جشنواره فیلم فجر/ فیلم بی بدن ؛ تلنگری برای خانواده ها!
سایر منابع:
سایر خبرها
نگاهی به فیلم بی بدن | دوپاره میان حادثه و اجتماع
مورد ارزیابی قرار دهیم به دو وجه می رسیم؛ نخست یک روی سینمایی و دوم کارکرد اجتماعی اثر. در بخش سینمایی اثر میان بیان روایت، تصویر مادری که به دنبال پیکر فرزندش می گردد و اتفاقات پیرامونی قصاص سرگردان است. از طرفی فیلمساز تلاش می کند در قالب اثری معمایی به مسئله قتل بپردازد اما از میانه این موضوع و مسئله بدن را رها کرده و به دغدغه های مادر و خانواده قاتل می رسد و تلاش می کند در این میانه ...
"بی بدن" داستان یک قتل جنایی/ اعدام حق اولیای دم است
شمار می رود. هرچند به گفته کارگردان، پرونده الهام گرفته از پرونده قتل غزاله شکور به دست آرمان عبدالعالی که چندین بار تا مرحله اجرای حکم رفت و برگشت نیست اما سوژه ی مهمی برای مخاطب از جمله خانواده هاست هشدار مهمی در حوزه تربیتی و اسلامی است که فاصله گرفتن از تربیت درست و زندگی سالم و الگوی درست موجب پریشانی دو خانواده و در امتداد آن یک جامعه است. هرچند روند کند داستان، ضعف ...
جلوتر از علفزار؛ بی بدن
...> فیلم علیزاده در ساختار از فیلم علفزار پی روی می کند، یعنی افتتاحیه ای که ربط مستقیمی با داستان اصلی ندارد اما سوسپانس را می کارد و تا اخر هم بر تاروپود اثر جاری است. قصه براساس ماجرایی واقعی است و این یعنی داستان لو رفته اما بلدی تیم در رویکرد فرمیک باعث شده تا مخاطب کار را دنبال کند. ویژگی فیلم در موضوع قصاص ، شاید برای اولین بار است که همذات پنداری دوار است و میان قاتل و مقتول می چرخد ...
برگزاری همایش ملی اسوه های صبر و مقاومت در خراسان جنوبی
آبروی انقلاب و کشور را از خون شهیدان و ایثارگری خانواده های آنان دانست و افزود: استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون برای آنکه مردم از ارزش های نظام دست بردارند در حد توان خود از هیچ ترفند و هجمه ای علیه میهن اسلامی ما دریغ نکرد وبه دنبال این است که نگرش نسل جوان و نوجوان ما را به مسائل اعتقادی و انقلابی کم رنگ کند. وی با بیان اینکه مقام پدران و مادران شهدا کمتر از شهادت نیست ...
این فیلم شبیه هیچ پرونده خاصی نیست | پژمان جمشیدی در بی بدن نقش بسیار متفاوتی را بازی کرد
چند تا ایده با هم صحبت کردیم. چند تا ایده من داشتم، چند تا ایده ایشان داشت و در نهایت روی ایده بی بدن به توافق رسیدیم و شروع کردیم به تحقیق. از همان اول هم می دانسیتم که می خواهیم یک درام جنایی بسازیم که در زمینه ای اجتماعی قصه اش را تعریف می کند. با همدیگر شروع به تحقیق کردیم و به دادسراهای جنایی مختلف در تهران و کرج و شهرهای دیگر رفتیم. یک پژوهش خیلی خوب میدانی درباره پرونده های مختلف جنایی انجام ...
بی بدن، صحنه درخشش الناز شاکردوست
گیری و گاه تمام شدنشان آسیب می زنند، قربانی می گیرند. سروش(قاتل) قربانی رابطه ای است که سال ها پیش تمام شده است ولی امروز پدر طلبکارانه، مادر (گلاره عباسی) را مقصر ماجرا می داند وقتی که پسر 9 ساله اش را رها می کند. بی بدن روایت بهمنشی ها (پدر سروش-قاتل-) با بازی پژمان جمشیدی است که با در دست داشتن قدرت (در اینجا پول) و جایگاه اجتماعی سعی در قلب کردن واقعیت دارد. اما از همه مهمتر بی بدن ...
