نگاهی به فیلم های ستاره بازی ، روزی روزگاری آبادان و زالاوا
سایر منابع:
سایر خبرها
تعجب مسعود فراستی از فیلم زالاوا با محتوای جّن!
در جسم کسی را توضیح می دهد و مهم تر از همه مخاطب را می ترساند که این خوب است در حالی که فیلم رئال است. کیوان کثیریان منتقد سینما در این فیلم نوشت: اولین ساخته ارسلان امیری یک تجربه موفق و البته دشوار در سینمای وحشت است که رگه هایی از یک قصه عاشقانه را هم در خود دارد. فیلم خوش ساختی که تلاش کرده یک داستان ترسناک را بومی کند و به قواعد ژانر هم پایبند باشد. فیلم موضوع حساسی را ...
زالاوا و مصلحت ؛ یک ترس جذاب و دیگری تقریبا بدون خط قرمز
کارگردان در بخش سودای سیمرغ دارند، در تهیه و تولید هر دو فیلم باز هم با یکدیگر مشارکت دارند، امیری در نوشتن فیلمنامه تی تی مشارکت داشته و پناهنده هم به عنوان یکی از فیلمنامه نویسان و همچنین مشاور کارگردان در زالاوا کنار امیری بوده است. زالاوا به عنوان اولین ساخته سینمایی ارسلان امیری، فضاسازی خوبی دارد و سراغ روایتی درباره قصه ای با موضوع جن و در فضایی ترسناک می رود. سوژه و فضایی که دستمایه ...
ارسلان امیری: یکی از جذابیت های زالاوا جهان شمول بودن آن است
اتفاقی است که باعث ترس مردم شده و رئیس پاسگاه تلاش می کند تا امنیت را به روستا بازگرداند. با ارسلان امیری کارگردان این فیلم درباره انگیزه ها و دغدغه هایش در فرآیند کارگردانی این فیلم گفت وگویی داشتیم که در ادامه می خوانید: شما امسال حضور پررنگی در جشنواره دارید. علاوه بر کارگردانی زالاوا ؛ دو فیلم دیگر با آیدا پناهنده و عادل تبریزی هم دارید. کمی درباره آن ها توضیح دهید. ...
آدرس اشتباه مصلحت !
کارگردانی ارسلان امیری و مصلحت به کارگردانی حسین دارابی در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده که هر کدام با واکنش های مختلف اهالی رسانه و مخاطبان مواجه شده است. در ادامه نگاهی کوتاه و گذرا به هر 3 فیلم شده است. روزی روزگاری آبادان حمیدرضا آذرنگ را همه با تئاتر می شناسند؛ هر چند بارها بازیگری در سینما و تلویزیون را تجربه کرده ولی جوایز متعددی برای بازیگری و کارگردانی در تئاتر به خانه ...
گزارش ایسنا از روز چهارم جشنواره فیلم فجر در بندرعباس+نقد کارشناسی
شیشلیک چند سال پیش، محمدحسین مهدویان با تجربه غافلگیرکننده ایستاده در غبار به جشنواره فجر آمد و جایزه سیمرغ بلورین را با همان اولین فیلمش برنده شد. تقریبا در همان زمان، امیرمهدی ژوله پس از سال ها طنزنویسی در تلویزیون و فعالیت در شبکه های مجازی، با حضور در خندوانه به عنوان استندآپ کمدین، شهرتی ناگهانی را به هم زده بود. کمتر کسی فکر می کرد که ظرف پنج، شش سال مسیر حرفه ای آن ها با هم تلاقی کند اما این اتفا ...
نگاهی به لوکیشن در فیلمهای جشنواره/ فیلمسازانی که از تهران بار سفر بستند!
