رمانتیسم عماد و طوبا گرفتار سندروم عقب گرد کارگردان فیلم اولی
سایر منابع:
سایر خبرها
رُمانتیسم عماد و طوبا فیلمی خانوادگی برای همه اقشار جامعه است/ برای علی انصاریان نمایش ویژه می گذارم
نهم فجر حضور دارد. صباغ زاده پدر خود در دهمین جشنواره فیلم فجر (1370) با فیلم خانه خلوت نامزد سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی شده است.ضمن این که ساخت فیلم هایی همچون سناتور ، مهاجران ، آفتاب نشین ها ، مارال ، بانوی کوچک و کلوپ همسران را نیز در کارنامه خود دارد. یک فیلم خانوادگی با زبانی ساده تهیه کننده فیلم رُمانتیسم عماد و طوبا در پاسخ به این پرسش خبرنگار آنا ...
مهدی صباغ زاده: می خواستیم حال مخاطبان بعد دیدن رومانتیسم عماد و طوبا خوب باشد
تهران (پانا) - مهدی صباغ زاده، تهیه کننده فیلم رمانتیسم عماد و طوبا معتقد است کارگردانان جوان امروز، آینده سینما ایران را می سازند و روایت می کند که چطور تهیه کننده فیلم های اول رخشان بنی اعتماد ، بهرام کاظمی ، سیامک شایقی و سیروس الوند و افراد زیاد دیگری بوده است. بعد از مدت ها فیلمی در سینمای ایران ساخته شد که نه مردی به همسرش خیانت می کند و نه زنی به دلیل شرایط خانواده و اجتماع همسر ...
درک بیشتر در فهم روابط و ضعیف تر در ساختار سینمایی
هایی اینچنین درباره شکل گیری روابط در فضایی امروزی می تواند موفق باشد؛ صباغ زاده در اثر جدیدش نسبت به گذشته درباره آنچه که تعریف می کند درک بیشتری دارد و به نوعی پستی و بلندی هایی که ممکن است در روابط ناشی از درونیات متناقض انسان ها رخ دهد را به خوبی با جزئیاتی نسبتاً دقیق تر از ایتالیا ایتالیا دنبال کرده است اما در ساختار سینمایی فیلم جدید صباغ زاده چند قدم عقب تر از فیلم اولش است. ...
حاشیه و متن اولین روز جشنواره فیلم فجر| افتتاحی سرد با دو فیلم بحث برانگیز/ چرا پرویز پرستویی خودش را ...
- اخبار فرهنگی - به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، جشنواره فیلم فجر از روز گذشته با تمام سختی های کرونایی و متقاعد کردن ستاد ملی کرونا به ایستگاه سی و نهم رسید. امسال هنرمندان و نشست های خبری فیلم ها به برج میلاد آمده اند و رسانه ای ها در پردیس ملت گردهم می آیند. جشنواره با فیلم "رمانتیسم عماد و طوبا" ساخته کاوه صباغ زاده شروع شد و در ساعت دوم به فیلم بحث برانگیز "بی همه چیز ...
تقریبا بی همه چیز !
سدمعبر را در دو فضای کاملا متفاوت ساخته بود اما متاسفانه تماشای دو فیلم تازه این دو کارگردان به جز لحظاتی در مجموع با سرخوردگی همراه بود. رمانتیسم عماد و طوبا کاوه صباغ زاده همچون فیلم اولش ایتالیاایتالیا در دومین فیلمش رمانتیسم عماد و طوبا هم سراغ اقتباس ادبی رفته؛ البته شاید کلمه برداشت آزاد درست تر باشد. فیلم اول با نگاهی به اثری از جومپا لاهیری نوشته و ساخته شد و این دومی ...
