اوج تقاضای مصرف برق به حدود 75 هزار مگاوات رسید
سایر خبرها
راهکارهایی برای کاهش خاموشی ها در روزهای گرم تابستان
ایران، بیشینه تقاضای مصرف برق کشور در هفته هجدهم سال جاری در روز پنجشنبه (هجدهم تیرماه) به 74 هزار و 969 مگاوات رسید. این میزان مصرف برق در روز مشابه سال قبل، 74 هزار و 303 مگاوات بوده است که در سال جاری یک درصد افزایش یافته است. میزان تقاضای مصرف انرژی برق در طول روز اشاره شده، یک میلیون و 581 هزار مگا وات ساعت بوده است که نسبت به روز مشابه سال قبل نیم درصد افزایش نشان می دهد. همچنین
رکورد پیک مصرف شبکه برق خوزستان شکسته شد
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: پیک مصرف شبکه برق خوزستان با مصرف 9 هزار و 14 مگاوات، شکسته شد. علی اسدی بیان کرد: پیک مصرف شبکه برق خوزستان در سال گذشته، 8 هزار و 963 مگاوات بوده ( 31 خرداد 1403) که در مورخه (25 تیر) با مصرف 9 هزار و 14 مگاوات شکسته شد و رکورد جدیدی به ثبت رساند. وی افزود: این میزان از مصرف نسبت به 8 هزار و 181 مگاوات مدت مشابه در سال قبل (25 تیر 1403) رشد 10 درصدی
مصرف بیش از 75 هزار مگاوات برق در شبانه روز گذشته
زمانی 74 هزار و 302 مگاوات بوده که مصرف امسال نسبت به سال گذشته بیش از یک هزار مگاوات بیشتر شده است. دیروز، مصرف شبانه برق هم در حالی به رقم 72 هزار و 594 مگاوات رسید که در زمان مشابه سال گذشته این رقم 69 هزار و 628 مگاوات بوده است. این نشان می دهد میزان مصرف برق شب گذشته نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود سه هزار مگاوات بیشتر شده است. روز گذشته به مشترکان بد مصرف برق هشدار داده شد که در صورت تداوم مصرف بی رویه با اعمال محدودیت در برق روبه رو خواهند شد.
مصرف برق در خراسان شمالی با 313 مگاوات رکورد زد
می شود. وی تاکید کرد: برای جبران ناترازی میان تولید و مصرف، برق چاه های کشاورزی استان روزانه پنج ساعت قطع می شود و صنایع نیز 2 روز در هفته با محدودیت تامین برق مواجه هستند به طوری که تنها 10 درصد نیاز مصرفی شان تأمین می شود. رمضانی با اشاره به تداوم وضعیت ناترازی برق در سطح ملی گفت: لازم است تمامی مشترکان استان به ویژه پرمصرف ها، مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش دهند در غیر این صورت با اعمال محدودیت مواجه خواهند شد.
هشدار قطعی برق و افت فشار آب جدی تر از همیشه
. استان های خوزستان، البرز، لرستان، زنجان، فارس و تهران جزو استان های پرمصرف هستند که در این میان، تهران در رتبه اول قرار دارد. شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ: با توجه به ورود موج جدید گرما درصورت عدم رعایت، برق مشترکان پرمصرف محدود می شود و به همین دلیل به مشترکان پرمصرف پیامک هشدار ارسال و درصورت بی توجهی با اعمال محدودیت مواجه می شوند، چرا که مدیریت مصرف به ویژه در ساعات اوج بار نقش کلیدی در پایداری شبکه دارد. اوج تقاضای مصرف برق در هفته گذشته به 74 هزار و 969 مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش یافت. ...
