دو روز دیرتر واقعیت ها را می بیند و دروغ نمی گوید
سایر منابع:
سایر خبرها
فیلمی درباره مردمی که سخت و شریف زندگی می کنند| ثابت کرده ایم در سختی ها عملکرد بهتری داریم
خانواده گفتم و آنجا نیز کودکی ناشنوا که برای من نماد معصومیت و فطرت جامعه بود، همه را متوجه فطرت شان می کرد. فیلم من فیلم امیدوارانه ای است، نه مأیوس کننده. البته این چیزها در فیلم خیلی نامحسوس است و این طور نیست که مخاطب واضح دریافتش کند. قصه فیلم به نظرم برای مخاطب جذاب است. ایده اولیه فیلم از کجا آمد؟ من نویسنده ام، پر از ایده و طرح و داستانم. چند طرح داستانی داشتم که یکی ...
نشست خبری فیلم تابستان همان سال با گلایه کارگردان برگزار شد / کلاری: قصه گویی در سینمای ما رنگ باخته + ...
هر آن ها، فکر کردم که در ارتباط با موضوع باید فیلم ساخت و ریتم تند و کند به برداشت مخاطب روز بستگی دارد. این را از من بشنوید که دست کاری در این مقوله به فیلم ضربه می زند. فیلمی که فطرت کندی دارد، هیچگونه تند نمی شود و فیلم با مضمون و محتوای هر سکانس ریتم می گیرد. کارگردان تابستان همان سال درباره خراب شدن خانه مادری در پایان این فیلم تاکید کرد: داریم می بینیم که بافت قدیمی شهر در حال خراب ...
دلتنگی کارگردان شکار حلزون برای حسام محمودی/ اقتباسی از نمایشنامه مرگ و دوشیزه
شاید نمایشنامه مرگ و دوشیزه را خوانده باشید یا شاید هم فیلمش را دیده باشید. نگاهی به سرنوشت آدم هایی که داستان زندگیشان عجیب در هم تنیده شده است. سرنوشتی که در داستان یک قضاوت، قضاوتی که عدالتش ناپیداست و حالا محسن جسور کارگردان شکار حلزون این قضاوت گری را به تصویر کشیده است. فیلمی با بازی حسین پاکدل، فرناز زوفا و حسام محمودی که در دومین سانس از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد، در ادامه مصاحبه کامل با کارگردان این اثر را می ...
کلاری: قصدم بر این بود 90 دقیقه قصه بگویم
مردم هم مصی را دوست داشته باشند. حمید نجفی راد تدوینگر فیلم عنوان کرد: برای من افتخار عجیبی بود که توسط آقای کلاری انتخاب شوم و همیشه آرزو داشتم که با کارگردانان بزرگ کار کنم. وی ادامه داد: همه ارکان فیلم از کارگردانی، صدا و... همه چیز فکر شده بوده است. ما درباره همه جزئیات فیلم صحبت می کردیم تا چالش های زندگی این خانواده درست روایت شود و مخاطب با کلیت داستان درگیر شود. آقای ...
جسور باش؛ اقتباس تبلور می کند
سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - علیرضا خلیل زاده ؛ فیلم شکار حلزون اولین فیلم بلند محسن جسور است که به چهل و دومین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده است. این فیلم روایتگر قصه مینو، زن جوان سرپرست خانواده ای است که برای تامین معاش در یک شرکت خدماتی و نظافتی مشغول به کار است . او با پیشنهاد شغل پرستاری از پدرِ یک جوان مواجه می شود که شرط پذیرفتن این شغل با حقوق مناسب، جاری شدن صیغه ...
جشنواره چهل و دوم/ پلی بین مردم، اکران و سینما
ده روز به ما خواهند پیوست. خانواده محترم سینما، که اختصاص یک سینمای ویژه به آنها، در این دوره نشان دهنده نگاه حمایتی دولت سیزدهم به این قشر و اهمیتشان در معادلات فرهنگی امروز است. جشنواره چهل و دوم، پلی است بین مردم، اکران و سینما. شور و شوقی که در یک سال اخیر در سینماها دیدیم، حمایت از سینمای مردم پسند را ضروری کرده است، پس این دوره هم به آثار خانوادگی و هم فیلم های کمدی به ...
از انتقادهای محمود کلاری تا قصه گویی در تابستان همان سال
شاید عذرخواهی وظیفه و کار من نباشد. کلاری درباره خاطره محور بودن فیلم و ریتم کند آن توضیح داد: هیچ تدبیری برای ریتم کند یا تند فیلم نداشتم. براساس تجربه چهار دهه ای در ارتباط با افرادی که با آن ها در ارتباط بودم و از هر کدام آموختم، فکر کردم که در ارتباط با موضوع باید فیلم بسازم و ریتم تند و کند به برداشت مخاطب روز بستگی دارد. این را از من بشنوید که دستکاری در این مقوله به فیلم ضربه می ...