رمانتیسم عماد و طوبا ؛ یک قطعه رنگی در پازل سینمای ایران
کسب جایزه شد را این بار با روایت داستان این فیلمساز ادامه داده و به حضور در پشت دوربین اکتفا کرده است. عماد و طوبا محور این رمانتیسم هستند که به خوبی هم از پس آن برآمدند. در واقع یکی دیگر از موفقیت های صباغ زاده در این فیلم بهره گیری از حضور بازیگرانی است که مخاطب پیشنیه ذهنی زیادی از آنها ندارد و طبیعتاً بهتر می تواند با آنها در این مسیر پرفراز و نشیب عاشقی همراهی کند. الناز حبیبی در نقش ...
یک تلاش ناموفق براساس الگوهای موفق
توجهی هم منجر شده که یکی از آنها ایتالیا، ایتالیا ساخته کاوه صباغ زاده است که تجربه ای تازه و امیدوارکننده در باب کمدی رمانتیک به حساب می آید. صباغ زاده پس از این ساخت این فیلم گرم و دلنشین که چندان هم مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت، در دومین فیلم خود نیز به این سمت و سو رفته و رمانتیسم عماد و طوبا را در همین قالب روایت می کند. او که علاقه بسیاری به زیر شاخه کمدی رمانتیک دارد، قصه خود را بر پایه ...
یک تله فیلم مفرح/ نگاهی به فیلم رمانتیسم عماد و طوبا
، طراحی صحنه و لباس و..)، در محتوا چنگی به دل نمی زند. چرا؟! شاید چون قصه اش تکراری است. کنش و هیجانی ندارد. ایرانیزه شدن داستان دوباتن، از اساس ارزش محتوایی آن را مخدوش ساخته است. رابطه طوبا و عماد هم همانند تمام روابط مرسوم زن و مرد، از همان جنس و عیار است و چیزی فراتر در آن وجود ندارد که آن را متفاوت و قابل توجه سازد. مرور فصل های زندگی این زوج هم، همه چیزش به روال است. ابتدا، میانه و جاده رو به ...
رونمایی از بی همه چیز با هدیه تهرانی و پرویز پرستویی / فردوسی پور روی فرش قرمز / چرا هر روز نابه هنجاری ...
انصاریان و مرتضی علی عباس میرزایی خلاصه داستان: وقتی سرنوشت برای اولین بار عماد و طوبا را رو به روی هم قرار داد، هر دو خوب می دانستند که عشق، بیشتر شبیه یک مهارت است، تا هیجان و تپش قلب. فیلمسازی با رویاهای فانتزی کاوه صباغ زاده با فیلم "رمانتیسم عماد و طوبا" در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او متولد 1359 است و به واسطه پدرش مهدی صباغ زاده از دوران ...
هنرمندی که دیگر به سیمرغ فجر فکر نمی کند
میلاد) روی صحنه رفت و با توجه به فضا و محتوای اثر، طراحی صحنه متفاوتی داشت. به همین بهانه، با محمدرضا میرزامحمدی، گفت وگو کرده ایم که می خوانید: چه شد که به گروه فیلم رمانتیسم عماد و طوبا پیوستید؟ من یک سال قبل از این که با کاوه صباغ زاده کار کنم، با مهدی صباغ زاده در فیلم کلوپ همسران همکاری داشتم. آن همکاری باعث شد تا در فیلم جدید کاوه صباغ زاده هم به عنوان طراح صحنه در ...
صباغ زاده: در فیلم هایم از رئالیسم فرار می کنم/ برخلاف اغلب فیلم های امروز سینمای ایران در فیلم من هیچ ...
