سایر خبرها
100 درمانگاه در مشهد به کمک بیماران کرونایی می آیند
دکتر شاپور بدیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام به منظور گسترش خدمات رسانی در مرحله اول نظام ارجاع بیماران کرونایی در کنار مراکز خدمات جامع 16 ساعته ویژه کرونا انجام می شود. وی ادامه داد: در حال حاضر 35 مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در سطح اول نظام ارجاع بیماران کرونایی و 18 مرکز در سطح دو برای خدمات رسانی به این بیماران در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
خراسان رضوی تا خروج از وضعیت قرمز کرونا فاصله دارد
شوند که نسبت به گذشته کاهش یافته است. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه حدود 500 نمونه ابتلا به کووید 19 از بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفته می شود. رحیمی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در صورت تداوم کاهش مبتلایان، امور درمان بیماران کرونایی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد متمرکز می
اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / پنجشنبه 23 مرداد 99
بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفته می شود. رحیمی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در صورت تداوم کاهش مبتلایان، امور درمان بیماران کرونایی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد متمرکز می شوند و به زودی بیمارستان قائم(عج) مشهد از پوشش این گونه بیماران خارج شده و به عنوان بیمارستان پاک از کرونا معرفی خواهد شد. وی
کمک 180 میلیون ریالی خیرین سلامت در رشتخوار
... وی در ادامه همچنین از بازدید از کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان به همراه مسئولان از ادارات و واحدهای صنفی در جهت تذکرات لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کووید-19خبر داد و افزود: در همین راستا در جهت اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی از واحد نمونه صنفی فعال در جهت مقابله با بیماری کووید19 در رشتخوار تقدیر شد . شایان ذکر است شهرستان رشتخوار در مرحله اول غربالگری بیماری کوید 19 در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقام نخست استان در این حوزه را کسب کرد . انتهای پیام / ...
100 درمانگاه برای بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در مشهد فعال می شود
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر شاپور بدیعی جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا گفت: به منظور گسترش خدمات رسانی سطح یک به بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا، 100 درمانگاه در مشهد فعال می شود. او افزود: این تعداد درمانگاه در کنار مراکز خدمات جامع سلامت 16 ساعته، خدمات سطح یک را به مردم ارائه خواهند داد تا با گسترش خدمات
اجرای مرحله سوم بسیج ملی غربالگری کرونا؛ بزودی
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرحله سوم بسیج ملی غربالگری کرونا با تاکید بر غربالگری گروه های هدف و ارائه خدمات بهداشتی ضروری به صورت حضوری و غیرحضوری در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اواخر مرداد آغاز می شود. دکتر مهدی قلیان اول افزود: در این مرحله همه گروه های سنی هدف با اولویت سالمندان، مادران باردار، کودکان و
فاصله مشهد با خروج از وضع قرمز کرونایی
بستری ناشی از کرونا در مشهد و خراسان رضوی بوده ایم. وی افزود:هم اکنون روزانه 100بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستانهای مشهد بستری می شوند که در مقایسه با قبل کاهش یافته است. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه حدود 500نمونه ابتلا به کووید19 از بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفته می شود.
تبدیل بیمارستان آیت الله خوانساری به مدرن ترین مرکز جامع سرطان کشور/ تجهیز به دستگاه شتاب دهنده درمان ...
است و در این راستا با وجود تمامی مشکلات در تلاشیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک اضافه کرد: امید است با این تلاش های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان بتوانیم گام موثری در راستای سلامت هر چه بیشتر هموطنان و هم استانی های عزیز برداریم. پایان پیام/ 177
ثبت نام 2 هزار خودرو عمومی در خراسان رضوی برای گازسوز شدن
بیان اینکه خودروهای ساخت داخل همه پایه گازسوز هستند افزود: در مجموع 400 دستگاه تاکسی خارجی ام. وی ام. برلیانس، آئودی و ون در مسیرهای فرودگاه، پایانه مسافربری، راه آهن در شهر مشهد تک سوز هستند. شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خراسان رضوی، شهرستان های مشهد، چناران، کلات، بینالود، فیروزه، نیشابور، فریمان، قوچان، تربت جام، تایباد، درگز و سرخس را زیرپوشش دارد. دیگر شهرهای خراسان رضوی زیر پوشش خدمات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه و سبزوار هستند.
