سایر منابع:
سایر خبرها
جزایر سه گانه بخش لاینفک ایران
که بدانیم لحن اتحادیه اروپا تا چه اندازه تند شده می توان یادآورشد: در سال 2010 وزیران خارجه اتحادیه اروپا و شورای همکاری (6 کشور جنوب خلیج فارس) در نشستی مشترک، بیانیه ای صادر کردند و ضمن به رسمیت شناختن اختلاف میان ایران و امارات بر سر جزایر سه گانه، از تلاش ها و خواست های امارات برای حل این اختلاف مرزی از راه های مسالمت آمیز از جمله مذاکرات دوجانبه یا دادگاه بین المللی حمایت کردند. در
سه گانه همیشه ایرانی
است تا با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای و دیپلماسی، بر حقانیت تاریخی ایران بر این جزایر خلیج فارس خدشه وارد شود. در بیانیه مشترک نشست پایانی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا که در بروکسل برگزار شد، به صراحت مطرح شده است: ما از ایران می خواهیم به اشغال جزایر سه گانه امارات متحده عربی، تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل
واکنش کاربران مجازی به بیانیه اروپایی ها علیه تمامیت ارضی ایران
کرده است. فواد شمس: چرا در فضای مجازی فارسی اعتراضاتی که به چین و روسیه می شود به اروپا نمی شود؟ تازه موضع اروپا شدیدتر بوده. گفته اشغال است. این فضا عجیب است که کسی به اروپا هیچی نمی گوید. در هر صورت جزایر سه گانه قطعاً و بدون هیچ حرفی جزو جغرافیای ایران است. انتهای پیام | https://www.shia-news.com/ منبع: روزنامه جوان
بیانیه ای برخلاف حقوق بین الملل
در حالی که هیچگونه مستندی در این خصوص وجود ندارد و برعکس حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه حاکمیتی تاریخی و مبتنی بر تصرفات صحیح حقوقی است و صرف بیان یک ادعا از جانب یک دولت نمی تواند نافی این حقوق تاریخی گردد ثانیا در بیانیه از لفظ اشغال استفاده شده است، اشغال زمانی مفهوم پیدا می کند که تصرفات یک دولت توسط دولت دیگر مورد تعدی قرار گیرد نه اینکه یک دولت سال ها و قرن ها در یک منطقه حاکمیت داشته باشد
توهمات عربی- اروپایی/ محکومیت صرف کافی نیست
در بیانیه مشترک نشست پایانی کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا ادعا شده است: ما از ایران می خواهیم به اشغال جزایر سه گانه امارات متحده عربی، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد است پایان دهد. به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران ؛ اولین اجلاس سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در بروکسل برگزار شد و محمد بن
اروپا با ایران سر لج افتاده است
موجود آنچه موجب رفع اختلاف و توسعه صلح و آرامش در منطقه است دنبال شود، والا راهی را که دیگران جلوی پای آنها می گشایند، جز ویرانی و جنگ نتیجه ای در بر نخواهد داشت. خرازی همچنین دربخشی از بیانیه خود تصریح کرد: موضع دشمنانه اتحادیه اروپا در مورد جزایر سه گانه فاقد هرگونه ارزش حقوقی است و صرفا موضعی سیاسی برای جذب کمک ها و منابع مالی کشورهای ثروتمند خلیج فارس، به خصوص امارات متحده عربی، برای جبران
جدیدترین پهپاد اوکراینی ها برای مقابله با پهپادهای شاهد- 136 / هر آنچه باید از پهپاد sting اوکراین بدانید
