مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته ای که گذشت
سایر منابع:
سایر خبرها
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در مرکز و غرب استان سمنان به 413 نفر رسید
نوید دانائی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان ، به تشریح آخرین وضعیت بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان پرداخت و اظهار داشت: امروز 4 نفر دیگر به جمع مبتلایان به ویروس کرونا در سمنان افزوده شد. وی افزود: بر این اساس تاکنون 413 نفر از مردم شهرستان های سرخه، سمنان، مهدی شهر، گرمسار، آرادان و دامغان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. رئیس
بررسی آماری شیوع کرونا در استان سمنان تا 9 فروردین+ نمودارها
می دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هشت شهرستان شاهرود، میامی، سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود هستند، به 759 نفر رسیده است. همچنین شمار افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در استان سمنان تا روز نهم فروردین ماه به 607 نفر رسیده است. بر پایه آمارهای دریافت شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا روز نهم فرودین ماه
خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در 10 فروردین
مبتلا به ویروس کرونا، برای بیش از 65 هزار نفر در دامغان اجرا شد که این طرح به همت کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، پاسداران و بسیجیان در 2 نوبت صبح و عصر انجام می شود و وضعیت سلامت خانوارها به صورت تلفنی مورد ارزیابی قرار می گیرد. * حشمت الله خجسته پور جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان گفت: زندانیانی که مرخصی آنان به اتمام رسیده برای بازگشت به زندان چند روزی در کانکس های مجهز قرنطینه می شوند.
اهدای بیش از 200 هزار جفت دستکش و اقلام پزشکی به بیمارستان های درگیر کرونا
به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین بسته اهدایی حاج ابراهیم امیرآبادیان به بیمارستان معتمدی گرمسار شامل 30 هزار دستکش معاینه اهدا شد . وی همچنین 48000 دستکش به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود اهدا کرد و چهارمین محموله اهدایی خود را به بیمارستان ولایت دامغان شامل 36000 دستکش معاینه تحویل داد . محموله های اهدایی و اقلام پزشکی که این خیر دامغانی تهیه کرده به بیمارستانهای زاهدان و زابل
10 مورد مثبت جدید ابتلا به کرونا درشاهرود ومیامی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از بهبود 79 درصدی بیماران مبتلا به بیماری کرونا خبر داد و گفت: از 350 نفر مبتلا به بیماری کرونا، 276 نفر بهبود یافتند و مرخص شدند. او افزود: در طرح ملی غربالگری، 75 درصد ازجمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود پایش شدند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ابراز داشت: 82 درصد از مردم تحت پوشش این دانشگاه پس از ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir مورد پیگیری قرار گرفتند. انتهای پیام / م ...
قاشق هوشمند برای بیماران پارکینسونی توسط دودانشجو سمنانی تولید شد
مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش های دولتی و خصوصی، زمینه های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند. رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان بابیان اینکه این دانشگاه در حال حاضر بیش از چهار هزار دانشجو و چهار دانشکده در شهرستان های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان دارد، ابراز داشت: تربیت نیروی انسانی متخصص
آسمان استان سمنان ابری است/ وزش باد از فردا
به گزارش خبرنگار مهر ، نقشه های هواشناسی نشان می دهند که آسمان شهرهای شاهرود، میامی و دامغان و همچنین مهدی شهر و شهمیرزاد در استان سمنان آسمانی ابری با احتمال بارش باران و رگبار پراکنده دارند همچنین شرایط جوی در دیگر نقاط استان شامل سمنان، گرمسار، آرادان و ایوان کی و ... متعادل و مناسب است. هم اکنون آسمان مرکز استان صاف و دمای هوا 13 درجه بالای صفر است بیشینه و کمینه دمای هوا در مرکز
بررسی آماری کرونایی های 6 شهرستان سمنان تا روز نهم فروردین+ نمودار
کشور نشان می دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در 6 شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند، به 409 نفر رسیده است. برپایه آمار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا روز نهم فرودین ماه، 331 نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا معادل 81 درصد مبتلایان تاکنون مرخص شده اند. دو شهرستان شاهرود و میامی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند که آمارهای آنها جداگانه اعلام می شود. انتهای پیام/2568/س/
ساماندهی 766 داوطلب در پایگاه های غربالگری و تب سنجی استان سمنان
به گزارش مرآت، مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه 22 پایگاه غربالگری و تب سنجی در استان سمنان وجود دارد، گفت: 766 داوطلب و نیروی انسانی جمعیت هلال احمر در این پایگاه ها ساماندهی شدند. او با اشاره به اینکه هفت پایگاه تب سنجی در شاهرود مستقر است، افزود: چهار پایگاه در مهدیشهر و سه پایگاه در هر یک از شهرستان های سمنان، دامغان و میامی مستقر است.
