سایر منابع:
سایر خبرها
.... به نظر می رسد ریشه ی این تکرارگویی مساله مند نبودن و دغدغه نداشتن ما است. نیچه در زمان خود از شتاب زدگی فیلسوفان و اینکه هیچ نسبتی با جهان و دیگری های پیرامون خودشان ندارند، انتقاد می کند و آنها را به گونه ای تفلسف دغدغه مند دعوت می کند. امروز، پژوهش های کم شماری در سنت فلسفه ی اسلامی روشن کردن نسبت این میراث گران بها را با وضع ما در نظر دارند و بااین همه مقاله و سخنرانی و ...
زندگی حضرت از نخلهایی که در مدینه داشت تأمین می شد. ابن عساکر نوشته است: برای خرید لباس به بازار رفت و از مغازه ای لباس خواست، صاحب مغازه حضرت را شناخت و ادب نمود، حضرت او را رها کرد و از مغازه ای دیگر که نوجوانی در آن بود پیراهنی به سه درهم خرید و روانه شد. وقتی پدر نوجوان متوجه شد به فرزندش اعتراض نمود که چرا دو درهم نستاندی و به سرعت یک درهم را به مسجد آورد تا به حضرت برگرداند. حضرت فرمود ...
متن و ویدئوی بخش نخست گفت وگوی اعتمادآنلاین با محمدرضا تاجیک، فعال سیاسی اصلاح طلب را در ادامه می بینید: *سلام و عرض ادب مجدد خدمت شما جناب آقای دکتر تاجیک. سپاسگزارم از اینکه مجدداً این فرصت را در اختیار ما و برنامه رادیکال اعتمادآنلاین و مخاطبان مان قرار دادید. من داشتم فکر می کردم گفت وگو با شما را از کجا آغاز کنم. فکر می کنم برای بسیاری از مخاطبان ما هم این پرسش به وجود بیاید که ...
امام زمان با قوم یهود در عصر ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش 42، ص 65-67. پورسیدآقایی، نقش ایرانیان در عصر ظهور، فصلنامه پژوهش های مهدوی، ش 25، ص 26.) [93] . آرمان آزادی فلسطین از اهداف رایات مشرق زمینه ساز ظهور است که در منابع فریقین شیعه و اهل سنت ذکر شده است: قوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ (کلینی، الکافی، ج 8، ص 206. ابن قولویه، کامل الزیارات، ص 63.)؛ کُنْتُ عِنْدَ ...
بمیرد ولی زنده می ماند و آیین این ادب از شاهراه غدیر به حکم الهی، دستان مردی از مردستان ایمان را بالا می برد و به صوتی جلی، نام علی بر جهاز اشتران عرب به زبان زبانزد مولای مهر، می نشیند که هر که را باشم منش مولا و دوست، ابن عم من علی مولای اوست و از همین شاخصه ادب و ایمان پسری بر عالم هبه می گردد که در کانون مهر زهرا (س) به عشق، تادیب الهی می شود تا در سال 61 هجری بر گودال رفیع قتلگاه ...
فقیهان امامیّه از آن سخن به میان آمده است، به سبب ناهمسو بودن و بلکه در تقابل بودن با روح و اهداف اصلی شریعت، نزد ایشان مورد پذیرش نباشد. 6 4- نگاه قانونی به شریعت اسلامی: آیت الله سیستانی در راستای نگرش قانونی به شریعت، نظریه اعتبار قانونی را مطرح کرده و تلاشی انتقادی نسبت به نظام رابطه عبد و مولا در فقه را بر پایه تبیین پیشینه قانون گذاری عقلایی در جوامع و توضیحی خاص نسبت به ...
...> چکیده: یکی از محورهای پژوهش در معرفت شناسی غربی و دینی در دهه های گذشته، ارزیابی نقش فضایل اعم از اخلاقی و فکری بر معرفت است و نظریه پردازان زیادی، از نوع و میزان اثرگذاری فضایل فکری و اخلاقی بر معرفت سخن گفته اند. از مبانی وجودشناسانه و رهیافت های نوین ملاصدرا و پیروان او به سه مقوله: علم (چیستی، منابع و موانع)، نفس و فضایل می توان پاسخ های جدیدی به این مسأله اصطیاد کرد. صدراییان با تعیین معیار ...