آغاز غنی سازی 20 درصدی ایران به معنای خروج از برجام است؟
سایر منابع:
سایر خبرها
عراقچی: اروپایی ها حق صحبت کردن ندارند/ آغاز غنی سازی 20 درصد به معنای مرگ برجام نیست
تحریم ها منافع ما در برجام کاهش یافت و حتی به صفر رسید ما پنج گام را اتخاذ و تعهدات خود را کاهش دادیم اما به شکلی که راه دیپلماسی باز باشد. در گام دوم اعلام کردیم دیگر به درصد غنی سازی 3.67 مقید نیستیم و هر نیازی که لازم بدانیم درصد غنی سازی را بالا خواهیم برد. حدود یک سال پیش بعد از این گام درصد غنی سازی را بالا برده و زیر 5 درصد نگهداشتیم. مجلس در قانون راهبردی اخیر دولت را مکلف کرد که غنی سازی 20
مرندی: اروپایی ها نشان دادند اراده ای از خودشان ندارند
برخوردار است و توافق هسته ای که ایران با کشور های عضو گروه 1+5 امضا کرد بر پایه ی این فرضیه قرار داشت که همه ی طرف ها به توافق پایبند خواهند بود. اما آنچه که اتفاق افتاد؛ در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، دولت آمریکا هرگز تعهدات خود را بر اساس برجام به طور کامل اجرا نکرد و این در حالی بود که ایران به همه ی تعهداتش پایبندی داشت. سپس در دوران ریاست جمهوری ترامپ، همانگونه که شما
واکنش عضو تیم مذاکراتی روحانی به شرط بازگشت آمریکا به برجام
بنده چالش اول و مهم ترین مانعی که برای بایدن وجود خواهد داشت، این است که وقتی می خواهد برجام را اجرا کند با مانع تحریم های اولیه مواجه خواهد شد. اوباما که خودش این توافق را انجام داده بود، به صورت جدی هم می خواست اجرا کند، وزیر خارجه اش یعنی جان کری را به همه کشورها می فرستاد تا به همه تضمین دهد و همه را تشویق کند که با ایران کار و بیزینس کنید چراکه یکی از مفاد برجام این است که کشورهای امضا کننده
بازگشت به برجام بدون رفع تحریمها بی معناست
توجه به خروج یک جانبه آمریکا از برجام در دولت دونالد ترامپ و با وجود آنکه تهران به تمام تعهدات خود عمل کرده بود، این حق ایران است که خواستار بازگشت فوری و بدون شرط و شروط از سوی آمریکا به برجام و لغو تمامی تحریم ها باشد. روشن است که ایالات متحده آمریکا با بازگشت خود به برجام تنها به تعهدات بین المللی خود بازگشته است تعهدی که در دوران باراک اوباما آن را پذیرفته اما در دولت ترامپ از آن خارج شد و
آغاز پایان مدارا با اروپا
پس از خروج آمریکا از برجام که دو سال از آن می گذرد، ایران در سال اول خروج آمریکا 5 گام را در راستای کاهش تعهدات هسته ای در قالب برجام برداشت. از زمانی که توافق هسته ای به امضاء رسید، تاکنون غرب به هیچیک از تعهدات خود پایبند نبوده است و با روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، تحریم ها بیشتر شد و آمریکا از برجام خارج شد. یکی از نکات مهمی که در مذاکرات و توافقات ایران با غرب و به ویژه
ایران برای صیانت از منافع ملت، غنی سازی 20 درصد را آغاز کرد
امضا کننده سند برجام به آن پایبند باشند. در واقع مدت زیادی است که آمریکا یک طرفه از برجام خارج شد و با خروج از برجام فشار های بی رحمانه ای را در راستای تشدید تحریم ها به ایران وارد کرد. از طرف دیگر طرف های اروپایی هم متاسفانه فقط شعار دادند و نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند بلکه از ترس آمریکا به طور رسمی و غیر رسمی ایران را تحت فشار می گذاشتند. اگر غرب فشار ها را از دوش کشورمان برندارد
فشار ایران به اروپا
