ساز ناکوک پمپئو علیه ایران| غنی سازی بی غنی سازی!
سایر منابع:
سایر خبرها
واکنش پمپئو به طرح اخراج بازرسان آژانس
آمریکا، پمپئو بدون اشاره به نقض توافق هسته ای از سوی واشنگتن با خروج یک جانبه اش از این توافق مدعی شد: ایران طبق یک معاهده حقوقی و بنابر توافقات پادمانی ان پی تی موظف است به بازرسان آژانس اجازه دسترسی بدهد. نقض این الزامات فراتر از اقدامات قبلی ایران در نقض تعهدات هسته ای اش ذیل برجام است. وی در ادامه با بیان این که تمامی کشورها و نه فقط آمریکا به پایبندی ایران به این تعهداتش اهمیت زیادی می
واکنش فریدون عباسی به اظهارات پمپئو: هیچ گاه بازرسان آژانس را اخراج نمی کنیم
تهدید ایران حتی بیشتر از نقض برجام است. ایران ذیل معاهده حقوقی و متعاقب توافق پادمانی ان پی تی، ملزم است به بازرسان آژانس اتمی اجازه دسترسی دهد. نقض این الزامات ورای اقدامات پیشین ایران در تناقض با تعهدات هسته ای برجام است . بر همین اساس، فریدون عباسی، به اظهارات پمپئو مبنی بر اینکه اخراج بازرسان آژانس در صورت لغو نشدن تحریم ها تهدیدی فراتر از نقض برجام است ، واکنش نشان داد و اظهار کرد: دولت به
سخنگوی وزارت خارجه: قانون مصوب مجلس به معنای اخراج بازرسان آژانس نیست
خرداد: سخنگوی وزارت امور خارجه درباره بیانیه تروییکای اروپا درباره غنی سازی 20 درصد یادآور شد: کشورهای اروپایی به عنوان مشارکت کننده در برجام نه تنها به وظایف خود عمل نکردند، بلکه شریک نقض برجام توسط آمریکا شدند. تروییکای اروپایی بهتر از هر کسی می دانند اقدامات ایران در چارچوب و وفق برجام است و اقدامات ایران برای حفظ توافق است. سعید خطیب زاده با تاکید بر اینکه این سه کشور اروپایی بهتر
پول های بلوکه شده ایران در کره به سرعت بازگردد/ بازرسان آژانس اخراج نمی شوند
ی با برخی کشور های اروپایی داریم و آن این است که برخی از کشور های اروپایی به عنوان امضا کنندگان و مشارکت کنندگان برجام وظایف قطعی داشتند و متاسفانه نه تنها به وظایف خود عمل نکردند بلکه شریک آمریکا در نقض برجام بودند، این کشور ها بهتر می دانند آنچه امروز توسط ایران در خصوص کاهش تعهدات انجام می شود، وفق برجام و در چارچوب برجام و در ذیل بند های 26 و 36 برجام است و اقدامات ایران برای حفظ برجام
تخت روانچی: باید در خلیج فارس آماده باشیم
پی تی موظف است به بازرسان آژانس اجازه دسترسی بدهد. نقض این الزامات فراتر از اقدامات قبلی ایران در نقض تعهدات هسته ای اش ذیل برجام است. او در ادامه با بیان اینکه تمامی کشور ها و نه فقط آمریکا به پایبندی ایران به این تعهدات اهمیت زیادی می دهند، مدعی شد که آنچه آن را باج گیری هسته ای می خواند باعث تقویت موضع ایران نمی شود، بلکه منجر به انزوا و فشار بیشتر می شود. وزیر امورخارجه
اخراج بازرسان آژانس انرژی اتمی ممکن است ایران را دوباره در ذیل بند هفتم منشور ملل متحد قرار دهد
این به معنای اخراج بازرسان آژانس نیست. سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز گفته در صورتی طرف های متعهد به تعهداتشان انجام ندهند نظارت های فراپادمانی پایان می یابد و این به معنای اخراج بازرسان نیست. دراین ارتباط نگارنده به ذکر نکاتی می پردازد. نخست آن که مجلس می تواند برای اجرای این مصوبه و جزئیات آن به دولت فشار بیاورد، اما ازطرفی دولت متعهد است که فعالیت های هسته ای خود را تحت نظر آژانس
