اگر مسئولان هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره غرب را مدنظر قرار می ...
سایر منابع:
سایر خبرها
بازار تک محصولی نقطه ضعف ایران در مذاکرات هسته ای است
قدرت با ایران وارد مذاکره می شوند نشان می دهند. وی اضافه کرد: متاسفانه دولت روحانی برنامه کلان و خرد، اعتقاد و سیاست کلی نسبت به استفاده از ظرفیت های داخلی و علم جوانان در کشور ندارد و تمامی برنامه های اقتصادی خود را بر سیاست خارجه و آن هم مذاکره ذلت بار کشورهای اروپایی یا آمریکا معطوف کرده است. رضیعی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشور توسط مسئولان عنوان کرد: ایران
سازمان های بین المللی ابزار نظام سلطه هستند/ آمریکا و اروپا نمی خواهند هیچ نقطه ای در ایران امن باشد
واقع این اقدام آمریکا دهن کجی به شورای امنیت بود، اما اروپایی ها هیچ اعتراضی نکردند؟ گنجی افزود: شاهد بودیم که اروپایی ها بعد از ممانعت ایران از جاسوسی دو مرکز هسته ای، بیانیه صادر کردند و از شورای حکام قطعنامه گرفتند. وی خاطر نشان کرد: رفتار اروپایی ها نشان می دهد که ذیل آمریکا کار می کنند و می توانند با ایران مقابله کنند، اما اگر مستقل باشند نمی توانند هیچ غلطی کنند.
تفکر مقاومت هوشمندانه موجب سربلندی ملت ایران شده است
راهبردی برای ملت ایران است. بیشتر بخوانید: نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی ها با پیگیری خواسته های آمریکا در پیشبرد قطعنامه ضدایرانی نشان دادند که در کینه ورزی با ایران دست کمی از آمریکا ندارند، مطرح کرد: کشورهای اروپایی که از یک سو، قطعنامه غیرقانونی علیه ملت ایران صادر می کنند و از سوی دیگر مدعی پایبندی به برجام و تلاش برای حفظ آن
اتحادیه اروپا متحد بی چون و چرای آمریکا
است که خروج آمریکا از برجام اشتباه بوده است، افزود: اتحادیه اروپا در شرایط سختی قرار گرفته و باید درک کنیم که این اتحادیه به طور سنتی سال های طولانی متاثر از آمریکا بوده و همچنان در حال حاضر هم تحت تاثیر این کشور است. کارشناس مسائل ایران در وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: روابط تجاری و اقتصادی اروپا خیلی پیچیده، وابسته و در هم تنیده با آمریکاست و ترامپ هم به عنوان تاجر که به کارش وارد
تکلیف برجام چه می شود؟
علیه ایران بار دیگر تمدید شود؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با توجه به شکست هایی که در عرصه های داخلی و بین المللی متحمل شده، تلاش می کند از طریق اعمال تحریم های تسلیحاتی جدید علیه ایران به نوعی برگ برنده انتخاباتی در دست بگیرد. البته چین و روسیه در کنار ایران هم به این قطعنامه واکنش منفی نشان دادند که تا حدودی تکلیف آمریکا را در صورت ارجاع پرونده
احیاء اقتدار دستگاه قضایی/لزوم تحولات در داخل و خارج قوه قضائیه
به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی دکتر بادامچیان با هشدار نسبت به توطئه آمریکا و سه کشور وابسته اروپایی در تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران اظهار داشت: پاسخ مدبرانه به قطعنامه شورای حکام، خروج قدرتمندانه از پیمان آنی پی تی است. اروپا اجیر سیاست های آمریکا وی افزود: سه کشور اروپایی قرار بود بدعهدی و نقض پیمان برجام توسط آمریکا را جبران کنند. آنها نه تنها به این مهم
فراتر از لبخند های روحانی و توئیت های ظریف...
