تابش: اندیشه سود در تولید باید از ادبیات سینمای ایران حذف شود
سایر خبرها
مخاطب سینمای امروز نتیجه فیلم های دوران کودکی است/ تورنادو1 اولین فیلم سینمای کودک است که در پلتفرم ها ...
مخاطب سینما نخواهند بود و برای تماشای فیلم به سینما نخواهند رفت. این مخاطبی که اکنون در سینما وجود دارد، اثرات همان فیلم های دوران کودکی است. عباس جمشیدی بازیگر فیلم سینمایی تورنادو2 با اشاره به حضورش در این فیلم گفت: اولین تجربه بازیگری من در حوزه سینمای کودک و نوجوان بوده است، راهنمایی ها ودغدغه های آقای هاشمی بود که نقش من را ساخت . او در بخشی از صحبت های خود با انتقاد از ...
سینمای ایران دررقابت با آثار خارجی روز موفق به جذب کودکان می شود؟
مخاطب خود جذاب باشد. * جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان می تواند ویترین مناسبی برای معرفی فیلم ها باشد، از نظر شما کدام گروه از این فیلم ها می توانند در سال آینده برای اکران عمومی مناسب باشد؟ تاکید می کنم فیلم های کودکان و نوجوانان هم می تواند برای آنها باشد و هم می تواند درباره کودک و نوجوان باشد، اما معتقدم پایه و اساس سینمای کودکان و نوجوانان آثاری است که برای کودکان و ...
اهمیت تخیل قوی برای بازی در فیلم های کودک و نوجوان/ به بچه های تئاتر توجه بیشتری شود
به گزارش شفاف، وحید نفر بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره برگزاری جشنواره کودک و نوجوان آن هم در شرایطی که کرونا می تواند مشکلاتی را ایجاد کند، در گفت و گویی، گفت: اینکه مخاطب در جشنواره حضور داشته باشد به شدت خوب است، اما سلامتی در اولویت هرکاری قرار دارد. با توجه به اینکه پیشرفت ها و امکانات این فرصت را ایجاد کرده که انسان ها بتوانند از دور ارتباط بگیرند، پس تا جایی که امکان دارد نباید بند ...
جشنواره فیلم کودک آغازگر مسیری جدید در رویدادهای سینمایی
سینما جریان | دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: دریچه ای که امسال در این جشنواره گشوده شده، به راحتی بسته نمی شود و ما آغازگر مسیری جدید در رویدادهای سینمایی هستیم.
رسانه ملی باید در افزایش مخاطبان سینمای کودک تاثیرگذار باشد
رو رسالت اصلی و مهم سینما یعنی تأثیرگذاری، نیمی از راه خود را بدون صرف هزینه و انرژی طی کرده است، چرا که مخاطبان سینمای کودک برخلاف بزرگسالان هرگونه پیام و محتوا را بدون تحلیل و تفسیرهای فیلسوفانه و پیچیده مورد قبول و پذیرش خود قرار می دهند و از این رو اهمیت توجه به سینمای کودک و نوجوان به عنوان سرمایه ای مهم و قابل اعتنا برای آینده کشور از مهمترین اولویت های سیاست گذاران و برنامه ریزان فرهنگی ...
دریچه جدیدی که امسال در جشنواره33 گشوده شد، به راحتی بسته نمی شود / ما آغازگر مسیری جدید در رویدادهای ...
براینکه بچه ها در سراسر کشور مشغول تماشای آثار جشنواره و داوری هستند، توضیح داد: جشنواره طی شش روز غیر از معرفی آثار جدید سینمای مهم کودک و نوجوان، بخش عمده ای از خانواده ها را سرگرم کرده است، به خصوص این دریچه جدیدی که امسال گشوده شده، به راحتی بسته نمی شود. ما آغازگر یک مسیر جدیدی در رویدادهای سینمایی هستیم. دبیر جشنواره فیلم کودک ونوجوان با اشاره براینکه ما متعلق به عصر آنالوگی هستیم ...
تابش: مخاطب سینما را نباید رها کرد/اکران فیلم حاتمی کیا یک تصمیم راهبردی بود
جمع بندی رسیدند که کرونا نمی تواند فعالیت جشنواره را دچار توقف کند و آنها به شیوه دیگری این رویداد فرهنگی هنری را راه می اندازند و همین الان بچه ها در سراسر کشور آثار جشنواره را می بینند و نظر می دهند، بهرحال شش روز در ژانر بسیار مهم سینمای کودک و نوجوان بخش مهمی از خانواده ها و مردم را می تواند سرگرم کند. من قبلا هم گفتم که این روزها دری برای جشنواره کودک گشوده شده که به این راحتی ها بسته نمی ...