واکنش وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی به ادعای نمایندگان مجلس ایران بازرسان آژانس را اخراج می کند؟
برخی اظهارات نمایندگان مجلس این شائبه را ایجاد کرده است که ایران به زودی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را اخراج می کند. امروز سخنگوی وزارت خارجه و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در این باره توضیح دادند. بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اخراج بازرسان آژانس در صورت عدم اجرای تعهدات طرفهای مقابل گفت: براساس این قانون اگر تحریم ها لغو نشود در موعد
ایران قصد خروج از NPT را ندارد
جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، به اظهارات پمپئو مبنی بر اینکه اخراج بازرسان آژانس در صورت لغو نشدن تحریم ها تهدیدی فراتر از نقض برجام است ، اظهار کرد: بازرسی ها در برنامه هسته ای ایران در سه سطح انجام می گیرد که سطح نخست آن مربوط به پادمان بوده و این توافق میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی است و سطح دوم نیز مبتنی بر برجام بوده که جز اصلی آن
بازرسان آژانس اخراج نمی شوند
سخنگوی وزارت امور خارجه: ▫️ قانون اقدام راهبردی لغو تحریم های مجلس کامل روشن است، ممکن است این نماینده مجلس به بند 6 این قانون ارجاع داده باشند که می گوید در صورتی که طرف های متعاهد در برجام به تعهدات شان عمل نکنند، نظارت های فراپادمانی متوقف می شود ، توقف نظارت های فراپادمان به معنای اخراج بازرسان آژانس نیست. ▫️ ما در چارچوب NPT و تعهدات مان و همچنین فضای عدم اشاعه، حضور بازرسان آژانس در ایران ادامه خواهد داشت زیرا این تعهد ماست./مهر
بازرسان آژانس انرژی اتمی اخراج نمی شوند
های متعاهد در برجام به تعهدات شان عمل نکنند، نظارت های فراپادمانی متوقف می شود ، توقف نظارت های فراپادمان به معنای اخراج بازرسان آژانس نیست. خطیب زاده تاکید کرد: ما در چارچوب NPT و تعهدات مان و همچنین فضای عدم اشاعه، حضور بازرسان آژانس در ایران ادامه خواهد داشت زیرا این تعهد ماست. آمریکایی ها مجبور می شوند با گروه های یمنی مذاکره کنند سخنگوی وزارت امور خارجه درباره
آمریکا حق تعیین سطح و میزان غنی سازی اورانیوم برای کشورها را ندارد
ابوالفضل عمویی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، به اظهارات پمپئو مبنی بر اینکه اخراج بازرسان آژانس در صورت لغو نشدن تحریم ها تهدیدی فراتر از نقض برجام است ، اظهار کرد: در قانون اقدام راهبردی مقابله با تحریم ها این شرط وجود دارد که اگر اعضای 1+4 تحریم های اعمال شده علیه ایران اعم از فروش نفت، تبادلات بانکی و ... را لغو نکنند و روند مبادلات تجاری ما عادی نشود، پس از مهلت 2 ماهه از سوی این
صلاحیت انحصاری پیگیری قضایی سقوط هواپیمای اوکراینی با ایران است
مطرح کرده است. به رغم این ماجرای ناگوار، دولت ایران به عنوان دولت مسئول در چارچوب فنی این مسائل را رسیدگی کرده ولی اسیر سیاست زدگی برخی عناصر و افراد ورشکسته نخواهیم شد و اجازه نمی دهیم سیاست زدگی وارد این مسئله شود. راه حفظ برجام عمل به تعهدات است سخنگوی وزارت امور خارجه درباره بیانیه تروییکای اروپا درباره غنی سازی 20 درصد یادآور شد: کشورهای اروپایی به عنوان مشارکت کننده در برجام نه تنها
صبحانه خبری / اول صبح این خبر ها را از دست ندهید / مجلس اختیار فضای مجازی را به صداوسیما داد / پیشنهاد ...
