سایر منابع:
سایر خبرها
دیدن فیلم های خوب جرم است؟
کردن و سرانجام قصه جنی، مبهم عمل می کند. در حالی که می شد پایان های خیلی بهتر و ماندگارتری برای فیلم متصور بود. باوجود پایانی لغزنده، زالاوا فیلم قصه گوی جذابی است و با فضاسازی مناسب، مخاطب را با خود همراه می کند. شخصیت پردازی و بازی نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام و هدی زین العابدین و آن بازیگر نقش سرباز هم از امتیازات فیلم است. مصلحت؛ تقریبا بدون خط قرمز دروغ چرا؟ با دافعه و ...
تعجب مسعود فراستی از فیلم زالاوا با محتوای جّن!
... او با بیان این که مساله فیلم زالاوا ، مردم کُرد یا غیر کُرد نیست، گفت: فیلمساز روستای قصه فیلم را با میزانسن دقیق و طراحی لباس و فرم لهجه و رفتار خیلی خوب درآورده است و روی این ها کار کرده و روستای الکی که فقط با خشت و کاهگل ساخته شده باشد، نیست و روستایی هویت مند است که آدم هایش ریشه در آن خاک دارند. در ادامه برنامه، محمدتقی فهیم گفت: نقدم به فیلم این است که نتوانسته در گونه تثبیت ...
فیلمی که باعث تعجب مسعود فراستی شد!
: کارگردان در نشست خبری جشنواره تاکید کرد که فیلمش درباره جن نیست. اما این فیلم چه بخواهد چه نخواهد، در مورد جن صحبت می کند و این موضوع اتفاقا در برخی نقاط دنیا نیز مطرح است و باور دارند، بنابراین در ایران باید روایتی متفاوت از نقاط دیگر داشته باشد. روایت فیلم بیشتر هالیوودی (از نوع استودیویی) است تا ایرانی؛ جنی که در ایران مردم با آن آشنایی دارند، توأم با باورهای مذهبی است و هیچ زمانی جدا از مذهب (چه ...
امیری: هدف ما نقد خرافه است/ قصه جن دست مایه ای بود که به موضوع باور بپردازیم
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر، نشست پرسش و پاسخ فیلم زالاوا به کارگردانی ارسلان امیری با حضور کارگردان، سمیرا برادری (تهیه کننده)، نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام، باسط رضایی، فریدون حامدی (بازیگر)، عماد خدابخش (تدوین گر)، محمد رسولی (فیلمبردار)، عباس عباسی (طراح گریم) و محمد حسین کرمی (طراح صحنه و لباس) با اجرای علیرضا غفاری در سالن مرکز همایش های برج ...
یک دقیقه سکوت به احترام علی
اینجا همه چی خوب بود. فیلم اول هم زالاوا بود؛ مثلا ترسناک و جن گیر. بعضی ها که خندیدند. ما هم که از اسم جن هم وحشت داشتیم اصلا داخل سالن نرفتیم. بعد هم فهمیدم که فیلم اصلا جنی نبود. این را توی نشست خبری فهمیدیم. اما روایت آن واقعی بود. خرافاتی که سال های دور در ایران ما وجود داشته و هنوز هم هست. اما به شکل دیگر. پوشش نشست که تمام شد باید مهیای فیلم بعدی می شدیم. تا اینجا همه ...
ارسلان امیری: یکی از جذابیت های زالاوا جهان شمول بودن آن است
سینماسینما ، تبسم کشاورز: ارسلان امیری، کارگردان سینما در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی زالاوا حضور دارد، این فیلم سینمایی اولین اثر سینمایی این کارگردان به شمار می رود که فیلمنامه آن را خودش به همراه آیدا پناهنده و تهمینه بهرام نوشته است. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام و هدی زین العابدین حضور دارند، زالاوا در دهه پنجاه شمسی می گذرد و راوی ...
16 فیلم جشنواره فجر در کهنوج اکران می شود
...> گفتنی است لیست اکران فیلم ها به شرح ذیل است : رُمانتیسم عماد و طوبا، کارگردان: کاوه صباغ زاده، تهیه کننده: مهدی صباغ زاده روزی روزگاری، آبادان، کارگردان: حمیدرضا آذرنگ، تهیه کنندگان: علی اوجی، عبداله اسکندری روشن، کارگردان: سیدروح اله حجازی، تهیه کننده: سیدروح اله حجازی زالاوا، کارگردان: ارسلان امیری، تهیه کنندگان: سمیرا برادری و روح اله برادری ستاره بازی، کارگردان ...