رضوی: اوضاع سینمای کودک و نوجوان مساعد نیست/ برگزاری جشنواره به صورت فیزیکی در این بحران کرونا کاری ...
تأکید بر اینکه برای تأثیرگذاری و اعتلای این رویداد باید شکل برگزاری جشنواره اصلاح شود اظهار داشت: یکی از معضلات مهم دیگر سینمای کودک و نوجوان در کشور ما این است که تولیدات این گونه مهم سینمایی کارشناسی نمی شود. متأسفانه کسانی که روی فیلمنامه های کودک و نوجوان نظر می دهند آگاهی ندارند که بچه های امروزی با چه نوع آثاری ارتباط بهتری برقرار می کنند و همین باعث می شود برآیند جشنواره رو به جلو نباشد و این ...
اکران آنلاین جای پرده سینما را نمی گیرد
است و این نوع نمایش اصولا کارگردان را راضی نمی کند چرا که ارتباط نزدیک با مخاطب، بیش از هر چیزی برای فیلمساز مهم است. کارگردان پیله و پروانه در پایان تاکید می کند: قطعا با توجه به اینکه خودم تهیه کننده فیلم بودم، بیشتر دست و دلم برای کارم و سرنوشتش می لرزد تا تهیه کننده ای که سازمانی باشد، اما دیده شدن فیلم هم برایم مهم است و بعد از این جشنواره، برای نمایش دادن فیلم در جشنواره های خارجی هم اقدام می کنم. انتهای پیام ...
نقش بی بدیل کتابخانه های عمومی در توسعه پایدار جوامع روستایی
.... این نویسنده حوزه ادبیات کودک، تأکید کرد: وقتی پای مخاطب کودک و نوجوان در میان است، نوع فضای کار عوض می شود. وجه تمایز این است که فضا و امکان تا چه اندازه می تواند فرصت فراهم کند تا بچه ها در آن فعال شوند و پویایی محیط فضای تخیل کودک را فعال کند. به گفته مدیرمسئول هفته نامه چلچراغ ، تفاوت معناداری بین کتابخانه روستا و شهر وجود دارد و آن این است که کتابخانه در روستا می ...
استان فارس در برنامه های کتاب محور موفق بود
به گزارش خبرگزاری مهر ، در دومین نشست مجازی راه آبادی که با موضوع پایداری اطلاعات و دانش برای خدمات روستایی با حضور گسترده کتابداران، اساتید علم اطلاعات و دانش شناسی و علاقه مندان برگزار شد، افزود: بحث کتابخوانی از سال 93 به عنوان یکی از اولویت های وزارت فرهنگ بوده است. ما در این حوزه مجموعه ای از برنامه ها را برای مردم طراحی کردیم و هدف اصلی هم افزایی دستگاه ها است تا با استفاده از توانایی هر ...
فیلم های کودک را در خانه ببینید
3 روز از برگزاری سی وسومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان می گذرد؛ جشنواره ای که نخستین تجربه خود را در محیط مجازی دارد. در چهارمین روز از برگزاری جشنواره، 25فیلم سینمایی و انیمیشن در 3 پلتفرم مشخص این دوره اکران آنلاین دارند و از این آثار 2 فیلم سینمایی بچه گرگ های دره سیب فریدون نجفی و والدین امانتی حسین قناعتی در سینما فرهنگ اکران محدود خود را دارند. همچنین امروز در تلویزیون ...
سال های رونق گیشه
، فیلمسازانی بودند که مورد تأیید و حمایت فارابی و ارشاد قرار داشتند، مثل مسعود جعفری جوزانی که فیلم جاده های سرد را برای فارابی ساخت. جاده های سرد از نخستین فیلم های ایرانی بود که توسط بخش بین الملل فارابی به فستیوال های بین المللی فرستاده شد. شیر سنگی (بهترین فیلم کارنامه جوزانی و از فیلم های شاخص دهه 60) و در مسیر تندباد دیگر فیلم های این کارگردان در جشنواره جوایز مهمی گرفتند و در اکران حمایت شدند. سعید ...
پویانمایی قصه ما مثل شد از شبکه کودک پخش می شود
براساس یکی دیگر از آثارم در مرکز پویانمایی صبا تولید شده بود. میرکیانی گفت: قصه ما مثل شد پیش از این در شبکه های یک، دو، پنج، قرآن، آموزش، نسیم وشبکه جهانی جام جم هم روی آنتن رفته است. اقتباس از یک اثر ادبی که در سال 1386 به عنوان کتاب سال برای گروه سنی نوجوان انتخاب شد و ترجمه و انتشار آثار در کشور های ترکیه و چین از امتیاز های ویژه ی پویانمایی قصه ما مثل شد است. باشگاه خبرنگاران جوان ...