بازدید نماینده حوزه انتخابیه شوش و کرخه از دیسپاچینگ برق منطقه ای خوزستان
نماینده حوزه انتخابیه شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی از دیسپاچینگ جنوب غرب شرکت برق منطقه ای خوزستان بازدید کرد. محمد کعب عمیر در این بازدید، آخرین وضعیت تولید و مصرف شبکه برق خوزستان را مورد بررسی قرار داد. علی اسدی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان، در این بازدید داده های آنلاین وضعیت شبکه برق استان و میزان رشد مصرف نسبت به مدت مشابه در سال قبل را که ناشی از شرایط آب و هوایی و استفاده
اعمال محدودیت 51 مگاواتی برق در خراسان شمالی از هفته جاری
به گزارش ایرنا ، محمدرضا رمضانی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: مصرف برق در استان روز گذشته به 313 مگاوات رسید، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 222 مگاوات بوده است. وی افزود: این افزایش چشمگیر، خراسان شمالی را وارد فاز اعمال محدودیت جدی کرده است. سهم یک سومی سامانه های سرمایشی از مصرف برق رمضانی با بیان اینکه یک سوم مصرف برق استان مربوط به بار غیرمولد
افزایش محدودیت های مصرف برق در خراسان شمالی
این مهم طی مدت مشابه سال گذشته 222 بوده و این فاصله 80 مگاوات بسیار زیاد است، ادامه داد: شب گذشته هم 313 مگا وات رو تجربه کردیم که این نوع مصرف برنامه زمانبندی و مدیریت را مختل می کند. رمضانی با اشاره به اینکه یک سوم مصرف استان مربوط به بخش سرمایشی است، یادآور شد: با توجه به اینکه پیک اوج مصرف در روز بین ساعات 12تا 17 و 20 تا 23 است، باید افراد درجه کولرهای گازی خود را بر روی 25 درجه
خاموشی ها در خراسان شمالی از دوشنبه بیش از 2 ساعت در روز خواهد بود
این میزان در مدت مشابه سال گذشته 222 مگاوات بود. رمضانی سهم مصرف بخش سرمایشی را یک سوم کل مصرف برق خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: دمای کولرهای گازی باید حداقل روی 25 درجه تنظیم شود تا در مصرف صرفه جویی شود. وی در پایان از جمع آوری 136 دستگاه ماینر غیرمجاز خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری جمع آوری 533 ماینر غیرمجاز در دستور کار قرار دارد.
گزارش عملکرد نیروگاه برق ری در سه ماهه نخست 1404 منتشر شد
به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان و به نقل از کانال اطلاعات رسانی شرکت مدیریت تولید برق ری: بر اساس اینفوگرافی منتشرشده از سوی نیروگاه برق ری، عملکرد واحدهای تولیدی این مجموعه در بهار 1404 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، نشان دهنده پایداری و تداوم روند تولید برق در شرایط عملیاتی متنوع است. در این دوره، میزان توان تولیدی به 663٬272 مگاوات ساعت رسید که نسبت به رقم 654٬760 مگاوات ساعت در
امحای هزار و 200 دستگاه ماینر غیرمجاز در مشهد
ماه نخست امسال براساس گزارشات مردمی توانستیم 501 ماینر، معادل 50 درصد کل آمار سال گذشته، کشف کنیم. او ادامه داد: از سال 99 تاکنون در مجموع حدود 14 هزار ماینر با مجموع 31 مگاوات برق سرقتی، جمع آوری شده است، افزود: با همکاری نیرو های نظامی و قضایی گزارشات مردمی از طریق سامانه 30005121 دریافت خواهد شد. دیروز (شنبه) شهر مشهد با دمای حدود 40 درجه، بیش از 2 هزار مگاوات مصرف برق داشته است.
شتاب سرمایه گذاری در نیروگاه های کوچک حرارتی؛ راهکاری برای عبور از بحران برق
به گزارش خبرگزاری ایمنا ، در سال های اخیر، هم زمان با رشد تقاضای برق، کمبود منابع ساخت نیروگاه های بزرگ و ضرورت افزایش راندمان و امنیت انرژی، سرمایه گذاری در نیروگاه های کوچک حرارتی به یکی از محورهای اصلی سیاست های توسعه ای کشور تبدیل شده است. نیروگاه های کوچک حرارتی یا به اصطلاح مولدهای مقیاس کوچک واحدهایی هستند که ظرفیتی حداکثر تا 25 مگاوات دارند و بیشتر در نزدیکی کانون های مصرف
اوج تقاضای مصرف برق از 75 هزار مگاوات عبور کرد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رضا کفیلی با اشاره به عبور مصرف برق از مرز 75 هزار مگاوات در برخی روز های تابستان افزود: این سطح از مصرف، فشار مضاعفی بر شبکه وارد می کند و اگر توسعه هم زمان تولید، انتقال و توزیع برق با مدیریت صحیح مصرف همراه نباشد، تداوم خاموشی ها دور از انتظار نیست. وی با تاکید بر اینکه نیروگاه های کشور از لحاظ فنی پیشرفته و قابل رقابت با کشور های توسعه یافته هستند
تهران چهارشنبه تعطیل شد
تاریخی اولین بار است که تهران به دلیل گرمای هوا تعطیل می شود مشابه این تصمیم فقط در برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و استان های گرمسیر کشورمان دیده شده است دلایل فنی تصمیم کاهش 15 درصدی ذخایر آب سدها نسبت به سال گذشته رسیدن مصرف برق به مرز 70 هزار مگاوات افزایش 40 درصدی خرابی تجهیزات برق پیامدهای اقتصادی زیان احتمالی 300 میلیارد تومانی به کسب وکارها کاهش بهره وری در ادارات دولتی تأثیر بر زنجیره تأمین کالاها راهکارهای جایگزین تعطیلی امکان اجرای شیفت بندی در ادارات توسعه سیستم های خنک کننده مرکزی سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر ...
