طراحی صحنه یک شوخی بزرگ است!
سایر منابع:
سایر خبرها
از طیب سوال می پرسیم
رحمتی هر چهار، پنج سال سعی می کند یک کار را کارگردانی کند چون برایش انجام این کار لذتبخش بوده که این بار به عنوان کارگردان بیرون از کار بایستد و تجربه ای متفاوت داشته باشد. اما همچنان به بازی بازیگران حسادت می کند و دوست دارد روی صحنه باشد. او این بار ط را با جمعی از بازیگران کار کرده که پیش از این هم با اکثر آنها در یک گروه کارهایی را به صحنه آورده و در کنارشان بازی کرده است. در این نمایش مهلقا ...
خاکخونی برنده جایزه افتخاری بهترین فیلم بخش روایی جشنواره آستین شد
، فرهنگ ها و تجربیات آسیایی و آسیایی آمریکایی را از طریق هنرهای رسانه ای ترویج می کند. در بیانیه هیئت داوران درباره علت انتخاب خاکخونی آمده است: این فیلم در یک بازی پر تنش و بلند، مخاطب را در گردابی از هرج ومرج و ناامیدی انسانی فرو می برد. بعد از یک اوج اضطراب آور، پایان آن مدت ها پس از تیتراژ، سؤالاتی را در ذهن برمی انگیزد. جشنواره جهانی فیلم ایسکیا گلوبالIschia Global از سال 2003 با هدف ...
طراحی لباس مان دچار خلاء و کمبود دانش است
واقعی خودش دست یابد چرا که یک کار قوی به خودی خود روند پیشرفتش را طی می کند و به مخاطب عرضه می شود. اما اگر هنرمند خودش را در یک فضای تکراری محدود کند نه تنها کارش دیده نخواهد شد بلکه از این مسیر به خودی خود خارج می شود. در ادامه لیدا کتولی نژاد یکی دیگر از منتورهایی است که در حال راهنمایی به گروهی از صاحبان ایده بود. او نزدیک به 6 سال است که در حوزه پوشاک به عنوان طراح لباس فعال بوده و ...
راه های تهیه ویدیوهایی بهتر برای یوتیوبرهای افغانستان
.... بیننده باید بتواند پیش بینی کند که در کدام قسمت از برنامه به کدام موضوعی پرداخته می شود. از احوال پرسی، صحبت های خارج از موضوع، تکرار واژه ها، کلیشه گویی پرهیز کنید. مخاطب�' محور بودن کانال های افغانی یوتیوب با مخاطب محور بودن کاملا بیگانه اند. محور کارتان نباید تنها درآمد مالی و برداشت های ذهنی خودتان باشد. دقت کنید که هم بیننده کانالتان وهم مهمان برنامه تان مخاطب شما ...
نمی خواستم درباره بابک خرمدین مستقیم گویی کنم
...، مستندسازی که به دست پدر و مادرش به قتل رسید، پرداخته، در پاسخ به این پرسش که چرا در خبرها و تبلیغات نمایشش در این باره اطلاع رسانی نکرده است، توضیح داد: از نظر من تئاتر یک رسانه شراکتی است. نمایش بر تماشاگر تاثیر می گذارد و تماشاگر بر نمایش. گاه ممکن است برای مخاطبی با سلیقه ای خاص نمایشی را به صحنه ببرید. مانند برخی نمایش های کمدی و ... که در آنها طرح سئوال نمی کنید، ولی چون مخاطبان ...
فعال سازی کارگروه محتوایی و سوژه یابی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از رشت، سرهنگ پاسدار حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان امروز در نشست کارگروه محتوایی و سوژه یابی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد اظهار داشت: نخستین و مهم ترین هدف از نمایش آثار در موزه ها، ایجاد ارتباط میان بازدیدکننده و آثار است که الگوها و جلوه های ویژه خود را دارد و مخاطب شناسی نیز محور مهمی در ...