ابلق در صدر محبوب ترین فیلم های جشنواره
خبرگزاری میزان - روزنامه خراسان نوشت: سه فیلم ابلق ساخته نرگس آبیار، تک تیرانداز ساخته علی غفاری و مصلحت اولین ساخته حسین دارابی، در روز های گذشته در کاخ جشنواره رونمایی شد و فیلم مامان به کارگردانی آرش انیسی نیز دیروز به نمایش درآمد. از میان این 4 فیلم، ابلق بیش از همه توجه مخاطبان و منتقدان را جلب کرده و تا دیروز در صدر محبوب ترین فیلم های جشنواره قرار گرفته بود. در ادامه مطلب نگاهی به این 4 ...
نجفی در انتخاب قاب برای روشن شجاعانه عمل کرده است
خوب بازی کنند. ملاصالحی افزود: در جشنواره امسال فیلم هایی را می بینیم که رابطه فیلمساز با ادم روشنفکر و مردم را تعریف می کند و این مساله جالبی بود. بی همه چیز فیلمی بود که در بلیط فروشی مردمی از آن استقبال کردند یا فیلمی مثل مصلحت که در خصوص رابطه اش با مردمش حرف می زند. ***روابط عمومی جشنواره فیلم فجر باید با بهروز افخمی جدی تر برخورد کند بابک جوادی، کارشناس رسانه ...
نگاهی به فیلم های ستاره بازی ، روزی روزگاری آبادان و زالاوا
پرتعلیق و ایجاد فضایی رازآلود، در ورطه صدور حکم قطعی درباره بود و نبود جن نیفتاده و توانسته این مرز باریک و خطرناک را حفظ کند. اجرای خوب فصل پایانی و قربانی شدن عشق پای خرافه از نقاط قوت فیلم است. بازی های خوب و یکدست بازیگران اعم از شناخته شده ترها و سایرین، نشان از کارگردانی دارد که اندازه بازی را می شناسد. گرچه بازی پوریا رحیمی سام چشمگیرتر است. نیمه نخست فیلم برای کوتاه تر شدن و چابک شدن هنوز جا دارد. ارسلان امیری پس از چند تجربه فیلمنامه نویسی حالا در قامت فیلمساز نوآمده موفق ظاهر شده است. ...
مصلحت نمونه درستی از سینما سیاسی- تاریخی است
تر جلو میرفت. آبیار در ابلق مساله ای جهانی را به تصویر کشیده است این منتقد سینمایی همچنین به فیلم استرداد نیز با دیدی مثبت نگاه کرده و ارائه نظر کرد و گفت: استرداد را بهتر از تک تیرانداز دیدم اما دوتا فیلم اولی یعنی مصلحت و زالاوا کیفیت خوب فیلم سازشان را نشان داده است، فیلم ابلق فیلم رو به جلویی برای نرگس آبیار بود و مسیرفیلم سازی وی پله پله به پختگی میرسد، فیلمسازداستان را ...
فجر 39 در سوگ علی انصاریان / پای جن به جشنواره باز شد!
مصلحت تا به اینجا از فیلم های حساس جشنواره سی ونهم بوده است که احتمالاً در روزهای آینده بازتاب های بیشتری در فضای رسانه ای نیز پیدا خواهد کرد، باید دید آیا تجربه اولی حسین دارابی سرنوشتی مشابه تجربه اول کارگردانی رضا زهتابچیان یعنی دیدن این فیلم جرم است پیدا می کند یا بدون چالش می تواند پس از جشنواره، راهی اکران عمومی شود. فیلم روز؛ زالاوا فیلم سینمایی زاوالا را می توان دوست ...
روایت سوءاستفاده از باورها در زالاوا / این فیلم درباره جن نیست
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست خبری فیلم سینمایی زالاوا به کارگردانی ارسلان امیری عصر روز 15 بهمن ماه در خلال برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد. امیری در ابتدای این نشست درباره انگیزه خود برای ساخت این فیلم گفت: یک احساس و کنجکاوی درباره باور من شکل گرفت و ماجراها و داستان هایی درباره موضوعات متافیزیکی در ...
زالاوا فیلمی قصه گو که سلایق مختلف جامعه را جذب می کند
دو زبان فارسی و کُردی ساخته شد. او در پایان درخصوص برپایی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر نیز گفت: حیف شد. دوست داشتم واکنش مردم را در سالن های سینما نفس به نفس با تماشای صحنه های فیلم ببینم. زالاوا فیلمی قصه گو است که مردم با سلایق مختلف هر کدام ارتباط شخصی خاصی با فیلم خواهند گرفت اما این بیماری شوم این شانس را از من گرفت. امیدوارم این دوره جشنواره فجر حتی الامکان طوری برگزار شود که ...
