افتتاح بیمارستان 220 تختخوابی ولایت در مشهد
سایر منابع:
سایر خبرها
خراسان رضوی هفته گذشته میزبان برخی از مسوولان کشوری بود
اجتماعی جامعه دانست و افزود: غربالگری این سه بیماری در نیمه ماه جاری و در هفته مبارزه با سرطان در شهرهای بیش از 50 هزار نفر با کمک موسسات خیریه حمایت از بیماران سرطانی و دانشگاههای علوم پزشکی انجام خواهد شد. معاون اداری و مالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران هم روز شنبه در مراسم معرفی مدیر جدید سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: در راستای هوشمندسازی بخش های مختلف خدماتی و اجرایی این
دانشجویان دوره تخصص پزشکی به مناطق محروم استان اعزام می شوند
دستیاران تخصصی که به عنوان دستیار سال آخر شناخته می شوند در سال آخر تحصیلی ملزم به انجام طرح یک ماهه در مناطق محروم هستند که این اقدام بر اساس تخصیص وزارت بهداشت و بر اساس اعلام نیاز معاونت درمان دانشگاههای علوم پزشکی صورت می گیرد. جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تعداد دستیاران اعزامی به مناطق محروم خراسان رضوی در سال جاری 15 نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که در قالب
آمادگی کامل مراکز درمانی کشور برای مقابله با امیکرون
استانی ریاست جمهوری انجام می شود که امیدواریم در سفر ایشان به مشهد و خراسان رضوی شاهد آن باشیم. صبح امروز بیمارستان 220 تخت خوابی ولایت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد به بهره برداری رسید.
کلنگ زنی بیمارستان 200 تختخوابی بناب با یک هزار میلیارد تومان / کمبود پرستار و پزشک
دهه مبارک فجر و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، فرماندار، نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان شهرستان و اهالی چندین طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان بناب افتتاح و با بهره برداری از آنها خدمات این طرح ها در اختیار مردم شهرستان و منطقه قرار گرفت. این طرح ها شامل بخش ام آر آی بیمارستان امام خمینی (ره) بناب، ساختمان دیالیز با 20 تخت، توسعه ساختمان اورژانس
میزان سرایت اومیکرون بالاست و قابل قیاس با موج های قبلی نیست
ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی به طور جدی مورد تاکید است. کیانی در خاتمه متذکر شد: مطالعات نشان داده است که اگر 85 درصد افراد جامعه ماسک بزنند ، می تواند 35 درصد کاهش موارد ابتلا در جامعه را کاهش دهد و 24 آزمایشگاه تخصصی مسئولیت انجام تست pcr را در مشهد بر عهده دارند سعید اشکانی فر سرپرست اداره امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در ادامه این خبر
استاندار خراسان رضوی:اولویت مسوولان رفع گرفتاریهای اقتصادی مردم است
های آماده افتتاح دهه فجر در خراسان رضوی با اعتبار 6 هزار و 400 میلیارد تومان تاثیر فوق العاده ای در رونق اقتصادی استان خواهد گذاشت. استاندار خراسان رضوی گفت:اولویت های بعدی نظام جمهوری اسلامی، حضور و مشارکت مردم و پاسخ به مسایل فرهنگی و اعتقادی مردم است چرا که مسایل اعتقادی همیشه دغدغه مردم بوده است. نظری دنیا را مقدمه آخرت دانست و گفت: سعادت دنیا و آخرت مردم به صورت توامان لازم است لذا با وجود مسایل دنیایی و معیشتی مردم ایران به دنبال اعتقادات و مسایل مذهبی خود نیز هستند و امیدواریم زمینه تحقق مسایل دینی و اعتقادی فراهم شود. ...
بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی
از محل حادثه تا بیمارستان برای وی انجام شد ولی مصدوم بر اثر شدت جراحتهای وارده فوت کرد.وی ادامه داد: 2 سرنشین دیگر خودرو که هر دو پسر و 17 و 18 ساله بودند مجروح و به بیمارستان علامه بهلول گنابادی منتقل شدند. - مسوول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: برخورد 2 خودروی تیبا و پراید در محدوده شهر ششتمد خراسان رضوی هشت مصدوم برجای گذاشت.مسلم فائق نیا
انجام نخستین آنژیوگرافی با گاز CO 2 در بیمارستان قائم (عج) مشهد
صویر برداری شریانی در مطالعات تشخیصی و درمانی بیماران فوق استفاده کنند. بنابر این گاز CO2 به عنوان یک روش جایگزین در این بیماران، به جای ماده حاجب ید دار مورد استفاده قرار می گیرد. متخصص رادیولوژی و عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که پیش از این، تجهیزات این روش درمانی در بیمارستان قائم (عج) وجود نداشت و بیمارانی که به این روش تشخیصی نیاز داشتند به سایر مراکز درمانی
ساخت 600 واحد مسکونی مددجویی در حاشیه شهر مشهد
به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: ساخت 100 واحد مسکونی با کمک کمیته امداد برای نیازمندان در شهرستان سبزوار واقع در غرب استان خراسان رضوی. سلم آبادی در ادامه این خبر اضافه کرد: در بحث درمان، مددجویان کمیته امداد نیازمند حمایت مردم هستند، 4 هزار و 320 بیمار صعب العلاج در استان وجود دارند و در حال حاضر 3 هزار و 239
امیکرون را با سرما خوردگی اشتباه نگیرید
باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمدعلی کیانی گفت: خطر مرگ و میر امیکرون در بین افرادی که واکسن دریافت نکرده اند یا به بیماری های زمینه ای مبتلا هستند، زیاد است. به گفته او برای پیشگیری از خطر مرگ و میر امیکرون، واکسیناسیون کامل مهم ترین اصل است و هر فرد باید سه دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر میزان تزریق دز سوم واکسن کرونا در
بیمارستان ولایت مشهد مقدس افتتاح شد
به گزارش وبدا، این بیمارستان با ظرفیت 220 تخت در زمینی با زیربنای 23 هزار متر مربع به عنوان مرکز تروما و خدمات جراحی عروق در 5 طبقه ساخته شده است. بیمارستان ولایت(امداد و نجات جنوب) با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بیمارستان های امداد و نجات در مبادی ورودی شهر مشهد به منظور خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، راه اندازی شده و شامل 6 بخش بستری، 8 اتاق عمل، 4 بخش مراقبت
پیوند اعضای کودک مشهدی به چهار خردسال دیگر حیات دوباره داد
مسوول فراهم آوری اعضای پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه اعلام کرد: قلب "پوریا مطهری" شهروند خرسال مشهدی با تلاش گروه پزشکی و اورژانس 115 از طریق امداد هوایی به تهران منتقل و در بیمارستان شهید رجایی آن شهر به کودک دختر اهل بیرجند پیوند زده شد. دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقل از دکتر ابراهیم خالقی گزارش داد: اهداکننده این مورد خاص کودک بود که مورد مناسب برای پیوند قلب وی در
بیمارستان ولایت مشهد افتتاح شد
عمل و همچنین تأمین و جانمایی تخت ها و تامین دستگاه های اکسیژن ساز و تانک های اکسیژن را از اقدامات انجام شده در این بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی عنوان کرد. کیانی گفت: این مرکز درمانی که دارای واحدهای پاراکلینیکی و بخش های اورژانس، 6 بخش بستری، هشت اتاق عمل و چهار بخش ICU است، ضمن انجام ماموریت اقدامات درمانی به سوانح و تروما و همچنین اعمال جراحی عروق، کمک شایانی به کاهش بار ترافیک کاری در حوزه درمان استان و مشهد خواهد کرد. هم اکنون 62 بیمارستان در استان خراسان رضوی دایر است. اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید: ...