تربت حیدریه، نخستین شهر خراسان رضوی در زمینه بی خطر سازی زباله های عفونی
عفونی و بیمارستانی قراردادش به اتمام رسیده و باید هر چه سریع تر موضوع تعیین تکلیف شود. جمع آوری زباله های بیمارستانی با مجوز محیط زیست انجام شود الهام بهره مند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در این جلسه گفت: جمع آوری پسماند های عفونی و بیمارستانی باید از طریق شرکت هایی باشد که مجوزات لازم را از اداره محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند که متاسفانه در سطح شهر فقط
ترافیک سنگین در مسیر تفرجگاه های مشهد؛ کرونا "جمعه ها" شیوع ندارد!
ویژه در مترو و قطار شهری مشهد محسوس تر شده و شهروندان با درجه حساسیت بالاتری این مسائل را دنبال می کنند با این وجود همچنان باید عنوان کرد که مشهد با شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد. آن طور که حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان می کند روزانه حدود 500 نمونه ابتلا به کووید 19 از بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم
23 مرداد و مهمترین خبرهای کرونایی استان ها
مراسم مذهبی ماه های محرم و صفر باید با شکوهتر از سالهای گذشته و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود. به گفته جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با موج سوم کرونا 100 درمانگاه برای پذیرش بیماران دارای علائم مشکوک به بیماری کووید 19 به کمک مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه می آیند. دکتر حمیدرضا رحیمی دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز گفت: تا
آخرین وضعیت مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان به روایت آمار / خبر خوش وامی برای دانشجویان پیام نور
/> 58 مسجد و نمازخانه در دانشگاه های علوم پزشکی احداث شده است مسعود وادی پور درباره برنامه های انجام شده از سوی ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر وزارت بهداشت گفت: در سال 98 اقداماتی از جمله پیش بینی برنامه و بودجه سالانه جهت فعالیت های دو حوزه نماز و امر به معروف و نهی از منکر و ابلاغ آن به واحد های تابعه صورت گرفت. وی افزود: پیگیری انعقاد تفاهم نامه با ستاد اقامه نماز
یک مسوول نسبت به افزایش ابتلا به کووید 19 در گناباد هشدار داد
خادم یاران سلامت بهداشت و روان از بین متقاضیان دارای صلاحیت تشکیل و فعالیت خود را آغاز می کنند. وی ادامه داد: همراهی رسانه های ارتباط جمعی بعد از شیوع بیماری کووید 19 نقش بسیار مهمی در تغییر فرهنگ مردم در رعایت مسائل پیشگیرانه و جلب همکاری در بخشهای مختلف حوزه سلامت داشته است. دانشگاه علوم پزشکی گناباد با 2 بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، 17 مرکز سلامت، 46 خانه بهداشت و 15 پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است. 130 هزار نفر از مردم این شهرستانها زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند. ...
