فیلمی که باعث تعجب مسعود فراستی شد!
سایر منابع:
سایر خبرها
تعجب مسعود فراستی از فیلم زالاوا با محتوای جّن!
تجربه خود، یک ملودرام تلخ دیگر را جلوی دوربین برده که باید دید آیا طلسم دیده نشدن های او در جشنواره با این فیلم خواهد شکست یا خیر؟ مطالب مرتبط: فیلم زالاوا ساخته ارسلان امیری، شب گذشته در برنامه هفت ، با حضور مسعود فراستی، شاهین شجری کهن و محمدتقی فهیم، نقد و بررسی شد. مسعود فراستی درباره این فیلم گفت: برعکس همه فیلم اولی ها که دوربین شان تکان بی مورد و اطوار دارد ...
یک دقیقه سکوت به احترام علی
خانم بودی بعد از عبور از گیت ورودی با گل سرخ ضدعفونی شده ظاهر می شدی. تا اینجا همه چیز خوب بود. فیلم اول هم زالاوا بود؛ مثلا ترسناک و جن گیر. بعضی ها که خندیدند. ما هم که از اسم جن هم وحشت داشتیم اصلا داخل سالن نرفتیم. بعد هم فهمیدم که فیلم اصلا جنی نبود. این را توی نشست خبری فهمیدیم. اما روایت آن واقعی بود. خرافاتی که سال های دور در ایران ما وجود داشته و هنوز هم هست. اما به شکل دیگر. تا اینجا همه ...
ارسلان امیری: هیچ گاه جرات نمی کنم درباره موضوعاتی مانند جن فیلم بسازم
گربه در فیلم، گفت: در بازی گرفتن از گربه تنها کارگردان یا مربی حیوانات نمی تواند از گربه بازی بگیرد. کاری گروهی بود که همه در بازی گرفتن از آن نقش داشتند ضمن آن که شخصیت خود گربه نیز در نتیجه نهایی موثر بود. در ادامه کرمی درباره طراحی صحنه فیلم زالاوا گفت: روستایی را که ما در آن مشغول کار بودیم، کارگردان پیشتر دیده بود و بر آن مبنا قصه را نوشته بود. وقتی من روستا را دیدم گویی 80 درصد ماجرا ...
مصلحت نمونه درستی از سینما سیاسی- تاریخی است
.... زاوالا جسارت بومی سازی ژانر وحشت را داشت مهر آفرین در خصوص فیلم زالاوا نیز گفت: زالاوا فیلم خوبی بود و فیلمساز جسارت کرده و بومی و محلی در ژانروحشت فیلمی ساخته که بدون بهره گیری از ابزارای سینمای هالیوود ی وغرب فیلمنامه محلی سنتی به باورهای ما ایرانی ها و فضای فولکلور پرداخته و با جن فضا ایجاد کرده است البته بهتر بود پخته تر عمل می کرد (فیلمنامه وکارگردانی) و با جسارت ...
درباره فیلم منصور سیاوش سرمدی | جشنواره فجر 39
...> منتقدان درباره فیلم چه گفته اند؟ کریم نیکونظر: منصور بی حس است. خنثی است. منفعل است. دغدغه دارد اما دلواپسش نیست. از یک توانایی منحصربه فرد، یک فعالیت درون زای جدی حرف می زند اما شوروشوقی برای این انجام عملش ندارد. همه چیز سرد است. همه چیز بی جان است و بی رمق. هم آدم ها بی حس و حال اند هم موقعیت ها. بحران هست اما دور از ماست. آتشمان نمی زند، به هول وولا نمی اندازدمان، یقه مان ...
بزرگترین آکادمی پزشکی، ورزشی غرب کشور در کرمانشاه به بهره برداری رسید
حمایت های خوب دولت و وزارت ورزش و جوانان هفت طرح ملی در استان در دست اجراست در حالی که قبلا تنها یک طرح داشتیم. وی همچنین از افزایش مرکز مشاوره از 2 مورد به 9 مورد خبر داد و گفت: تعداد سمن های حوزه جوانان نیز از 31 مورد به 91 مورد افزایش یافته است. مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه یادآوری کرد: در استان خوشبختانه خیران ورزش یار هم به کمک ورزش استان آمده اند و امروز 15 زمین چمن ...