*محل فیلمبرداری "زالاوا" در سنندج و همدان بوده است. *"بی همه چیز" در اطراف گرمسار فیلمبرداری شده است. *لوکیشن "کارو" استانهای خوزستان و کرمانشاه بوده است. *تولید "لیپار" به طور کامل در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است. *داستان "مهران" ساخته رقیه توکلی کلاً در یزد می گذرد. این کارگردان فیلم قبلی اش (مادری) را هم در زادگاهش یزد ساخته بود. *"خورشید آن ماه" نیز در ...
ارسلان امیری: هیچ گاه جرات نمی کنم درباره موضوعاتی مانند جن فیلم بسازم
میلاد برگزار شد. در ابتدای این نشست ارسلان امیری درباره انتخاب مضمون این اثر سینمایی گفت: احساس و کنجکاوی درباره موضوع باور در من شکل گرفته بود و دوست داشتم اولین فیلم ام مخصوص به خودم و دغدغه ام باشد. برای همین سراغ افسانه ای رفتم که در خانواده سینه به سینه نقل شده بود. وی افزود: برای همین تصمیم گرفتم اثری بسازم درباره این که چطور یک باور به خرافه تبدیل می شود. ...
گزارش ایسنا از روز سوم جشنواره فیلم فجر در بندرعباس+نقد کارشناسی
روزی روزگاری آبادان فیلم روزی روزگاری آبادان به عنوان نخستین تجربه کارگردانی حمیدرضا آذرنگ با تهیه کنندگی عبدالله اسکندری و علی اوجی به اثری رنج کشیده و صادق تبدیل می شود که درد و رنج انسانی ناشی از جنگ طلبی را به بهترین شکل ممکن به تصویر می کشد. موضوع فیلم داستان فیلم روزی روزگاری آبادان درباره خانواده آقای مصیب چرخیده است که در روزهای پایانی سال برای عید نوروز ...
سپهرداد تیم شجاع دلان کوچک | دست خالی اما جسور در میان بزرگان
ای خواهد کرد. او در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس درباره سپهرداد و نخستین تجربه اش در لیگ برتر بسکتبال زنان صحبت کرده است: سپهرداد، بی اسپانسر و بی تجربه تیم ما 2 سال است که شرایط سختی دارد و در لیگ برتر نبود اسپانسر برای یک تیم بسیار دشوار است. در آکادمی سپهرداد همیشه خودمان بازیکن سازی و از داشته های خودمان استفاده می کردیم. این اولین تجربه من به عنوان سرمربی در ...
نگاهی به ستاره بازی هاتف علیمردانی | جهش ناکافی
از آن دست فیلم هایی است که بر اساس یک داستان واقعی تولید شده، ولی مرزهایش را از سینمای مستند تفکیک نمی کند. علیمردانی در تیتراژ پایانی ستاره بازی ، سعی می کند به ما نشان دهد که فیلمش را موبه مو از روی واقعیت ساخته؛ اما هرقدر فکر کنیم نمی فهمیم که اگر ستاره بازی یک مستند کم هزینه و بی ادعا بود، دقیقا چه چیزی از این فیلم کمتر داشت. شخصیت های ناپخته خصلت مستندنمایی ستاره بازی باعث می ...
زنده باد خیال!
قابل مشاهده و ردیابی است. به طوری که حدود نیمی از فیلم های جشنواره امسال از چنین قاعده ای پیروی کرده و ترجیح داده اند که با ورود به دنیای مضامین جدید، فرم و روایت جالبی را برای مخاطب خود بازگو و تداعی کنند. در ادامه، به موارد خاص این فیلم ها خواهیم پرداخت. زالاوا نخستین ساخته ارسلان امیری درامی ملتهب است که به گفته کارگردان، نیمی از داستان فیلم، از باورهای رایج و واقعی مردم خطه ...