از حاشیه های فیلم بی بدن و فریادهای الناز شاکردوست در سالن سینما بیشتر بدانیم
فیلم بی بدن اولین ساخته سینمایی مرتضی علیزاده احتمالا یکی از فیلم های مهم و جنجالی جشنواره چهل و دوم فیلم فجر است. فیلمی که هنوز نمایش داده نشده برایش حسابی سر و صدا راه افتاده و حتی برخی سایت ها اقدام به نقد فیلم کردند. حالا داستان چیست؟ در ادامه مطلب می خوانید. مطالب بیشتر: فریادهای الناز شاکردوست در سالن سینما: بگذارید حرف بزنم... نمی تونید منو به زور ببرید ...
بی بدن؛ فیلمی که فرایند رمزگشایی به خوبی در آن شکل نگرفته است
در چالش های فیلم گرفتار می ماند. بی شک کاظم دانشی نویسنده اثر که تجربه فیلم خوب علفزار را در کارنامه خود دارد در شکل گیری درام این فیلم نقش به سزایی داشته است اگرچه به جرات باید گفت که به اندازه سناریوی قبلی خود موفق نبوده است. بی بدن در سکانس آغازین فیلم و با نشان دادن لحظه اعدام یک زندانی نشان می دهد که قرار است روایتی ملتهب را به پرده تصویر بکشد. نماها، ریتم حرکتی، زوایای ...
پرونده جنجالی جنایی آرمان و غزاله به فیلم درآمد؛ شکایت خانواده غزاله از بی بدن
غزاله شکور می گوید: اینکه خانواده می گویند این فیلم بر اساس پرونده آرمان و غزاله ساخته شده، درست نیست. شاید فیلم شباهت هایی به پرونده داشته باشد، اما برداشتی از آن نشده است. قهرمان قصه بی بدن ، مادر مقتول است و در آخر مخاطب با مادر مقتول همزادپنداری می کند. یک سری حدس و گمان هایی بر اساس عنوان فیلم زده شد که آن هم درست نیست. پدر غزاله با من تماس گرفت و گفت پرونده غزاله و آرمان تنها پرونده ای بود ...
نظر نویسنده مراکشی درباره اسلام
. مصیبتی که از روایت های اول پا به قصه می گذارد تا آخر همراه مخاطب است و همین نکته که کشش ایجاد می کند و نه هیچ چیز دیگر؟ مراد و ملیکه وجوه اشتراک اندکی دارند، از دو خانواده، تربیت و فرهنگ متفاوت می آیند و چندان باورهای یکدیگر را درک نمی کنند. رابطه شان در تلاطمی دائمی است؛ گاهی عشق، گاه نفرت و گاه بی تفاوتی. البته بن جلون در روند قصه می خواهد نشان دهد که عقب ماندگی جوامع ...
بی بدن مذبوح سلیقه در اوج بیگناهی
درد خود درمانی بیابد. مخاطب می داند که مادری که دختر خود را از دست داده است، روزگارش تیره و تار است و می داند که قصاص نمی تواند آتش یک سینه داغ دیده را خنثی کند اما در فیلم علیزاده هیچ راهکاری به دانسته های مخاطب اضافه نمی شود و حتی قضات در جلسه سازش خانواده ها کاملاً مستاصل و بدون راهکار وارد می شوند. سال های اخیر به دلیل افزایش پرونده های قضائی به ویژه پرونده هایی با پیچیدگی زیاد، س ...
اعتراض خانواده مقتول به بی بدن
پرونده داشته باشد، اما برداشتی از آن نشده است. قهرمان قصه بی بدن ، مادر مقتول است و در آخر مخاطب با مادر مقتول همزادپنداری می کند. یک سری حدس و گمان هایی بر اساس عنوان فیلم زده شد که آن هم درست نیست. پدر غزاله با من تماس گرفت و گفت پرونده غزاله و آرمان تنها پرونده ای بود که جسد مقتول پیدا نشد پس عنوان بی بدن از پرونده آرمان و غزاله گرفته شده است. من هم گفتم؛ در پرونده بابک خرمدین نیز جسد خواهر و ...