کرونای علی انصاریان و بهاءالدین خرمشاهی؛ مقایسه کنیم یا نه؟!
این فضا طبیعی است که توجه به ورزشکار و مجری بیش از اهل فکر است اما یادمان باشد نه هر فوتبالیست و نه هر برنامه سازی. همین حالا وُریا غفوری محبوب تر است یا فلان بازیکن که فقط به اسکناس فکر می کند و جلب نظر رسمی و اتفاقا مردم خوب متوجه اند. داش علی سزاوار این همه توجه بود چون ریا کار نبود. مهرداد میناوند هم متفاوت بود. حیف که هر دو ستاره خاموش شدند و چه خوب که ناچار نشدم دربارۀ بهاء الدین خرمشاهی بنویسم. هنوز هست و دربارۀ او در یکی از سلسله بخش های جرعه ای از اقیانوس فرهنگ و ادبیات ایران می نویسم. او که خود دریایی است از این اقیانوس و آنچه از این قلم برمی آید تنها نم ی است از یم ی. ...
منتقدین درباره "زالاوا" و "مصلحت" چه گفتند؟ |کار دانشجویی و فرار از وضعیت کنونی
.... شرم آور است که هنوز شب بیست و نهم 32 سال قبل بهترین فیلم ژانر وحشت بعد از انقلاب است. زالاوا می خواهد جن گیر باشد اما با قر کمر بعید است بشود. وی همچنین درباره فیلم مصلحت نوشت: سعید الهی، منتقد سینما هم درباره فیلم مصلحت گفت: چه مصلحت و چه شیشلیک و بی همه چیز؛ دوره توقیف فیلم آن هم بعد از تولید دیگر گذشته و این امر برای حاکمان در عصر دیجیتال بیشتر خودزنی است ...
متوسط و درگیرکننده/ نگاهی به فیلم زالاوا
برای فیلم، نورپردازی پرکنتراست و وفور فضاهای تاریک شب برای آنکه نتوانیم ببینیم عامل این همه وحشت چیست، استفاده از حیوانات و نمایش ادراک فراانسانی آنها و وجود جام زهر (شیشه ی حاوی جن!)، همگی قطعات کوچک ثابتی هستند تا یک فیلم ترسناک به عنصر اصلی وحشت برسد: گناه. گناه به معنای عملی که در شرایط موجود (معمولا حیرت آور و ناشناخته) از انسان سر می زند و با اعتقادات پیشین جامعه ی او – و عموما اعتقادات خودش هم ...
نگاهی به زالاوا | فیلمی در نکوهش باورهای خرافی یک قوم که ذائقه مخاطب ایرانی را می شناسد
سکانس به نحوی است که مخاطب در مقام نکوهش رفتار قوم قرار می گیرد و با وجود اینکه فیلمساز هیچ گونه قضاوتی در خصوص ادعای آمردان ارائه نکرده و کلاهبردار بودن یا نبودن او را به قضاوت تماشاچی واگذاشته با این حال هوشمندانه و کاملاً دقیق در خصوص مردم و باورهای جاری میان آنها و میزان وحشت آنها که منجر به جنایت می شود قضاوت می کند و تکلیف مخاطب را در مذمت این رفتار روشن می نماید. زالاوا از این قرار فیلم ...
نشست خبری فیلم روزی روزگاری آبادان | تنابنده نیامد! اوجی کرونایش را رد کرد/ آذرنگ: موشکِ فیلم ما شریف تر ...
- اخبار فرهنگی - به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، نخستین ساخته بلند سینمایی حمیدرضا آذرنگ در پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. "روزی روزگاری آبادان" با وفاداری به مردم جنگ زده جنوب کشور، داستان خود را پیش برد. فیلمی که او، نمایشنامه اش را سال 1384 با همین عنوان در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه برد و مورد تقدیر قرار گرفت. فاطمه معتمدآریا و محسن ...
منتقدین درباره "زالاوا" و "مصلحت" چه گفتند؟ |کار دانشجویی و فرار از وضعیت کنونی
سینمایی پیش از این مصلحت نظام نام داشت که در نهایت تصمیم بر این گرفته شد تا نام آن به مصلحت تغییر پیدا کند. در زیر نگاهی به نظرات منتقدین درباره این دو فیلم داریم: علیرضا مجمع درباره این فیلم سینمایی نوشت: زالاوا می خواهد فیلم ژانر وحشت باشد، اما متریالش آن قدر کم است که همان انرژی اولیه ای که به تماشاگر منتقل می کند را هم هدر می دهد. شرم آور است که هنوز شب بیست و نهم ...