بازگشت دوباره محدودیت های کرونایی به خراسان رضوی (14 بهمن 1400)
کرونایی به گزارش وبدا، شاپور بدیعی، معاون درمان و فرمانده قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پس از این بازدید و در نشستی با حضور استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه 140 درمانگاه بخش خصوصی، بیمارستان ها و مراکز تکمیل درمان و مراکز پرستاری، از جمله سطوح برنامه ریزی شده برای خدمات رسانی به بیماران در موج ششم کرونا محسوب می شوند گفت: 2 هزار و 680 تخت بستری برای خدمات رسانی به بیماران
لامعی سرپرست دانشگاه بیرجند شد
باشگاه خبرنگاران جوان بیرجن د - دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی دکتر احمد لامعی گیو را به عنوان سرپرست دانشگاه بیرجند منصوب کرد. احمد لامعی گیو سال 1348 در بیرجند متولد و دارای دکترای تخصصی زبان و ادبیات عرب، عضو هیأت علمی و دانشیار گروه ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند است. معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بیرجند، ریاست شورای هماهنگی فعالیت های
انتقال موفقیت آمیز قلب قهرمان 1.5 ساله مشهدی به تهران
شفاآنلاین سلامت سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت گفت: عملیات پیوند قلب از طریق انتقال هوایی از مشهد به تهران با موفقیت انجام شد. به گزارش شفاآنلاین : دکتر امیرحسام علیرضایی، با اعلام این خبر، افزود: عملیات پیوند قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی قلب، قهرمان 1.5 ساله مشهدی بر روی دختر 3 ساله ای با موفقیت انجام شد. وی ادامه داد: اگرچه ویروس کرونا حوزه
افتتاح بیمارستان 200 تختخوابی ولایت
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بهره برداری از بیمارستان ولایت اظهار کرد: این بیمارستان هوشمند اتوماتیک در ارائه خدمات، با دستور مقام معظم رهبری و کمک های ایشان احداث شده است. بهرام عین اللهی افزود: در قالب خدمات هوشمند بسیاری از معاینات و اقدامات به صورت الکترونیکی و بدون کاربرد کاغذ و نسخه انجام خواهد شد. گفتنی است؛ بیمارستان 200 تختخوابی ولایت (امداد و نجات مشهد)، اولین بیمارستان تمام الکترونیک در بخش فرایندها در کشور با اعتباری بالغ بر 2200 میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید. ...
مراجعه سرپایی به مراکز تشخیص کرونا در خراسان رضوی از سه هزار نفر فراتر رفت
کرد: 480 نفر از این بیماران کووید 19 در مراکز درمانی واقع در حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد یعنی 16 شهرستان از مجموع 33 شهرستان استان خراسان رضوی بستری شده اند. هم اینک مشهد همراه با چهار شهرستان دیگر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هشت شهرستان در وضعیت نارنجی و 20 شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات
استاندار خراسان رضوی از 2 بیمارستان مشهد بازدید کرد/اختصاص 2680 تخت بستری به بیماران کرونا
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی پس از این بازدید با حضور در قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جریان اقدامات این دانشگاه در خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و مدیریت بیماری کرونا قرار گرفت. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست ضمن قدردانی از توجه استاندار خراسان رضوی به حوزه بهداشت و درمان اظهارداشت: براساس
پیوند اعضای کودک مشهدی به چهار خردسال دیگر حیات دوباره داد
به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد ، مسوول فراهم آوری اعضای پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه اعلام کرد: قلب "پوریا مطهری" شهروند خرسال مشهدی با تلاش گروه پزشکی و اورژانس 115 از طریق امداد هوایی به تهران منتقل و در بیمارستان شهید رجایی آن شهر به کودک دختر اهل بیرجند پیوند زده شد. دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقل از دکتر ابراهیم خالقی گزارش داد: اهداکننده این مورد خاص کودک بود که
استاندار خراسان رضوی: استفاده از تجربیات پیک های گذشته نقش موثری در مدیریت کرونا دارد