بی بدن؛ فیلمی شریف، دغدغه مند و انسانی/ بی مهری مدیران نسبت به یکی از مهم ترین آثار این دوره از جشنواره
مقتول ایستاده و قصاص را به عنوان حق قانونی آن ها به رسمیت شناخته است. خانواده ای که به دنبال مفقود شدن دختر خود به مرجع قضایی مراجعه می کنند و پیگیری ها از جنایتی وحشتناک پرده برمی دارد. داستان با شخصیت بازپرس آغاز می شود که نقش آن را نوید پورفرج ایفا می کند. شخصیتی جدی و شریف که در کار خود تبحر دارد و همه این ویژگی ها در سکانس آغازین به مخاطب داده می شود. با این وجود می توان سکانس آغازین فیلم را به ...
بی بدن ؛ یک اقتباس به قاعده از یک سوژه دردناک
نخستین ساخته مرتضی حسین علی زاده از یک سوژه جنجالی جنایی اجتماعی، کاری در خور و هم تناسب با جشنواره فیلم فجر از کار درآمده که می توان به خاطر تماشای آن به سینما رفت. اثری که در روز دوم جشنواره تحسین منتقدان و تمجید اصحاب رسانه را به دنبال داشت. اقتباس قابل دفاع بی بدن گویا اقتباس یا برداشتی آزاد است از ماجرای غزاله و آرمان که متأثرکننده ترین رخداد جنایی سال های اخیر است ...
فیلم بی بدن با بازی الناز شاکردوست و سروش صحت
و از این طریق ذهن مخاطب را برای کشف حقیقت ماجرایی که به وقوع پیوسته است به بازی بگیرد. بی بدن با تاثیرپذیری از یک پرونده جنایی مشهور، سعی کرده قصه بارها تعریف شده رویارویی خانواده قاتل و مقتول را با اتکا به در مرکزیت قرار دادن شخصیت های مختلف (از دوست و همکلاسی ارغوان گرفته تا همسر جدید پدر سروش و دخالت بازپرس در پرونده ) و داستانک هایی که بر سر راه قصه اصلی قرار می گیرد ( ماجرای عکس ...
نگاهی به فیلم بی بدن اولین ساخته مرتضی علیزاده/ حاشیه پررنگ تر از متن
؛ نویسنده و فیلمسازی که دو سال قبل با علفزار یک پرونده قضایی مشهور را به خوبی تصویر درآورد و یک فیلم دادگاهی جان دار ساخته بود. براساس سابقه دانشی می توان گفت که او درک درستی از موقعیت، درام و خلق تراژدی و سوار کردن التهاب و تنش بر فیلمنامه دارد؛ اتفاقی که در بی بدن کمتر شاهد آن هستیم و شخصیت پردازی درستی از کاراکترها هم نمی بینم. احتمالاً همین مسئله هم تا حدود زیادی بازی برخی از بازیگران فیلم را زیر ...
حواشی فیلم بی بدن چیست؟ + خلاصه داستان، بازیگران و نقد
روبه رو شد، تا جایی که عوامل سازنده فیلم بی بدن بدون حضور بازیگران در نشست خبری حضور یافتند. فیلم بی بدن ساخته مرتضی علیزاده فیلمی جنایی است که از یک پرونده قضایی مهم الهام گرفته است. آنطور که از خبرهای رسمی می آید فضای فیلم به یک پرونده معروف جنایی دهه 90 اشاره دارد. پرونده قتل غزاله شکور به دست آرمان عبدالعالی که چندین بار تا مرحله اجرای حکم رفت و برگشت. غزاله شکور دختر 19 ساله ای بود ...
بی بدن ؛ پرداخت بدون لکنت به یک سوژه ملتهب اجتماعی
، انتخاب های درست و قابل باوری برای کاراکترهای این قصه پررنج نیست. سکانس افتتاحیه، یکی از درخشان ترین سکانس های فیلم است، اما در ادامه با کارگردانی منسجم و مقتدرانه ای مواجه نیستیم و تکنیک خاصی ندارد و این بازی تیم بازیگران و سوژه و فیلمنامه است که مخاطب را تا انتها همراه می کند. فیلمبرداری این فیلم هم با تکنیک است. جدا از حاشیه ها و هیاهویی که پیرامون این فیلم در این جشنواره ...