دومین پوستر فیلم سینمایی زالاوا منتشر شد
دومین پوستر فیلم سینمایی زالاوا به کارگردانی ارسلان امیری و تهیه کنندگی روح الله و سمیرا برادری منتشر شد. طراحی پوستر زالاوا نخستین تجربه سینمایی ارسلان امیری توسط محمدحسین هوشمندی انجام شده است. زالاوا به تهیه کنندگی روح الله و سمیرا برادری، روایتگر ماجرایی خیالی در سرزمینی خیالی با مردمانی خیالی در دهه پنجاه شمسی است. فیلمی بین ژانری با بازی نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام و ...
منتقدین درباره "زالاوا" و "مصلحت" چه گفتند؟ |کار دانشجویی و فرار از وضعیت کنونی
حاکمان در عصر دیجیتال بیشتر خودزنی است تا خیرخواهی! فیلمی که با مجوز شورای پروانه ساخت ساخته می شود همچون تیری است که از کمان خارج شده؛ باید همان اول راه حواستان را جمع می کردید حضرات! محمود سالاری نیز درباره فیلم زالاوا گفت: زالاوا کار دانشجویی است. این اثر می خواهد حرف های روشنفکرانه عمق دار بزند و یک سری باورها را که در توده مردم است به چالش بکشد اما موفق نیست. می خواهد به ...
قصه جن دست مایه ای بود که به موضوع باور بپردازیم
. هدف ما نقد خرافه و به تصویر کشیدن سواستفاده از این قبیل مسائل است. نوید پورفرج ضمن آرزوی سلامتی برای علی انصاریان درباره حضور در زالاوا گفت: سکانسی که عاشقانه شروع می شود تا پایان فیلم تداوم دارد و حفظ این راکورد کمی سخت بود. حدود 25 روز ما درگیر سکانس هایی بودیم که جلوی در می گرفتیم. او گفت: فیلمنامه بسیار خوب بود و بعد از خواندن آن تصمیم گرفتم که در آن باشم، ضمن این که ...
زالاوا ؛ قصه بگو یا بمیر!
امروزی کند به شیوه دهه شصت روایت می کند. آن دیگری فحش نامه سیاسی سرهم کرده اسمش را گذاشته شیشلیک و دراین وانفسا یکباره می نشینیم پای فیلمی که در ربع ساعت اول مشخص می کند دلش می خواهد قصه بگوید. البته آن تیتراژ نوشته ش نگران کننده است. اول زالاوا نوشته: هیچ چیزاین داستان واقعی نیست مگر بخش های ترسناکش! این آدم را نگران می کند. مگر نمی اخواهی قصه بگویی؟ بگذار من از ...
روایت سوءاستفاده از باورها در زالاوا / این فیلم درباره جن نیست
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست خبری فیلم سینمایی زالاوا به کارگردانی ارسلان امیری عصر روز 15 بهمن ماه در خلال برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد. امیری در ابتدای این نشست درباره انگیزه خود برای ساخت این فیلم گفت: یک احساس و کنجکاوی درباره باور من شکل گرفت و ماجراها و داستان هایی درباره موضوعات متافیزیکی در ...
قضاوتی در میان نیست/ نگاهی به فیلم زالاوا
داستان و یک حقیقت جاری در میان عوام است. همه چیز از یک حادثه آغاز می شود.(گره اصلی درام) حادثه ای که دیر زمانی است گریبان زالاوانشینان رارها نمی کند و سال هاست که این مردمان ساده و خوش باور، با آن دست و پنجه نرم می کنند. تفاوت زالاوا از نمونه های مشابهش شاید همین انتخاب زبان روایتگری آن باشد. روایتی یک خطی برای فیلم که بر پایه سه کلمه جن، خرافه و باور استوار است. انتخاب هوشمندانه بستر ...
زالاوا ؛ چک لیست ناقص ژانر ترسناک
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- هومن جعفری؛ نخستین دشتم از جشنواره فجر، انتخاب جالبی است. زالاوا. یک ترسناک نسبتا قابل قبول که البته بعید است در گیشه بختی برای فروش داشته باشد. بیشتر تلاشی است برای معرفی دو سه چهره جذاب و جوان پسند بازیگر نقش اول فیلم شباهت خیره کننده به رامی مالک دارد و همچنین همتی برای راه انداختن چرخ کند سینمای ترسناک در ایران. فیلم خوب شروع ...