: بازرسان آژانس اخراج نمی شوند سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات نایب رئیس مجلس مبنی بر اخراج بازرسان آژانس از سوم اسفند گفت: قانون راهبردی مجلس به شکل کامل روشن است. ممکن است ایشان به بند ششم آن ارجاع داده باشند که می گوید در صورتی که طرف مقابل به تعهدات شان عمل نکنند، نظارت فراپادمانی پایان می یابد که به معنای اخراج بازرسان آژانس نیست. فقط چند هفته فرصت برای
پول های بلوکه شده ایران در کره به سرعت بازگردد/ بازرسان آژانس اخراج نمی شوند
زرگی با برخی کشور های اروپایی داریم و آن این است که برخی از کشور های اروپایی به عنوان امضا کنندگان و مشارکت کنندگان برجام وظایف قطعی داشتند و متاسفانه نه تنها به وظایف خود عمل نکردند بلکه شریک آمریکا در نقض برجام بودند، این کشور ها بهتر می دانند آنچه امروز توسط ایران در خصوص کاهش تعهدات انجام می شود، وفق برجام و در چارچوب برجام و در ذیل بند های 26 و 36 برجام است و اقدامات ایران برای حفظ برجام اس
صلاحیت انحصاری پیگیری قضایی سقوط هواپیمای اوکراینی با ایران است/ دیدار هیات کره ای با وزیر امور خارجه/ ...
تنها به وظایف قطعی خودشان عمل نکردند، بلکه به همراه آمریکا شریک نقض برجام نیز بودند. وی ادامه داد: تروئیکای اروپایی بهتر از هر کسی می داند که صحبت هایی که درباره کاهش تعهدات ایران انجام می شود ذیل بندهای 26 و 36 برجام و اقدامات ایران برای حفظ برجام بوده است. مهمتر از همه، سه کشور اروپایی بهتر می دانند که آنچه که در ایران اتفاق می افتد، از نشانه های یک بیماری است و ریشه این بیماری نقض
پمپئو: باید از غنی سازی ایران در هر سطحی جلوگیری کرد
تهران پیرامون حمایت از تروریسم، افزود: ایران نباید اجازه غنی سازی اورانیوم در هیچ سطحی را داشته باشد. پمپئو در ادامه ادعاهایش گفت: این تهدید ایران حتی بیشتر از نقض برجام است. ایران باید در چارچوب تعهداتش در معاهده منع تسلیحات هسته ای، به بازرسان آژانس اجازه دسترسی دهد. گفتنی است که احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روز شنبه اعلام کرد که اگر تا سوم
تحریم ها تا سوم اسفند لغو نشود بازرسان آژانس را اخراج می کنیم
، بانکی و نفت برداشته نشود، قطعاً بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را از کشور اخراج خواهیم کرد. امیرآبادی فراهانی افزود: در صورت برداشته نشدن تحریم ها تا تاریخ ذکر شده (سوم اسفند)، جمهوری اسلامی ایران حتماً اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد، این موضوع قانون مجلس شورای اسلامی بوده و دولت موظف به اجرای آن است. عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: ما یک فرصت یک ماهه به آمریکایی ها
وقتی رشته آمریکایی ها پنبه می شود!
مایک پمپئو وزیر خارجه دونالد ترامپ در آخرین روزهای زمامداری دولت متبوعش باز هم دست از عناد با جمهوری اسلامی برنداشت. وی که پیشتر دولتش با هدف اعمال فشار بر کشورمان به سوی یکجانبه از توافق هسته ای خارج شد، حال با متهم کردن تهران به باج گیری هسته ای ، مدعی شد تهدید به اخراج بازرسان آژانس ورای نقض برجام است و تهران نباید اجازه غنی سازی 20 درصدی اورانیوم داشته باشد. این موضع گیری از منظر
مذاکره با چین، هند و کوبا برای واکسن کرونا
مشارکت کننده در برجام نه تنها به وظایف خود عمل نکردند بلکه شریک نقض برجام توسط آمریکا شدند. تروییکای اروپایی بهتر از هر کسی می دانند اقدامات ایران در چارچوب و وفق برجام است و اقدامات ایران برای حفظ توافق است. وی با تاکید بر اینکه این سه کشور اروپایی بهتر می دانند آنچه رخ می دهد، نشانه یک بیماری است، بیان کرد: آن بیماری، نقض مکرر و تمام و کمال برجام توسط آمریکا و سه کشور اروپایی است
در پروندۀ هواپیمای اوکراینی اسیر سیاست زدگی نمی شویم/ قانون جنگل که نیست؛ دولت کره باید پول های ایران را ...