حمایت اتحادیه اروپا از ادعای شورای همکاری خلیج فارس در خصوص جزایر سه گانه ایرانی ، واکنش های متعددی به دنبال داشته است. اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه 16 اکتبر (25 مهر) در بیانیه پایانی نشست مشترک خود از ایران خواستند به اشغال جزایر سه گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی پایان دهد. در این بیانیه آمده است: ما از ایران می خواهیم به اشغال جزایر سه گانه امارات
بررسی بیانیه ضدایرانی اتحادیه اروپا/ توهمات اروپایی
محکوم کردن بیانیه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس، این ادعاها را بی اساس خواند و بر مالکیت ایران بر جزایر سه گانه تأکید کرد و افزود: جزایر سه گانه ایرانی جزء لاینفک سرزمینی ایران اسلامی است. ادعای دوباره امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی وزیر مشاور در امور خارجی امارات در سازمان ملل دهم مهرماه سال جاری با تکرار ادعاها درباره جزایر سه گانه ایرانی گفت: ما همچنان از
موضع خصمانه اتحادیه اروپا درباره جزایر سه گانه ایران
است. موضع دشمنانه اتحادیه اروپا در مورد جزایر سه گانه فاقد هرگونه ارزش حقوقی است و صرفا موضعی سیاسی برای جذب کمک ها و منابع مالی کشور های ثروتمند خلیج فارس، به خصوص امارات متحده عربی، برای جبران هزینه های سنگین مشارکت آنها در جنگ اوکراین است و الا حقوقدانان آنها بخوبی می دانند که وقتی استعمار انگلیس در سال 1971 دست از اشغال منطقه، از جمله جزایر سه گانه برداشت و کشور های جدید التاسیسی
نقشه ترامپ برای جزایر سه گانه ایرانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری چیست؟
جمهوری اسلامی نوشت: اینکه با صراحت اعلام شود این جزایر متعلق به امارات است و ایران آنها را اشغال کرده، نوعی پیشرفت در طرح توطئه ایست که برنامه ریزان در نظر دارند و با سرعت قابل ملاحظه ای نیز توطئه خود را به پیش می برند. به نظر می رسد دلارهای نفتی امارات و امتیاز دادن های سایر شیخ نشین های جنوب خلیج فارس، برای جلب نظر اعضای اتحادیه اروپا کارساز بوده است، البته بهانه هائی مانند جنگ اوکراین هم دخیل
واکنش سخنگوی شورای نگهبان به برخی ادعاها درباره مالکیت جزایر سه گانه
تهدید کرد. نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه 25 مهر در بروکسل برگزار شد؛ در انتهای بیانیه پایانی این نشست با طرح ادعاهایی واهی علیه تمامیت ارضی ایران، آمده بود: ما از ایران می خواهیم به اشغال سه جزیره امارات عربی متحده، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد است، پایان دهد.
وزارت خارجه ایران دوباره سفیر مجارستان را احضار کرد
معاون سیاسی وزارت امور خارجه به این وزارتخانه احضار شد. اتحادیه اروپا روز دوشنبه هفته گذشته 23 مهرماه با طرح اتهامات بی اساس مبنی بر ارسال موشک بالستیک از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین اقدام به تحریم هفت شخص و هفت نهاد ایرانی کرد. منبع : فارس اتحادیه اروپا جزایر سه گانه ایران وزارت خارجه به اشتراک گذاری
دکه - 1403/07/29
ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را متعلق به امارات دانسته و با عبارات بی سابقه، ایران را به اشغال این جزایر متهم کرده است. همچنین در بخش دیگری از این مطلب آمده است: موضع جمهوری اسلامی ایران، همان طور که از قبل مشخص بود و بارها اعلام شد، این است که این سه جزیره بخش جدایی ناپذیر ایران هستند و این قبیل فضاسازی ها هیچ تاثیری در این موضع نخواهد داشت.