متن و حاشیه روز چهارم جشنواره فیلم فجر| جن گیرها و عدالت خواهان تحت تأثیر علی انصاریان/ وقتی کارگردانی، ...
گفتند "زالاوا" فیلم کمدی وحشتناکی است. کاری که با جن و جن گیری ارتباط مستقیمی دارد اما ارسلان امیری در طولِ نشست خبری سعی می کرد این ارتباط را کتمان کند؛ وقتی می گفت "من این فیلم را برای جن نساختم، چون جرأتش را ندارم!" جشنواره سی و نهم فیلم فجر به تعبیرِ بسیاری از کارشناسان در کنار همه ضعف ها و قوت هایش، به تنوع ژانر توجه کرده است؛ به گونه ای که کمتر می توان از فیلمی مثال آورد که شبیه ...
روزنامچه فجر 4/ درخشش دوبارۀ اوج با مصلحت
سرویس فرهنگ و هنر مشرق - هر دو فیلم امروز، نخستین ساختۀ کارگردان هایشان بودند. ارسلان امیری که حداقل چهار فیلمنامه از او به فیلم درآمده، امسال اولین فیملش را کارگردانی کرد، که متأسفانه ناموفق بود. در عوض، حسین دارابی که فرد شناخته شده ای نبود، در نخستین فیلمش به خوبی درخشید. فیلم های نمایش یافته در روز چهارم در سالن اصحاب رسانه (برج میلاد) به این ترتیب هستند: زالاوا/ ارسلان ...
زالاوا ؛ چک لیست ناقص ژانر ترسناک
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- هومن جعفری؛ نخستین دشتم از جشنواره فجر، انتخاب جالبی است. زالاوا. یک ترسناک نسبتا قابل قبول که البته بعید است در گیشه بختی برای فروش داشته باشد. بیشتر تلاشی است برای معرفی دو سه چهره جذاب و جوان پسند بازیگر نقش اول فیلم شباهت خیره کننده به رامی مالک دارد و همچنین همتی برای راه انداختن چرخ کند سینمای ترسناک در ایران. فیلم خوب شروع ...
مردم کُرد خرافی نیستند/زالاوا در نکوهش خرافه پرستی است
به گزارش خبرگزاری موج، نشست پرسش و پاسخ فیلم زالاوا به کارگردانی ارسلان امیری با حضور کارگردان، سمیرا برادری (تهیه کننده)، نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام، باسط رضایی، فریدون حامدی (بازیگر)، عماد خدابخش (تدوین گر)، محمد رسولی (فیلمبردار)، عباس عباسی (طراح گریم) و محمد حسین کرمی (طراح صحنه و لباس) با اجرای علیرضا غفاری در سالن مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد. در ابتدای این نشست، علیرضا ...
داغ انصاریان به دل سیمرغ نشست
. زالاوا در ژانر وحشت و مصلحت که با اندکی اغماض می توان آن را فیلمی سیاسی قلمداد کرد. روز چهارم جشنواره در برج میلاد هم مانند روزهای قبل در آرامش و یکنواختی خاصی سپری شد. هر دو نشست خبری هم بدون حاشیه خاصی دنبال شد. فقط در جریان نشست زالاوا پرسش یکی از خبرنگاران درباره توهین آمیز بودن فیلم برای مناطق کردنشین، کارگردان این اثر را کمی عصبانی کرد که البته دامنه دار نشد. چه دیدیم؟ ...
نگاهی به فیلم های چهارمین روز جشنواره فجر/ زالاوا و مصلحت
زالاوا می توان مانند دو قهرمانش عاشق شد می توان مانند استوار قصه با خرافات مخالفت کرد، مردی که در نهایت چاره ای جز همراهی با عقاید مردم و تسلیم شدن ندارد و هم می توان از شرایط موجود ترسید و سکوت کرد! مصلحت/ حسین دارابی با دیدن فیلم مصلحت این پرسش مطرح می شود که چه مصلحتی در ساخت مصلحت وجود دارد؟ مصلحت یک تله فیلم خوب است که در مدیوم تلویزیون می تواند موفق باشد هم به لحاظ ساختار هم ...