غنی سازی اورانیوم 20 درصد از سوی ایران خواستار ، خویشتن داری و آرامش شد و هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت : تمام طرف های حاضر در برجام باید از برداشتن گام هایی که باعث تشدید تنش می شود، خودداری کنند. نطر دستگاه سیاست خارجی ایران سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان نیز با اشاره به اینکه اروپایی ها به هیچ وجه حق صحبت کردن و اعتراضی درباره غنی سازی 20 درصد اورانیوم
موضع پکن در خصوص غنی سازی 20 درصد اورانیوم در ایران اعلام شد
وزارت امور خارجه با حضور در گفتگوی ویژه خبری درباره آغاز فعالیت غنی سازی 20 درصد کشورمان، گفت: وقتی طرف های دیگر برجام به تعهدات خود عمل نکردند ما بر اساس یک برنامه ریزی و در پنج گام تعهدات خود را کاهش دادیم در یکی از گام ها ما اعلام کردیم که دیگر به محدودیت غنی سازی 3/6 درصدی پایبند نیستیم، از امروز با توجه به قانون مجلس شورای اسلامی و البته با طی کردن روال قانونی غنی سازی 20 درصد را آغاز کردیم. وی با تاکید بر اینکه تمام روال حقوقی آغاز غنی سازی و اعلام به سازمان بین المللی انرژی اتمی طی شده است، گفت: وقتی که به کاهش گام ها شروع کردیم این کار را بر اساس حقوقمان در برجام اتخاذ کردیم. ...
هیچ پیغامی با تیم بایدن و ترامپ رد و بدل نکردیم/ همه پایگاه های امریکا زیر نگاه ریز بین رادارهای ایرانی ...
. ایران باید تکلیف اسنپ بک را که امریکا از آن سواستفاده کرده، روشن کند. امریکا باید به تعهدات خود کامل برگردد و به همین برجام دو دستی بچسبد. حیات رژیم صهیونیستی در ایجاد تنش است. حمله به سفارت امریکا در بغداد مشکوک بود. دست هایی در کار بود تا تنش در منطقه ایجاد کنند و خوشبختانه این موضوع کنترل شد. رژیم صهیونیستی با اتش در منطقه بازی می کند. اسراییل ازهمه
عراقچی:تصمیم خود را برای اقتصاد بدون برجام گرفته ایم/برای بازگشت آمریکا به برجام ذوق زده نیستیم
مقابل حسن نیت خود را نشان دهند باید به سمتی بروند که ایران از منافع رفع تحریم ها استفاده کند. به گزارش فارس، معاون وزیر خارجه گفت: ما میز مذاکره و برجام را ترک نکردیم و تعهداتمان را کنار نگذاشتیم. آمریکا از ابتدای اجرای برجام در اجرای تعهداتش کاستی های زیادی داشت و ترامپ خارج شد و آنها برجام را ترک کردند. اگر قرار بر این باشد به برجام برگردند و برجام احیا شود آمریکاست که باید برگردد و باید
معنی اظهارات جدید مشاور بایدن درباره بازگشت به برجام چیست؟/ بازی با الفاظ برای تقویت جناح توافق بد
که مسئله برنامه موشکی ایران باید یکی از موضوعاتی باشد که بر روی میز مذاکره قرار می گیرد. بایدن هم پیش از این در یادداشتی تصریح کرده که قصد دارد از بازگشت به برجام به عنوان سکویی برای همکاری با متحدان آمریکا جهت تقویت و بهتر کردن برجام استفاده کند. جزئیاتی از نقشه راه بایدن برای ایران؛ راهبرد ترامپ، تاکتیک اوباما/ سیگنال غلط ایرانی، خطرناک تر از بازی آمریکایی با آنکه سالیوان در
عراقچی: غنی سازی 20 درصد به معنای مرگ برجام نیست|هیچ پیغام و پسغامی با تیم بایدن و ترامپ رد و بدل نشده| ...
3/67 درصد غنی سازی که در برجام پیش بینی شده مقید نیستیم و تا هر میزان که خودمان نیاز داشته باشیم و صلاح بدانیم درصد غنی سازی را بالا می بریم. از زمان برداشتن این گام در یکسال گذشته درصد غنی سازی را در حدود 5 درصد نگه داشتیم، چون اختیار آن دست خودمان بود. وی به مصوبه اخیر مجلس اشاره کرد و گفت: نمایندگان در قانون راهبردی اخیر دولت را مکلف کردند که غنی سازی 20 درصد را سریع تر شروع کند فارغ
غنی سازی 20 درصد حق قانونی ایران است / برجام پلاس و برجام موشکی نداریم / اروپایی ها نمی توانند اعتراض ...