روز چهارم جشنواره فجر در سینمای رسانه ؛ فیلم ها و حاشیه ها/ عکس
ارسلان امیری فیلمنامه آن توسط امیری و با همراهی تهمینه بهرام و آیدا پناهنده نوشته شده تا روایت نوینی از ژانر وحشت در سینمای ایران شکل بگیرد و در سال 2019 توانست طی بازار آسیایی فیلم هنگ کنگ، جایزه حمایت خانه فیلم کره جنوبی را از آن خود کند. در اصطلاح منتقدان سینمایی می توان گفت زالاوا فیلمی بین ژانری است، بین 2 ژانر بسیار بزرگ و مطرح ترسناک و جنایی و انصافا از عهده این مهم به خوبی برآمده ...
متن و حاشیه روز چهارم جشنواره فیلم فجر| جن گیرها و عدالت خواهان تحت تأثیر علی انصاریان/ وقتی کارگردانی، ...
.... حتی از فیلمسازان و دست اندرکاران امر خواست بیشتر به حوزه اقوام توجه کنند و کارهای نمایشی بسازند. سؤال دیگر یکی از خبرنگاران بحث توجه کارگردان به جن و جن گیری بود که ارسلان امیری اعلام کرد "زالاوا" فیلم جن نیست! "واقعیت این است من فیلمی درباره جنّ نساختم و هیچ وقت فیلمی درباره موضوعی به این حساسی نمی سازم فیلم درباره این نیست که جن وجود دارد یا نه. ماجرای جنّ دستمایه ای برای ...
منتقدان سینمایی اصفهان شیشلیک را برنتافتند
تنوع دادن به سینما و دور شدن از فضای آپارتمانی تهران نیاز دارد. بزرگ تاکید می کند: با شروع فیلم جمله داستان فیلم واقعی است به خصوص بخش ترسناکش را می بینیم؛ تمام تلاش نویسندگان برای داستان گویی است و موفقیت آمیز هم هست، فیلم به خوبی قصه می گوید و از عناصر فیلمهای ژانر وحشت استفاده می کند، نکته ترسناک فیلم درون مایه و تماتیکی است که به باورهای خرافه گونه اشاره دارد. تقابل قهرمان ...
زالاوا فیلمی قصه گو که سلایق مختلف جامعه را جذب می کند
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، ارسلان امیری درباره تولید و آماده سازی نخستین ساخته بلند سینمایی خود گفت: فیلم سینمایی زالاوا در روستای شیان در کردستان فیلم برداری شد. همچنین به دلایلی امکان فیلم برداری در یکی از لوکیشن های فیلم واقع در کردستان پیدا نکردیم و فیلم برداری این بخش در خرم رود همدان انجام شد ...
وقتی عدالت قربانی مصلحت نمی شود/ زالاوا ؛ تمرینی در ژانر وحشت
.... فیلم یک امتیاز بزرگ دارد و آن هم رها کردن ژانرهای معمول سینماست. به ویژه برای فیلمسازی که قرار است اولین فیلمش را بسازد طبیعتاً یک خطر بزرگ به حساب می آید اما ارسلان امیری به خوبی از پس این تجربه بر آمده است. زالاو می تواند مخاطب را با داستان خود همراه کند که این نکته قابل توجهی است. موسیقی و فضاسازی در کنار لوکیشن های روستا در راستای القای ترس به درستی به کار گرفته شده ...