آخرین ناجی لشگر شکست خورده (عکس)
کرد کارش تا این اندازه کش پیدا کند؛ تصور اولیه او و البته همه تراکتوری ها این بود که نهایتا بعد از دو سه بازی، سرمربی جدید انتخاب می شود و مسعود دوباره به عنوان بازیکن به کار خود در این تیم ادامه خواهد داد. کسب چند نتیجه خوب و البته عدم توفیق باشگاه در جذب سرمربی ای که بتواند در این مقطع تیم را جمع و جور کند، باعث تداوم حضور مسعود به عنوان بازیکن-سرمربی شد. با توجه به طولانی شدن این پروسه، شجاعی که ...
نگاهی به فیلم های ستاره بازی ، روزی روزگاری آبادان و زالاوا
پرتعلیق و ایجاد فضایی رازآلود، در ورطه صدور حکم قطعی درباره بود و نبود جن نیفتاده و توانسته این مرز باریک و خطرناک را حفظ کند. اجرای خوب فصل پایانی و قربانی شدن عشق پای خرافه از نقاط قوت فیلم است. بازی های خوب و یکدست بازیگران اعم از شناخته شده ترها و سایرین، نشان از کارگردانی دارد که اندازه بازی را می شناسد. گرچه بازی پوریا رحیمی سام چشمگیرتر است. نیمه نخست فیلم برای کوتاه تر شدن و چابک شدن هنوز جا دارد. ارسلان امیری پس از چند تجربه فیلمنامه نویسی حالا در قامت فیلمساز نوآمده موفق ظاهر شده است. ...
وقتی عدالت قربانی مصلحت نمی شود/ زالاوا ؛ تمرینی در ژانر وحشت
پناهنده و تهمینه بهرام به نگارش درآمده است. داستان درباره یک روستای دورافتاده به نام زالاوا در کردستان است که مردمش با اتفاقات عجیبی دست و پنجه نرم می کنند. آنها گمان می کنند که روستایشان در تصاحب جن هاست و در این میان جن گیری به نام آمردان که مورد اعتماد مردم شهر است می خواهد آنها را از شر جن ها رها کند... اما رییس پاسگاه که چیزی به پایان خدمتش در آن منطقه نمانده جلوی خرافات مردم می ...
یک دقیقه سکوت سینمایی ها برای علی انصاریان/ نقدی کوتاه درباره دو فیلم زالاوا و مصلحت
سکوت کردند. زالاوا ؛ بازی های خوب، فیلمی بی روح ارسلان امیری در اولین تجربه بلند سینمایی خود سراغ سوژه ای رفته بود که قبلاً با پرداخت بهتر و سینمایی تر از برادران ارک دیده بودیم. جن و جن گیری و تبعات آن موضوع زالاوا بود و به باور های اشتباه مردم نیز اشاره داشت. اما این فیلم نتوانست نقاط عطف و لحظه های میخکوب کننده ای را به مخاطب عرضه کند و بی روح ماند. کارگردان تلاش ...
زالاوا ی قصه گو/ نگاهی به فیلم زالاوا
فیلم و حتی سکوت های آن نیز بسیار کمک می کند تا حس ترس ناشی از وجود جن که اهالی روستا را از کار و زندگی انداخته و خود را در ورطه خطر می بینند، به بیننده منتقل شود. خصوصا در سینمایی که سابقه و تجربه زیادی در ژانر ترس (وحشت) ندارد. و همه اینها از فیلمنامه قوی و قصه گوی خود بهره می برد. داستانی که تلاش دارد خرافۀ متاثر از وجود جن را از بین ببرد؛ آن هم در شرایط و اقلیمی که سال هاست اسیر آن است. امیری ...
