بیمارستان 85 تختخوابی پیرانشهر در مراحل پایانی آماده سازی است
سایر منابع:
سایر خبرها
آمار ابتلاء به کرونا در باغملک 600 درصد افزایش یافت
کرامت جاودان زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه 80 درصد از تست های روزانه کرونا در باغملک مثبت هستند، اظهار کرد: آمار ابتلاء به کرونا در این شهرستان 600 درصد افزایش داشته و زنگ خطر جدی را به صدا در آورده است. وی افزود: در حال حاضر 5 نفر در بخش مراقبت های کرونا در بیمارستان شهید طباطبایی بستری هستند. جاودان زاده عنوان کرد: 84 درصد در نوبت اول، 72 درصد در نوبت دوم از
نژادپرستی در نظام پزشکی انگلیس
بررسی درباره نژاد پرستی در جامعه پزشکی انگلیس نوشت: معلوم شد 60 درصد از پزشکان غیر سفیدپوست شاغل در نظام بهداشت و درمان انگلیس که در این بررسی مشارکت کردند ‘گفتند هدف حملات نژادپرستانه ی پزشکان و بیماران سفیدپوست قرار گرفتند. دکتر راجر کلاین نویسنده این گزارش درباره آن گفت: بررسی های من و همکارانم در 5 سال اخیر نشان می دهد در نظام بهداشت و درمان بریتانیا، همه کارکنان غیرسفیدپوست، از جمله پزشکان
نیازهای حوزه سلامت استان بوشهر اولویت بندی شود
به گزارش خبرنگار مهر ، یونس پناهی عصر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دولت جدید با شعار عدالت محوری و فساد ستیزی کار خود را آغاز نمود و این شعار در حوزه سلامت نیز موردتوجه ویژه قرار گرفت و برنامه عدالت و تعالی در حوزه سلامت نیز بر همین اساس توسط مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تبیین و ابلاغ شد. معاون تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت، درمان و
مسئولی که خواستار صحبت در حوزه تعرفه است، باید فرق تعرفه و دستمزد را بداند
، دانشجویان، شهدا و نیز پرسنل حوزه بهداشت و درمان از اقصی نقاط این کشور در این افتخار شریک هستند، تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور، هیچ قشری از متمول ترین افراد جامعه تا متنفس ترین افراد یا از قدرتمندترین مقامات جامعه برای هیچ درمانی احساس نمی کنند که اگر به خارج از کشور بروند، درمان بهتری خواهند گرفت. رئیس زاده تاکید کرد: این امر نکته بسیار مهم و مغفولی است و در بسیاری از کشورهای دنیا، فرد
48 درصد مردم تهران به امیکرون مبتلا شدند/ زالی: بیمارستان ها آماده باشند
آفتاب نیوز : علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حاشیه افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت جیلارد دماوند اظهار کرد: در 48 ساعت گذشته شیوع ویروس کرونا در استان تهران به شدت رشد کرده که میزان بیماران سرپایی نسبت به بستری بیشتر است. وی گفت: طبق آمار حدود 48 درصد در شهر و استان تهران مبتلا به کرونا امیکرون شده اند که نشان دهند رشد بالای این ویروس است. در شهرستان دماوند نیز
بهره مندی 43 میلیون بیمه شده از خدمات درمانی تأمین اجتماعی
، تعداد مراکز و مؤسسات طرف قرارداد، محرومیت منطقه، فاصله تا اولین مرکز درمانی ملکی و.... جهت هر شهرستان انجام می پذیرد. همچنین ملاک اختصاص مرکز درمانی در سطح بندی خدمات درمانی در سازمان تأمین اجتماعی، همانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر مبنای تقسیمات کشوری، جمعیت (بیمه شده تحت پوشش) هر شهرستان بوده و تجمیع شهرستان ها ملاک محاسبه نیست - تدوین سطح بندی خدمات بستری با توجه به
توسعه حوزه سلامت استان بوشهر با جدیت دنبال می شود
واکسیناسیون در استان بوشهر ازجمله برنامه های اصلی است وی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر افزود: در حال حاضر اولویت اول و اصلی حوزه سلامت استان بوشهر با توجه به شیوع کرونا ، پیشگیری و مقابله با این ویروس و تکمیل زنجیره واکسیناسیون است. دکتر ملکی زاده با گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع سلامت و شهدای انقلاب اسلامی ادامه داد: باید به عنوان متولی اصلی حوزه سلامت در راه کنترل این اپیدمی
ناتوانی شهرداری در جذب اعتبار50 میلیارد ریالی بنیاد علوی / هیچ عذری در پروژه های عمرانی از مدیران ...