ارسلان امیری: جنس ترس در فیلم "زالاوا" از نوع بومی است
جنس ایده ای که سراغ من آمدم از فضای کردی بود. پدرم با زبان کردی برایم قصه را تعریف کرد و داستان از همان اتمسفر می آمد. بنابراین برای اورجینال بودن باید در این فضا فیلم ساخته می شد. علاقه من این بود که فیلم صد در صد کردی باشد چون اتمسفر و فرهنگ فولکلور سینمای کردی را دوست دارم. وقتی یک فیلمی زبانش کردی است با خود لباس، فرهنگ، زبان و دغدغه های آن قوم را نیز همراه می کند. اساساً به سینمای اقوام عقیده ...
داغ انصاریان به دل سیمرغ نشست
. زالاوا در ژانر وحشت و مصلحت که با اندکی اغماض می توان آن را فیلمی سیاسی قلمداد کرد. روز چهارم جشنواره در برج میلاد هم مانند روزهای قبل در آرامش و یکنواختی خاصی سپری شد. هر دو نشست خبری هم بدون حاشیه خاصی دنبال شد. فقط در جریان نشست زالاوا پرسش یکی از خبرنگاران درباره توهین آمیز بودن فیلم برای مناطق کردنشین، کارگردان این اثر را کمی عصبانی کرد که البته دامنه دار نشد. چه دیدیم؟ ...
روزنامچه فجر 4/ درخشش دوبارۀ اوج با مصلحت
امیری مصلحت/ حسین دارابی جن گیری زالاوا/ ارسلان امیری/ (بی ارزش) خلاصه داستان: ماجرای جن گیری توسط آمَردان (پوریا رحیمی سام) در یک روستا کردنشین در دهۀ 1350. فیلم زالاوا، نخستین ساختۀ ارسلان امیری است که تا پیش از این، به عنوان مستندساز و فیلمنامه نویس شناخته می شد. عمده فیلمنامه های او، همکاری مشترک بودند؛ آثاری مانند ویلایی ها (1395)، گیجگاه ...
روان پریشی مهاجرت سیاه/تضاد در تفکر کارگردان
هاتف علیمردانی کارگردان 44 ساله ایرانی بعد از آخرین فیلمش(کلمبوس) که در خصوص مشکلات مهاجرت ایرانیان بوده است، "ستاره بازی" را در حالی ساخته که از فیلم قبلی، موضوع و البته فرهاد اصلانی و شبنم مقدمی را وام گرفته است. اینبار البته به زعم او چهره ی مهاجرت سیاه به کشور آمریکا در قالب روان پریشی ناشی از اعتیاد دختر خانواده موضوع اصلی فیلمش است. فرهاد اصلانی با تعقیب و گریز دخترش در فیلم زیاد ...
معرفی 16 فیلم سی ونهمین جشنواره فیلم فجر؛ از بازیگران ، داستان ها تا ایفای نقش زنده یاد "علی انصاریان" ...
جشنواره فیلم فجر کرده است . نکته قابل توجه این فیلم بازی محسن تنابنده در کنار فاطمه معتمدآریا است که برای اولین بار در کنار هم بازی می کنند . داستان فیلم درباره مردی به نام مصیب است که در شب عید سال 1381 در آبادان به علت اعتیاد و مشکلاتی که او دارد خانواده دچار حوادثی می شود . علی اوجی بازیگر سینما و عبدالله اسکندری چهره پرداز سینما تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارند ...
گزارش دوربین تسنیم از چهارمین روز جشنواره فیلم فجر| دعوت بازیگران "مصلحت" به عدالتخواهی در روز اعتراض به ...
و حوزه های غیرداستانی مثل جلوه های ویژه و بازیگری و موارد دیگر، شرایط خوبی دارند. اما کارها در زمینه داستان و فیلمنامه از نقص و ضعف برخوردار است. حتی کارهای کارگردانان شناخته شده تر هم این ضعفِ فیلمنامه ای را دارند." او درباره اکران "زالاوا" در روز چهارم جشنواره فیلم فجر تأکید کرد: من معتقدم سینمای ایران به ژانرهای مختلف نیاز دارد و ما دچار کمبود تنوع ژانریم؛ هم به دفاع مقدس نیاز داریم ...