کرده، آخرین گزارش آژانس در مورد پرونده اتمی ایران بوده و نه خروج از ان پی تی. دوم- بر خلاف ادعای برخی تحلیلگران نزدیک به دولت، ان پی تی نه تنها باعث جلوگیری از اجماع جهانی علیه ایران نشده، که خود دست آویز حقوقی تحریم های بین المللی علیه ایران بوده است. قطعنامه 1929 بعنوان گسترده ترین رژیم تحریمی، در بند اول با این عنوان شروع است که: با تاکید مجدد بر تعهد ایران به معاهده منع گسترش تسلیحات
مخالفان ترامپ قوی تر شده اند
اقداماتی است که در دوران مبارزات انتخاباتی مورد مواخذه قرار خواهد داد و وی باید به آنها پاسخ بدهد. برخی معتقد بودند ترامپ در ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصاد مردم آمریکا موفق عمل کرده است. این در حالی است که این مساله پس از شیوع ویروس کرونا تا حدود زیادی از بین رفت و دولت دونالد ترامپ نتوانست عملکرد موفقی در این زمینه از خود نشان بدهد. آیا دموکرات ها که بایدن را گزینه نهایی خود معرفی کرده
اخبار ویژه
اعتدال در دولت و مجلس، کارنامه ای به شدت مردود چه در زمینه تامین معیشت مردم و چه صیانت از دستاوردهای کشور داشت و بازتاب آن در 69 هزار رای آقای انصاری بازتاب دارد. روحانی یک سال دیگر می رود اما خسارت های سنگین برجام می ماند روحانی سال آینده از ریاست جمهوری می رود اما مهم، عبرت های پرهزینه برجام است و خوش خیالی هایی که نسبت به غرب صورت گرفت . روزنامه رسالت با اشاره به قطعنامه
انباشت قدرت مرکب تنها راه تقابل ایران با آژانس
بازرسی های خارج از تعهدات N.P.T خارج شویم. چون خروج از بازرسی های فراتر از N.P.T یک امتیاز دیپلماتیک را در صندوق ایران قرار می دهد. با این منطق اگر ما در گام دوم تهدید بکنیم که در صورت تصویب قطعنامه با لحن تندتر و یا ارجاع پرونده به شورای امنیت ما از N.P.T خارج خواهیم شد امتیاز بیشتری در صندوق ایران ذخیره می شود. چون تجربه تاریخی نشان داده که هرگاه ایران گام اول را محکم برداشته طرف مقابل متوقف شده است
قطعنامه شورای حکام و گزینه های پیش روی تهران
ها کرده است. با خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت سال 97 دولت روحانی مشغول مذاکره با اروپا بود. مذاکره ای که به امید پر کردن جای خالی آمریکا و تامین منافع ایران از برجام صورت می گرفت. اما نتیجه این مذاکرات، قطعنامه ای بود که با استناد به اسنادی که اسرائیل ادعا می کند از جاسوسی به دست آورده صادر شده است. با ارائه این اسناد به آژانس، این نهاد تخصصی درخواست دسترسی های بیشتری را از ایران
دغدغه این روزهای مجلس؛ بستن اینستاگرام
اتمی تنظیم کرده و برای تصویب آن به مجلس شورای اسلامی بفرستند. برجام مرد، از NPT خارج شویم! اما سخنان رئیس مجلس را می توان به عنوان سخنان میانه رو در نطق های دیروز مجلس تقسیم بندی کرد چرا که سایرین با لحنی بسیار شدیدتر قطعنامه شورای حکام و سیاست خارجی دولت را مورد نکوهش قرار دادند. حسن نوروزی که به نظر می رسد تحت تاثیر تیتر روز شنبه روزنامه کیهان قرار گرفته که قطعنامه شورای حکام را
کیهان و خوانندگان
کرد. چه بهتر که تمام دوربین ها را جمع آوری کنیم، بازرسان (و در واقع جاسوسان) را اخراج کنیم و حتی دسترسی به دستشویی سایت ها را هم به آنها ندهیم. کشور را با اقتدار می توان پیش برد نه با التماس! 0049---0911 * چه می خواستیم چه شد. قرار بود برجام وسیله ای برای دفاع از منافع ملی کشور بشود ولی الان وسیله ای برای اعمال فشار غربی ها به ایران شده است. دولت و دولتمردان باید برای همیشه شرمنده باشند
دفاع تمام قد چین از ایران در برابر آمریکا
هم شناخته شده است. کشورهای اروپایی که بعد از خروج آمریکا از برجام علی رغم وعده هایی که برای جبران اثرات منفی این خروج می دادند تا کنون به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده اند. شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در روزهای گذشته قطعنامه پیشنهادی انگلیس، آلمان و فرانسه علیه ایران را به تصویب رساند. این قطعنامه از ایران به دلیل عدم همکاری ادعایی با آژانس انتقاد می کند.