را رسیدگی کرده ولی اسیر سیاست زدگی برخی عناصر و افراد ورشکسته نخواهیم شد و اجازه نمی دهیم سیاست زدگی وارد این مسئله شود. تروئیکای اروپایی شریک آمریکا در نقض برجام سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه انتقادی تروئیکای اروپایی در مورد آغاز مجدد غنی سازی 20 درصد در ایران که این اقدام را نقض آشکار تعهدات برجامی و اقدامی منفی خوانده بودند هم با بیان اینکه این کشورها نه تنها
اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا علیه ایران
شفقنا- سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به بیان اظهاراتی علیه ایران پرداخت. انتهای پیام شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام
پامپئو: اخراج بازرسان آژانس ورای نقض برجام است
مایک پامپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده به طرح مجلس شورای اسلامی ایران برای اخراج بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در صورت لغو نشدن تحریم ها، واکنش نشان داد. پامپئو بامداد یکشنبه با صدور بیانیه ای مدعی شد: این تهدید ایران حتی بیشتر از نقض برجام است. ایران ذیل معاهده حقوقی و متعاقب توافق پادمانی ان پی تی، ملزم است به بازرسان آژانس اتمی اجازه دسترسی دهد. نقض این الزامات ورای اقدامات
پمپئو: تهدید جدید ایران فراتر از نقض برجام است
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد ایران به دنبال باج گیری هسته ای است. بر این اساس، پمپئو با صدور بیانیه ای درباره تصمیم ایران برای لغو پروتکل الحاقی و اخراج بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در مواجهه با بدعهدی آمریکا، اعلام کرد: تهدید جدید ایران فراتر از نقض برجام است. ایران براساس ان پی تی باید به بازرسان آژانس اجازه دسترسی به سایت های هسته ای خود را بدهد. پمپئو
اظهارات بی اساس پمپئو درباره برنامه هسته ای ایران
استفاده می کند. وی در ادامه مدعی شد ایران نباید اجازه غنی سازی اورانیوم در هیچ سطحی را داشته باشد. در بیانیه ای که بر روی وبسایت وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته، ادعا شده است این تهدید ایران فراتر از نقض برجام است، طبق توافق پادمانی، ایران تعهداتی دارد و باید به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی دهد. این بیانیه در ادامه مدعی است نقض این تعهدات فراتر از
عاقبت رویارویی مجلس و امریکا چه می شود؟
ایران فراتر از نقض برجام است. ایران براساس ان پی تی باید به بازرسان آژانس اجازه دسترسی به سایت های هسته ای خود را بدهد. شاید برایتان جذاب باشد: بایدن دوران سختی در پیش دارد؟ تک و پاتک های مداوم روسای بهارستان و پاستور به کجا می رسد؟ امروز بیش از هر زمان دیگری جای خالی هاشمی حس می شود پمپئو همچنین ایران را به باج خواهی هسته ای متهم کرد و از حامعه جهانی درخواست ایجاد
بازرسان آژانس اتمی اخراج می شوند؛ اگر تحریم ها لغو نشود!
تحریم ها تا مدت دو ماه دولت موظف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند. دولت ایران در حال حاضر به صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی پیمان منع گسترش سلاح هسته ای معروف به ان پی تی را اجرا می کند. دولت با تصویب آیین نامه ای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را منوط به تصمیم شورای عالی امنیت ملی کرده بود. در مقابل محمدباقر قالیباف، رییس مجلس، آیین نامه دولت را ابطال کرده است. همچنین مقام رهبری روز جمعه ضمن حمایت از اقدام مجلس درباره افزایش سطح غنی سازی به 20 درصد، گفته بود که اگر غرب به تعهدات خود در برجام بازگردد، جمهوری اسلامی به تعهدات خود بازمی گردد. ...