صباغ زاده در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تهیه کنندگان جرأت ریسک ندارند و از این رو ما شاهد تولید انبوه فیلم های کپی شده در سینما هستیم! ما در سینما نیاز به فیلم های شاد و با مضامین متنوع داریم. ما در سینما نیاز به فیلم هایی مانند جهان با من برقص داریم تا مردم بتوانند لحظاتی در سینما شاد شوند. وی ادامه داد: فیلم های ما تنوع ندارند همه از روی دست هم کپی می شوند. فیلم های امروز سینما هیچ امیدی به جامعه تزریق نمی کنند و بالعکس یأس و ناامیدی را رقم می زنند. مردم نباید پول بدهند و بلیت فیلمی را بخرند که لحظه به لحظه آن را با پوست و گوشت و استخوان شان در جامعه تجربه کرده اند؛ این فیلم ها قرار اس ...
کوتاه درباره فیلم های بی همه چیز و رمانتیسم عماد و طوبا
یعنی بی همه چیز . رمانتیسم عماد و طوبا و چند توصیه اخلاقی کاوه صباغ زاده بعد از نخستین تجربه موفق فیلمسازی اش ایتالیا ایتالیا این بار هم با دستمایه قرار دادن مناسبات زناشویی تلاش داشت با نگاهی فانتزی حقایقی گاه کوچک اما تاثیر گذار زندگی مشترک را به تصویر بکشد. فیلمساز اگر در ایتالیا ایتالیا با نگاه کم رنگ روانشناسانه تلاش کرده بود در فضایی مفرح و واقع بینانه و گاه تلخ ...
اکران فیلم های یدو و رمانتیسم عماد و طوبا در نخستین روز جشنواره
دوران کهن سالی شان را به رخ می کشد. هرچند که بار اصلی روایت داستان به دوران بزرگسالی و نحوه آشنایی و ازدواج این زوج بازمی گردد. زوجی که در همان دوران نوجوانی، هدف خود را شناخته و در حوزه کار حرفه ای، معیشت و اقتصاد روزانه زندگی نیز براساس همان رؤیاهای نوجوانی موفق به اجرا و جامه عمل پوشاندن به همان رویاهایشان شدند. عماد که می خواست کارگردان سینما باشد و طوبا که می خواست بازیگر تئاتر ...
گزارش دوربین تسنیم از اولین روز جشنواره فیلم فجر/ از آغاز سرد کرونایی تا طفره تهیه کننده "بی همه چیز" از ...
کردیم تا از هر لحاظ بدون دغدغه و مشکلی، فیلم ها در معرض نگاهِ رسانه ای ها، منتقدین و در سینمای مردمی، در معرض نگاه مخاطب قرار بگیرد. محمود گبرلو منتقد سینما درباره اولین فیلمی که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد گفت: رمانتیسم عماد و طوبا فیلمی است از کارگردان خوش فکری به نام کاوه صباغ زاده که می توانست با یاری پدرش به اتفاق بهتری هم تبدیل شود. البته مخاطبینی خواهد داشت اما خیلی برای ...
روزنامچه فجر 1/ دو اقتباس از دو نویسندۀ سوئیسی در یک روز!
...> ناتوان در تعریف عشق رمانتیسم عماد و طوبا/ کاوه صباغ زاده/ (بی ارزش) خلاصه داستان: ماجرای زندگی یک زوج سینمایی به نام عماد (حسام محمودی) و طوبا (الناز حبیبی) و اینکه چطور یاد گرفتند که عشق را در زندگی خود تداوم بخشند. این فیلم، دومین تجربۀ نویسندگی و کارگردانی کاوه صباغ زاده است. او متولد 1359 و فرزند مهدی صباغ زاده (تهیه کننده فیلم) است. فیلم قبلی او، ایتالیا ...
صباغ زاده: این اثر درباره تحکیم بنیاد خانواده است/ حبیبی: رمانتیسم عماد و طوبا رویاپردازی را به مخاطب ...
بازی کردند. صباغ زاده گفت: در ابتدا تصور من این بود که بعد از تجربه موفق ایتالیا ایتالیا در ژانر فانتزی، روند پیدا کردن عوامل و بازیگران اثر جدیدم ساده تر شود؛ اما این اتفاق نیفتاد و من در مجاب کردن عوامل دچار مشکل شدم. در پایان لازم می دانم از همه کسانی که به من اعتماد کردند و در این کار حضور داشتند، تشکر کنم. حبیبی نیز در پایان گفت: در این دنیای مدرن رمانتیسم عماد و طوبا رویا و رویاپردازی را به مخاطب هدیه می دهد. انتهای پیام/ ...
