کرونا با قدرت به آذربایجان شرقی بازگشت
سایر منابع:
سایر خبرها
اخبار کوتاه
دهکی، فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: مرزبانان استان با انجام اقدامات اطلاعاتی مطلع شدند 5 نفر از سرباند ها و سرشبکه های قاچاق مواد مخدر قصد خروج غیرمجاز از مرز های خشکی کشور به مقصد کشور پاکستان را دارند.سردار دهکی افزود: این افراد که پس از شناسایی و متلاشی شدن باند آنها توسط مرزبانان استان در شهرستان بندرلنگه متواری شده بودند، با انجام اقدامات اطلاعاتی شناسایی و تحت رصد قرار گرفتند.او گفت: مرزبانان
مثلث دورهمی ، عروسی و ختم ، عوامل فزاینده در ابتلا به کرونا در فارس
بگیریم. رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزاری دورهمی های خانوادگی و مراسم های عروسی و ختم را مهم ترین علت شیوع کرونا در شهرستان های استان فارس عنوان کرد و از مردم خواست تا از برگزاری اینگونه برنامه ها پرهیز کنند. وی ضمن اعلام انجام هزار و 637 مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی
تعداد بیماران بستری کرونایی در استان همدان به 390 نفر رسید
های روزانه و کادر درمانی و پرستاری به همراهی مردم و رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی نیاز داریم. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از فوت 146 نفر در استان بر اثر بیماری کرونا خبر داد و بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در کشور، هزار و 376 نفر در استان همدان به این بیماری مبتلا شده اند که طی روز های اخیر روزانه بیش از 30 مورد جدید کرونایی در استان به آن اضافه می شود. کرمی
معاون وزیر بهداشت: روند ابتلا به کرونا فزاینده شد
ابتلاء در استان از روز گذشته، 6 تخت ویژه دیگر نیز در این بیمارستان برای بستری بیماران کرونا مثبت آماده شده است. سیدمهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز اظهار داشت: در حال حاضر 11 مرکز غربالگری 16 ساعته در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال است. روزانه بیش از 700 نفر در این مراکز مورد ویزیت و بررسی پزشکی قرار می گیرند و از افراد دارای علائم نیز نمونه برداری انجام می شود.
22 نفر از شرکت کنندگان مراسم ختم در کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شدند
استان بستری هستند و تعداد 811 نفر به طور کامل بهبود یافته اند. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: توصیه اصلی دانشگاه علوم پزشکی استان به مردم ، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری هوشمند، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شرکت نکردن در تجمعات، خارج نشدن از خانه به جز در موارد ضروری، شستن مکرر دست ها، خرید نکردن از فروشگاه ها و مراکزی است که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.
ابتلای 22 نفر از شرکت کنندگان مراسم ختم در کهگیلویه و بویراحمد به کرونا
به گزارش گروه استان های خبرگزاری برنا؛ پرویز یزدان پناه، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19در استان در چند هفته اخیر، حضور گسترده مردم بدون رعایت اصول فاصله گذاری هوشمند و همچنین استفاده نکردن از وسایل حفاظت فردی به خصوص ماسک، در آیین های عروسی، ترحیم، تششیع و تدفین است. او افزود: بررسی ها نشان می دهد که در یکی از شهرستان های کوچک استان، 22 نفر به
خیز کرونا در گلستان، این بار از روستاها
قرار داشتند. تعداد بیماران بستری در سطح بیمارستان های استان به 150 نفر هم رسیده بود اما الان این تعداد به 385 بیمار رسیده است. در حال حاضر بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، شهرهای گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندر ترکمن و مراوه تپه، کلاله و گالیکش نیز در وضعیت قرمز کرونا و شهرهای گرگان، کردکوی، گمیشان، علی آبادکتول، مینودشت، آزادشهر و رامیان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.
درخواست برپایی بیمارستان صحرایی کرونا در دزفول
/> شهرستان دزفول بعد از اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در استان خوزستان به خود اختصاص داده است. طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 2 هزار و 368 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شده و تعداد مجموع بیماران به 204 هزار و 952 نفر رسیده است.