دایت محمودی اصل افزود: اگر دین ما مواردی را حرام کرده است برای حفظ سلامت انسان ها است. وی گفت:گام های خوبی در بحث درمان و تجهیزات و بهداشت عمومی برداشته شده است که نوید تلاش خوبی است که بعد از اتقلاب صورت گرفت. امام جمعه شهرستان لنده با گلایه از شهرداری گفت:در بحث کشتارگاه شهر سال های است که مشکلات اساسی بهداشتی دارد و مسئله سیل بند لنده دیگر نقطه مشکل آفرین در حوزه سلامت شهری است که
همدلی و همراهی آحاد جامعه با حوزه سلامت استان بوشهر بی بدیل بود
به گزارش خبرنگار مهر ، سعید کشمیری عصر پنج شنبه در آئین تکریم رؤسای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از صبر و تحمل عموم مردم در این چند سال صمیمانه سپاسگزار هستم. وی با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت افزود: دستاوردهای مهم و قابل توجهی باهمت همکارانم حاصل شد که مهم ترین آن پوشش کامل شبکه بهداشت در استان بوشهر بود. کشمیری با تقدیر از مدافعان سلامت استان
زیرساخت های پزشکی و بهداشتی لنده جوابگوی نیازهای مردم نیست
های کم فرزندی باعث شد که رشد جمعیتی متوقف شد و این مهم باید تحت عنوان مسائل فرهنگی در حوزه بهداشت و روان اجرایی شود. دانش گفت: توجه ویژه به شهرستان محروم لنده یکی از مهم ترین انتظاراتی است که از مسئولان استانی دانشگاه علوم پزشکی داریم. *** امام جمعه شهرستان لنده هم در این نشست، گفت: نعمت سلامت یکی از مهم ترین و اساسی ترین نیازهای بشر است که پیشگیری قبل از درمان نیز یک مبحث
چگونه سرطان را مهار کنیم؟
. خدمات پیشگیری در حوزه عوامل خطر بیماری سرطان است و خدمات تشخیص زودهنگام باعث می شود سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده شده و بسیاری از سرطان ها در این مرحله قابل درمان هستند و میزان بقای بیماران مبتلا به سرطان افزایش می یابد. وی افزود: بنابراین در نظام سلامت باید این نوع خدمات که هزینه بسیار کمتر و اثربخشی بسیار بیشتری دارند را ارائه و به خصوص این خدمات را در نظام شبکه بهداشت و درمان ادغام
کلنگ زنی بیمارستان 200 تختخوابی بناب با 1000 میلیارد تومان اعتبار
مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بناب را در این خصوص دریابند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سپس از کلنگ زنی بیمارستان جدید 200 تختخوابی بناب طی روزهای آتی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان خبرداد و گفت: بنده ارتباط تنگاتنگی با مجموعه بهداشت و درمان بناب دارم و از نزدیک شاهدم که کادر درمان بناب با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و امیدواریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جهت
میانگین سن اعتیاد در ایران چقدر است؟
شعار و وظیفه یک نهاد نیست. وی بر توجه به مراحل سم زدایی، روان درمان، حرفه آموزی، جامعه پذیری و اشتغال برای تکمیل چرخه درمان تأکید کرد و گفت: این مراحل باید همسو با یکدیگر باشند تا شاهد خروج همه مددجویان از مرکز و عدم بازگشت آنان به این مراکز باشیم؛ زیرا همه کشور و ارکان نظام دغدغه این را دارند تا مددجویان مراکز ترک اعتیاد به سلامت به آغوش جامعه برگردند. همچنین سردار حسن حسن
14 بهمن ماه با مهمترین اخبار کرونا در استان ها
بهداشتی ، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از هر گونه عادی انگاری است . براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان های کشور اکنون 77 شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفتند. 179 شهرستان نارنجی، 181 شهرستان زرد و 11 شهرستان در وضعیت آبی هستند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اعلام اینکه در زمان حاضر مراکز درمانی کشور و پرسنل تمامی بیمارستان ها برای مقابله با اُمیکرون در
تنها 11 درصد مردم خاش و تفتان دز سوم واکسن تزریق کرده اند