پسر انسان ورای نمایش قربانیان منفعل
، حرکت رو به جلویی دارد و با عبور از چند گردنه دشوار موفق می شود بدون افتادن به ورطه درازگویی و سانتی مانتالیسم مخرب به مقصد اصلی اش که همراه شدن با باور مخاطب و ایجاد زمینه ای مناسب برای قضاوت اوست ، برسد . موضوع ملتهب اثر به خودی خود جذابیت کافی برای دنبال کردن روایت توسط مخاطب ایجاد می کند ولی آیا این میزان جذابیت و کشش برای به سرانجام رساندن چنین درامی کافیست ؟ زنی که پس از جدایی از ...
دعوای زن و شوهری در بومگرد واقعی است
است که روز های زوج ساعت 20 روی آنتن شبکه یک می رود. منیری تهیه کننده برنامه در پاسخ به این که تاکنون دستاورد و بازخورد مستندمسابقه بومگرد چگونه بوده است، گفت: فصل اول بومگرد از شبکه مستند پخش شد و در کنداکتور زمان مناسبی هم برای آن در نظر گرفته نشده بود. فصل دوم، اما بهترین رئالیتی شو نوروزی سال گذشته شد. فصل سوم نیز همین که آنتن شبکه اول را در زمان مناسب در اختیار دارد نشان می دهد مخاطب ...
زنان مهمترین محور حفظ خانواده هستند
را مورد هدف قرار می دهند و دقیقاً در ایران نیز از سال های دور و درازی هست که می خواهند همین سناریو را اجرا کنند پس مردم و مسئولان باید بیدار باشند و جایگاه والای مادران و زنان و دختران را که در فرهنگ ما از قدیم الایام تا به الآن دارای مقام محترم و ویژه ای بوده را حفظ کنند و آن را در عمل نشان دهند. عالم اهل سنت جنوب کشور مطرح کرد: اواخر قرن نوزدهم میلادی و اوایل قرن بیستم میلادی آغاز صنعت ...
حکایت عیاران و طراران در عصر صفویه
گردد که سال 1400 پخش شد، بازیگر سریال هایی چون: معمای شاه، ستایش، از سرنوشت و آخرین بازی بوده است. او درباره نقشی که در سریال مهیار عیار بازی می کند به جام جم می گوید: من در این سریال نقش سرپرست یک کاروان را بازی می کنم که البته لهجه و گویش خاصی ندارد. وی در ادامه می افزاید: برای این سریال زحمت بسیاری کشیده شده است. از ساخت دکور و لوکیشن ها گرفته تا طراحی لباس و گریم؛ بنابراین کار بسیار خوبی خواهد ...
زنده شدن خاطرات با جورچین
محور است در این راستا با در نظر گرفتن سلایق گوناگون و با برنامه های خاصی که در سال های قبل داشت؛ نقش بسیار قابل توجهی در جذب مخاطب نسل جدید و جوان داشت و به رغم تنوع وجود برنامه های مختلف، در نقطه مقابل جای خالی بعضی از برنامه های اجتماعی مابین همه برنامه های آن احساس می شد که بر همین اساس برنامه ای به نام طنزستان وارد کنداکتور پخش این شبکه شد. بروز تکامل در نمایش طنزستان بعد از ...
کارگردان تب و تاب : تحولات مدیریتی در رسانه ملی تزلزل در تولید آثار را در پی دارد/ رسانه های تک صدایی ...
: اگرچه سریال تب و تاب یک رئال است، اما دکور های این سریال باید به داستان ها نزدیک می شدند تا باور بهتری را برای مخاطب در بر داشته و همذات پنداری را در کنار بسیاری از عوامل دیگر ایجاد کند. همین امر هزینه های سنگینی را می طلبد و متاسفانه این امر از دید رسانه ملی و سرمایه گذار مهم نیست. آن ها تنها برای سریال هایی هزینه دکور تقبل می کنند که تاریخی باشد. این نویسنده تعداد مخاطبان سریال تب و ...
افول روز به روز طراحی صحنه در رسانه های ایران!