مرمت 41 اثر تاریخی استان سمنان در سال 98
به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی جمال گفت: مرمت این آثار با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی تأمین و انجام شده است . او افزود: بناهای مرمت شده شامل مجموعه چشمه علی دامغان، بازار تاریخی شاهرود، امام زاده علویان سمنان، مسجد جامع فرومد، امام زاده علی اکبر آرادان و... است . مدیرکل
مرمت 41 اثر تاریخی استان در سال 98
شاهرود، مرمت امام زاده علویان سمنان، مرمت مسجد جامع فرومد، مرمت امام زاده علی اکبر آرادان و .... هستند. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: بناهای تاریخی به عنوان میراث ارزشمند گذشته می توانند موجب جذب گردشگران و رونق اقتصادی شوند، حفاظت از بناهای تاریخی در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد. 46 کد خبر 1370297
تجمع های پی درپی در شاهرود و تدبیری که نشد+ فیلم و عکس
/> اگر از بررسی مسائل مربوط به برکناری شهردار شاهرود که موضوع گزارش امروز ما نیست و در مطلب دیگری به طور ویژه به آن خواهیم پرداخت بگذریم، باید دانست نقش استانداری سمنان در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و مصوبات استانی این ستاد در استان سمنان چیست؟ چطور می شود طی چند روز، تجمع هایی در استان سمنان و شهرستان شاهرود برگزار می شود و هیچ اقدام نظارتی از سوی استانداری سمنان، ستاد مبارزه با
عملیات دفاع بیولوژیک با 42 اکیپ در 55 نقطه شهرستان دامغان اجرا شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان ، سرهنگ پاسدار محمدحسین تقی پور در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه اجرای این عملیات، ضمن گرامیداشت سالروز ولادت باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار، از حضور بیش از 120 نفر از پاسداران، بسیجیان و نیرو های جهادی این شهرستان در این عملیات دفاغ بیولوژیک که به طور همزمان در سراسر استان سمنان برگزار شد، خبرداد و اظهار داشت: این عملیات در 55 نقطه شهری و
ابرها مهمان آسمان استان سمنان شدند/ احتمال بارش باران
به گزارش خبرنگار بازار، نگاهی به نقشه های هواشناسی همزمان با صبح یکشنبه نشان می دهد که ابرها مهمان استان سمنان هستند هم اکنون به جز مرکز استان، دیگر هفت شهرستان استان سمنان آسمانی ابری دارند و در شاهرود و میامی و دامغان باران می بارد. شب گذشته در دامغان و میامی نیز یک میلیمتر باران باریده است. دمای هوای مرکز استان همزمان با صبح یکشنبه 11 درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه
بیش از 263 هزار نفر در مبادی استان سمنان تب سنجی شدند
مظفر محمدخانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 269 نفر از افراد تب سنجی شده در 30 پایگاه غربالگری مستقر در مبادی ورودی و خروجی استان سمنان مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بودند که به مراکز بهداشتی ارجاع شدند. وی تصریح کرد: 2 پایگاه غربالگری در هر یک از شهرستان های سرخه و آرادان ، سه پایگاه تب سنجی در هر یک از شهرستان های سمنان، دامغان و میامی، چهار پایگاه تب سنجی در مهدیشهر ، 6
کمیته امداد دامغان 12 میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی پرداخت کرد
