ماجرای بیهوش شدن صابر ابر در یادگار جنوب
سایر منابع:
سایر خبرها
پورامیری: ملاک ما توانایی بازیگران بود
به دنبال اسم ها بوده است یا خیر، گفت: ملاک ما توانایی بازیگران بود. اگر غیر از این باشد تبدیل به یک تجاری ساز میشویم. کارگردان یادگار جنوب درباره انتخاب نقش صابر ابر گفت: مطمئن بودیم که تنها کسی که میتواند این نقش را بازی کند صابر ابر است و به این فکر میکردیم که باید نقش او را در ذهن مخاطب برای همیشه ماندگار کنیم. برهمین اساس نمی خواستم که شبیه به هیچ کس دیگری باشد. بنابراین از گریمور ...
صابر ابر برای گریم سنگین این فیلم بیهوش شد!/ از جوکر کپی نکردیم
گزینه ما برای نقش آفرینی بود چون هم وحید را خیلی خوب می شناختیم و روحیات هم را درک می کردیم و می دانستیم به دل یک کار سخت می رویم. دوماری گفت: در انتخاب بازیگر توانایی و متفاوت بودن او مهم است چون اگر غیر از این باشد شما تبدیل به یک فیلم ساز تجاری محض می شوید. درباره صابر ابر هم باید بگویم مطمئن بودیم تنها کسی که می تواند این نقش را بازی کند اوست ما می خواستیم این نقش در ذهن مخاطب ماندگار ...
نشست رسانه ای فیلم سینمایی "یادگار جنوب " برگزار شد
... کارگردان یادگار جنوب درباره انتخاب نقش صابر ابر گفت: مطمئن بودیم که تنها کسی که میتواند این نقش را بازی کند صابر ابر است و به این فکر میکردیم که باید نقش او را در ذهن مخاطب برای همیشه ماندگار کنیم. برهمین اساس نمی خواستم که شبیه به هیچ کس دیگری باشد. بنابراین از گریمور خواستیم که صابر را گریم متفاوتی کند. تاکید میکنم که هیچ کس به جز صابر نمی توانست این بازی را بکند و تغییر گریم دادیم چون ...
نشست تخصصی فیلم یادگار جنوب
به گزارش خبرنگار گروه هنر و سینما خبرگزاری صدا و سیما ؛ نشست تخصصی فیلم یادگار جنوب به کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری و تهیه کنندگی مجتبی رشوند برگزار شد. در این نشست مجتبی رشوند گفت: این فیلم با تاکید 100 درصد مستقل است. با توجه به رزومه کارگردانان یقین داشتم کار موفقی می شود ولی در اجرا نگرانی داشتیم اما هرچه جلوتر رفتیم این نگرانی ها کمتر و کمتر شد. مخاطب امروز سینمای ما بالغ است. ...
حاشیه های روز دوم جشنواره فیلم فجر| "قتل ناموسی" بالا گرفت، صابر ناشناس آمد، آرمان دیر!
.... آنها درباره حضور صابر ابر در این نقش کوتاه، گریم سنگین او و البته بازی بسیار متفاوتش صحبت کردند. کارگردان یادگار جنوب درباره انتخاب نقش صابر ابر گفت: مطمئن بودیم که تنها کسی که می تواند این نقش را بازی کند صابر ابر است و به این فکر می کردیم که باید نقش او را در ذهن مخاطب برای همیشه ماندگار کنیم. برهمین اساس نمی خواستم که شبیه به هیچ کس دیگری باشد. بنابراین از گریمور خواستیم که ...
(8) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ یادگار جنوب
کاملاً متفاوت و گریمی پرحجم که تماشاگر را در شناخت اش دچار مشکل می کند یک شگفتی محسوب می شود که البته علت استفاده از چنین بازیگری در این نقش خاص و تغییرات اساسی خود جای سوال دارد. یادگار جنوب در قیاس با فیلم قبلی کارگردان هایش اگر چه امتیازاتی دارد ولی به نظر می رسد در برقراری رابطه با مخاطب در جایگاهی پایین تر بایستد که شاید استفاده از مجموعه ای از بازیگران نام آشنا و یا صابر ابر در پرسونایی ...
یادگارِ بی جنوب!
گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو-الهه زوارئیان - یادگار جنوب دومین ساخته بلند دوماری و پور امیری بعد از جاندار این بار جان بیشتری دارد. فیلمی در همان ژانر که ترکیب بازیگران وسوسه کننده ای داشت . ترکیبی همچون دو کفه غیر ترازِ یک ترازو که با صابر ابر و سحر دولتشاهی وزن بسیار سنگین تر و ناشناخته تری پیدا کرده است. گویی که مخاطب را به کشف واداشته باشد تا از لابه لای گریم عجیب و شخصیتی فرسنگ ها دور از ...
ماجرای بیهوشی "صابر ابر" کارگردانی که دقیقه 90 رسید و حضور یک میهمان ویژه! + فیلم
گرفت و همچنان مخاطب داشت. گریم متفاوت و سنگین صابر ابر بیش از همه توجه اهالی رسانه رو به خودش جلب کرد. تا جایی که کارگردان یادگار جنوب نکته جالبی درباره این گریم گفت که صابر ابر به دلیل گریم سنگین یک بار سرصحنه بیهوش شد. انصراف فیلم رزروی 48 ساعت در روز دوم جشنواره به سوژه رسانه های معاند تبدیل شد؛ مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره این اتفاق را رد و اعلام کرد که انصراف این ...
/نقد فیلم های جشنواره/ یادگار جنوب ؛ سینمای نوپدرخواندگی و چالش هایش
یادگار جنوب (نام من عشق است) نویسنده و کارگردان: پدرام پورامیری و حسین دوماری تهیه کننده: مجتبی رشوند بازیگران: وحید رهبانی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی، سحر دولتشاهی و صابر ابر "اکشن" سینما فقط در فیلم های بزن بزن نمود ندارد؛ گاهی در تصویربرداری یک سکانس یا دیگر ویژگی های فنی اتفاق می افتد، گاهی هم در ویژگی های داستان فیلم ...
نمایش یادگار جنوب با الناز شاکردوست / گریم سخت و بیهوشی صابر ابر / حذف آرای مردمی قطعی شد
دان به شرکت در جلسه تمایلی نداشته، آرمان خوانساریان در بخش پایانی نشست آمد و پاسخگوی سوالات شد. در ابتدای این نشست که فقط با حضور تهیه کننده همراه بود، صدرعاملی گفت: با وجود کسالت، برای احترام به این جلسه آمدم ولی کارگردان دوست نداشت حضور داشته باشد. هیچ عیبی هم ندارد. او فیلمساز خوبی است. به هرحال وقتی سازمان سینمایی تلاش می کند که تعداد سینماگران جوان زیاد باشند باید آنها را درک کند؛ ه ...
خلاصه داستان و بازیگران فیلم یادگار جنوب + نقد
هدشمندانه ای در جهت خلق تعلیق ایجاد کنند. به جای تعلیق، مخاطب با انبوه سوالاتی مواجه می شود که در نبود یک شخصیت پردازی درست به وجود می آید. البته که تقریبا تمامی این سوالات در همان رمزگشایی ها پاسخ داده می شود اما عدم الزام به منطق روایی و دراماتیک نبودن این رمزگشایی، دو فاکتوری است که در یادگار جنوب به آن اکتفا شده و متاسفانه اجازه نداده تا ساختار و ساحت فیلم، در قلمروی حرفه ای حیات داشته ...
وفاداری به عهد یادگاری از جنوب
. اثر یادگار جنوب مضمون اش ماجرا محور است اما فرم فیلم بر محتوا بیشتر می چربد. فرمی که هر مخاطبی را می تواند به وجد بیاورد و برایش جذاب باشد، به صراحت می توان گفت که یادگار جنوب در فرم یک سر و گردن از محتوا جلوتر است و شاید در همین فرم بتواند نیاز لذت بردن از فیلم در مخاطب را برآورده کند. یکی از اتفاقات جالب در این فیلم گریم بازی صابر ابر بود که کارگردان می گفت در حین بازی ...
توضیحات کارگردان یادگار جنوب درباره گریم متفاوت صابر اَبَر
دریافت 19 MB کد خبر 5699434
سرگردان بین امروز و دیروز
اندازه بوده و در بخشهایی از فیلم تماشاچی را سرگردان ساخته و فضایی را بوجود می آورد که بیننده بین تشخیص زمان حال یا گذشته بودن اثر سردرگم می شود. از طرف دیگر وجود خرده پیرنگهای متعدد نیز بر مشکلات مخاطب اثر اضافه می کند تا جایی که بیننده در پیگیری هریک از این خرده پیرنگها نیز سرگردان می ماند و توجهش از خط و قصه اصلی منحرف می شود. به همه اینها البته کم رمق بودن فیلمنامه را نیز باید اضافه کنیم که دلایلش ...