موثر به مردم می شود. دکتر نظری با بیان اینکه ستاد مقابله با کرونا، ستادی پشتیبانی است و قرارگاه مدیریت کرونا رصد لحظه ای شرایط و هماهنگی و هم افزایی میان بخش های مختلف را بر عهده دارد خاطر نشان کرد: به همت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد این اقدام به شکل مناسبی در حال انجام است و لازم است قرارگاه کرونا در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی استان تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی
سرپرست دانشگاه بیرجند منصوب شد
به گزارش خبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی احمد لامعی گیو را به عنوان سرپرست دانشگاه بیرجند منصوب کرد. لامعی گیو دکتری تخصصی زبان و ادبیات عرب دارد و با مرتبه دانشیاری در دانشگاه بیرجند تدریس می کند. او قبلا معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه، ریاست شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در خراسان جنوبی را
600 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد مشهد ساخته می شود
میلیارد تومان جمع آوری شده است؛ افزود: همچنین در خصوص جمع آوری زکات 117 میلیارد تومان نیز از شهرها و روستاهای استان زکات جمع اوری شده که توسط خود مردم و خیران، صرف تامین جهیزیه، کمک معیشت و درمان خانواده های نیازمند شد. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی بیان کرد: در بحث درمان مددجویان کمیته امداد 4 هزار و 320 بیمار صعب العلاج و 2300 بیمار زمین گیر در استان هستند که در این خصوص
اعمال مجدد برخی محدودیتهای کرونایی در خراسان رضوی
قلم | qalamna.ir : رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیشب در جلسه فوق العاده ستاد کرونای استان گفت: 8 شهرستان کلات، سرخس، تربت جام، نیشابور ، تایباد ، بردسکن ، چناران و رشتخوار هم به رنگ نارنجی کرونایی در آمده اند. دکتر کیانی همچنین افزود: هم اکنون 21 شهرستان دیگر خراسان رضوی در شرایط زرد قرار دارند وهم اکنون هیچ شهرستانی با رنگ آبی در استان خراسان رضوی وجود ندارد. وی با
محدودیت های کرونایی در استان خراسان رضوی اعمال می شود
پروتکل های بهداشتی در بخش اصناف شد و تاکید کرد: ستاد اختصاصی اصناف در مشهد مقدس برگزار شود تا ضریب رعایت پروتکل های بهداشتی در این بخش افزایش پیدا کند. محمد پهلوان، مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس، نیز گفت: روز گذشته 252 بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند. از مجموع بیماران جدید بستری شده 182 نفر در مراکز درمانی
استاندار خراسان رضوی سرزده از بیمارستان شهید واسعی سبزوار بازدید کرد
خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و 15 شهرستان دیگر خراسان رضوی، 80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد. ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت 17 شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و دانشکده های پزشکی نیشابور و تربت جام است. در حال حاضر حدود 630 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند
کمیته امداد خراسان رضوی، قرارداد ساخت 600 واحد مسکونی را با سپاه بست
هزار و 700 صندوق معابر، 25 میلیارد تومان جمع آوری شده است. او گفت: 117 میلیارد تومان نیز از شهرها و روستاهای استان زکات جمع اوری شده که توسط خود مردم و خیران ، صرف تامین جهیزیه، کمک معیشت و درمان خانواده های نیازمند شد. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: در بحث درمان، مددجویان کمیته امداد نیازمند حمایت مردم هستند، 4 هزار و 320 بیمار صعب العلاج در استان وجود دارند
افتتاح نخستین اورژانس بانوان در ساوه
به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، صبح امروز و در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان، آیین افتتاح اورژانس مخصوص بانوان در مرکز فوریت های پزشکی ساوه انجام شد. سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه این اورژانس جز 10 پایگاه اورژانس بانوان در کشور است گفت: با همت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ساوه و مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، ساوه نیز در این زمینه پیشگام شد و اورژانس بانوان را