ایران در مورد جزایر، اولین ضربه را از روسیه و چین خورد
حمایت کردند. موضوع گیری اخیر اتحادیه اروپا در مورد جزایر سه گانه چه نسبتی با عدم توازن در سیاست خارجی برقرار می کند؟ آیا می توان در این موضع گیری سهمی برای سیاست خارجی قائل شد یا خیر؟ متأسفانه ایران همچنان با صراحت اعلام می کند که در روابط خارجی اولویت اش آمریکا و اروپا نیست و به فضای فرصت طلبی دامن می زنیم. این مسائل نشان می دهد مشکلاتی در راهبرد سیاست خارجی کشور وجود دارد
یادآوری قالیباف به دولت درباره جزایر سه گانه
بود؟ گفتنی است که چندی پیش در بیانیه مشترک نشست پایانی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا بر خلاف اسناد و مدارک رسمی معتبر از ایران خواسته شده بود تا به اشغال جزایر سه گانه ایرانی (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی)، پایان دهد. در بخشی از این بیانیه با اتخاذ موضعی خصمانه علیه تهران و با نادیده گرفتن اسناد حقوق بین الملل در این خصوص، مالکیت ایران بر جزایر مذکور نقض تمامیت سرزمینی امارات و اصول منشور سازمان ملل ادعا شده است.
نیازمند اقدام عاجل
است . امارات متحده عربی بلافاصله بعد از تاسیس این کشور در سال 1971 با حمایت لیبی، عراق، الجزایر و یمن از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست به اختلاف ابوظبی با تهران بر سر جزایر سه گانه رسیدگی کند ولی اعضای دائمی شورا رسیدگی به این درخواست را به زمانی دیگر محول کردند و قطعنامه ای صادر نشد. پس از این تاریخ، امارات برای 20 سال سکوت کرد اما در سال 1992 که مصادف با دومین سالگرد
امارات و تکرار ادعای زشت و نخ نما | چرا چشمان شان بر واقعیت جزایر ایرانی بسته اند!
خلیج فارس در بیانیه هایی مشارکت کرده بودند که نوعی همصدایی با شیوخ اماراتی محسوب می شد اما موضع اروپایی ها در بیانیه مشترک با اعضای شورا مبنی بر لزوم پایان اشغال جزایر سه گانه بی سابقه بود و این گستاخی واکنش های شدید و اعتراض آمیزی را از سوی مسئولان ایرانی، رسانه ها و بسیاری از ایرانیان در فضای مجازی و عمومی به دنبال داشت. اماراتی ها سال ها است (خصوصا از ابتدای دهه هفتاد خورشیدی به این
جزایر سه گانه جز تاریخ و عضو لاینفک ایران است
، هخامنشی، اشکانی و ساسانی دارد. در این دوران نظم و امنیت ایرانی بر سراسر این پهنه آبی خلیج فارس و جزایر آن حکم فرما بود. جزایر سه گانه در سال 1908 به طور کامل تحت اشغال بریتانیا به عنوان قیم رسمی امارات متصالحه در آمد اما تا سال 1971 هیچ کدام از دولت های ایران این اشغال را قبول نداشته و ابوموسی به همراه تنب بزرگ و کوچک در تقسیمات کشوری ایران قرار داشتند. در سال 1971 پس از توافق ایران و
تاریخ نمی خوانید یا حقوق بین الملل نمی دانید؟! /بوموسی، تنب بزرگ و کوچک جزایر استراتژیک ایران
عنوان خود در امور خاورمیانه آشکارا دخالت کرده و همیشه در مسئله جزایر سه گانه همصدا با امارات بوده است. اتحادیه ای که هنوز نتوانسته در حوزه استراتژیک و ژئوپولیتیک خود مسئله جنگ اوکراین و روسیه و مهاجران را حل کند. این اتحادیه که خط فکری و سیاسی مشخصی جز دخالت در امور کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین ندارد اخیرا در خصوص حق حاکمیت امارات بر جزایر سه گانه بیانیه ای صادر نمونده است که
اسماعیلی: جزایر سه گانه جزء لاینفک ایران محسوب می شود