حمیدرضا کشاورزیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 12 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی در بین 249 نفر از افراد تحت پوشش و واجد شرایط کمیته امدد شهرستان دامغان پرداخت شد. وی ادامه داد: سال گذشته در زمینه اشتغال زایی 253 فقره تسهیلات به میزان 100 میلیارد و 500 میلیون ریال در دامغان پرداخت شد. کشاورزیان اظهار داشت: سال گذشته 52 فقره جهیزیه به ارزش یک
کمیته امداد دامغان 12 میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی پرداخت کرد
حمیدرضا کشاورزیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 12 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی در بین 249 نفر از افراد تحت پوشش و واجد شرایط کمیته امدد شهرستان دامغان پرداخت شد. وی ادامه داد: سال گذشته در زمینه اشتغال زایی 253 فقره تسهیلات به میزان 100 میلیارد و 500 میلیون ریال در دامغان پرداخت شد. کشاورزیان اظهار داشت: سال گذشته 52 فقره جهیزیه به ارزش یک
نگاهی به رویدادهای پاییز 98 استان سمنان
بدمینتون بانوان کشور که با حضور چهار تیم به میزبانی شهرستان شاهرود به مدت 2 روز و از 15 آذر برگزار شد با برتری تیم ذوب روی صبای زنجان پایان یافت. هادی ملاکاظمی تک کاندیدای ریاست هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان سمنان در مجمع انتخاباتی این هیات ورزشی در آذر 98 با کسب 12 رای به مدت چهار سال به عنوان رییس این هیات انتخاب شد. مهدی داوودی با کسب 9 رای از 13 رای ماخوده در مجمع
پایگاه های انتقال خون استان سمنان دو شیفت شد
وحید بغدادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تعداد مراجعان به پایگاه های اهدای خون این استان از زمان شیوع بیماری کرونا بیش از 45 درصد کاهش یافته است که این روند در صورت ادامه، ذخایر خونی را با چالش جدی مواجه می کند. به گفته وی اسفند 97 سه هزار و 685 نفر به پایگاههای انتقال خون استان سمنان مراجعه کردند که این آمار در اسفند 98 به یک هزار و 940 نفر کاهش یافت و در صورت ادامه این
خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در نهم فروردین
مراکز بهداشتی ارجاع شدند. * احسان منصور کیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: تردد در محورهای مواصلاتی این استان در روز هشتم فروردین جاری با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 72 درصد کاهش داشت و با توجه به تاکید مسوولین مبنی بر ماندن در خانه، حجم سفرها بسیار کاهش یافت، به طوری که در 9 محور ورودی استان سمنان در روز هشتم فروردین آمار
عملیات آبخیزداری در 10 حوضه آب ریز استان سمنان انجام شد
آبخیزداری در سال گذشته، ابراز کرد: حوضه چنداب و سنگاب شهرستان گرمسار، حوضه ده نمک شهرستان آرادان و حوضه آبگرم، عبدالله آباد شهرستان سرخه در کنار حوضه آسوران - جاشلو بار، گل رودبار، چاشم و هیکو شهرستان مهدی شهر از جمله این طرح ها محسوب می شوند. وی افزود: در سال گذشته عملیات آبخیزداری در حوضه چاشت خوران و شهرک صنعتی شهرستان سمنان، حوضه اگره ، آستانه، شوراب و کلاته شهرستان دامغان، حوضه شوراب- سورخان ، دهملا ، ابرسج ، تاش و ابر شهرستان شاهرود و حوضه ارمیان، قدس، میامی، باغچه و سوداغلن شهرستان میامی با مساحتی بالغ بر 24 هزار هکتار انجام شده است. کد خبر 488755 ...