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ طراحی صحنه و لباس یکی از ارکان مهم در تولید آثار نمایشی است به خصوص اینکه در سال های اخیر به دلیل هزینه های بالای طراحی صحنه صاحبان آثار ترجیح می دهند مبالغ هنگفت را برای بازیگران پرداخت کنند تا اینکه بخواهند در بحث طراحی صحنه دقت و تمرکز بیشتری دشاته باشند، سال هاست با لوکیشن های تکراری حتی مخاطب عام هم متوجه این عدم توجه به موضوع مهم و حیاتی طراحی صحنه شده است. از نکات مهم در بحث طراحی صحنه رسیدن به باور مخاطب است که در واقع در آثار داخلی می توان نگاهی عمیق تر به آن داشت و در معرفی فرهنگ و ویژگی های اصیل اقوام ایرانی و حتی زندگی اصیل ایرانی نیز دقت و توجهی را به مخاطب منعکس کرد، در گزارشی بررسی می کنیم این روزهای سینما و تلویزیون ایران را از نظر طراحان صحنه و با این تعریف که چرا طراحی صحنه به غیر از آثار تاریخی و کلاسیک که سازندگان به اجبار باید معرفی دقیقی از مکان روایت داستان داشته باشند در دیگر اوضاع و احوال شاهد این وسواس در ...
جزئیات فیلم جدید شهاب حسینی و پریناز ایزدیار | تاریخ دقیق اکران در سینماها
گروه گرافیکی موسسه هفت آسمان طراحی شده، رونمایی و منتشر شد. عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: علی قاضی، تدوین: شهاب حسینی، شهرام ابراهیمی، مدیر تولید: شهرام زاهدی، طراح صحنه: پیام اسکندری و شهاب حسینی، طراح گریم: سیدجلال موسوی، طراح لباس: ژاله زکی زاده، صدابردار: محمد مختاری، صداگذار: حسین قورچیان، برنامه ریز: علیرضا نسایی، دستیار کارگردان: حسین ایرجی، منشی صحنه: روح انگیز شمس، مدیر صحنه: رضا حسن وند، عکاس: نوشین جعفری، جلوه های ویژه: آرش آقابیگ. همه چیز درباره محمدرضا فروتن و مدرک دکترایش | از نقش کوتاه در تلویزیون تا صدای خش دار و دورگه اش در فیلم ها ...
نمایش رادیویی مخاطبان را به سالن تئاتر جذب می کند
...> سالاروند گفت: پیشینه پخش نمایش رادیویی در ایران کم و بیش به سال آغازبه کار رادیو در ایران بازمی گردد. او با اشاره به جذابیت های نمایش های رادیویی و با بیان این که نمایش رادیویی ویژگی هایی دارد که مخاطب را مجذوب خود می کند، افزود: به عنوان مثال در نمایش رادیویی می توان در ذهن تصویرسازی کرد که لوکیشن، صحنه، کاراکتر و... چگونه است. سرپرست انجمن هنرهای نمایشی اهواز خاطرنشان کرد: نمایش رادیویی همواره مخاطبان خاص خود را دارد و با علاقه کارها را دنبال می کنند. انتهای پیام ...
تقدیر جشنواره جهانی دانشجو از فیلم پسر انسان
، تدوین: نوید منصور قناعی، دستیار یک و مدیر برنامه ریزی: یوسف طاهریان، منشی صحنه: پونه خامین، موسیقی موزیک بند: اشکان نعیم، چهره پرداز: پروین نویدی، اصلاح رنگ و نور: سامان مجد وفایی، طراح لباس: مریم قاسمی، طراح صحنه: پگاه آذر کمان، جلوه های ویژه: محمدمهدی سخنور، مصطفی مطوری، مجریان طرح و مدیران تولید: وحید دلیلی و سپیده میرحسینی، طراح پوستر: طاها ذاکر، عکاس: پوریا نوری، روابط عمومی: زهرا نجفی. ...