تحریم ها منافع ما در برجام کاهش یافت و حتی به صفر رسید ما پنج گام را اتخاذ و تعهدات خود را کاهش دادیم، اما به شکلی که راه دیپلماسی باز باشد. در گام دوم اعلام کردیم دیگر به درصد غنی سازی 3.67 مقید نیستیم و هر نیازی که لازم بدانیم درصد غنی سازی را بالا خواهیم برد. حدود یک سال پیش بعد از این گام درصد غنی سازی را بالا برده و زیر 5 درصد نگه داشتیم. مجلس در قانون راهبردی اخیر دولت را مکلف کرد که غنی سازی
عراقچی: غربی ها بحث های موشکی را از فکرشان خارج کنند/ تکذیب تبادل پیغام با تیم بایدن
متوقف شود، چون از دید آن ها سوخت 20 درصد یک اقدام بسیار بزرگ برای رسیدن به سلاح هسته ای بود که البته این دید آن ها بود، اما از دید ما طبیعتا فرق می کرد. وی ادامه داد: آن زاویه ای که آن ها به آن نگاه می کردند، تولید غنی سازی 20 درصد را یک قدم بسیار بزرگ در تکنولوژی هسته ای ایران می دیدند لذا در برجام توافق کردیم، غنی سازی 20 درصد متوقف شود ضمن آنکه سوخت هم به اندازه کافی تولید شده بود و
عراقچی: غربی ها بحث های موشکی را از فکرشان خارج کنند/ تکذیب تبادل پیغام با تیم بایدن
متوقف شود، چون از دید آن ها سوخت 20 درصد یک اقدام بسیار بزرگ برای رسیدن به سلاح هسته ای بود که البته این دید آن ها بود، اما از دید ما طبیعتا فرق می کرد. وی ادامه داد: آن زاویه ای که آن ها به آن نگاه می کردند، تولید غنی سازی 20 درصد را یک قدم بسیار بزرگ در تکنولوژی هسته ای ایران می دیدند لذا در برجام توافق کردیم، غنی سازی 20 درصد متوقف شود ضمن آنکه سوخت هم به اندازه کافی تولید شده بود و
عراقچی: غنی سازی 20 درصد حق قانونی ایران است / برجام پلاس و برجام موشکی نداریم / اروپایی ها نمی توانند ...
های آن ها را متوقف کنند، این مسیر در سیل خروشان ملت ایران قرار دارد و ادامه خواهد داشت. سوخت 20 درصد مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران است وی با بیان اینکه سوخت 20 درصد مورد نیاز برای استفاده در راکتور تحقیقاتی تهران است، اظهار کرد: غنی سازی 20 درصدی یکی از مهم ترین مباحث فعالیت هسته ای ایران است. عراقچی با اشاره به اینکه از مهم ترین مباحث مربوط به برنامه هسته ای
قدرت آفرینی با تولید و ذخیره ماهانه 9 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد
سازی 3.67 در 16 تیرماه 98 و بعد از گذشت مهلت 60 روزه، در نشستی با حضور سیدعباس عراقچی دبیر ستاد اجرای برجام، علی ربیعی سخنگوی دولت و بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، دومین گام کاهش تعهدات برجامی اعلام شد. سخنگوی دولت در ابتدای این نشست به طور رسمی اعلام کرد امروز از مرز 3.67 درصد اورانیوم غنی شده عبور کردیم و مبنای غلظت بر اساس نیاز ما خواهد بود. سید عباس عراقچی
فردو زنده شد
بین الملل با بیان اینکه اعضای برجام نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند، گفت: این حق ایران بود که به وضعیت پیش از برجام که غنی سازی تا 20 درصد بود، برگردد. وی در گفت وگو با میزان، درخصوص آغاز فرآیند غنی سازی 20 درصدی ایران، اظهار داشت: برگشت ایران به غنی سازی 20 درصد، موضوعی بود که در متن برجام نیز گنجانده شده است که اگر کشور های طرف برجام به تعهدات خود ذیل این قطعنامه عمل نکنند، به خودی خود