به گزارش ایسنا- دکتر رضا کرد با گرامیداشت ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: 80 درصد از جمعیت تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان یک دُز، حدود 58 درصد دو دُز و حدود 11 درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند. وی افزود: تعداد مبتلایان اٌمیکرون با توجه به قدرت سرایت و بیماریزایی بالای آن به شدت درحال افزایش است و در یک مقایسه اجمالی، آمار مبتلایان در دی ماه
درخشش کشور در حوزه های بهداشت و درمان در فجر 43/ ایران در لیست برترین های علمی جهان
همین رابطه سید محمد پاکمهر، نماینده مردم پنج شهرستان بجنورد، گرمه و جاجرم، رازوجرگلان، مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با پیشرفت های حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: کشور ایران پیش از انقلاب در بسیاری از حوزه ها ابتدایی بود و امکانات، تجهیزات و بستر ارائه خدمات سلامت، محدود، ناچیز و توسعه نیافته بود. وی با اشاره به اینکه بسیاری از پزشکانی که در داخل کشور بیماران را ویزیت می
شمار بیماران کرونایی تایباد 20 برابر شد
120 بیمار مبتلا به بیماری کووید 19 در این شهرستان شناسایی و از این تعداد پنج تا 10 نفر بستری می شوند. احسانی افزود: هم اینک یک مرکز تجمیعی و تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در این شهرستان نسبت به تزریق واکسن کرونا فعال هستند که ظرفیت تزریق روزانه بیش از 800 دُز واکسن در سه سطح را دارند. مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد ادامه داد: امسال در این شهرستان بیش از 2 هزار و
تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ با انجام تست فیت در مراکز بهداشت و درمان شهرستان بافق
، اما این خون آن قدر کم است که با چشم دیده نمی شود بلکه باید با انجام آزمایش آن را تشخیص داد. تست فیت که در پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت به صورت رایگان جهت افراد 50 تا 69 سال انجام می شود، بهترین شیوه برای تشخیص خون مخفی در مدفوع است. نجمه فتاحی کارشناس بیماری های غیر واگیرمرکز بهداشت
نگرانی از فاجعه کرونا در بوشهر/ بیمارستان ها به حالت آماده باش درآمدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن ملکی زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نشست با رؤسای بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: بیماری کرونا اکنون چالش برای حوزه بهداشت و درمان به وجود آورده است. وی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای مدافع سلامت و شهدای انقلاب بیان کرد: مدافعان سلامت حدود دو سال با بحران کرونا دست وپنجه نرم می کنند. وی
93درصد جمعیت روستایی شهرستان خوروبیابانک علیه کرونا واکسینه شدند
سوم قرار دارند. سرپرست شبکه بهداشت و درمان خور و بیابانک با اشاره به واکسیناسیون بیش از 93 درصدی جمعیت هدف شهرستان افزود: تاکنون 32هزار دُز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده است که بیش از 14هزار و 500 نفر نوبت اول و 86 درصد در نوبت دوم و 33 درصد گروه هدف نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند. وی خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز شیوع ویروس کرونا درخور و بیابانک آزمونه کرونا توسط مراکز
برگزاری تجمع در شهرهای نارنجی و قرمز استان بوشهر ممنوع شد
نیروهای بهداشت و درمان بیش از توان خود برای مهار و مقابله با این ویروس منحوس به کار بردند گفت: مدافعان سلامت استان بوشهر با تمام کمبود امکانات چند پیک ویروس منحوس کرونا را سپری کردند که متأسفانه در حال حاضر نیز بالید با پیک ششم مقابله کنند. ملکی زاده با اشاره به اینکه متأسفانه انسان های زیادی در کشور، استان و جهان را براثر کرونا ازدست داده ایم افزود: باید در قدم اول تمام تلاش مدافعان سلامت در حوزه پیشگیری و بعدازآن در حوزه درمان باشد و این موضوع در خصوص بیماری کرونا بیشتر از سایر بیماری ها باید باشد. ...