افزایش مصرف برق در روزهای گرم تابستان/ لزوم کاهش دمای کولرهای گازی
سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: با اجرای برنامه 36 بسته ای مدیریت مصرف شرکت توانیر از جمله تعطیلی پنجشنبه ها، تغییر ساعت اداره ها، نصب کنتور هوشمند برای پر مصرف ها و شناسایی ماینر ها این آمار در مقایسه با پارسال که 7 هزار مگاوات بود کاهش 6 و نیم درصدی را نشان می دهد. داوود قاسمی افزود: در شبانه روز 4833 هزار مگاوات در خود اصفهان برق تولید و 516 مگاوات دیگر از شبکه سراسری تأمین می شود
تأثیر ناترازی برق بر وضعیت معیشتی کارگران
در روزهایی که مصرف برق کشور از مرز 74 هزار مگاوات عبور کرده، تیغ ناترازی برق صنایع مختلف را نشانه رفته؛ همان صنایعی که هنوز خاطره خاموشی ها و تعطیلی های زنجیره ای دو تابستان گذشته (1402 و 1403) را از یاد نبرده اند و مامن اشتغال کارگران هستند. به گزارش روند بازار ، شواهد و آمار نشان می دهد تابستان امسال گرمتر از سال گذشته است و مصرف برق همچنان در آستانه ورود به ماه دوم تابستان در حال
مصرف برق هرمزگان از مرز 2800 مگاوات گذشت
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان در روز 28 تیر، حمید ساعدپناه با اشاره به افزایش دمای هوا در سراسر هرمزگان طی هفته جاری اظهار کرد: براساس پیش بینی هواشناسی، میانگین دمای استان این هفته از 40 درجه سانتی گراد فراتر می رود و به دنبال آن، مصرف برق نیز تا 10 درصد افزایش خواهد داشت. وی با بیان اینکه امروز طی ساعات اوج مصرف، بیش از دو هزار و 800 مگاوات برق
پیش بینی افزایش مصرف برق در هرمزگان
به گزارش ایلنا از بندرعباس، حمید ساعد پناه با اشاره به گزارش افزایش دمای سراسر استان در این هفته گفت: پیش بینی هواشناسی حاکی است این هفته میانگین دمای هرمزگان از 40 درجه سانتیگراد افزایش می یابد که در پی آن مصرف برق استان نیز تا 10 درصد بیشتر می شود. به گفته مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان امروز در ساعات های اوج مصرف بیش از 2 هزار و 800 مگاوات برق مصرف شده است در حالی که در مدت مشابه
مصرف برق در گلستان از 1600 مگاوات عبور کرد
به گزارش گروه استان های خبرگزاری دانشجو، سید احمد موسوی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: میزان مصرف برق در استان گلستان در روزهای گذشته، از یک هزار و 600 مگاوات عبور کرده و به مرز هشدار رسیده است. وی با بیان اینکه میزان تولید برق در استان گلستان حدود یک هزار مگاوات است، تصریح کرد: در سال گذشته در روزهای گرم فصل تابستان میزان مصرف برق به یک هزار و 580 مگاوات در شبانه روز می رسید که
نمودار رشد پیک تقاضای برق نزولی شد
به گزارش نبض بازار ، بررسی آمار تقاضای برق در سه ماهه نخست امسال نشان می دهد که با وجود رشد عجیب تقاضای برق در فروردین و اردیبهشت نسبت به زمان مشابه سال قبل، تقاضای برق در خردادماه کاهشی بود. اگرچه سهم رشد مصرف ناشی از گرمای زودرس و فراگیر دما که برای نخستین بار منجر به روشن شدن کولر های گازی در برخی شهر های جنوبی کشور در میانه فروردین شد در افزایش مصرف برق، سهم قابل توجهی است؛ اما به
مصرف برق آذربایجان غربی رکورد زد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، طاهر کیامهر عنوان کرد: در تیرماه سال جاری، مصرف برق استان از مرز یک هزار و 294 مگاوات عبور کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 3 درصد افزایش داشته است. وی گفت: مصرف برق استان در حالی در بیست و سومین روز از تابستان رکورد زده که سال گذشته همین زمان بیشترین میزان مصرف ثبت شده یک هزار و 255 مگاوات بوده و با توجه به پیش رو بودن روز های گرمتر در
مصرف برق آذربایجان غربی رکورد زد
به گزارش خبرگزاری توانیر، طاهر کیامهر عنوان کرد: در23 تیرماه جاری، مصرف برق استان از مرز یک هزار و 294 مگاوات عبور کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 3 درصد افزایش داشته است. وی گفت: مصرف برق استان در حالی در بیست و سومین روز از تابستان رکورد زده که سال گذشته همین زمان بیشترین میزان مصرف ثبت شده یک هزار و 255 مگاوات بوده و با توجه به پیش رو بودن روزهای گرمتر در استان نیاز
با این خبر خیال مردم آسوده تر می شود!