بورل: رایزنی های خوبی با چین درباره حفظ برجام داشتم
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس ، جوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه تصریح کرد رایزنی های خوبی با چین در خصوص حفظ برجام داشته است. بورل در حساب کاربری خودش در توئیتر نوشته امروز به همراه رئیس شورای اروپا و رئیس کمیسیون اروپا در نشست اتحادیه اروپا و چین شرکت کرده است. وی نوشت: اگر ما برای رفع چالش های جهانی امروز مثل مسائل جوی، توسعه، صلح، امنیت و حقوق
اتهامات شورای حکام واهی است
ایران عنوان کرد: کشورهای اروپایی هیچ زمانی پایبند به تعهدات خود در برجام نبودند و آنها نیز مانند آمریکا به دنبال برجام موشکی هستند. این فعال دانشجویی ادامه داد: سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه باید رسما از دولت و مردم ایران عذرخواهی کنند؛ زیرا سال هاست با اتهامات واهی انرژی هسته ای ایران را غیر صلح آمیز به جهان معرفی کردند. وی اضافه کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی رویه
مذاکره مطلقا ممنوع
ایران و توانمندی های دستگاه های مسئول و نهادهای انقلابی صورت گیرد. کفن برجام پوسید برخی دیگر از نمایندگان مجلس هم درخلال تذکرات و نطق های روز یکشنبه خود نشانه های شفاف تری از راهبرد و رویکرد مجلس در چارچوب سخنان رئیس مجلس به دست دادند. نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد که مخالفت های او با برجام مشهور است، با اشاره به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام در تذکری به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس
عملکرد اروپایی ها در پازل آمریکا/ وقتی قاره سبزی ها برای کاخ سفید زمان خریدند
که این جریانات نشان داده اند که از وقایع تلخ سیاسی عبرت نمی گیرند. در همین راستا ، فواد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل بیان داشت: کشورمان بیش از یک سال معطل برجام اروپایی شد و از طرفی هم بیانیه های مختلف، اظهارات نادرست و فعالیت های مخرب اروپایی ها را تحمل کردیم. اروپایی ها ادعای حمایت از برجام را می کنند ولی خودشان به هیچ کدام از وظایفشان عمل نمی کنند. به نظر می رسد هر روز به
مجلس یازدهم برای برجام چه نقشه ای دارد؟ خط و نشان بهارستان برای NPT
قطعنامه شورای حکام فرا می خواند همچنین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، با اشاره به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس نیروی اتمی گفت: این قطعنامه نشان دهنده بی فرجام بودن برجام است و نشان می دهد تضمین های لازم برای حفظ حقوق جمهوری اسلامی ایران در این قرارداد دیده نشده و ما پس از 7 سال به نقطه اول رسیده ایم. وی افزود: با حفظ حرمت دو کشوری که به
قطعنامه اخیر شورای حکام با روح برجام چه کرد؟!/ چه کسانی جاده صاف کن بی خاصیت کردن برجام بودند؟
نیست یادآور شویم بایستی اتفاقاتی که در دولت های حسن روحانی برای رسیدن به نقطه ای که هم اکنون در آن قرار داریم افتاده را خصوصا در حوزه دیپلماسی را مرور کنیم. قطعنامه شورای حکام که اخیر علیه کشورمان صادر شد از نظر کارشناسان حائز پیام ها و موضوعات مختلفی است. یکی از پیام های مهمی که این قطعنامه خصوصا در حوزه دیپلماسی برای کشورمان داشت غیر قابل اعتماد بودن اروپایی ها بود که حالت تاکیدی داشت
جریمه سایپا سیتروئن به خاطر گرانفروشی/وزرای دفاع و کشور فردا به مجلس می روند