روایت سوءاستفاده از باورها در زالاوا / این فیلم درباره جن نیست
پایان فیلم ادامه داشت سکانس سختی بود، بیست تا بیست و پنج روز همان سکانس پایانی طول کشید حفظ راکورد خیلی سخت بود. تیمی که کار می کردیم درجه یک بود و همکاری با آن ها باعث افتخار بود، فیلمنامه بسیار خوب بود در صفحه دوم به این نتیجه رسیدم که باید در آن حضور داشته باشم. ارسلان امیری هم درباره حضور نوید پورفرج در فیلم عنوان کرد: همه سکانس ها برای نوید مشکل بود او زحمت زیادی برای فیلم کشید ما ...
قصه جن دست مایه ای بود که به موضوع باور بپردازیم
چطور یک باور به خرافه تبدیل می شود. کارگردان زالاوا با بیان اینکه همه ما از این قبیل داستان ها را شنیده ایم، افزود: روزی پدرم برای من خاطره ای را تعریف می کرد از جدش که جنی را تسخیر کرده بود و آن را به خدمت گرفته بود. شیوه روایت پدرم برای من جذاب شد و تصمیم گرفتم فیلمی با این محتوا بسازم. امیری ادامه داد: ما در این فیلم وارد مبحث درام شدیم و کاری به مباحث مذهبی این ماجرا نداریم ...
منتقدان سینمایی اصفهان شیشلیک را برنتافتند
و ضدقهرمان در زالاوا وی ادامه می دهد: این فیلم تقابل قهرمان و ضدقهرمان را به نمایش می گذارد، استوار با بازی درخشان نوید پورفرج که نوید ظهور ستاره ای در سینمای ایران است باید به مقابله با جن و افکار جن زده روستا و همکاران بی تعهد خود بپردازد و آمردان ضدقهرمانی است مورداطمینان مردم روستا. تقابل و تناظر این دو در سایه عشق استوار به خانم دکتر جوان روستا پدید آورنده درامی است که مخاطب پیوند ...
روزنامچه فجر 4/ درخشش دوبارۀ اوج با مصلحت
امیری مصلحت/ حسین دارابی جن گیری زالاوا/ ارسلان امیری/ (بی ارزش) خلاصه داستان: ماجرای جن گیری توسط آمَردان (پوریا رحیمی سام) در یک روستا کردنشین در دهۀ 1350. فیلم زالاوا، نخستین ساختۀ ارسلان امیری است که تا پیش از این، به عنوان مستندساز و فیلمنامه نویس شناخته می شد. عمده فیلمنامه های او، همکاری مشترک بودند؛ آثاری مانند ویلایی ها (1395)، گیجگاه ...
گزارش دوربین تسنیم از چهارمین روز جشنواره فیلم فجر| دعوت بازیگران "مصلحت" به عدالتخواهی در روز اعتراض به ...
چشم می خورد این است که کارها در تدوین دچار شتاب زدگی شده است. در واقع برای رسیدن به جشنواره عجله کرده اند! تقریباً همه فیلم ها به تدوین مجدد نیاز دارند. نکته دوم حضور 16 فیلم جشنواره فجر نشان می دهد فیلم های دیگر ضعیف تر بوده اند و نمی توانیم شاهد سال پرفروغی را برای سینمای ایران باشیم. او تأکید کرد: امسال نقد مردم در چند فیلم دیده می شود کارهایی مثل "بی همه چیز"، "زالاوا" و "شیشلیک ...
روز چهارم جشنواره فجر در سینمای رسانه ؛ فیلم ها و حاشیه ها/ عکس
ارسلان امیری فیلمنامه آن توسط امیری و با همراهی تهمینه بهرام و آیدا پناهنده نوشته شده تا روایت نوینی از ژانر وحشت در سینمای ایران شکل بگیرد و در سال 2019 توانست طی بازار آسیایی فیلم هنگ کنگ، جایزه حمایت خانه فیلم کره جنوبی را از آن خود کند. در اصطلاح منتقدان سینمایی می توان گفت زالاوا فیلمی بین ژانری است، بین 2 ژانر بسیار بزرگ و مطرح ترسناک و جنایی و انصافا از عهده این مهم به خوبی برآمده ...
داغ انصاریان بر دل سیمرغ نشست/ نمایش 2 فیلم از 2 جهان متفاوت: جولان وحشت در کنار تقابل آرمان و عدالت
... اعمال محدودیت های کرونا در برج میلاد همزمان با گرم شدن موتور جشنواره تفکیک جنسیت اتفاقی در جشنواره فیلم فجر تابلوی روزانه در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر، اهالی رسانه دو فیلم متفاوت از حیث ژانر و محتوا دیدند. زالاوا در ژانر وحشت و مصلحت که با اندکی اغماض می توان آن را فیلمی سیاسی قلمداد کرد. روز چهارم جشنواره در برج میلاد هم مانند روزهای قبل در آرامش و ...