سلامت بر اقتصاد مقدم است /هرمزگان نیازمند تداوم قرنطینه
نفر در شهرستان بندرعباس و 6 نفر دیگر در شهرستان های میناب، رودان، بندرخمیر، سیریک، قشم و جاسک بوده اند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: در 24 ساعت گذشته 121 بیمار مثبت به کووید 19 در بیمارستان های استان بستری شدند که تعداد بیماران کرونایی بستری هرمزگان به 426 نفر رسید. فرشیدی با اشاره به اینکه در 10 روز گذشته با روند افزایشی مبتلایان به کووید 19 در هرمزگان مواجه بودیم
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان: استفاده از ماسک اجباری شود
برگزار می شود تاکید کرد: انتظار می رود از چاپ آگهی ترحیم و برگزاری این مجالس در مساجد جلوگیری شود. وی ممنوعیت برگزاری جلسات بیش از 20 نفر در ادارات، بازگشایی بانک ها قبل از ساعت هشت به منظور مدیریت تراکم جمعیتی ابتدای صبح، تداوم حساس سازی مردم از طریق فضای مجازی و صدا و سیما شد. رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شهروندان در صورت نیاز به مراکز 16 ساعته برای تست مراجعه کنند و
افزایش تعداد مبتلایان به کرونا سیستان و بلوچستان
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک در مکان های شلوغ و تجمعی مورد تاکیداست. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی راه اندازی سومین مرکز غربالگری 16 ساعته بیماری های واگیر در شهر زاهدان به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم
نگرانی از بروز موج دوم کرونا در سمنان وجود دارد
سمنان به کمتر از 30 درصد کاهش یافت. رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: موارد بستری روزانه در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان کاهش یافته اما کم توجهی به فاصله گذاری اجتماعی، برگزاری برخی مراسم غیر ضروری و پرازدحام و نیز برخورد نکردن با برخی از متخلفان نگران کننده است. وی به آمار کرونا در چهار ماه اخیر در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه
هر ساعت یک همدانی مبتلا می شود
صحبت هایی در رابطه با بازگشت محدودیت ها و اعمال سخت گیری های مجدد در میان مردم به گوش می رسد، اما همچنان به نظر می رسد ستاد استانی مقابله با کرونا در همدان تداوم فعالیت های اقتصادی را در اولویت می داند. طبق اعلام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تا شنبه 31 خرداد، 38 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در همدان شناسایی شده اند که مجموع تعداد کل مبتلایان به هزار و 373 نفر رسیده است. به
استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان مرکزی الزامی شد
بینی می شود روند ابتلا به این بیماری در استان افزایش یابد. آقازاده با یادآوری کاهش ضدعفونی معابر شهری در سطح شهرستان های استان مرکزی از جمله اراک گفت: ضدعفونی تاسیسات شهری، اتوبوس ها و خودروهای عمومی که از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد باید همانند گذشته انجام شده و فرمانداران باید در این زمینه نظارت کافی داشته باشند. وی ادامه داد: مسافرگیری بیش از سه نفر در تاکسی های داخل شهری
نتیجه 33 درصد از نمونه های کرونا در دزفول مثبت بوده است
مراجعه می کنند که از تمام آنها نمونه گیری می شود سپس آنهایی که واجد شرایط بستری هستند، بستری می شوند و افرادی که نیازمند بستری نیستند جزو آمار بیماران سرپایی مراکز 16 ساعته محسوب می شوند. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه در کشور به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت، 16 هزار تست کرونا گرفته می شود، گفت: در دزفول به ازای هر یک میلیون جمعیت، 26 هزار و 800 نمونه کرونا گرفته می شود
سومین مرکز 16 ساعته خدمات جامع سلامت در مهرشهر زاهدان راه اندازی شد
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: این مراکز در راستای ارائه خدمات، ویزیت و غربالگری کرونا به منظور تسهیل دسترسی شهروندان و تسریع در کنترل این ویروس مشغول فعالیت هستند. اوادامه داد: مراکز 16 ساعته غربالگری همه روزه از ساعت هفت تا 24 فعال هستند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم
یک نفر در کهگیلویه و بویراحمد به تب مالت مبتلا شد
از جمله بیماری های مشترک بین انسان و دام بوده و از دام به انسان منتقل می شود. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیشگیری و مقابله با بیماری تب مالت در این استان مستلزم همکاری هر چه بیشتر اداره کل دامپزشکی استان است. بانشی عنوان کرد: مراکز بهداشت شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد برای شناسایی، پیشگیری و درمان بیماری های واگیردار
روند صعودی ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان / بستری و مرگ بیماران افزایش یافت
دلیل از هم استانی ها می خواهیم همچنان از تجمعات و برگزاری مراسمات عزا و عروسی خودداری کنند، بهداشت فردی را رعایت کرده و فاصله خود با دیگران را حفظ کنند. وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت موارد ابتلاء در استان سیستان و بلوچستان رو به هشدار است ادامه داد: متاسفانه در استان موارد بستری و مرگ بیماران کرونایی افزایش پیدا کرده است. نظام مراقبت بیماری باید تقویت شود و در مراکز 16 ساعته وضعیت
استاندار فارس: کنترل مکان های احتمال شیوع کرونا هدفمند تشدید شود
بود که استاندار فارس در این نشست بر آن تاکید داشت. رحیمی، با اشاره به اینکه تلاش ها و خدمات دولت در این ایام نباید مغفول بماند، پرداخت وام های 60 میلیون ریالی به رانندگان سرویس های حمل و نقل و سایر تسهیلات ارایه شده به اقشار مختلف اجتماعی و رفع مشکلات پزشک خانواده را از جمله این خدمات برشمرد. بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تا عصر امروز (سی و یکم خردادماه 99) تعداد کل مبتلایان به کرونا در کشورمان به 202 هزار و 584 نفر رسید که از این تعداد 161 هزار و 384 نفر بهبود یافتند و 9 هزار و 507 نفر جان خود را از دست دادند. ...
