بهینه
به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ علی طالبی اظهار کرد:با توجه به ابلاغیه هیئت محترم وزیران برای مشترکینی که الگوی مصرف را در اقلیم گلستان با مصرف کمتر از 200 مترمکعب در ماه رعایت بکنند در کل گازبهای آنها بخشودگی اعمال شده و رایگان می شودکه این دسته از مشترکین در استان معادل 30 درصد کل مشترکین را در بر می گیرد. وی افزود:برای سایر مشترکینی که از این الگو بالاتر بروند اگر در مقایسه با
تاکید استاندار مازندران بر ضرورت مصرف بهینه انرژی در فصل سرما
، بهمن و اسفند 200 متر مکعب کاهش دهند، قبض گاز برای این دسته از مشترکان رایگان محسوب می شود. مشترکانی که مصرف گاز آنان در مقایسه با مدت مشابه سال های 96 و 97 حدود 10 درصد کاهش یابد از تخفیف 15 درصدی بهای گاز بهره مند می شوند و البته مشترکانی که افزایش مصرف گاز داشته باشند، بهای مصرفی آنان 15 درصد افزایش می یابد. بر اساس آمار رسمی شرکت گاز مازندران با کاهش محسوس دمای هوا طی
افزایش 15 درصدی مصرف گاز در گیلان/آغاز طرح بخشودگی و جریمه مشترکین کم و پرمصرف از دی ماه
15 درصد با افزایش مصرف گاز مواجه بودیم که دولت در این خصوص تصمیماتی را اتخاذ کرده است. به گفته حسین اکبر شامگاه اگر مشترکی در فصل زمستان به ازای 10 درصد صرفه جویی نسبت به میانگین مصرفی خود در دو سال گذشته شامل 15 درصد بخشودگی گاز و اگر همین مقدار بیشتر از دو سال گذشته مصرف کند با جریمه 15 درصدی مواجه می شود. طرح جریمه و بخشودگی مشترکین کم مصرف و پرمصرف از دی ماه در حال اجرا و
میانگین مصرف مشترکان گاز در آذربایجان غربی بیش از سه برابر شد
، ادامه داد: خوشبختانه از آن روز به بعد، در پی اطلاع رسانی های صورت گرفته و رعایت صرفه جویی بیشتر از سوی مشترکان، کمتر از رکورد ثبت شده، گاز به مصرف رسید . مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی، میانگین مصرف گاز در 9 ماهه سال جاری را نیز 4 میلیارد و 228 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.6 درصد رشد را نشان می دهد . شیخی با بیان اینکه
امام جمعه سمنان: مصرف صحیح انرژی در جامعه فرهنگ سازی شود
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان اظهار داشت: مردم باید از هدر رفت منابع انرژی نظیر آب و برق و گاز جلوگیری کنند. وی بابیان اینکه مصرف بهینه و صحیح انرژی باید به مردم آموزش داده شود گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی از هدر رفت این منابع جلوگیری می کند. نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: فصل سرد زمستان فرا
اخبار انرژی
تشویقی شامل تخفیف تا 100 درصد تعرفه برق بهره مند می شوند.معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه مدیریت انرژی مهمترین برنامه وزرات نیرو است، افزود: سال 98 و 99 را بدون خاموشی پشت سرگذراندیم و پنج هزار و 600 مگاوات با مدیریت انرژی و مدیریت بار تامین برق انجام شد.وی افزود: همکاری مردم، صنایع و کشاورزی موجب شدتا نیروگاه مجازی در حوزه صنعت برق تشکیل و صرفه جویی حدود پنج میلیارد یورویی را به دنبال داشته باشد. لطفا نظر خود را درباره این مطلب بیان نمایید
مشترکین کم مصرف گاز، مشمول بسته های تشویقی می شوند
استان مازندران گفت: مشترکینی که مصرف گاز آنان در مقایسه با مدت مشابه سال های 96 و 97 حدود 10 درصد کاهش یابد از تخفیف 15 درصدی بهای گاز بهره مند می شوند. امیر تیموری در پایان، تأکید کرد: مشترکینی که افزایش مصرف گاز داشته باشند، بهای مصرفی آنان 15 درصد افزایش می یابد. منبع: روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران
گاز مشترکان با مصرف کمتر از 200 مترمکعب رایگان می شود
حسین اکبر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با توجه به فرا رسیدن فصل سرما افزایش مصرف پنج تا هفت برابری را به طور معمول نسبت به تابستان در بخش خانگی داریم ، افزود: متاسفانه امسال مصرف گاز بیش از سال های گذشته بود به طوری که در آذرماه میزان افزایش مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد و از ابتدای دیماه تا 15 درصد افزایش مصرف در استان داشته ایم که این میزان مصرف کمی نگران
نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی شرکت گاز و صنعت برق استان یزد
بشیری مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان یزد نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 11 درصد از مصرف گاز استان در حوزه خانگی بوده عنوان کرد: حدود 89 درصد از مصرف گاز استان یزد در حوزه صنایع و نیروگاه ها است و برای مدیریت مصرف گاز در حوزه های خانگی، نیروگاهی و صنایع استان، برنامه هایی در دستور کار داریم. مجید دهقان مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد نیز در این نشست ضمن اشاره به محتوا های