دانشی: بی بدن بر اساس یک پرونده خاص نوشته نشده است
تهیه کننده درباره حضور در این جشنواره گفت: بسیار خوشحال هستم که اصحاب رسانه را بار دیگر می بینم و امیدوار هستم که فیلم را دیده و آن را دوست داشته باشید. کاظم دانشی نویسنده فیلم بی بدن خاطر نشان کرد: من هم امیدوار هستم که فیلم را پسندیده باشید. بی بدن از چند پرونده مشابه این چنینی نوشته شده و شایعه هایی وجود دارد که از یک پرونده خاص نوشته شده؛ اما این طور نیست و همچون فیلمنامه علفزار از ...
بی بدن به یک پرونده خاص جنایی نمی پردازد/ قربانی شدیم
.... وی درباره انتخاب نشدن بی بدن برای حضور در بخش سودای سیمرغ، یادآور شد: ما 23 آذر کار را کلید زدیم و همان موقع از آقای مجتبی امینی دبیر جشنواره استعلام گرفتیم که کار را شروع کنیم یا نه و ایشان گفت شروع کنیم. ما کار را به اکران رساندیم ولی فیلم هایی هستند که آماده نبودند و با پرده سبز نمایش داده شدند. شبی که قرار شد در فیلم اولی ها باشیم گفتیم می توانیم نباشیم و فیلم را سال بعد ارایه ...
تنور جشنواره گرم شد
اینکه بازی خوبی دارد، انگار همان جواد عزتی دردسرهای عظیم است، با این همه همگی می توانند از مخاطب حتی حرفه ای سینما (در سینمای رسانه) خنده می گیرد. کلاری و تابستان همان سال ش محمود کلاری، فیلمبردار مولف سینمای ایران هم در بخش سودای سیمرغ با یک فیلم به شدت حدیث نفسی حضور دارد: تابستان همان سال ، آنقدر حدیث نفس است که اگر حتی محمود کلاری در صحنه پایانی فیلم نقش بزرگسالی پسر بچه فیلم را ...
فیلم بی بدن داغ خانواده آرمان و غزاله را تازه کرد!
. حتی یکی از کارگردان ها قصد داشت از پرونده غزاله و آرمان فیلم مستند بسازد، اما از یک جایی به بعد نیاز بود صحبت های خانواده آرمان را هم داشته باشند تا بتوانند فیلم را در خارج از کشور به نمایش دربیاورند، اما، چون ما اجازه ندادیم از ادامه ساخت فیلم منصرف شدند. به هر حال هر کاری مقرراتی دارد. ما در مورد عنوان فیلم بی بدن با آقای دانشی صحبت کردیم و گفتیم در این هشت سالی که درگیر پرونده بودیم ...
نویسنده فیلمنامه گفت؛: برای بی بدن می جنگیم
منتشر کنند؟ به چه حقی این اتفاق افتاده؟ او ادامه داد: ایران و این مملکت برای ما مهم است. جشنواره فجر برای همه ما مهم است. قبل از فیلم به همه گفتیم که فیلم را به فجر می دهیم و همه قبول کردند. ما فیلمی آبرودار و در شأن جشنواره و مخاطب آن، ساختیم نه فیلمی با پرده سبز که با تغییر سانس به جشنواره برسد. من با آقایان عباسیان و نیرومند صحبت کردم و میدانم که این فیلم توسط هیات انتخاب برگزیده شده بود ...
استقبال اهالی هنر از تمساح خونی جواد عزتی و رکوردشکنی بی بدن
خودم و تلاش کردم90 دقیقه برای مخاطبان قصه تعریف کنم، زیرا در سینمای ما اکنون قصه گویی رنگ باخته است. درنهایت باز از شما عذرخواهی می کنم البته شاید عذرخواهی وظیفه و کار من نباشد. بی بدن با بازی الناز شاکردوست بی بدن فیلمی جنایی است که برخلاف ادعای سازندگانش، از یک پرونده معروف جنایی دهه 90 الهام گرفته است؛ پرونده قتل غزاله شکور به دست آرمان عبدالعالی که چندین بار تا مرحله ...