این مرد طراح صحنه فیلم های مطرح کشور بود / خسرو خورشیدی را بیشتر بشناسید + عکس
کامپیلو و دیگر بزرگان و معماران آن دیار به همکاری پرداخت و پس از برگشت به کشور در پاییز سال 1358 به تدریس و همکاری های هنری خود ادامه داد و بالاخره پس از سال ها امکان اجرای نخستین تجربه سینمایی برای او فراهم شد. خورشیدی طراحی صحنه یکی از برجسته ترین سریال های تلویزیون ایران را عهده دار شد: سریال سربداران به کارگردانی مهندس محمدعلی نجفی (62-1360) وی از پاییز سال 1371 تا کنون طراحی صحنه و لباس ...
محمدعلی باشه آهنگر: هر فیلمساز، یک لحن منحصربه فرد دارد که مانند یک اثر انگشت است
.... کارگردان فیلم سینمایی ملکه با اشاره به موضوع جغرافیا در فیلمسازی گفت: جغرافیای یک فیلم باید به مخاطب معرفی شود و معمولاً یک بار نشان دادن این جغرافیا در فیلم کفایت می کند. مگر در دفعات بعد درام را یک پله به پیش ببرد وگرنه اضافه است. معرفی جغرافیا در تعریف شخصیت و پیشبرد داستان نیز تاثیرگذار است و به همین دلیل بار اصلی بر دوش نوع برش فنی و دکوپاژ و نوع تصویرسازی فیلمساز خواهد ...
ضرورت توسعه فرهنگ بیمه در سطح جامعه/ آینده بسیار درخشانی برای بیمه دی قابل پیش بینی است
... وی همچنین بیان داشت: صدا و سیما می تواند به عنوان یکی از مهمترین بانیان توسعه فرهنگی کشور، اهمیت صنعت بیمه در زندگی افراد جامعه تشریح و تبیین کند و در رشد اقتصادی کشور موثر باشد مدیر عامل بیمه دی ضمن تاکید بر ضرورت همکاری مشترک با رسانه ملی تاکید کرد؛ صدا و سیما در تغییر نگاه مخاطب و مشتری به بیمه دی، می تواند یاری رسان ما باشد و شرایط را بگونه ای ترسیم کند که آن ها در کنار ما ...
فرهنگ هواداری در دنیای امروز
بصورت روزانه با هم در ارتباط هستند و همین رابطه نزدیک باعث شده تا سبکها و روش های زندگی جدید با شتاب بیشتری در سطح دنیا، در حال چرخش و تغییر باشد. از جمله این تغییرات اثرگذاری بر شهرت افراد و ظهور موضوع تحت عنوان هواداران بوده است. در جهان امروز، شهرت طلبی نتیجه بی بدیل رسانه ها و فرهنگ رسانه ای است. در واقع، در جهان مدرن، شهره شدن و هوادار بودن مستلزم ویژگیها و خصوصیات ذاتی فردی و درونی ...
شاعری که در اشعارش شأن اهل بیت(ع) را حفظ می کند
مهم بوده است. اصلاً بحث ریتم مهم نیست. وقتی زبان حال می گوییم نغمگی مهم است. به طور قطع بیش از70 درصد آثار انسانی ارزشمند است چون از نظر نوع نغمگی تقلیدی نیست این کارشناس حوزه موسیقی گفت: مشکل ستایشگران این است که ریتم را پایه قرار می دهند. باید جلسه ای بگذاریم و تأثیرات تخریبی این ریتم ها را بررسی کنیم. کار ما همیشه تقلید کردن است. نوحه های حاج علی انسانی را اگر صد در صد ...
برگزاری نخستین رویداد بین المللی پوشاک عفیفانه در تهران
ساماندهی مد و لباس به دلیل عدم اعتماد به این کارگروه است، گفت: عدم اعتماد در دوره های قبل بوده است. برای همین مسئله کار ما بسیار دشوار است تا اعتماد دوباره ایجاد شود و ببینیم چه اتفاق هایی در دوره های قبل افتاده است. از سوی دیگر مخاطب اصلی حوزه مد و لباس که مردم هستند، مدنظر واقعی در جشنواره ها نبوده اند و جشنواره فقط برای طراح برگزار می شده است. توسعه نظام طراحان با سامانه طراحان ...