نشست رسانه ای تابستان همان سال برگزار شد
...، صدا و... فکر شده بود. ما درباره همه جزییات فیلم صحبت می کردیم تا چالش های زندگی این خانواده درست روایت و مخاطب با کلیت داستان درگیر شود. آقای کلاری با وسواس نریشن ابتدایی را نوشتند تا مخاطب به درستی در قصه فیلم هدایت شود و اگر دوستان احساس کردند ریتم فیلم کُند است، یک بار دیگر فیلم را در یک سالن خوب تماشا کنند. متاسفانه فیلم ها در این سالن ذبح می شوند. علی اوجی تهیه کننده ...
نعیمی: فیلم ساز بودجه خوار نیستم
در ابتدای این نشست عنوان کرد: فیلم ما تقریبا یک سال و نیم پیش نطفه آن شکل گرفت و ما حس کردیم این قصه را می توانیم در بستر طنز اجتماعی روایت کنیم. در ادامه نیز اصغر نعیمی کارگردان این فیلم سینمایی گفت: سال عجیبی بر سینمای ایران گذشت. سال گذشته موفقیت هایی در عرصه جذب مخاطب داشتیم و ضایعه بزرگ قتل آقای مهرجویی و همسر هنرمند ایشان را داشتیم. مایلم در اولین روز جشنواره ادای احترامی به روح ا ...
کارگردان بودجه خوار نیستم/ این فیلم شوخی جنسی ندارد!
دقیقه سکوت کنیم. این اتفاق تلخی بود که امیدوارم با آن کنار بیاییم و امیدوارم از فیلمسازان بزرگ کشور حراست کنیم. وی ادامه داد: من به دنبال یک سینمای تجربی اما حرفه ای هستم که بتواند با مخاطب به خوبی ارتباط برقرار کند. تا امروز فیلم های مختلفی ساخته ام؛ اما جامعه امروز ما در شرایطی به سر می برد که گونه کمدی در آن فراموش شده است. البته علاقه شخصی من به عنوان کارگردان و مخاطب سینما گونه کمدی ...
میخواستم به سهم خودم نقشی در آشتی دادن مخاطب با سینما داشته باشم
نظر گرفته بودیم و به سمت موسیقی راک و جز و... رفتیم. آرتا ماهان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: خوشحالم که عضوی از خانواده تمساح خونی بودم. نگاه ها به لباس در کمدی در زمان های دیگر متفاوت و سخت است. در کل بحث رئال بودن و رقم زدن اتفاقات جدید را در طراحی لباس فیلم در نظر داشتیم . جواد عزتی درباره دغدغه این فیلم و ارتباط آن با جامعه گفت: دغدغه همه ما امروزه صعود به قله در یک شب است و گویا محیط اجتماعی در فضای مجازی به ما این باور را داده است و فکر میکنم این دغدغه مهمی است که در این فیلم مطرح می شود ...
روز اول جشنواره بی برنامه آغاز شد
فیلمنامه ضعف دارد و وجود آقای آئیش تیپیکال دیگر شخصیت هاست. دو روز دیرتر ، درباره خود فیلم نیست و یادآوری است؛ برای همین اجازه تمرکز به ما نمی دهد و این ضعف بزرگی از فیلم است. مافی یادآور شد: من اصغر نعیمی را به واسطه سابقه خوب و صاف و روشن بودنش و همچنین دانش کافی او در مقام نظر، دوست دارم. اما این فیلمش را از دو فیلم قبلی اش بیشتر پسندیدم چون فیلم رو به جلویی است. خصوصا نیمه نخست فیلم مخاطب ...
نشست خبری فیلم تابستان همان سال با گلایه کارگردان برگزار شد / کلاری: قصه گویی در سینمای ما رنگ باخته + ...
ر آن ها، فکر کردم که در ارتباط با موضوع باید فیلم ساخت و ریتم تند و کند به برداشت مخاطب روز بستگی دارد. این را از من بشنوید که دست کاری در این مقوله به فیلم ضربه می زند. فیلمی که فطرت کندی دارد، هیچگونه تند نمی شود و فیلم با مضمون و محتوای هر سکانس ریتم می گیرد. کارگردان تابستان همان سال درباره خراب شدن خانه مادری در پایان این فیلم تاکید کرد: داریم می بینیم که بافت قدیمی شهر در حال ...