صحبت های جنجالی الناز شاکردوست و حواشی ادامه دار فیلم سینمایی بی بدن
با ساختن اینگونه فیلم ها داغ ما تازه می شود. عوامل فیلم بی بدن باید قبل از ساخت این فیلم رضایت ما را جلب می کردند. مثل خیلی از کارگردان های دیگر که قصد داشتند از پرونده غزاله و آرمان فیلم بسازند و از ما اجازه می گرفتند و اتفاقا ما هم اجازه نمی دادیم. حتی یکی از کارگردان ها قصد داشت از پرونده غزاله و آرمان فیلم مستند بسازد، اما از یک جایی به بعد نیاز بود صحبت های خانواده آرمان را هم داشته باشند تا ...
ترور ؛ روایت یک ماجرای واقعی و کاراکترهایی که در سطح باقی می مانند
می مانند و مجال پرداختن به عمق شان را نمی یابیم، اما داستان و سوژه اصلی این سریال آنقدر کشش دارند که مخاطب را برای چند قسمت با خود همراه کند. در طی سال های گذشته در تلویزیون، سریال های جاسوسی – امنیتی زیادی ساخته شده است که موفقیت و محبوبیت برخی از آن ها نشان از علاقه مخاطبان تلویزیون به این گونه سریال سازی دلالت دارد. نمونه پرمخاطب آن گاندو است که با قصه ای برای بررسی پرونده های ...
روایت هولناک پرونده جنجالی غزاله و آرمان!
نهایت آرمان بامداد سوم آذر 1400 به دار آویخته شد. این پرونده که به عنوان یکی از پیچیده ترین پرونده های جنایی ایران شناخته می شود؛ دستمایه روایت داستان فیلم جذاب و تکان دهنده بی بدن شده است. بازیگران الناز شاکردوست و نوید پورفرج بازیگران اصلی بی بدن نقش هایی را ایفا می کنند که قرار است یادآور غزاله و آرمان باشند. بازیگرانی که در سال های اخیر خود را به عنوان بازیگرانی مستعد به تثبیت ...
نشست خبری “بی بدن” بدون حضور الناز شاکردوست برگزار شد
این فیلم درباره تفاوت ساخت موسیقی برای این اثر گفت: ساخت موسیقی این فیلم سخت و پرچالش بود؛ چرا که بستر فیلم تم جنایی داشت و غم یک خانواده هم در فیلم جاری بود. در نتیجه این مسائل ساختن موسیقی فیلم را هم متمایز کرده بود. 42 جلسه ای کار را تمام کردیم مهران ممدوح مدیر فیلمبرداری بی بدن درباره سختی های تولید این اثر اظهار داشت: زمان فیلمبرداری ما برای این فیلم محدود بود و باید ...
نویسنده بی بدن : فیلم از چند پرونده تشکیل شده است/ برای فیلمم جنگیدم
...؛ در 43 جلسه فیلمبرداری کردیم، همدلی گروه ما زیاد بود. کارگردان بی بدن گفت: اصالت را از اول بر روایت گذاشته بودیم تا قصه ای تعریف کنیم که مخاطب جذب شود و به خاطر همین یک سری از بچه ها از مسایل فنی می زدند، تمام تلاش خود را کردیم تا حالا فیلم به اکران اینجا برسد. وی افزود: به قول آقای دانشی (نویسنده)، فیلم جواب خود را از این سالن و اکران های مردمی می گیرد و مردم می فهمند هیات ...
پایان گروگان گیری 150 میلیارد ریالی در شهرستان اشکذر
وی افزود: 57 روز پیش در پی ارجاع یک فقره پرونده آدم ربایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان حاوی شکایت همسر و فرزندان یک خانواده مبنی بر اینکه پدر خانواده به قصد کشاورزی و آبیاری از منزل خارج و دیگر به منزل مراجعه نکرده است موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. محمد جواد زارع بیدگی تصریح کرد: آدم ربایان در تماس با خانواده فرد ربوده شده تقاضای مبلغ 150 میلیارد ریال وجه نقد داشتند که با انجام تحقیقات میدانی و با اشراف اطلاعاتی هویت آدم ربایان شناسایی و پس از هماهنگی های لازم با مقام قضایی و اعزام عوامل پلیس اگاهی شهرستان اشکذر به شرق کشور دستگیر شدند. ...