تزریق سلامت به ساکنان زاگرس در برف و کولاک+تصاویر
باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ گفت: این شهرستان 223 روستای سخت گذر دارد که با تلاش نیرو های شبکه 98 درصد کسانی که شرایط واکسینه هستند دوز اول، 97 درصد دوز دوم و 30 درصد دوز سوم را دریافت کرده اند. حشمت الله منصوری می گوید: هم اکنون 52 خانه بهداشت، دو پایگاه سلامت و چهار پایگاه بین جاده ای هرکدام یک گروه ثابت سه نفره دارند که مشغول خدمات رسانی به
مدرسه 12 کلاسه شهدای مدافع سلامت بوشهر افتتاح شد
در نخستین روز از دهه فجر مدرسه 12 کلاسه شهدای مدافع سلامت بوشهر با حضور استاندار بوشهر افتتاح شد. در اولین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و سومین بهار انقلاب، با حضور احمد محمدی زاده استاندار و جمعی از مسئولان استان بوشهر، یک واحد آموزشی در محله امامزاده بندر بوشهر به نام " شهدای مدافع سلامت" به بهره برداری رسید. این مدرسه در زمینی به مساحت 2140 متر مربع و با اعتبار 145 میلیارد ریال اعتبار احداث شده است .
جریمه و تعطیلی 462 واحد صنفی متخلف بهداشتی در شهرستان دیر
فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: همزمان با اجرای پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، 462 واحد صنفی متخلف در شهرستان دیر جریمه و پلمب شدند. به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، احمد آخوندی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در راستای صیانت از سلامت شهروندان و ارتقای شاخص های بهداشت و سلامت در جامعه، فعالیت های
تشدید نظارت ها بر اصناف و اماکن در رودان با آغاز موج ششم کرونا
دکتر عباس علیمراد مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان در گفتگو با خبرنگار هرمز از تشدید نظارت های کارشناسان سلامت محیط بر اصناف و اماکن پرتردد خبر داد و اظهار کرد: هدف از تشدید بازرسی ها ، نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بازرسی بهداشتی از تمام اماکن صنفی، خدماتی و اداری برای مدیریت، کنترل و پیشگیری موج ششم کرونا در جهت کاهش موارد بستری و میزان مرگ و میر و قطع
بیمارستانی برای بستری بیماران در زبرخان نداریم
است. برای گروه سوم که شامل جمعیت بالای 18 سال می شود، 24 هزار و 386 نفر نوبت دریافت واکسن شان فرا رسیده که تا کنون فقط 14 هزار و 168 دوز معادل 58.9 درصد جمعیت هدف واکسن دریافت نموده اند. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان خاطرنشان کرد: خوشبختانه میانگین تزریق واکسن در شهرستان زبرخان از متوسط استانی و کشوری بالاتر است. وی با اظهار تاسف از اینکه هنوز 3286 نفر نوبت دوم خود
چهار شهرستان استان بوشهر قرمز کرونایی شدند
فکرشهر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز پرخطر کرونایی قرار گرفتند. به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی، جعفر زارعی زاده اعلام کرد: براساس گزارش سامانه ماسک شهرستان های بوشهر، گناوه، دشتستان و تنگستان از وضعیت نارنجی پر خطر کرونایی به وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی تغییر
ابتلای روزانه 60 نفر به کرونا در بوئین زهرا
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز قزوین ، خوشنویس زاده رئیس شبکه بهداشت و درمان بوئین زهرا گفت: در دو هفته اخیر که آمار روزانه ابتلا به کرونا در این شهرستان تک رقمی بود حالا به 60 مورد رسیده است. وی افزود: میزان بستری هم که 13 مورد بود حالا به بیش از 30 نفر رسیده است. خوشنویس زاده از مردم بوئین زهرا خواست به رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجه ویژه داشته باشند و برای تزریق دز سوم اقدام کنند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
حال نظام سلامت خوب نیست
و داغدار فراق همکاران شهید مدافع سلامت، اکنون با موج جدیدی از بیماری در بین خودشان مواجه شده اند. فشار اقتصادی که بر همه ایرانیان الا قلیلی هست، ولی اکنون با تنش شغلی و روانی و اجتماعی در کارکنان نظام سلامت نیز همراه شده است. این تجمیع تنش ها باعث شده که اکنون با رشد بیش از 30 درصدی فرسودگی شغلی در کارکنان نظام سلامت در همه رده ها از پزشک و پرستار تا کارشناسان بهداشت روبه رو باشیم