یادگار جنوب؛ بازگشتی جسورانه به سینمای قصه گو و قهرمان محور/ جنگل پرتقال؛ فیلمی شخصی با هزینه دولتی!
. وحید رهبانی به خوبی شمایل یک قهرمان عاشق پیشه و در عین حال جسور و پرابهت را می سازد و صابر ابر نیز در متفاوت ترین نقش کارنامه خود، قابل قبول ظاهر شده است. قطعا وحید رهبانی می تواند یکی از گزینه های اصلی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد در جشنواره چهل و یکم باشد. با این وجود اما یادگار جنوب اشکالاتی نیز دارد. فیلم به کندی پیش می رود و سکانس ها گاها طولانی است و کش دار. به نظر می رسد می توان ...
دومین روز از جشنواره چهل و یکم چگونه گذشت؟
که میخواهیم وارد یک کار سخت بشویم و امیدوارم سربلند بیرون آمده باشیم. وی در ادامه در خصوص ملاک انتخاب بازیگران اینگونه گفت: ملاک ما توانایی بازیگران بود. اگر غیر از این باشد تبدیل به یک تجاری ساز میشویم. کارگردان یادگار جنوب درباره انتخاب نقش صابر ابر گفت: مطمئن بودیم که تنها کسی که می تواند این نقش را بازی کند صابر ابر است و به این فکر میکردیم که باید نقش او را در ذهن مخاطب برای همیشه ماندگار کنیم. برهمین اساس نمی خواستم که شبیه به هیچ کس دیگری باشد؛ بنابراین از گریمور خواستیم که صابر گریم متفاوتی داشته باشد. ...
رقابت تنگاتنگ سیمرغ داران/ از آه سرد تا جنگل پرتقال
...، صالح (پژمان جمشیدی) وارد دردسرهای بسیاری می شود. باید گفت، یکی از نقاط قوت فیلم بازی سحر دولتشاهی در نقشی متفاوت (حرا) و البته متفاوت تر و جذاب و ستودنی تر، بازی صابر ابر در نقش مرد دلال آن هم با گریم خوب و بازی استادانه است که شخصیتی به یادماندنی خلق کرد. فیلمی با بازی خوب بازیگران و البته فیلمنامه ای قوی و داستانی پر مفهوم قطعاً ارتباط خوبی با مخاطب گرفته است. وحید ...
استاد متوقف در سوژه ای تاریخ انقضا گذشته و وارداتی
از فیلم استاد داشت. سعی حسینی به نوعی هدر رفته و به نتیجه نهایی نرسیده است و این بیشتر از فیلمنامه ای است که بسنده به دیالوگ گویی شده، فارغ از اینکه قصه ای شکل بگیرد یا گره افکنی جذاب داشته باشد. استاد به هیچ وجه نمی تواند مخاطب را همراه کند، چرا که فیلم در بلاتکلیفی مانده و نمی تواند خود را نجات بدهد و راهش را پیدا کند، فیلم با مضمون تعرض و تجاوز در سینمای ایران کم ساخته نشده، اما آن فیلم ...
عبور آرام آقا محمد از خاطره گاندو
کردند و متفاوت ترین حضور را هم صابر ابر در فیلم داشت که به واسطه گریم سنگین، اساساً برای مخاطب قابل شناسایی نبود! داستان فیلم یادگار جنوب درباره یک کینه قدیمی میان دو نفر است که استمرار آن زندگی هر دو آن ها را با چالش های جدی مواجه کرده است. وحید رهبانی به عنوان نقش اصلی این فیلم، یکی از همین دو فرد است که در فرازهایی از فیلم بازی می خورد و در فرازهایی دیگر رقیب خود را بازی می دهد. ...
نگاهی به فیلم "یادگار جنوب"| به نام عشق
ازدست رفته اش و انتخاب جایگزین برای او می کند. فیلمنامه در روایتی غیرخطی و غیرقابل حدس، بخش هایی از زندگی وحید را همانند پازل در کنار یکدیگر می چیدند و با درگیر کردن مخاطب در دل تصاویری پر زرق و برق (از ماشین های لوکس و خانه های مجلل گرفته تا شخصیت های شیک و اتوکشیده) با فیلمی پرکاراکتر همراه می شود. در یادگار جنوب ، ایده به اجرا برتری دارد و با وجود دقت عمل و رعایت نکات و جزییات ...