با من بخوان
پس از علیرضا عصار که در دهه 70، 28 کنسرت متوالی را در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی روی صحنه برد و همایون شجریان که 30 اجرای متوالی را سال گذشته تجربه کرد، رکورد اجرای متوالی موسیقی ایران در اختیار پروژه های سی و سیصد ما حاصل همکاری همایون شجریان و سهراب پورناظری بود که طی 30 روز هم در بُعد تعداد تماشاگر و هم اجرای متوالی، توانستند دست نیافتنی شوند. حالا رکوردی که حدود سه دهه جابه جا نشده بود ...
قاب ماندگاری از قهرمانان
برنامه قهرمان را نباید صرفا در قالب یک اثر رقابتی بررسی کرد، چرا که پخش آن در طول این مدت به خوبی نشان داده که فراتر از یک رقابت بوده. زمانی که برای تهیه گزارش پشت صحنه به لوکیشن این برنامه رفته بودم، بیشتر از هرچیز، هیجان و تلاش شرکت کنندگان قابل مشاهده بود. چیزی که به وضوح می شد در میان صحبت های تهیه کننده برنامه دید، جدی بودن این برنامه برای شرکت کنندگان بود که حتی بعد از باخت، باز ...
زیرزمینی ها به هفته پایانی اجرا رسید
به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا ؛ نمایش زیرزمینی ها نوشته مرتضی شاه کرم و کارگردانی حامد وکیلی، از 29 خرداد در سالن شماره 2 پردیس تئاتر شهرزاد، میزبان بیش از 2 هزار تماشاگر بوده است. زیرزمینی ها با بازی امیر کربلایی زاده، مرضیه صدرایی، هانیه کریمی، مهسا سرخوش، آیناز آغاسی و حضورجواد خواجوی، با پشت سر گذاشتن 20 اجرا با استقبال خوب هنرمندان و علاقمندان به نمایش کمدی- تراژیک مواجه شده است ...
گفتگویی متفاوت با جیمز کامرون
به گزارش همشهری آنلاین، درست در سال هایی که به نظر می رسید ظرفیت های سینما برای شگفت زده کردن تماشاگر به پایان رسیده، ناگهان سر و کلة پدیده ای مثل آواتار پیدا شده که رکوردهای فروش در سراسر جهان را می شکند و مخاطبینی را جذب می کند که حاضرند چند نوبت پیاپی به تماشایش بروند. آواتار بعد از صد و بیست سال که از عمر سینما می گذرد به اندازة فیلم های اولیة ژرژ ملی یس در ابتدای قرن بیستم، ماجراجویانه ...
اجرای نمایش چخفته با حضور اکبر زنجانپور آغاز می شود
...: میگن موقع مرگ همه خاطرات داشته و نداشتت مث یه خواب چند ثانیه ای میاد جلوی چشمات. رومینا فرمانی، فرزانه محمدحسین، یگانه منصوری، سارا زارعی، امیرحسین فروتن، سارا عزیزی، کیارش زرین، سیاوش کریما، محمدعلی الحمد و محمدعلی براتی بازیگران این نمایش هستند. برکه بذری (مشاور کارگردان)، علی ذوالفقاری (مدیر اجرا)، مطهره پورجعفر (منشی صحنه)، فرزانه محمدحسین، علی ذوالفقاری و یگانه ...
جهان بانو روایت زنانی است به وسعت تاریخ
پروداکشن نمایش های خیابانی هستند که سابقه اجرای آنها در ایران به چند سال قبل می رسد. اولین خاصیت نمایش های میدانی، مردمی بودن آنها است. تعداد بازیگران زیاد و استفاده از اسب، شتر، ماشین، هلی کوپتر، آمبولانس و... صدای طبل، توپ، تانک، انفجار و... در ابعاد واقعی در صحنه نمایش بر جذابیت این فضا می افزاید. نمایش میدانی برگرفته از همان نمایش خیابانی، اما در ابعاد بسیار بزرگ تر با نوع اجرای جذاب تر است. شکل ...