مصوبه مجلس گام ششم برای وادار ساختن اروپا به انجام تعهدات است
واکنشی خواهد داشت، آیا ممکن است به اجرای تعهدات شان بازگردند؟ همان طور که شما بیان کردید برجام وظایفی را برعهده طرف هایی که در مذاکرات حضور داشتند به ویژه ایالات متحده آمریکا و تروئیکای اروپایی یعنی فرانسه، آلمان و بریتانیا و نیز چین و روسیه قرار داده بود ولی وقتی ترامپ از برجام خارج شد شرکت ها و دولت های دیگر را تهدید کرد که هر کسی با ایران کار کند ما آنها را تنبیه می کنیم. حرف
جزئیات آغاز فرآیند غنی سازی 20 درصدی از زبان سخنگوی سازمان انرژی اتمی
پیدا می کند ولی میزان مواد باید در حسابداری ها ثابت باقی بماند. وی ادامه داد: در برجام هم با بدعهدی مواجه شدیم و این بدعهدی باعث شد که جمهوری اسلامی ایران تصمیم بگیرد دوباره به توانایی های خودش برگردد. اولاً برای رفع نیازهای خودش ثانیاً تعادلی که بین تعهدات ما و طرف متقابل از بین رفته برگردد. درست است که ما همین الان نیازی به 20 درصد نداریم ولی چرا نباید ذخیره داشته باشیم.
ایران غنی سازی 20 درصد را آغاز کرد گام آخر برجامی
درصدی جزو بندهایی بود که قرار شد در ازای لغو تحریم ها متوقف شود، اما الان بیش از پنج سال گذشته و نه تنها از لغو تحریم ها خبری نیست بلکه هم به میزان تحریم ها افزوده شده و هم اینکه طرف اصلی که ما با او توافق را امضا کردیم، از برجام خارج شده است. شروع غنی سازی بیست درصد با هدف ایجاد توازن بین تعهدات و تکالیف است. ما به تکلیف خود عمل کردیم آنها باید به تعهد عمل می کردند. هرکجا که آنها بخواهند به
اروپا واقعیت چهره خود را بیش از گذشته به ملت ایران نشان داد/ کشورمان ذیل گام های کاهش تعهدات خود به نقطه ...
برگشت، این موضوع می تواند در چارچوب گفت وگو های آینده برجامی به شرط بازگشت به توافق هسته ای نیز بسیار موثر واقع شود و ملت ایران منتظر آن بودند. صدرالحسینی ادامه داد: غنی سازی 20 درصد، اقدامی مناسب در موقعیتی مناسب بود، چراکه بدین شکل امیدی در دست اندرکاران انرژی هسته ای کشورمان به وجود می آید و یک پیام روشن و شفاف به طرف های اروپایی و آمریکایی جاضر در توافقنامه برجام است. انتهای پیام/
برجام سد تحریم ها را شکست
شدند یا اعمال آنها متوقف شد اما در عمل به دلایل متعددی کشور همچنان با استفاده کامل از مزایای برجام فاصله داشت. به نظر می رسد باید انجام تعهدات ایران برای کاهش ذخایر اورانیوم غنی شده، اعمال تغییرات در سایت های هسته ای و سایر تعهدات طی سه یا چهار مرحله و متناظر با کاهش عملی تحریم های نفتی و بانکی اتفاق می افتاد اما ما بسیاری از تعهدات خود را به شکل پیش پرداخت به انجام رساندیم در حالی که طرف مقابل هیچ
3 عامل تاثیرگذار بر استراتژی دولت بایدن در قبال ایران
/> ایران و آمریکا پس از استقرار دولت بایدن هر کدام منتظر اقدام طرف مقابل خواهند ماند. ایران انتظار خواهد داشت که بایدن بدون فوت وقت پس از استقرار در کاخ سفید بار دیگر با امضای یک فرمان اجرایی به برجام پیوسته و تحریم ها را لغو کند. ایران حتی انتظار دارد دولت بعدی آمریکا بابت خسارات اقتصادی 3 سال گذشته غرامت هم بدهد که البته انتظاری منطقی و بجاست هر چند در مقام عمل ممکن است کمی ایده آلی و غیرقابل
قانون راهبردی رفع تحریم ها راه بازگشت برجام را نبسته است