در خردادماه، برخلاف دو ماه ابتدایی سال، نمودار تقاضای برق نزولی بوده است. این کاهش، بر اساس آمار، به میزان 6.3 درصد نسبت به خرداد سال گذشته ثبت شده است. بر طبق گزارش ها، پیک تقاضای برق در خرداد 1404 نسبت به خرداد سال 1403 معادل 4 هزار و 645 مگاوات کاهش یافته است. جدول مقایسه مصرف برق ماه رشد مصرف نسبت به سال قبل فروردین 9.77 درصد افزایش
رکورد مصرف برق در خراسان شمالی شکسته شد
مهران قوامی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، موجب مصرف بالاتر برق و به ویژه استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی شده است. وی افزود: سال گذشته در همین روز، بیشترین مصرف برق در استان 222 مگاوات به ثبت رسید، اما امسال این عدد به 302 مگاوات افزایش یافته که رکورد جدیدی برای مصرف برق در استان به شمار می رود. سخنگوی شرکت توزیع برق خراسان شمالی با اشاره
آبادان گرمترین شهر جهان شد
که نسبت به 25 تیر سال گذشته که (8 هزار و 181 مگاوات بود) رشد 10 درصدی را نشان می دهد. در همین حال علی اسدی، مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان، دمای 50 درجه و افزون بر آن و متعاقب آن افزایش مصرف وسایل سرمایشی را از علل ثبت این رکورد عنوان کرد و گفت: این رکورد در حالی در یک روز تعطیل به ثبت رسیده و بخش اداری فعال نبوده است. امروز شهر های امیدیه، اهواز و دزفول نیز در جمع 10 شهر گرم جهان قرار گرفتند. منبع: توانیر +
صرفه جویی، ضرورت روز های گرم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، در روز های گرم سال، همزمان با افزایش دمای هوا، میزان مصرف برق در کشور به شکل قابل توجهی افزایش می یابد. بررسی ها نشان داده اند که با هر درجه افزایش دما، مصرف برق بین هزار و 500 تا دو هزار مگاوات بیشتر می شود؛ موضوعی که لزوم صرفه جویی و مدیریت مصرف را یادآوری می کند. کارشناسان انرژی بر این باورند که اقدامات ساده ای مانند خاموش کردن لامپ های
معمای 2400 مگاواتی در ایران
/> وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جنگی که در کشور حاکم بوده میزان تولید صنایع نسبت به روزهای قبل از جنگ با کاهش مواجه بوده که همین امر نیز موجب شده در آن 12 روز طبیعتاً تقاضای برق هم کاهش پیدا می کند. این امر در مورد بخش خدمات و خانگی نیز صدق می کند. چون درصد قابل توجهی از ساکنین استان تهران به سمت شهر های شمالی رفته و در آنجا ساکن شده اند به معنای تغییر الگو مصرف است. اورعی تأکید
رکورد مصرف برق در خراسان شمالی شکسته شد
به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ مهران قوامی گفت: رکورد پیک مصرف برق خراسان شمالی 25 تیرماه به عدد 302 مگاوات رسید که این عدد در چند ساله اخیر بی سابقه بوده است. وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 80 مگاوات افزایش داشته است. وی تاکید کرد: ضرورت دارد که همه شهروندان استان برای تامین برق پایدار و هم چنین مدیریت بار شبکه، در وهله اول درجه کولر های گازی
بار مصرفی برق در چهارمحال و بختیاری به چهار درصد افزایش یافت
مجید فرهزاد روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: در همین ارتباط ، براساس آخرین گزارش مرکز دیسپاچنیگ برق، پیک بار استان در تاریخ 23 تیرماه به 480 مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است. وی اظهار داشت: مصرف بارهای سرمایشی در روزهایی که اوج گرمای تابستان 1404 تجربه می شود بسیار فزاینده است و از طرفی ضریب بهره برداری تجهیزات الکتریکی کاهش پیدا می کند.
ضرورت احداث نیروگاه های حرارتی در پی افزایش مصرف برق در کشور
می کند. ترکیب کنونی ظرفیت تولید برق حرارتی کشور شامل 35 هزار و 663 مگاوات از واحدهای سیکل ترکیبی، 25 هزار و 539 مگاوات از واحدهای گازی و 15 هزار و 830 مگاوات از نیروگاه های بخاری است. این ارقام نشان دهنده سهم قابل توجه نیروگاه های سیکل ترکیبی در سبد تولید برق حرارتی کشور و همچنین اهمیت حفظ پایداری در همه انواع نیروگاه ها برای تامین پایدار انرژی است. در سال های اخیر، بسیاری از