نشست خبری فیلم دوروز دیرتر برگزار شد / نعیمی: به دنبال مسیر تجربی اما حرفه ای هستم
این قصه را می توانیم در بستر طنز اجتماعی روایت کنیم. سکوت به احترام مهرجویی و همسرش در ادامه نشست اصغر نعیمی کارگردان این فیلم سینمایی گفت: سال عجیبی بر سینمای ایران گذشت. سال گذشته موفقیت هایی در عرصه جذب مخاطب داشتیم و ضایعه بزرگ قتل آقای مهرجویی و همسر هنرمند ایشان را داشتیم. مایلم در اولین روز جشنواره ادای احترامی به روح این هنرمند بزرگ و تاریخ ساز سینما داشته باشیم و به ...
برفی که غم پرده افتتاح را شست
صه غافلگیری بود و چنین اتفاقی نیفتاد. نشست خبری فیلم شکار حلزون اثر سوم روز اول جشنواره اما فیلمی ترکیبی در ژانر کمدی، اجتماعی و درام بود. اثری که از سوی اهالی رسانه و مخاطبان تا حدودی انگ سفارشی خورد. قصه ای که به رغم تصور موفقیت به لحاظ حضور بازیگرانی حدودا چهره همچون سینا مهراد، پردیس احمدیه، فرهاد آییش و گوهر خیراندیش در ارتباط گیری با مخاطب به توفیق چندانی دست نیافت. ...
نشست خبری فیلم دو روز دیرتر| باید برای گیشه بسازیم
هیه کننده این اثر در نشست حضور داشتند. محسن شیرازی تهیه کننده این اثر در نخست در خصوص دو روز دیرتر گفت: یک سال و نیم پیش نسخه اولیه فیلم را نوشتیم که رگه های سیاسی داشت و کمی تم آن تلخ بود. کارگردان این اثر در ابتدا با ادای احترام به روح داریوش مهرجویی از حضار درخواست کرد تا یک دقیقه سکوت کنند، سپس در ادامه افزود: فقدان داریوش مهرجویی و همسر هنرمندانش اتفاقی تلخی بود که امیدوارم اه ...
روایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دفاع مقدس/ حضور متفاوت بنیاد فرهنگی روایت فتح در جشنواره ...
...؛ دروغ های زیبا به کارگردانی مرتضی آتش زمزم اولین فیلم به نمایش درآمده در روز نخست جشنواره فیلم فجر بود. فیلمی محصول مشترک ایران و بنگلادش که در کشور بنگلادش تولید و فیلمبرداری شده است. دروغ های زیبا در گونه ی اجتماعی، نگاهی انسانی و پیامی نوع دوستانه را ارائه می کند. فیلم روایت خانواده ای فقیر است که در راستای پایبندی به اصول انسانی، با وجود فقر، همواره نجابت خانوادگی را در ...
یاد داریوش مهرجویی نشست خبری دو روز دیرتر را با یک دقیقه سکوت برگزار کرد
قصه اضافه کنم. پرداختن به مسایل اجتماعی در میان خانواده های متوسط با نگاهی صمیمی و گرم اهمیت داشته است. دقت کردیم دو جوان که در جامعه امروز به دنبال خوشبختی و موفقیت هستند در ارتباط با جامعه و خانواده شکل به شما ملموسی نشان دهیم. سینا مهراد و پردیس احمدیه در خارج از کشور هستند و تدوینگرمان نیز مشغولیت کاری داشته و فرهاد آییش نیز اجرای تیاتر داشته است بخاطر آن کمی بعد از اکران فیلم رفتند. بحرانهای ...
شکار حلزون و عدالت اجتماعی/ تولید فیلم با پاداش بازنشستگی پدر
احمد نیاز به زمان بیشتری داشت با ما جابه جا شد. فیلم ما نیاز به چند نکته صدایی دارد و همت می کنیم تا برای روز اول فیلم را برسانیم. فکر می کنم اگر مخاطب با فیلم ارتباط برقرار کند دیگر فرقی نداشته باشد که روز اول یا آخر اکران داشته باشیم. * انتظارتان در زمان اکران شکار حلزون چیست؟ دوست دارم مخاطب فیلم را ببیند. ذایقه مخاطب را به گونه ای شکل داده ایم که فقط برایش بازیگر مهم است ...
