سایر منابع:
سایر خبرها
گزارش نشست زالاوا در سینمای رسانه
خدابخش (تدوین گر)، محمد رسولی (فیلمبردار)، عباس عباسی (طراح گریم) و محمد حسین کرمی (طراح صحنه و لباس) با اجرای علیرضا غفاری در سالن مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد. در ابتدای این نشست، علیرضا غفاری ضمن تبریک روز زن، از عوامل فیلم زالاوا دعوت کرد که روی صحنه بیایند. امیری درباره انتخاب مضمون این اثر سینمایی گفت: احساس و کنجکاوی درباره موضوع باور در من شکل گرفته بود و دوست داشتم ...
نشست خبری فیلم روشن | کارگردان: چرا می گویید فیلمِ من سیاه است؟/ من برای این دولت و آن دولت فیلم نمی سازم
نخستین تجربه بازیگری انصاریان در تلویزیون گفت: اولین کاری که انصاریان در تلویزیون بازی کرد "زیر آسمان شهر" بود که او پذیرفت و همکاری خوبی شکل گرفت و او کارش را همان گونه خوب ادامه داد. سارا بهرامی دیگر بازیگر این فیلم، در ادامه این نشست درباره تجربه حضور در فیلم "روشن" گفت: من فیلمنامه را دوست داشتم و مشتاق به همکاری با روح الله حجازی بودم. حضور رضا عطاران نیز در این فیلم برایم تعیین ...
روح الله حجازی: سینما وظیفه دارد به نقاط کور بپردازد
. وی درباره ممیزی های فیلم گفت: من قواعد مملکت را می دانم، چارچوب ها را می شناسم و تلاش کردم به فرم برسم. سعی کردم به فرمی برسم. این محدودیت ها باعث شده به یک زبان جدید برسم البته در میان این محدودیت ها خلاقیتی رخ می دهد. حجازی ادامه داد: اگر می گوئیم زبان سینما قدرتمندتر از سینماست به خاطر همین است که در تشخیص فیلم ها اشتباه نمی کنیم. تهرانی که در واقعیت امروز می بینیم در فیلم ما خوش رنگ و لعاب تر شده است. منبع: مهر ...
فجر 39 در سوگ علی انصاریان / پای جن به جشنواره باز شد!
.... مصلحت روایتی ملتهب درباره عدالت دارد؛ آن هم با ارجاع مستقیم به برخی حوادث واقعی ثبت شده در تاریخ سال های ابتدایی انقلاب اسلامی در اواخر دهه 50؛ داستان فیلم درباره یک مقام ارشد قضایی است که فرزندش مرتکب قتل می شود و مصلحت اندیشی اطرافیان در مواجهه با این پرونده، تبدیل به محور اصلی روایت فیلم می شود. دارابی در نخستین گام کارگردانی خود، موفق ظاهر شده است. انتخاب درست ...
توضیحات تهیه کننده مصلحت درباره تغییرنام فیلمش
بلند را بسازیم به فیلمنامه ملتهب و جذاب مصلحت رسیدیم. محمدرضا شفاه تهیه کننده در مورد ساخت این فیلم بیان کرد: موضوع عدالت هرچند موضوع همیشگی است و هیچ وقت بی اهمیت نشده، اما در جامعه امروز ما خیلی ها مطالبه دارند و ما وظیفه داریم این مطالبه گری را از طریق سینما انجام دهیم. شفاه در خصوص تغییر نام فیلم از مصلحت نظام به مصلحت عنوان کرد: وقتی فیلم را تولید کردیم روی گزینه مصلحت ...
از تماشای مصلحت اواخر دهه 50 تا روز تلخ جشنواره فیلم فجر
استفاده نکرده بودند، اما بازی ها به حدی خوب از آب در آمده بود که کمتر انتقادی می توان از آن گرفت. فیلمنامه درست و روایت سوژه در بستر تاریخی باعث شد تا بتوان مصلحت باشگاه فیلم سوره و سازمان اوج را تا امروز یکی از بهترین آثار این دوره از جشنواره لقب داد. دارابی در نشست فیلم اش درباره انتخاب بازیگران گفته بود: من ابتدا خیلی می ترسیدم و برای انتخاب بازیگر استرس داشتم ما لحظات پیچیده زیادی در ...