مالک شریعتی نیاسری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجی مبنی بر اینکه آمریکا با عمل به تعهداتش پایبندی خود به برجام را ثابت کند، گفت: آنچه که الان از ناحیه مجلس برای راستی آزمایی عمل به تعهدات طرف های غربی و کشورهای گروه 1+4 مشخص است قانون مصوب و ابلاغ شده اقدام راهبری برای رفع تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران است. نماینده مردم تهران
برجام مُرده است/ ذوق زدگی برای بازگشت آمریکا به توافق هسته ای برخلاف عزت ملی است
احمد نادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آمریکایی ها در عمل نشان دهند به تعهداتشان در برجام متعهد هستند، گفت: از منظر ما برجام معاهده مُرده است، چرا که ترامپ به ناحق از آن خارج شد و تحریم های ظالمانه ای علیه ایران اعمال کرد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: از سوی دیگر نیز شاهد
شرطِ مشاور بایدن برای بازگشت کشورش به برجام
آمریکا گفت آمریکا آمادگی تبعیت از شروط مندرج در توافق هسته ای 2015 را دارد. تصور می کنیم که این مسئله ممکن و شدنی است. پیش از او بایدن در مصاحبه ای با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود اگر ایران به تعهدات خود ذیل برجام بازگردد، آمریکا نیز به این توافق بین المللی باز خواهد گشت و مدعی بود در صورت بازگشت ایران به تعهدات و الزاماتش، واشنگتن تحریم های تهران را که توسط دولت دونالد ترامپ اعمال شده بود، لغو خواهد کرد. ترامپ در سال 2018 به طور یکجانبه از برجام خارج شد و این باعث شد ایران تعهدات خود را با این توافق کاهش دهد. ...
سفیر ایران در کویت: تهران آماده گفت وگو برای حل تمام مسایل منطقه است
اضافه کرد: اگر آمریکا به توافق هسته ای با ایران بازگردد، تهران به همه تعهدات خود عمل خواهد کرد، اما ما ماجراجویی های دونالد ترامپ در ایام باقی مانده دوران ریاست جمهوریش را زیر نظر داریم، زیرا ممکن است با اقدامات خطرناک خود مانع هرگونه گشایش شود. وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره امکان بازگشت به مذاکرات جدید مربوط به برجام در دوران ریاست جو بایدن گفت که رییس جمهوری منتخب آمریکا معاون
خطیب زاده: پیامی بین ظریف و بایدن رد و بدل نشده است
آنچه را ما امضا می کنیم، پای آن هستیم، ولی مطلقا بدون اجرای کامل برجام از طرف آمریکایی ها، این طرف اتفاقی نخواهد افتاد. طرف حساب ما فقط آمریکا نیست و اروپا نیز باید تعهداتش را مؤثر انجام دهد آیا اجرای مؤثر که می فرمایید همان اجرای کامل است؟ اگر برفرض بایدن به 50 درصد تعهدات عمل کند و 50 درصد دیگر را به بعد از آماده سازی زمینه ها و زیرساخت های مالی و ... موکول کند، موضع وزارت
سخنگوی وزارت خارجه: پیامی بین ظریف و بایدن رد و بدل نشده است/برای هر سناریویی آماده ایم/رژیم صهیونیستی ...
/> آیا اجرای مؤثر که می فرمایید همان اجرای کامل است؟ اگر برفرض بایدن به 50 درصد تعهدات عمل کند و 50 درصد دیگر را به بعد از آماده سازی زمینه ها و زیرساخت های مالی و غیره موکول کند، موضع وزارت خارجه چه خواهد بود؟ موضع ما کاملاً روشن است. اجرای کامل در مقابل اجرای کامل. اگر روز اول دولت آقای بایدن یا روز دهم یا روز بیستم، او چیزی را امضا کند ما هم نهایت در اینجا چیزی را امضا می کنیم