نطفه خفه شود. نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه 25 مهر در بروکسل برگزار شد؛ در انتهای بیانیه پایانی این نشست با طرح ادعاهایی واهی علیه تمامیت ارضی ایران، آمده است: ما از ایران می خواهیم به اشغال سه جزیره امارات عربی متحده، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد است، پایان دهد. انتهای پیام
موضوع حاکمیت جزایر ایرانی غیر قابل مذاکره است + صوت
در بخشی از بیانیه نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا که چهارشنبه گذشته در بروکسل برگزار شده بود با اشاره به طرح ادعاهای واهی علیه تمامیت ارضی ایران آمده است: در این راستا، ما از ایران می خواهیم به اشغال سه جزیره امارات عربی متحده، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد است، پایان دهد. در این راستا عبدالله سهرابی
اتحادیه اروپا و کشکول گدایی
گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از سوی ایران شده است. این بیانیه مشترک در عین حال که چهره برخی سران رژیم های عرب حوزه خلیج فارس را که در کشتار مردم غزه با رژیم صهیونیستی مشارکت کرده اند نشان می دهد، روشن می کند که اتحادیه اروپا فهم سیاسی درستی از اوضاع منطقه و تاریخ و جغرافیای خلیج فارس ندارد. خلیج فارس به گستره تاریخ جهان، بخش مهمی از قلمرو دریایی ایران تلقی می شود و نه تنها جزایر سه گانه جزء جدا
بدعت خطرناک اروپا درباره جزایر سه گانه ایران/ ادعای امارات را به عنوان یک اختلاف هم قبول نداریم
هم می گوید: این ماجرا دو سیر یا روند متفاوت را طی کرده است تا به این موضع عجیب و بی معنی اتحادیه اروپا رسیده است. یک روند این بوده است که سه عضو دائمی شورای امنیت در دو سال گذشته از موضع امارات حمایت کرده اند. چین در دسامبر 2022 برای نخستین بار در یک بیانیه مشترک که در سطح سران چین و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تدوین شده بود، از ادعای امارات حمایت و توصیه کرد که ایران و امارات از طریق
پیشنهاد روزنامه جمهوری اسلامی: در جزایر سه گانه طرحهای عمرانی و تفریحی ایجاد کنید
نشین های جنوب خلیج فارس، برای جلب نظر اعضای اتحادیه اروپا کارساز بوده است، البته بهانه هائی مانند جنگ اوکراین هم دخیل هستند. موضع جمهوری اسلامی ایران، همانطور که از قبل مشخص بود و بارها اعلام شد، اینست که این سه جزیره بخش جدائی ناپذیر ایران هستند و این قبیل فضاسازی ها هیچ تاثیری در این موضع نخواهد داشت. شیوخ امارات و سایر شیخ نشین ها هم می دانند که ایران هرگز زیر بار این ادعای دروغین
موضع اتحادیه اروپا مصداق بارز دخالت در تمامیت ارضی ایران است
تأمین منافع نامشروع خود در منطقه می دانند. هنگامه ای که جهان شاهد هیمه آتش ترور و خشونت و صلح ستیزی و سلاخی حقوق بشر به دست یک رژیم اشغالگر علیه مردمی بی دفاع اعم از کودک و زن است، طرح موضع صلح شکن و تنش زای مالکیت دروغین امارات متحده عربی بر جزایر سه گانه ایرانی توسط اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس پیام های معناداری دارد! دیرینگی و ریشه داری ایران در خصوص جزایر سه گانه، این پاره
بدعت خطرناک اروپا
به عنوان یک طرف ثالث اصولا حق موضع گیری درباره اختلافات کشورها را ندارد. موضع گیری و بیانیه اتحادیه اروپا نیز فاقد شأن و آثار حقوقی است و نمی تواند خدشه ای بر حق حاکمیت مسلم ایران بر جزایر وارد کند . آثار و پیامدها موضع گیری اتحادیه اروپا علیه حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه و حمایت کامل این اتحادیه از ادعای امارات و اشغالگر دانستن ایران و درخواست رفع اشغال جزایر، یک تحول