همراه با فجر39؛ مصلحت به مصلحت نظام تشخیص داده نشد / ماجرای شباهت گریم دادستان فیلم به آیت الله گیلانی
با حال خوب از سینما خارج شود. در بخش دیگری از نشست محمدرضا شفاه تهیه کننده فیلم مصلحت با بیان این که مردم مطالبات خود را در مصلحت مشاهده خواهند کرد، گفت: عدالت موضوعی است که هیچ وقت تکراری و کهنه نمی شود و مسئله ای است که در جامعه مطالبه گر بسیاری دارد. شفاه با اشاره به تغییر نام فیلم مصلحت که پیش از این نامش مصلحت نظام بود، گفت: در انتهای فیلم بود که به نام مصلحت نظام رسیدیم ...
بازیگری که هم فاسد است و هم شکارچی فساد/ گزارش نشست فیلم مصلحت
به گزارش شریان نیوز ،نشست پرسش و پاسخ فیلم مصلحت ساخته حسین دارابی با حضور کارگردان، محمدرضا شفاه (تهیه کننده)، سهی بانو ذوالقدر، وحید رهبانی، نازنین فراهانی، امیر نوروزی (بازیگران)، آرش قاسمی (صداگذار)، روزبه رایگا (مدیر فیلمبرداری)، سیاوش کردجان (تدوینگر) و با اجرای علیرضا غفاری، امروز (15 بهمن ) در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد. او درباره گریم فرهاد قائمیان و شباهت آن به یکی از شخصیت های سیاسی گفت: فیلم ما از یک محور کلی صحبت می کند و هیچ کاراکتری را همسان سازی نکردیم. گریم فرهاد قائمیان نیز ایده ای از چهره آقای گیلانی ...
حمله مسعود فراستی به فیلم ابلق!
خیلی سختی داشتیم. آبیار درباره نسبت فیلم "ابلق" با جامعه امروز و چالشی که مطرح کرد، افزود: هنرمند آیینه جامعه است اگرچه نشان دادیم که کاراکتر اصلی سکوت می کند و مصلحت را انتخاب می کند اما می گوییم مصلحت یک مُسکن موقت است اما هنوز آن زیر موش ها زندگی می کنند و همان شرایط حاکم است. راحله قصه ما انتخاب می کند که دروغ بگوید، جبر محیط او را وادار نمی کند. او حاضر است جان بدهد تا حرف ...
مصلحت فیلمی دوگانه سوز!/ پرداختی تمیز و هنرمندانه به دعوای مصلحت و عدالت
دوگانه ساز باشد، دوگانه سوز است و با طراحی روایتش، دوگانه مصلحت-عدالت را بی معنی می کند. از منظر خالقان مصلحت ، هیچ مصلحتی بالاتر از عدالت نیست و مصلحتی که در آن اجرای عدالت در نظر گرفته نشود، اصلاً مصلحت نام نمی گیرد. این حرفِ موردِ وثوقِ همگان، در مصلحت تبدیل به فیلمنامه ای خوش ریتم شده که با یک اجرای تکنیکیِ قابل قبول، در میان خوب های فجر39 قرار گرفته است. یک دعوای یک طرفه ...
گزارش دوربین تسنیم از چهارمین روز جشنواره فیلم فجر| دعوت بازیگران "مصلحت" به عدالتخواهی در روز اعتراض به ...