جامعه به فیلم های امیدبخش نیاز دارد
همانجا با ایشان مصاحبه کردم و متوجه شدم که این آدم با این ویژگی ها حتماً در زندگی اش با چالش هایی روبرو بوده و در جلسه دوم فهمیدم که او از همسرش طلاق گرفته، درگیر پرداخت مهریه همسرش است، ورشکست شده و تصمیم بزرگی گرفته بود که می خواست در یک روز زمستانی از چهار ضلع به دماوند صعود کند یعنی در یک روز چهار مرتبه قله را فتح کند و وقتی دیدم که او با وجود همه مشکلات فرد ناامیدی نیست، من هم امید و انگیزه ...
طلبه ای از دنیای قصه ها
که ما درمواجهه با خانواده هابا آن روبه رو می شویم، این است که خانواده ها برای زندگی کردن آموزش ندیده اند؛ برای چطور زیستن، شاد زیستن، کمتر کردن رنج خود ودیگری آموزش ندیده اند چون که در دوران نوجوانی و کودکی از جهت خلاقیت و حل مسأله پرورش داده نشده اند. نسل کودک و نوجوان امروز، قراراست درآینده این جامعه کاره ای بشود؛ معلم، دکتر،کارمند و...بشود و باید به آنها توجه کرد. چرا بچه های روستایی ...
هدایت خانواده به شیوه آقای مشاور
. البته چند بازیگر ثابت داریم که نقش های اصلی را جلو می برند. هر قصه هم یک مضمون دارد. به نظرم مخاطب سریال مشاور همه اعضای خانواده هستند. بازخورد های خوبی گرفتم که می گفتند برای جوانان مؤثر خواهد بود. فعلا پخش آن در شبکه افق است و قرار است به زودی پخش آن به شبکه سه هم برسد. به طورکلی، تلاش من و تیم این بوده که کاری تأثیرگذار برای مخاطب امروز تولید کنیم که با دغدغه های مختلفی روبه رو هستند ...
جشنواره، موتورمحرکه نسل جوان
ارتباط با دو روز دیرتر و همه دغدغه هایی که منجر به تولید آن شد، گفت وگویی با محسن شیرازی تهیه کننده آن انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می کنیم. از دو روز دیرتر بگویید. داستان چگونه شکل گرفت و به تصویر کشیده شد؟ اوایل تابستان سال گذشته برای اولین بار طرحی توسط آقای سیدمحمد حسینی مطرح شد. طرح کمدی نبود و قصه ای تلخ داشت اما ویژگی مهم آن نقد اجتماعی بود. پس از مطالعه کار، احساس ...
دروغ های زیبا؛ ظرف درست یک روایت سطحی
انتخاب کند، گرچه در همین قالب توانسته خرده فرهنگ ها را تا حد اقتضای قصه، به مخاطب منتقل کرده و وی را در جریان قواعد فرهنگی که شاید در ایران عجیب هستند، قرار دهد. البته که این مدل روایت نیز بیشتر خاص سینماهای آن نواحی در جنوب آسیا است تا اینکه بخواهد اقبال چندانی را در سینماهای ایران تجربه کند. دروغ های زیبا، باتوجه به فصل پایان بندی اش، مخاطب را ناراضی از سالن خارج نمی کند، اما فیلمی نیست که در مسیر سینمای حرفه ای تعریف شود، یکی از معدود ساخته های آتش زمزم که توانسته تا همین اندازه با مخاطبش، ارتباط بگیرد. ...
با فراغ بال توانستم سراغ پیاده سازی و اجرای ایده هایم بروم/ نخواستم با داستان عجیب و غریب مخاطب ظاهر را ...
وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من چند فیلمنامه سینمایی آماده به کار داشتم که یکی از آن ها ظاهر بود؛ از حدود 6-7 سال قبل تا زمانی که ظاهر را جلوی دوربین بردم تلاش کردم تا فیلم سینمایی ام را بسازم اما متأسفانه در این سال ها شرایط مهیا نشد. عامری ادامه داد: امروز که ظاهر به سرانجام رسیده بسیار خوشحالم چرا که فیلمی تولید شد با همان حس و حالی که دوست داشتم ساخته شود. شرایط و فضا و ...
نمایش چهار فیلم در نخستین روز جشنواره فجر
زیبا" همراه خواهد بود که یک ملودرام اجتماعی است. این اثر سینمایی که کارگردانی و تهیه کنندگی آن برعهده مرتضی آتش زمزم است، پروژه ای مشترک بین ایران و بنگلادش است که با حضور ستاره های سینمای بنگلادش جلوی دوربین رفته است. فیلم سینمایی "دروغ های زیبا" دومین فیلمی که قرار است در روز اول جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شود؛ "شکار حلزون" به کارگردانی محسن جسور و تهیه ...