42 درصد از گاز مصرفی استان سمنان در بخش صنعت مورد استفاده قرار می گیرد
اینکه برخی از نیروگاههای استان می توانند سوخت مصرفی خود را از گاز به گازوئیل تغییر داده و در مصرف گاز صرفه جویی کنند، یادآور شد: با صرفه جویی در مصرف انرژی علاوه بر مدیریت سوخت زمستانی، قطعا دچار قطعی برق و گاز در آینده نخواهیم شد. وی خاطرنشان کرد: میزان مصرف گاز در این مدت نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است؛ و این در حالی است که روزانه در استان سمنان بالغ بر 8 میلیون متر مکعب
اجرای طرح خاموشی هوشمند معابر در مشهد
نیروگاه ها موجود باشد. آن طور که شرکت توزیع نیروی برق مشهد اعلام کرده است با اجرای طرح خاموشی معابر چیزی نزدیک به 17 مگاوات در مصرف برق شهر صرفه جویی می شود. نیروگاه ها مازوت نسوزانند سخنگوی شرکت توزیع برق مشهد در گفتگو با خبرنگار ما بیان اینکه در فصل زمستان به هیچ وجه مصرف بیش از ظرفیت نداریم گفت: اجرای این طرح به معنای آن نیست که، چون محدودیت هایی برای تردد در شهر اعمال شده و مردم
حدود 30 درصد مشترکان خراسان شمالی مشمول گازبهای رایگان می شوند
از تخفیف این طرح بهره مند خواهند شد. میر بلوکی اظهار داشت: همچنین مشترکانی که نسبت به سال ها 96 و 97 در ماه های دی، بهمن و اسفند 10 درصد کمتر گاز استفاده کنند از تخفیف 15 درصدی برخوردار خواهند شد و همچنین مشترکانی که در این مدت 15 درصد بیشتر مصرف داشته باشند گاز آنان 15 درصد گران تر محاسبه خواهد شد. مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در خصوص وضعیت اقلیم و محاسبه گاز بها نیز گفت
مردم همکاری کنند زمستان امسال قطعی گاز نخواهیم داشت/ چند برابر دیگر کشورها گاز مصرف می کنیم
به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، حسین تقی نژاد اظهار کرد: خوشبختانه با وجود 900هزار مشترک گاز در البرز تا کنون هیچگونه مشکلی درانتقال گاز به بخش های مسکونی ،خدماتی، صنعت و کشاورزی این استان نداشته ایم. تقی نژاد تاکید کرد: وظیفه همه مردم این است که در تمام فصول سال بویژه فصل سرما از این نعمت خدا دادی به شکل صحیح حفظ و حراست کنند تا علاوه بر پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی ، زمینه بهره
184 میلیارد تومان پاداش، به مشترکان کم مصرف برق تعلق گرفت
صنعتی، کشاورزی، اداری، تجاری و خانگی می توانند با مشارکت در طرح های مدیریت مصرف برق از پاداش خوش مصرفی بهره مند شوند. مشترکان برق خانگی در صورتی که مصرف خود را در فصل زمستان کاهش دهند از مشوق های صنعت برق برخوردار خواهند شد. وی با توجه به اینکه همواره در روزهای سرد سال، مصرف سوخت گاز افزایش پیدا می کند، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در حوزه انرژی
15 درصد اداره های خراسان شمالی در مصرف گاز صرفه جویی نمی کنند
خراسان (بجنورد)، آلومینای ایران (جاجرم)، ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که گاز طبیعی مصرف می کنند. در خراسان شمالی، 319 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری است. اکنون 100 درصد جمعیت شهری و 99.7 درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره مند هستند. خراسان شمالی دارای 326 هزار مشترک در بخش های صنعتی، خانگی و عمومی است که حدود 737 مشترک مربوط به بخش صنعتی است. سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از 80 درصد است. خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آن در روستاها سکونت دارند. ...
70 درصد مشترکان گاز استان البرز پرمصرف هستند
به گزارش کرج رسا، حسین تقی نژاد در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: انتظار می رود تمام مشترکان البرزی برای پیشگیری از قطعی گاز در فصل زمستان و اوایل بهار سال آینده ضمن مصرف بهینه با شرکت گاز همکاری بیشتری کنند. وی ادامه داد: اگر هر مشترک 2 درجه دمای منزل یامکان تجاری را کاهش دهد، زمستان را با کمترین مشکل قطعی گاز پشت سر خواهیم گذاشت. مدیر عامل شرکت گاز استان البرز گفت: با توجه
ضرورت صرفه جویی جدی در مصرف برق و گاز
به گزارش شیوا بیان ، با کاهش دما و افزایش مصرف برق و گاز در استان، اطلاعیه ای از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل صادر شد. در متن اطلاعیه چنین آمده است: ضمن پوزش از هم استانی های گرامی به دلیل اعمال مدیریت اضطراری بار در برخی از مناطق استان اعلام می شود: با افزایش سرمای هوا و کاهش دما، مصرف گاز توسط بخش خانگی و تجاری افزایش یافته است و سبب محدودیت سوخت نیروگاه ها شده و