امسال با دو کاراکتر یکی فاسد و دیگری عدالتخواه به سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر آمده است به خبرنگار تسنیم گفت: هر دو فیلم "شیشلیک" و "مصلحت" یک حرف می زنند با زبان های مختلف؛ آن چیزی که می گویند و ما نیاز داریم عدالت است. خوشحالم که در این دو فیلم حضور داشتم و نقش آفرینی کردم. پله اول انتخاب فیلم ها برایم فیلمنامه است و اینکه بدانم نقشی که انتخاب می کنم برایم هیجان ایجاد کند. جالب است که در دو فیلم با دو نقش متفاوت بازی کردم. انتهای پیام/ ...
وقتی عدالت قربانی مصلحت نمی شود/ زالاوا ؛ تمرینی در ژانر وحشت
فیلم در اکران چقدر مورد توجه قرار می گیرد یا با ذائقه مخاطب همخوانی دارد بحث دیگری است اما قطعاً زالاوا با تمام ضعف ها و نقاط قوتش یک تمرین خوب و قابل قبول در ژانر وحشت است. دومین فیلم به نمایش درآمده روز گذشته، تجربه نخست حسین دارابی بود. مصلحت پیش از این مصلحت نظام نام داشت و در ادامه فیلم قبلی یعنی دیدن این فیلم جرم است که محمدرضا شفاه تهیه کنندگی آن را هم برعهده داشت پیشاپیش خبر از ...
توضیحات نرگس آبیار درمور ابلق در بین اهالی رسانه
. هوتن شکیبا درباره ایفای این نقش متفاوت اظهار کرد: من سعی کردم چالشی برای خودم ایجاد کنم، این افزایش وزن بود و در دوران قرنطینه که باشگاه ها بسته بود به صورت سنگین ورزش کردم در حین فیلمبرداری به لحاظ فیزیکی خیلی سختی داشتیم. آبیار درباره نسبت فیلم ابلق با جامعه امروز توضیح داد: هنرمند آیینه جامعه است اگرچه نشان دادیم که کاراکتر اصلی سکوت می کند و مصلحت را انتخاب می کند ولی ...
مظلوم سازی از سلطنت طلبان و مجاهدین خلق به بهانه نقد درون گفتمانی عدالت
ی خوب در میان نیروهای انقلاب اسلامی، به وجود فساد سیستمی معتقد گردد. فیلم سینمایی مصلحت به خوبی می توانست اثری کاملا زندگینامه ای و بیوگرافی بسیاری از شخصیت های موجه و مبارز انقلاب اسلامی قرار گیرد و به صورت مشخص، عدالت طلبی و عدالت خواهی شخصیت های راست قامت و ماندگاری همچون مرحوم آیت الله محمدی گیلانی را به مخاطب سینمایی خود معرفی نماید. شخصیتی که در ظاهر بی شباهت با گریم و تیپ فره ...
کامبیز دیرباز: امیدوارم سینما به قهرمان سازی برگردد / نقش شهید زرین را روی هوا زدم
داستانی که قهرمان داشته باشد. ما در سال های اخیر به سمتی رفتیم که کمتر سینمای ما داستانی و قهرمان پرور بوده است. زمانیکه فیلمنامه را خواندم با توجه به شناختی که از غفاری داشتم اطمینان داشتم کار خوبی از آب درمی آید. داستان جذاب و شخصیت جذابی برایم داشت و این یکی از کار های خوب در کارنامه من خواهد بود. غفاری نیز در ادامه درباره ارتباط با خانواده شهید بیان کرد: خانواده شهید یکی از فرزندان ...
نگاهی به فیلم های چهارمین روز جشنواره فجر/ زالاوا و مصلحت
موضوع و هم بازی های خوب. فیلمی که نمونه های زیادی از آن در ایام دهه فجر در شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شوند. چه لزومی دارد سرمایه هنگفتی برای ساخت چنین فیلمی در نظر گرفته شود؟ موضوع عدالت و حق کشی و مصلحت طلبی همیشه سوژه جذابی بوده و هست. نمونه های امروزی قطعا جذابیت بیشتری دارند تا روایتی که چهل سال پیش اتفاق افتاده است. ...