عقبگرد تا ایتالیا/ قهرمان ترسو
به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در نخستین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر دو فیلم رمانتیسم عماد و طوبا و بی همه چیز به نمایش درآمد که تحلیل و نقدی کوتاه بر این دو فیلم داشته ایم. عقبگرد تا ایتالیا بعد از دیدن ایتالیا ایتالیا به عنوان نخستین ساخته کارگردانی جوان، همه از صباغ زاده در دومین فیلم خود انتظار بیشتری داشتند. رمانتیسم عماد و طوبا به گفته کارگردان ...
رمانتیسم عماد و طوبا یک فیلم عصر جمعه ای و پر رنگ و لعاب/ کلیشه ها همیشه جواب می دهند!
داستانی کاملاً قابل پیش بینی که فراز و فرودهای یک عشقِ خوش رنگ ولعاب را در پیرنگی خطی و ساده، روایت می کند. نقظه قوتِ فیلم جدید کاوه صباغ زاده نه تیم بازیگرانش است، نه سناریو و نه کارگردانی. مزیت رقابتی رمانتیسم عماد و طوبا در طراحی صحنه و لباس است. رنگ آمیزی باطراوتِ قاب ها و استفاده از ظرفیت بصری جنگل های شمال، فیلم را به اثری چشم نواز تبدیل کرده است. غنای بصری فیلم البته آن قدری نیست ...
ناکام در خلق عاشقانه
موضوع و رسیدگی به آن کم می آورد و فیلمساز صلاح می داند به جای ریشه یابی دعوای بین طوبی و عماد که باعث ترک عماد از خانه می شود، در چند سکانس جلو تر پشیمانی آن ها را نشان بدهد. این شکل از روابط عاطفی و اینکه عماد چگونه به این سرعت متحول می شود به شدت اغراق آمیز است و نیز انتهای فیلم که کلیشه ترین پایان می تواند باشد، از نکات موفق فیلم فیلمبرداری و بازی الناز حبیبی و حسام محمودی است؛ فیلمی که در اکران مردمی مخاطب محدودی خواهد داشت. ...
رمانتیسم نان زیر کباب و رادیو چهرازی
...> رمانتیسم عماد و طوبی البته تمام تلاش اش برای رمانتیک بودن را انجام داده اما این رمانتیسم در قالب سینمای امروز ایران که برای مجوز گرفتن دردسرهای بزرگی دارد، چندان جذاب از آب درنیامده است و درست مثل در یک قاب نشستن بازیگر زن و مردش، بی قواره است. البته نباید از این مهم هم گذشت که برخی تجربه های تصویری در فیلم کاوه صباغ زاده شبیه نوعی پیشروی در میدان مین است و از این حیث باید قدر این ...
3 سینما استان میزبان فیلم های جشنواره فجر| 30 درصد ظرفیت سالن ها در اختیار تماشاگران
سینماهای اکران کننده فیلم های جشنواره فجر فقط 30 درصد ظرفیت کل است و مخاطبان باید از ماسک استفاده کنند. وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر با هماهنگی ستاد کرونا و وزارت بهداشت فقط در شهرهای آبی و زرد و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود و فاصله بین دو سانس نیم ساعت است و در این زمان سالن ها ضدعفونی و تهویه هوا در آن ها انجام می شود. فیلم های بخش سودای سیمرغ جشنواره ...
