سه شنبه ۰۲ تیرساعت ۱۵:۴۳Jun 2026 23
جستجوی پیشرفته
همسو نیوز ۱۳۹۷/۱۱/۱۲ - ۱۱:۳۴

تورم زیمباوه به 290 درصد رسید!

به دنبال کمبود ارز در زیمباوه، این کشور آفریقایی دچار پدیده ابرتورم شده است. به گزارش خبرگزاری همسو به نقل از نیوزیمباوه، استیو هانکه – اقتصاددان مشهور آمریکایی – ادعا کرده است که نرخ تورم ونزوئلا از 290 درصد نیز گذشته است. بدین ترتیب زیمباوه پس از ونزوئلا دارای بیشترین نرخ تورم در جهان خواهد بود. به گفته هانکه، مهم ترین عامل افزایش سریع نرخ تورم در این کشور، کمبود ارزهای خارجی به ویژه دلار است که پس از برهم خوردن توازن دلارهای موجود و نیاز جامعه اتفاق افتاده است. ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)