مصلحت در حمایت از عدالت و غیرسیاسی است
عدالت است. اما اینکه چطور این همکاری ها را انتخاب می کنم، پله اول فیلمنامه است و سپس هیجان سر صحنه برایم اهمیت دارد. نازنین فراهانی بازیگر فیلم سینمای مصلحت درباره حضور خود گفت: نقش کمی در این مجموعه داشتم، اما می توانم بگویم این فیلم با امکانات محدود یک فیلم اول ساخته شده است و باید به کارگردان آن تبریک گفت. او به عنوان کارگردان فیلم اول، تسلط خوبی داشت. سهی بانو ذوالقدر ...
عدالت را سیاسی نکنید
شده بود، برای حاضران در سالن نمایش داده شد. حسین دارابی کارگردان فیلم مصلحت نیز درگذشت علی انصاریان را تسلیت و درباره ساخت این فیلم گفت : در باشگاه فیلم سوره وقتی می خواستیم کار امسال را انتخاب کنیم، در میان فیلمنامه های موجود این متن را برای ساخت برگزیدم. در ادامه محمدرضا شفاه، تهیه کننده فیلم نیز گفت : موضوع عدالت بحثی همیشگی و پر اهمیت و لازم است درباره آن توضیح دهیم و این یکی از ...
التهاب و جذابیت علت اصلی انتخاب مصلحت
چرایی انتخاب سوژه و ساخت این فیلم پرداختند. پس از آن در توضیح ماهیت فیلمنامه تصریح کرد: عدالت نیاز و جستجوی پررنگی در جامعه امروز ماست و این نشان دادن نیاز و مطالبه مردم یکی از کارهایی است که سینما می تواند آنرا انجام دهد؛ همین دلیل جذابیت فیلم برای ما و تولید آن بود. تهیه کننده فیلم مصلحت در ادامه و درتوضیح این که نام پیشین مصلحت نظام چرا در نام نهایی به مصلحت رسید توضیح داد ...
شفاه: تغییر نام فیلم مصلحت خواست ما نبود/قصه ملتهبی که نقد درون گفتمانی دارد
فیلم فجر است. وحید رهبانی نیز درباره نقش قهرمان مطالبه گر در مصلحت توضیح داد: وقتی قرار است حرف مردم بیان شود خیلی خوب است که نماینده اش باشم و حالم با بیان این دیالوگ ها خیلی زیاد خوب شد چراکه انتخاب برای ایفای این نقش، نوعی نعمت به حساب می آید. محمدحسین لطیفی بیان کرد: مردم با بیان همین نوع حرف ها بود که به دنبال حق طلبی بودند و انقلاب کردند و خدشه دار شدن برخی ارزش ها، لطماتی ...
شفاه: کاراکتر اصلی مصلحت هیچ مصداقی در جامعه ندارد/رهبانی: مصلحت درباره عدالت حرف می زند
.... ***شفاه: مصلحت مطالبه امروز مردم است وی درباره استفاده از اسم مصلحت نظام در مواد تبلیغاتی افزود: ما در هنگام مذاکره برای تایید اسم تبلیغات، با نام مصلحت نظام تبلیغات را انجام دادیم اما بد از رد این اسم به قوانین احترام گذاشتیم. این فیلم به عنوان اثری مستقل ساخته شده و قرار نیست کاراکترها مصداق کسی باشند. در هر صورت مردم با این فیلم ارتباط گرفته اند. ***رهبانی ...
انتشار چاپ چهلم بار دیگر شهری که دوست می داشتم
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) این کتاب، داستان واگویه های راوی است با دختری به نام هلیا ؛ حدیث عشقی که از نوجوانی میان یک دختر و پسر شکل گرفت. عشقی که با گذر زمان و ازدواج آن دو، هم چنان پرشور و جذاب ماند اما در رخدادی نه کامل روشن، راوی با فقدان هلیا به زادگاهش برمی گردد. گفت وگوی دائمی راوی با هلیا، او را در ذهن راوی و مخاطب یک دیگریِ زنده و حیات مند تبدیل کرده است. علاوه بر ...