کارگردان سینما: موضوعات جدی دنیای کودک را فراموش کردیم
دروس برای تمام مقاطع با چه مشکلاتی روبرو هستیم. وی افزود: امروز من پستی را دیدم که در یکی از روستاهای شمال ایران سمت رودبار بچه ها برای استفاده از اینترنت به کنار جاده آمده بودند وبه نوبت از گوشی استفاده می کردند. وی تصریح کرد: جشنواره کودک و نوجوان با توجه به این که مخاطب آن مشخص است نمی توان گفت در تمام نقاط ایران با توجه به اینترنت قابل پوشش دهی است، آیا آنتن دهی وجود دارد ...
برگزاری جشنواره فیلم کودک در این شرایط یعنی اتلاف بودجه(اخبار ادبی و هنری)
آثار حوزه سینمای کودک و نوجوان دیده می شوند و تجارب مختلف در این حوزه به معرض نمایش درمی آید. ضمن اینکه سازندگان این آثار می توانند در جشنواره، تماس مستقیم با مخاطب خود پیدا کنند و با سنجش بازخوردها، به شناخت بیشتری از ذائقه ها و نیازهای مخاطب دست پیدا کنند و هم اینکه آثار دیگر سازندگان حوزه کودک و نوجوان را مشاهده می کنند و از کم و کیف فیلمسازی در این حوزه طی یک سال مطلع می شوند. با این حال من ...
رقیه توکلی: جشنواره فیلم کودک و نوجوان محدود به مکان نیست
تهران (پانا) - کارگردان فیلم سینمایی مهران می گوید باتوجه به اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان به صورت آنلاین برگزار می شود کودکان و نوجوانان می توانند در خانه هایشان بمانند و به تماشای فیلم ها بنشینند، چرا که جشنواره فیلم کودک محدود به مکان نیست. رقیه توکلی کارگردان فیلم مهران در گفت وگو با پانا؛ درباره موضوع این فیلم گفت: ایده خام مهران سال 1395 به ذهنم رسید و پس از مطالعه های فراوان ...
آموزش پروتکل های بهداشتی با زبان هنر شیوا تر است/اولین جشنواره ای هستیم که فیلم های با موضوع کرونا را به ...
فیلم بسازند انگیزه بخش باشد تا جشنواره را بستری برای ارائه و دیده شدن فیلم هایشان ببینند؟ یکی از مهم ترین ویژگی های جشنواره فیلم کودک و نوجوان این است که آثار کسانی که برای بار اول فیلم می سازند و حتی در المپیاد شرکت می کنند در کنار فیلمسازان حرفهای دیده می شود. در مورد اسکرین فی یا حق نمایش که در این دوره از جشنواره به آن توجه شده است، توضیح بدهید. فیلم های سینمایی ...
جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان امسال توسط هزار کودک داوری می شود
تصمیم بر برگزاری برخط این جشنواره گرفته شد. احساس کردیم با توجه به شرایط بیماری کرونا و اوضاع سخت اقتصادی، نشاطی که این جشنواره به شهر می آورد؛ مورد نیاز مردم است. وی در جواب سؤالی در خصوص مخاطبان این جشنواره گفت: مخاطب اصلی جشنواره کودکان و نوجوان هستند؛ همان طور که زمانی که فیلم ها داوری می شوند؛ با سنجه های کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرار می گیرند. آثاری که مخاطب کودک و نوجوان را بیشتر اغنا ...
بامروت نژاد: مدیران سینمایی ما نوجوان را هویت یابی نکرده اند/ شکیب راد: نوجوان ما در کنار عکس خواننده ...
طرفداران جداسازی سینما و جشنواره کودک از نوجوانم، به خاطر اینکه سینمای نوجوان ما مثل قصه پادشاهِ لخت است. جشنواره کودک و نوجوان ما باعث می شود که این پادشاه لخت دیده نشود، اما شما که سینمای نوجوان را از جشنواره جدا کنید لخت بودن این پادشاه خودش را نشان می دهد به این معنا که شما چیزی به اسم سینمای نوجوان ندارید که جشنواره نوجوان داشته باشید. اگر بخواهیم نسبت به قضیه نگاه هوایی داشته ...
10 فیلم مهم سینمای کودک ایران
10 فیلم مهم و تاثیرگذار سینمای ایران با موضوع کودک را مرور می کنیم. 1 – خانه دوست کجاست؟ کارگردان: عباس کیارستمی سال ساخت: 1365 به گزارش اینتیتر به نقل از عصر ایران، یکی از بهترین نتایج حاصل شده از همکاری عباس کیارستمی با کانون پرورش فکری کودکان که راه کیارستمی را به سمت جشنواره های مهم باز کرد. فیلم را با توجه به سوژه و تهیه کننده اش در گروه فیلم های کودک و ...