مدیرکل محیط زیست استان: حیات وحش سمنان در سلامت کامل است
امیر عبدوس روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داست: آخرین گزارش تلفات در جانوران حیات وحش استان سمنان مربوط به دی سال گذشته است که 2 بره قوچ به دلیل ضعف جسمی تلف شدند. وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان به صورت شبانه روزی حفاظت از حیات وحش را بر عهده دارند و هر گونه مورد مشکوک را گزارش می کنند و تاکنون مورد مشکوکی که نشانه بیماری در حیات وحش استان باشد گزارش نشده
99 اکیپ گشت حفاظتی نوروزی منابع طبیعی در استان سمنان مستقر است
سرهنگ علیرضا ابوطالبی در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن بیان اینکه 99 اکیپ گشت حفاظتی نوروزی منابع طبیعی در استان سمنان مستقر است، ابراز داشت: هدف از این اقدام جلوگیری از تجاوز به عرصه های طبیعی و سوءاستفاده از آن و پیشگیری از آسیب رساندن و آتش سوزی در تعطیلات خواهد بود. وی ضمن بیان اینکه این گشت ها به صورت شبانه روزی از تاریخ 28 اسفند 98 شروع و تا 16 فروردین سال 99 ادامه دارد، افزود: در
6 تاسیسات گردشگری در استان سمنان پلمب شد
مهدی جمال روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان هایی مانند گرمسار، سرخه و دامغان پلمب شده است. وی ادامه داد: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از بیست و پنجم اسفند98 نظارت بر تاسیسات گردشگری را به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزایش دادند و با متخلفان به طور قاطع برخورد می شود. وی بیان کرد: از بیست و
خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در هشتم فروردین
سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اجرا خواهد شد؛ در این عملیات 34 نقطه شهر شاهرود و 50 نقطه در سطح شهرستان ضدعفونی و گندزدایی می شود و بسته های بهداشتی تهیه شده نیز بین خانواده ها توزیع می شود. * سید مهدی برهانی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: فعالیت اصناف غیرضروری تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب می شود و در 48 ساعت گذشته 15 واحد صنفی این استان به علت بی توجهی
بررسی آماری شیوع کرونا در استان سمنان تا 8 فروردین+ نمودارها
نشان می دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هشت شهرستان شاهرود، میامی، سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود هستند، به 749 نفر رسیده است. بر پایه اندک آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا روز هشتم فرودین ماه، 409 نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا شده اند و شمار مبتلایان جدید، تنها یک نفر است. بنا بر اعلام
کاهش حوادث در جاده های سمنان/ ترددها بسیار کم شده است+ فیلم
الرضا (ع) باشند، به این توصیه ها توجه بیشتری کردند و جاده های استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال قبل درصد بسیار زیادی کاهش تردد داشته است. فرمانده پلیس راه استان سمنان ادامه داد: سفرها در جاده های استان سمنان بسیار کم شده است و همچنان توصیه می کنیم مردم این روزها در خانه ها بمانند. کبیری بیان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده و دستورات ستاد ملی کرونا در خروجی های استان سمنان
فراز و نشیب های ورزش استان سمنان در سال 98
بدمینتون بانوان کشور که با حضور چهار تیم به میزبانی شهرستان شاهرود به مدت 2 روز و از 15 آذر برگزار شد با برتری تیم ذوب روی صبای زنجان پایان یافت. رقابت های قهرمانی بسکتبال سه نفره بانوان زیر 18 سال کشور که به میزبانی شهر سمنان 12 شهریور به مدت 2 روز برگزار شد، با قهرمانی تیم اصفهان و کسب مقام دومی و سومی تیم فارس و منطقه آزاد اروند خاتمه یافت، نکته جالب این رویداد و نتیجه تمامی بازی ها در سایت
تعداد موارد مثبت کووید19 در مرکز و غرب استان سمنان به 409 نفر رسید
نوید دانائی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان ، با اشاره به اینکه این روزها شاهد سیر صعودی افراد مبتلا به ویروس کرونا نه تنها در کشور بلکه در جهان هستیم اظهار داشت: در استان سمنان نیز این روند رو به افزایش است. وی افزود: در یک روز گذشته یک نفر دیگر به جمع مبتلایان به ویروس کرونا در کل جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان اضافه شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان
بیش از یکهزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در سمنان نابود شد
حمیدرضا حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: 18 تیم ثابت و سیار 2 نفره از کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان سمنان در 2 نوبت صبح و عصر از مراکز عرضه فرآورده های دامی مانند قصابی ها، مرغ فروشی ها، رستوران ها و فروشگاه های استان با اولویت رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق عوامل ثانویه بازدید می کنند. وی بیان کرد: افزایش بازرسی و نظارت از مراکز عرضه