سرداران سیاسی ایران را می نمایاند. بولتون معتقد است که برجام ایران را قوی تر می کرد بدون آن که بتواند توان نظامی یا امنیتی ایران را کنترل کند یا کاهش دهد. آشنا همچنین در رشته توییت دیگری به بخشهایی از سخنان جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد اشاره کرد و به نقل از او نوشت: این توافق اگر چه به ظاهر باید تهدیدات ناشی از برنامه تسلیحات هسته ای ایران را
پاسخ قالیباف به درخواست مذاکره ترامپ
سازنده و مبتنی بر احترام به حقوق ملت ایران نداشته اند تاکید کردند: آنها برجام را ابزاری برای فشار بر ایران برای تن دادن به خواسته های غیراصولی خود تصور کرده اند. در این بیانیه ذکر شده است: با کمال تاسف تناقض کامل رفتار و گفتار این کشورهای اروپایی که از یکسو بانی قطعنامه غیرقانونی علیه ملت ایران و از سوی دیگر مدعی پایبندی به برجام و تلاش برای حفظ آن هستند نشانگر آن است که آنها بار دیگر در دام
خیانت اروپا، انفعال دولت و زبان دراز مدعیان اصلاحات
سرویس سیاسی- طرف اروپایی در برجام متعهد شده بود که ضمن خرید نفت از ایران و پرداخت پول آن، تبادلات بانکی را نیز برقرار کرده و همچنین کالاهای تحریمی را با ایران مبادله کند. اعضای اروپایی برجام 11 تعهد در توافق هسته ای داشتند که به هیچ عنوان به این تعهدات عمل نکردند. در سوی مقابل، دولت روحانی به صورت پیش دستانه و فوری تمامی تعهدات برجامی خود را اجرا کرد. پس از امضا و اجرای برجام
اخبار ویژه
دیپلماسی ایرانی: برجام مرده اما دولت جرأت دفن آن را ندارد یک سایت حامی برجام هنگام انعقاد و تصویب آن می گوید: برجام، تبدیل به لاشه ای شده که دولت روحانی جرأت دفن آن را ندارد. دیپلماسی ایرانی وابسته به صادق خرازی با اشاره به خباثت اخیر تروئیکای اروپایی در تنظیم قطعنامه ضدایرانی در آژانس نوشت: با اقدام روز جمعه شورای حکام آژانس در تصویب قطعنامه تروئیکای اروپایی علیه ایران که اولین
خزان اینستاگرام ازسوی بهارستان؟
مطبوعات و رسانه های آزاد و شفاف در هر جامعه ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می شود، لذا خبرگزاری ایمنا ، مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد. روزنامه ابتکار ، در صفحه نخست امروز خود با تیتر خط و نشان بهارستان برای NPT نوشت: نشانه های توافق بر سر تنش های بین المللی ایران با غرب همچنان در حالتی از ابهام قرار دارد. در حالی که بدعهدی آمریکا به
وقتی سردار سلیمانی پوتین را قانع کرد / روسیه قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را وتو می کند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مهدی سنایی معتقد است که ایران با حضور در مذاکرات و امضای برجام آمادگی خود را برای حل وفصل مسائل نشان داد، اما خروج آمریکا از برجام اتفاقی بود که آسیب جدی به این روند زد. آمریکا برخلاف همه تعهدات بین المللی از آن خارج شد، اگر هر کشوری تعهدی امضا کند و رئیس جمهور بعدی بخواهد تغییر دهد، سنگ روی سنگ بند نمی شود. به گزارش همشهری
نباید با واکنش به قطعنامه آژانس به آمریکائی ها بهانه بدهیم!
قوی به دست آمریکا بوده است. اروپا نشان داده که حفظ برجام سیاسی برای منافع امنیتی اش مهم است و به رغم کوتاهی یا ناتوانی در تأمین منافع اقتصادی ایران نمی خواهد شاهد فروپاشی کامل آن و دست بالا یافتن دولت ترامپ در این حوزه باشد. این روزنامه مدعی اصلاح طلبی در ادامه با مقصر جلوه دادن ایران در صدور این قطعنامه و همچنین تلاش آمریکائی ها برای تمدید تحریمهای تسلیحاتی علیه کشورمان، به توجیه سیاستهای