صباغ زاده: رمانتیسم عماد و طوبی در ستایش خانواده ساخته شده است
نصف جهان: نشست خبری فیلم سینمایی رمانتسیم عماد و طوبی به کارگردانی کاوه صباغ زاده با اجرای حمیدرضا مدقق در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد. کاوه صباغ زاده در ابتدای این نشست گفت: رمانتیسم عماد و طوبا برای من فیلمی سخت بود، این فیلم درباره دو کاراکتر از کودکی تا پیری شکل گرفت، این اثر به لحاظ فضاسازی و اجرا طولانی و وقت گیر بود، تمام عوامل دست به دست هم دادند تا پروژه بسیار سخت ...
در نشست خبری مطرح شد/ سختی های روایت رمانتیسم عماد و طوبا / برای علی انصاریان دعا کنیم
کاوه صباغ زاده کارگردان فیلم سینمایی رمانتیسم عماد و طوبا در نشست خبری این فیلم در جشنواره فیلم فجر درباره دشواری های ساخت این فیلم توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش سینماسینما ، نشست خبری فیلم سینمایی رمانتیسم عماد و طوبا به کارگردانی کاوه صباغ زاده عصر امروز یکشنبه دوازده بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد. حمیدرضا مدقق کارشناس و مجری نشست، در ابتدا برای علی انصاریان بازیگر این ...
آشنایی با فیلم رمانتیسم عماد و طوبا+اسامی بازیگران
به گزارش تیتربرتر؛ فیلم سینمایی رمانتیسم عماد و طوبا دومین ساخته بلند کاوه صباغ زاده است که به عنوان اولین فیلم در سی ونهمین جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره نمایش داده می شود. کاوه صباغ زاده که ابتدا با فیلم سال های خاکستر در سال 1367 در مقام بازیگر وارد دنیای سینما شد، خیلی زود این فضا را ترک کرد و به سراغ تدوین و دستیاری رفت. او سال ها در این عرصه فعالیت کرد و حاصل این حضور در مقام ...
پاگشای کاخ جشنواره با رمانتیسم عماد و طوبا و بدون همه چیز
اثر سینمایی آمده است: وقتی سرنوشت برای اولین بار عماد و طوبا را روبه روی هم قرار داد، هر دو خوب می دانستند که عشق بیشتر یک مهارت است تا هیجان و تپش قلب و خارش پوست. دومین ساخته کاوه صباغ زاده پس از موفقیت هایی که ایتالیا ایتالیا برایش به همراه آورد، در همان سبک ساخته شده است. فیلم، روایتی رمانتیک - فانتزی دارد که حجم گسترده ای از جلوه های ویژه را به خود می بیند که موجب طولانی شدن مراحل ...
رونمایی از بی همه چیز با هدیه تهرانی و پرویز پرستویی / فردوسی پور روی فرش قرمز / چرا هر روز نابه هنجاری ...
مزد بهترین کارگردان اول و بهترین بازیگر اول زن شد. این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تامیل نروژ را برای سارا بهرامی به ارمغان آورد. درست سه سال بعد کاوه صباغ زاده بار دیگر در همان حال و هوا به سراغ ساخت فیلم دوم خود یعنی رمانتیسم عماد و طوبا رفت، فیلمنامه این فیلم سینمایی نیز در ژانر کمدی، رمانتیک، فانتزی نوشته شده و اقتباسی آزاد از کتابی نوشته آلن دوباتن است که توسط کاوه صباغ ...
رمانتیسم عماد و طوبی در راستای تحکیم خانواده است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس ، نشست خبری فیلم رمانتیسم عماد و طوبی به عنوان اولین نمایش سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل فیلم در محل کاخ جشنواره برگزار شد. در ابتدای این نشست، کاوه صباغ زاده کارگردان فیلم درخصوص سختی های تولید این اثر، اظهار داشت: تولید فیلم رمانتیسم عماد و طوبی سخت بود، به خاطر اینکه برخلاف فیلم ایتالیا ایتالیا که روایت بخشی از زندگی بود، به طور کامل ...