اعمال محدودیت در شهرستان های قرمز کرونایی ضروری است
، روزانه سه نفر بستری داشته باشیم یعنی وضعیت قرمز و اگر یک نفر بستری شود به معنای سفید است. وی سه شهرستان بناب، چاراویماق و مراغه را در حالت قرمز اعلام کرد و گفت: هم اکنون 9 شهرستان استان در وضعیت زرد، 6 شهرستان سفید و سه شهرستان نیز نارنجی است. پورمحمدی با بیان اینکه روزهایی که رییس دانشگاه علوم پزشکی از رسانه ها آمار مبتاایان به کرونا را ارائه می داد، حساسیت مردم نیز بیشتر شده و
نجات یافتگان از کرونا خون اهدا کنند
به گفته دکتر جان بابایی درمرحله ورود به کشور است و بلافاصله به استان ما هم داده می شود اما پلاسما نعمتی خدادادی و رایگان است، لذا درخواست ما همکاری مردم و بهبود یافتگان از این بیماری است. وی افزود: اگر ظرفیت سازی کنیم و مردم در این مسیر کمک کنند بهترین خداقوت به کادر درمانی ماست که چند ماه است درگیر ارایه خدمات به مبتلایان هستند، برخی از همکاران ما که عضو هیات علمی دانشگاه هم هستند برای
آخرین وضعیت کرونایی شهرستان های آذربایجان شرقی/ میانه همچنان در وضعیت قرمز
کسانی که بیماری زمینه ای دارند خواهند شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بابیان این که مردم نسبت به کرونا بی پروا شده اند، افزود: : در هفته اخیر تعداد مبتلایان افزایش یافته است. وی به آمار کلی بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: 13 هزار و 829 مبتلا و 565 نفر فوتی که 4 درصد از این افراد فوتی هستند، مجموع آمار کلی استان از ابتدای شیوع کرونا است. صومی بابیان اینکه کرونا برای پیر، جوان و کودک فرقی قائل
بازگشت بیماری کرونا به روزهای اوج/عدم انتشار آمار های استانی مبتلایان مردم را بی خیال کرونا کرده/نماینده ...
فوتی کرونا در استان ها را به صورت شفاف و کامل به مردم اعلام کنند گفت: اعلام آمار کرونا در تمام شرایط مخصوصا در مقاطع خطرناک باعث می شود که مردم در عملکرد و اقدامات خود رعایت کنند چرا که اعلام نکردن آمارها مشکلی را حل نمی کند. جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه بی شک اگر احساس کنیم که به دلیل عدم اعلام آمار شرایط بیماری و تعداد مبتلایان کرونا وارد مرحله بحرانی شده است به
آغاز به کار سومین مرکز غربالگری کرونا در زاهدان
زاهدان شروع به فعالیت خواهد کرد. او ادامه داد: در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 12 مرکز 16 ساعته غربالگری کرونا با هدف کاهش ازدحام جمعیت مردم در بیمارستان ها راه اندازی شده است که دو مرکز در شهر زاهدان فعال است. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: در نظر است مرکز خدمات جامع سلامت عرفان نیز در راستای ارائه خدمات شبانه روزی به بیماران کرونا به دو مرکز مذکور اضافه
درمان بیماران کرونایی به روش پلاسمای خون در آبادان آغاز شد
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت، استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته کووید 19 برای درمان بیماران مبتلا به کرونا با همکاری سازمان انتقال خون استان در آبادان آغاز شد. به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان شکراله سلمان زاده روز جمعه اظهار داشت:از بهبود یافتگان بیماری کرونا در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان درخواست می شود تا برای درمان
آخرین وضعیت جولان کرونا در کرمان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: طی 24 ساعت گذشته، موارد مثبت بستری جدید، 12 مورد اعلام شده است. او افزود: از این تعداد، 9 نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، یک نفر درحوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان،2 نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بوده است. بیشتر بخوانید مردم کرمان