زالاوا ی قصه گو/ نگاهی به فیلم زالاوا
سینماسینما ، مینو خانی زالاوا اولین فیلم بلند داستانی ارسلان امیری در مقام کارگردان است که برگرفته از اتفاقات بومی در منطقه کردستان است؛ جایی که به نوعی زادگاه امیری است و این توجه به اتفاقات بومی و بازنمایاندن آنها در سینما، یکی از مسائل مهم سینماست، سینمایی که جایی برای همه اقوام دارد و می تواند فرصتی برای روایت داستان ها و شیوه زندگی و تفکر آنها باشد. امیری برای روایت این ...
وقتی عدالت قربانی مصلحت نمی شود/ زالاوا ؛ تمرینی در ژانر وحشت
جنایی در بستر یک رخداد تاریخی و سیاسی. فارغ از کیفیت هر دو فیلم می توان تنوع ژانر در فیلم های امسال جشنواره را یکی از نقاط مثبت آن ارزیابی کرد که به خوبی لحاظ شده و سبد فیلم های امسال گرچه اندک بوده و آنچنان پر و پیمان نیست اما تنوع و گوناگونی ژانرها در آن به خوبی دیده می شود. فیلم نخست دیروز زالاوا به کارگردانی ارسلان امیری بود که فیلمنامه آن به صورت مشترک توسط امیری، آیدا ...
زالاوا درباره جن نیست
به گزارش ایسنا، چهارشنبه 15 بهمن ماه و در چهارمین روز جشنواره فجر، فیلم زالاوا به کارگردانی ارسلان امیری در سینمای رسانه ها نمایش داده شد، فیلمی که درباره یک باور قدیمی و خرافی امروز است. امیری در نشست خبری فیلمش درباره انتخاب مضمون زالاوا گفت: دوست داشتم اولین فیلمم مخصوص به خودم و دغدغه ام باشد. برای همین سراغ افسانه ای رفتم که در خانواده سینه به سینه نقل شده بود و خواستم اثری بسازم ...
روز چهارم جشنواره فجر در سینمای رسانه ؛ فیلم ها و حاشیه ها/ عکس
روز چهارم جشنواره فیلم فجر سی و نهم در سینما رسانه (برج میلاد) با نمایش 2 فیلم داستانی زالاوا (ارسلان امیری) و مصلحت (حسین دارابی) همراه بود. بعد از نمایش هر فیلم عوامل و بازیگران آن در نشست خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند. زالاوا / ارسلان امیری بازیگران: نوید پورفرج، هدی زین العابدین، پوریا رحیمی سام، باسط رضایی و شاهو رستمی به گزارش عصر ایران، اولین فیلم ...
گزارش دوربین تسنیم از چهارمین روز جشنواره فیلم فجر| دعوت بازیگران "مصلحت" به عدالتخواهی در روز اعتراض به ...
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، روز چهارم جشنواره فیلم فجر کمدی با رگه هایی از وحشت را در معرض نمایش رسانه ای ها قرار داد. آش عجیبی به نظر می رسد که شوری و تلخی اش هم مشخص نیست اما ارزش یک بار خوردن را دارد. سمیرا برادری تهیه کننده این فیلم در گفت وگویی گفته بود انگیزه رفتن به سراغ کمدی وحشت به این خاطر بوده که فیلم ها عموماً از الگوهای نخ نما شده استفاده کرده اند. "زالاوا" را ...
از تماشای مصلحت اواخر دهه 50 تا روز تلخ جشنواره فیلم فجر
کدام ملاک داوری، توانسته اند جزو سودای سیمرغ ها قرار بگیرند، اما آنچه واضح است اینکه سینمای ایران در سال 1400، قرار است امیدی را به جامعه تزریق کند. حاشیه نگاری خبرنامه دانشجویان ایران از سومین روز جشنواره فیلم فجر سی ونهم؛ سیمرغ های جشنواره به ابلق و تک تیرانداز می رسد؟ شوخی مخاطبان با مضمون زالاوا به خاطر قطع چند باره پخش فیلم زالاوا که سانس اول نمایش روز گذ ...
حضور پرقدرت فیلم اولی ها در روز چهارم/ شوک جشنواره با خبر درگذشت انصاریان/ 100 هزار نفر بلیت های جشنواره ...
به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته ابتدا فیلم زالاوا به کارگردانی ارسلان امیری به نمایش در آمد. دومین فیلم امروز نیز فیلم مصلحت به کارگردانی حسین دارابی بود. نکته قابل توجه اینکه هر دو فیلم امروز اولین ساخته های کارگردانانشان بودند. اما آنچه چهارمین روز جشنواره فیلم فجر و بخصوص اکران دوم را کاملا تحت تاثیر قرار داد، خبر درگذشت علی انصاریان فوتبالیست سابق تیم ملی ایران که بعد از آویختن ...