وقتی صابر ابر در یادگار جنوب بیهوش شد
خود بودند. هیچ چیزی در این فیلم بدون فکر نبود. سه ماه پیش تولید داشتیم. بار ها فکر کردیم چطور روایت کنیم که حتی بار دوم هم برای ببننده جذاب باشد. کارگردان فیلم یادگار جنوب با بیان اینکه صابر ابر یک بار به خاطر گریم سنگین سر صحنه فیلم بیهوش شد، اظهار داشت: ریتم قصه ما ابتدا شاید کند باشد، اما عکس العمل مخاطب و تکان نخوردن از سرجایش نشان می دهد که خروجی خوب بوده است. وی افزود ...
با یادگار جنوب دنبال ساخت یک فیلم عشقانه جنون آمیز و غیر متعارف بودیم + فیلم
حسین دوماری کارگردان یادگار جنوب در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره نحوه شکل گیری قصه این فیلم اظهار کرد: در سال 97 که جاندار ساخته شد به این فکر کردیم که فیلم بعدی ما باید یک عاشقانه غیر متعارف و جنون آمیز باشد و از آن موقع تا زمان ساخت فیلم درگیر قصه بودیم. وی در پاسخ به این سوال که کارگردانی دو نفره برایتان چالشی ندارد، عنوان کرد: تاریخ مصرف این سوال از من و پدرام ...
اولویت ما در انتخاب بازیگران توانایی های افراد بود
کاراکتر مشغول آن است. پدرام پورامیری کارگردان فیلم یادگار جنوب تصریح کرد: عشق و انتقام همیشه در کنار هم بوده است و ما نگاهمان را به این ماجرا عوض کردیم. عاشق بودن خوب است اما در گذشته ماندن و انتقام گرفتن خوب نیست. دوماری درباره انتخاب بازیگران گفت: اولویت ما در انتخاب بازیگران توانایی های افراد بوده است، صابر ابر نیز ما مطمئن بودیم که تنها کسی که می تواند این نقش را بازی کند ...
گریم سخت و بیهوشی صابر ابر در یادگار جنوب و دروغی که گفته نشد
اجرایی نگرانی هایی داشتم ولی الان رضایت دارم. دوماری در بخشی از این نشست به انتخاب بازیگر اشاره کرد که وحید رهبانی جدی ترین گزینه برای ایفای نقش اصلی مرد این فیلم بود. وی همچنین اضافه کرد که در انتخاب بازیگر توانایی آنها در اولویت بود نه اسم و رسم چون در غیر اینصورت به فیلمساز تجاری محض تبدیل می شوند. او درباره صابر ابر هم گفت: این نقش را هیچ کسی مثل صابر نمی توانست ...
نشست تخصصی فیلم آه سرد
کم باشد ولی افرادی سمت این سینما می آیند که کمبودها و سختی ها را جبران می کند. ناهید عزیزی افزود: این موضوعی است که سالهاست دستمایه بسیاری از کارها شده و دعوت ما به قضاوت نکردن است، حتی در یکی از دیالوگها قرار دادم که قضاوت کردن خوب نیست. وی در پاسخ به اینکه آیا تاکید شما روی امور عادی زندگی است یا حاشیه گفت: اولویت برای من بعد از ایده، زاویه جدید در این کار بود. وقتی به این ...
نگاه جامعه ایرانی به حقوق زنان در حال تغییر است
زنان در جامعه باشد. وی افزود: موضوع فیلم قتل های ناموسی است و من سعی کردم با یک دید و قصه جدید به موضوع بپردازم. درباره ریتم کند داستان من نباید پاسخ دهم؛ هرچند بخشی از آن به سلیقه من مربوط می شود که علاقه مند به این نوع روایت همراه با طمأنینه هستم. خشم قابل پذیرش نیست رضا محقق درباره امید به گیشه خاطرنشان کرد: هیچ وقت ناامید نیستم و امیدوارم که فیلم بتواند به خوبی با ...
ناهید عزیزی: نگاه جامعه ایرانی درباره حقوق زنان در حال تغییر است
به گزارش خبرنگار ایلنا، ناهید عزیزی در ابتدای این نشست اظهار داشت: در شرایطی در این جشنواره حاضر شده ایم که شاید حالمان خیلی خوب نباشد، حال من خوب نیست ولی به هر حال فیلمی ساخته ایم و اینکه این فیلم به سرمنزل مقصود برسد مهم ترین بهانه من برای حضور در این جشنواره است. عزیزی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره تغییر نگاه جامعه نسبت به حقوق زنان اظهار داشت: من فکر میکنم نگاه جامعه ایرانی ...