سینما مظلوم ترین قربانی کرونا در ایران است/ استقبال خوبی از قسمت اول تورنادو شد
انتقاد از عدم توجه سینما به کودکان، گفت: زمانی کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان بسیار فعال بود اما در حال حاضر، فقط اسمی از آنها باقی مانده است. وقتی که کودکان سینما نروند و سینما را نشناسند، آینده خوبی نخواهند داشت و چیزهای زیادی را یاد نمی گیرند. وی در مورد عدم توجه بازیگران به دنیای سینمای کودک و نوجوان افزود: قصه های خوب در سینمای کودک کم است و فیلم نامه های خوبی در این سینما وجود ندارد ...
دسترسی عادلانه مخاطبان به آثار سینمایی با برگزاری آنلاین جشنواره فیلم کودک
جشنواره فیلم کودک و نوجوان، جنبه بهار سینمای کودک و نوجوان بودن است؛ مخاطبان و سینمای کودک و نوجوان معمولاً در کشور ما مظلوم واقع می شوند و آن طور که شایسته است، مورد توجه قرار نمی گیرند. در صورتی که در تمام دنیا سینمای کودک به عنوان سینمای استراتژیک شناخته می شود؛ چون به وسیله آن می توان نسل و گروهی را تربیت کرد که آینده ججامعه دست آنهاست. این تهیه کننده درباره تجربه برگزاری آنلاین این ...
فیلم شماره 29 نگاهی به سهراب کشی دارد/ بچه ها را بچه نبینیم
نکات قابل توجه در مورد این فیلم، ارائه نسخه توضیح دار شده آن در جشنواره سی و سوم برای نابینایان علاقه مند است. به بهانه اکران این فیلم با هادی رحیمی، کارگردان فیلم سینمایی "شماره 29" گفت وگویی داشته ایم که در ادامه می خوانید: نظر شما در مورد کارکردی که جشنواره فیلم کودک در سینمای کودک و نوجوان دارد چیست؟ در حال حاضر، جشنواره کاربرد انگیزشی و معنوی برای فیلمسازان دارد که همین ...
لزوم برگزاری جشنواره فیلم کودک از نگاه کارگردانان
فیزیکی جشنواره کودک در شرایطی که اثرگذاری گذشته را ندارد، ضرورتی ندارد و بودجه های جشنواره باید صرف تولید شود اما از سوی دیگر کارشناسان و هنرمندان سینمای کودک و نوجوان معتقدند یکی از ویژگی های جشنواره، توجه بیشتر بر سینمای کودک و نوجوان است و در سینمایی که فیلم های کودک همواره مورد بی مهری قرار گرفته، عدم برگزاری همین جشنواره توجه به سینمای کودک و نوجوان را به حاشیه می راند. رئیس جمهورهای ...
زندگی چیزی جز تجربه زیسته نیست
بچه ها به اشتراک گذاشت اما هر اتفاقی که در هنر بوی شعار بدهد، اندیشه را محدود می کند، در مقابل باید شعر هسته و مغز داشته باشد و مخاطب را برای چند ثانیه هم که شده، به تفکر وادارد. بکتاش درباره شعر نویسی برای جشنواره های موضوعی نیز تاکید کرد: آیا حتما باید جشنواره ای برگزار شود که شاعران کودک و نوجوان درباره این موضوع بنویسند، نباید به صرف جشنواره نوشتن، آثار ضعیف تولید کرد، اگر شاعر اهل ...
گزارشی از سی وسومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در گیومه رادیو نمایش
سینما فرهنگ تهران قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ دلیلی : ذات این جشنواره برای بچه هاست یعنی کودک و نوجوان وقتی در جشنواره ای که برای اوست حضور نداشته باشد مثل استودیوم های بدون تماشاچی است ؛ تمام تلاش ما این بود که بچه ها حضور پررنگی داشته باشند اما کرونا باعث محدودیت هایی شد . اما در سینما فرهنگ اثار جشنواره برای یک سری افراد محدود از جمله صاحبان اثار و اصحاب رسانه نمایش داده می شود تا چراغ ...
همراه با فیلم های جشنواره کودک| فیتیله و ماه پیشونی و بازخوانی قصه های کهن ایرانی
، داستان سرایی و تقویت قصه گویی ، نکات اخلاقی در این کار به بچه ها آموزش داده می شد که البت مستقیم هم نیست که البته در کل کار نصحیت محور نیست. مسئله دیگر توجه به ژانر کار است که باید دید ژانر خردسال در نظر گرفته شده یا کودک و نوجوان که خود این امر ساختار را می بایست دچار تفاوت بکند چرا که چالش های کار برای مخاطب خردسال قدری زیاد و مناسب کودک و نوجوان بزرگتر است.به طور مثال مسئله زندان ...