اخذ مجوز راه اندازی دومین بیمارستان در گناباد
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با رایزنی های فشرده در وزارت بهداشت، مجوز راه اندازی دومین بیمارستان گناباد به عنوان بیمارستان بیماری های عفونی و گرمسیری با ظرفیت 50 تخت اخذ شد تا یکی دیگر از دغدغه های مردم منطقه مرتفع شود. او افزود: موافقت های لازم برای خرید و تامین تجهیزات لازم برای راه اندازی بیمارستان
16 هزار و 961 مورد نمونه گیری تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شد
علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز از آغاز اجرای مرحله سوم غربالگری کرونا از 20 مردادماه برای گروه های مختلف با اولویت کودکان، سالمندان، بیماران خاص و مادران همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح به صورت شفاهی و تلفنی در دست اجراست. سید راشد جزایری افزود: در این طرح بهورزان با برقراری تماس با اعضای خانواده هایی که در سامانه سلامت ثبت شده اند، این افراد را مورد ارزیابی قرار می دهند
آماده ایم پادگان ها را برای کنکور در اختیار وزارت علوم قرار دهیم
بحران اداره بهداشت، امداد درمان و آموزش پزشکی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی آجا تأمین کننده کادر بهداشت و درمان ارتش در سراسر کشور است؛ لذا از اهمیت ویژه ای در حوزه سلامت کارکنان و نیروی انسانی که رکن اساسی هستند برخوردار است. وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی آجا جایگاه بالایی در سامانه بهداشت و درمانی ارتش دارد و باید همه عزیزان که در این مجموعه کار می کنند از
مه ولات خراسان رضوی نیازمند پزشک متخصص است
، داخلی، اورژانس، درمانگاه، دیالیز و محل اقامت پزشکان گفت: با خدمات دهی هر چه مطلوبتر به پزشکان، بی شک ماندگاری این قشر و تداوم خدمت رسانی بی منت آنان به مردم مه ولات را شاهد خواهیم بود. شهرستان مه ولات دارای یک بیمارستان دولتی، چهار پایگاه اورژانس 115، 6 مرکز خدمات جامع سلامت و 24 خانه بهداشت است. دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 363 هزار نفر جمعیت این شهرستان ها در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد. فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد. ...
یک متخصص: استفاده از ماسک و دستکش در ارتباط مستقیم با دام ضروری است
. مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در قالب نخستین پایان نامه دکتری تخصصی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت این دانشگاه به عنوان یک پروژه پژوهشی آکادمیک علتهای ابتلا به بیماری تب مالت در شهرستان تربت حیدریه مورد بررسی قرار گرفت. وی گفت: در چارچوب این پروژه 450 نفر در گروههای سنی مختلف و سپس 140 نفر دیگر به مدت یک سال مورد بررسی قرار گرفتند.
استفاده از ماسک تعداد مبتلایان کرونا را در مشهد کاهش داد
است و تاکنون 17 نفر از کادر درمانی شامل پزشک، پرستار، کارشناس اتاق عمل، کارشناس بینایی سنجی و دیگر گروههای پزشکی در مشهد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا "شهید خدمت" شده اند. 80 درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در سطح 17 شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و دانشکده های پزشکی تربت جام و
مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی تمدید شد
تهران (پانا) - مهلت ثبت نام در آزمون استخدام قراردادی دانشگاه های علوم پزشکی تمدید شد و فرصت دوباره از 25 مرداد آغاز می شود. آزمون استخدام قراردادی کار معین جهت تامین نیروی انسانی در 56 دانشکده، دانشگاه علوم پزشکی و مرکز وابسته به وزارت بهداشت 14 شهریورماه 99 برگزار می شود. به دنبال درخواست های مکرر داوطلبان، مهلت جدیدی برای ثبت نام در نظر گرفته شد که داوطلبان می توانند در
برگزاری آزمایشی آموزش از راه دور معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
