چهارشنبه ۰۳ تیرساعت ۲۲:۲۴Jun 2026 24
جستجوی پیشرفته
شوشان ۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۱:۵۳

تریاک درمان هر دردی است ولی خودش درمان ندارد!!

سخنی منسوب به بوعلی سینا هست که میگوید: تریاک درمان همه دردی هست ولی خودش درمان ندارد!! در دوره قاجار کشت گسترده خشخاش به منظور صادرات آغاز شد. در این دوران تریاک در صندوق های 1٫2 شاهمنی (حدود 600 کیلویی) صادر می شد. چون در طول مسیر حدود 5 تا 10 درصد به دلیل از دست دادن رطوبت از وزن آن کم شد وزن آن به یک پیکول چینی می رسید. در سال 1859 میلادی 300 صندوق، در 1889 میلادی 1886 صندوق تریاک و در سال 1907 حدود 10 هزار صندوق از ایران صادر شد که رشد سریع تولید این محصول را نشان می دهد. ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)