زالاوا درباره جن نیست
به گزارش ایسنا، چهارشنبه 15 بهمن ماه و در چهارمین روز جشنواره فجر، فیلم زالاوا به کارگردانی ارسلان امیری در سینمای رسانه ها نمایش داده شد، فیلمی که درباره یک باور قدیمی و خرافی امروز است. امیری در نشست خبری فیلمش درباره انتخاب مضمون زالاوا گفت: دوست داشتم اولین فیلمم مخصوص به خودم و دغدغه ام باشد. برای همین سراغ افسانه ای رفتم که در خانواده سینه به سینه نقل شده بود و خواستم اثری بسازم ...
ارسلان امیری: در بچگی دروغگوی خوبی بودم
چهره به چهره با مخاطب نیست. درواقع در دایرکتم نظراتشان را می گویند و به گونه ای نظراتشان در شبکه های مجازی به گوش من می رسد، اما برای من واکنش مردم به فیلم زالاوا مهم بود، چون فیلم برای مردم و درباره مردم است و دوست داشتم به سالن های سینما بروم و نفس به نفس با مردم صحبت کنم. این فیلم ژانری است و کمتر در سینمای ایران به سراغ فیلم های ژانری رفته می شود. ازاین جهت مایل بودم حالا که کار خوبی انجام ...
نگاهی به ابلق | نیمی تاریک و نیمی روشن/جای خالی مسئله غیرت و مصلحت در سینمای بالای شهر
مصلحت دیده می شود؛ کارزاری که هرکس با آن شاید یکبار در زندگی روبرو شده است. میدانی حساس که زنان به نوعی با آن برخورد می کنند و مردان نوعی دیگر. خانم آبیار نیز وجه زنانه را به صورت طبیعی و مانند دیگر آثارش انتخاب کرده است. نمایی از ابلق زنی به نام راحله با بازی الناز شاکردوست در محله ای حاشیه نشین با همسری بیکار و بدهکار اما باطنی مهربان و خانواده دوست به نام علی با بازی هوتن ...
فیلم بی همه چیز!
گناه نیست، اما باید دید شرایط به او تحمیل شده است یا خیر؟ این بازیگر سینما درباره کم کاری خود طی سال های اخیر گفت: پس از سیل و زلزله و کرونا و معضلات اجتماعی که از جانب مسئولان دیده نشد، به عنوان یک هنرمند وظایفی داشتم، اما کم کاری من ربطی به این موضوع ندارد، بلکه انتخاب خودم بوده است. اقتباس بی همه چیز از یک نمایشنامه در بخش دیگری از نشست فیلم بی همه چیز محسن ...
علی کریمی: انصاریان را همچون برادرم دوست داشتم
به گزارش ایرنا، علی کریمی که رابطه صمیمانه ای با علی انصاریان داشت، به شدت از خبر درگذشت دوست و همبازی قدیمی اش ناراحت و متاثر است. بازیکن اسبق تیم ملی و بایرن مونیخ که در بیمارستان فرهیختگان حاضر شده بود، اظهار داشت: درگذشت علی انصاریان اتفاق تلخ و دردناک برای ورزش ایران بود. وی افزود: من علی انصاریان را همچون برادرم دوست داشتم و احساس می کنم یکی از عزیزترین افراد زندگی ام را از دست ...
درباره نمایشگاه فتوگرافیست ها در گالری آتبین
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محسن دائی نبی که گردآوری این مجموعه را بر عهده داشته است، در گفت وگو با هنرآنلاین درباره شکل گیری این نمایشگاه گفت: من دانش آموخته گرافیک هستم و سال هاست که به کار حرفه ای در زمینه گرافیک و خوشنویسی می پردازم. در دوران خانه نشینی و قرنطینه حاصل از کرونا، وقتی به منظم کردن فایل های موجود در کامپیوتر خود پرداختم با عکس های زیادی مواجه شدم که در طول سال های ...