) در معاونت بهداشتی را بررسی نقاط ضعف و قوت اجرایی این آموزش دانست. دکتر احسان بینش بیان کرد: باتوجه به گستردگی حوزه تحت پوشش معاونت بهداشتی و تعدد مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت، ضرورت آموزش های غیرحضوری اعضای تیم سلامت در دوران اپیدمی، امری اجتناب ناپذیر می باشد که این امر با همکاری تنگاتنگ مرکز آموزش بهورزی، واحد IT، واحد آموزش سلامت و تعامل مسئولین و رابطین آموزش
آخرین اخبار کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید
بیماران را هم داشته ایم. قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: استفاده از ماسک که از 15 تیر الزامی شد، کاهش چشمگیری در آمار مبتلایان، بستری ها و فوتی ها در این روز ها و نیز افزایش بهبودی ها داشته که باید ادامه یابد و مردم نباید همانند پایان موج اول احساس کنند کرونا تمام شده است، زیرا اگر چنین تصوری بکنند دوباره دچار غفلت می شویم و موج سوم از راه می رسد. برگزاری
خدمات مسئولان و کارکنان حوزه سلامت در ذهن مردم ماندگار خواهد بود
حوزه های مختلف دانشگاه سعی شده است که خدمت رسانی به مردم به گونه ای باشد که رضایتمندی آنان جلب شود. وی با اعلام اینکه در تمامی حوزه ها خصوصاً بهداشت، درمان و دارو خدمت رسانی ویژه ای در ایام شیوع بیماری کرونا انجام گرفته است، خاطر نشان کرد: این خدمات نشانگر اهتمام دانشگاه در راستای تحقق اهداف و برنامه های حوزه سلامت و مبارزه با بیماری کرونا می باشد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی
شرایط بهداشتی توزیع غذای نذری محرم امسال چیست؟
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از لیوان و ظروف پلاستیکی برای توزیع مایعات داغ و غذا های نذری در ایستگاه های صلواتی و مراسم مذهبی در ایام محرم و صفر ممنوع است. او افزود: ریختن مایعات داغ در ظروف پلاستیکی خطر سرطان زایی دارد لذا استفاده از لیوان کاغذی و شیشه ای برای این کار
مهم ترین عناوین روزنامه های دانشگاهی کشور در 22 مرداد
از 24 ساعت، اظهارات قاطعانه وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش مبنی بر ناتوانی در اجرای پروتکل ها و حفظ امنیت آزمون سراسری تغییر کرده و دوباره برسر اجرای کنکور در زمان اعلامی قبلی توافق صورت گرفته است. این درحالی است که روز گذشته خدایی، رئیس سازمان سنجش در گفت وگو با رسانه ها گفت موضوع تعویق آزمون سراسری مربوط به اصرار وزارت بهداشت در سخت تر کردن دستورالعمل های 2 متری و سطح اشغال 20 درصدی بود. سازمان
فعالیت های ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت بهداشت تشریح شد
به گزارش وبدا، مسعود وادی پور در خصوص برنامه های انجام شده از سوی ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر وزارت بهداشت در ابتدا به مستندات قانونی جهت تشکیل و فعالیت ستاد اقامه نماز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: آیین نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز مصوب هیأت وزیران در جلسه مورخ اسفندماه سال 75 نوشته شد و در ادامه طی سال های 81 و 84 اصلاحیه هایی بر روی آئین نامه صورت گرفت. وی در بیان گزارش عملکرد دبیرخانه های مشترک ستاد اقامه نماز و شورای امر ب
طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت در قرچک آغاز شد
به گزارش روابط عمومی فرمانداری قرچک، از آنجاکه توسعه و فراگیری بهداشت در کشور، بدون همراهی و حمایت مردم، امکان پذیر نخواهد بود. با اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت با توانمند سازی فردی از اعضای خانواده، با عنوان سفیر سلامت، رعایت بهداشت و توصیه های مربوطه از منازل شهروندان شروع خواهد شد. مشارکت حداکثری سفیران خانوار به عنوان حلقه وصل پرسنل بهداشت با اعضای خانواده، بویژه در شرایط همه
بیماران کرونایی معتاد در مرکز جداگانه قرنطینه می شوند
، بیماران حدود 14 روز بستری می شوند تا دوره نقاهت خود را بگذرانند. کارشناس مسئول ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افراد جدیدی که وارد کمپ ها می شوند تست کرونا می دهند و افراد دارای علائمی مانند تب، سرفه و تنگی نفس از سایرین جدا می شوند. حسین پور بیان کرد: افراد وابسته به مواد مخدر در زمان مراجعه به کمپ های ترک اعتیاد ، پس از تایید مبتلا نبودن به