حمله تند فراستی به بهرام رادان و نرگس آبیار + عکس
به گزارش خبرآنلاین : مسعود فراستی، در میز نقد برنامه هفت ، به فیلم ابلق به کارگردانی نرگس آبیار پرداخت. او ابتدا با کنایه و طعنه گفت : فیلم ابلق داستان ندارد و شخصی به شخصی نظر دارد و ظاهراً فیلم درباره جنبش اخیر مد شده در اروپا به نام می تو است اما در فیلم بیشتر یو تو است. فراستی به شیوه فیلمبرداری ابلق هم ایراد گرفت و افزود: اگر معنی و کارکرد دوربین روی ...
از تماشای مصلحت اواخر دهه 50 تا روز تلخ جشنواره فیلم فجر
من زبان کردی را دوست دارم و دوست داشتم فیلم با این زبان ساخته شود ولی می خواستیم مخاطب عام تری داشته باشیم. سینمای اقوام به نظرم باید تقویت شود من دوست دارم نشانه های قومیت را در فیلم ها داشته باشم اما داستان این فیلم در همه جای دنیا اتفاق بیفتد. اگر همه اقوام صدا، فیلم و رسانه داشته باشند این موضوع باعث صلح پایدار خواهد شد و بیشتر شناخته می شوند. او درباره چرایی پرداخت به این سوژه نیز ...
شوک درگذشت علی انصاریان، عصبانی شدن ارسلان امیری
نقد کند فیلم زالاوا به کارگردانی ارسلان امیری، اولین ساخته این کارگردان است که در چهارمین روز جشنواره، در سانس اول به نمایش درآمد. امیری پیش از این فیلم، به همراه همسرش، آیدا پناهنده، نویسندگی فیلمنامه فیلم های ناهید ، اسرافیل و پاییز نیکایدوها را برعهده داشته است. یکی از پرسش های مطرح شده در این نشست خبری، درباره همین نسبت آیدا پناهنده و او بود که امیری با چاشنی طنز در پاسخ ...
حضور پرقدرت فیلم اولی ها در روز چهارم/ شوک جشنواره با خبر درگذشت انصاریان/ 100 هزار نفر بلیت های جشنواره ...
. فیلم در دهه های 40 و یا 50 هجری شمسی در روستایی در کردستان به نام زالاوا می گذرد. امیری در این فیلم تلاش کرده است در بستر دلهره داستان روستایی را تعریف کند که به جن اعتقاد دارند. امیری در گفتگو با ایلنا نیز دغدغه ساخت این فیلم را پرداختن به ریشه های غلط برخی تعصب های افراطی دانست که در خاورمیانه قدمتی طولانی دارد. اعتقادات غلطی که باعث می شود در گذر زمان جریان های تکفیری در منطقه رشد و ...
چراغ اول فجر، سقوط آزاد کارگردان جریان ساز به خاطر شیشلیک
استکبارستیزی را مورد سخره قرار داده است و این می طلبد تا یادآور شوم که ما در عصر نوسنگی زندگی نمی کنیم بلکه در عصر اتم و تکنولوژی هستیم. مسؤولان با چه توجیه و معیاری اجازه تولید و اکران هر اثری را می هند وی در ادامه تصریح داشت: نمی دانم چطور مسؤولان فرزانه و فرهیخته ما به چنین آثاری اجازه ساخت و اکران می دهند، به نظر می رسد دلیل بروز آثاری این چنین این است که می خواهند مردم ...
سریال آوای باران؛ تلنگری متعهدانه به مخاطب
قبولی را از خود به نمایش بگذارند؛ به خصوص مهران احمدی که با لحن و گریم متمایز و متفاوتی که دارد یکی از بهترین بازی هایش را در تلویزیون به یادگار گذاشته است. بازی آزاده زارعی در نقش باران و در مقام کاراکتر محوری سریال هم قابل قبول و پذیرفته است همچنان که بازی مهران رنجبر. حسین سهیلی زاده یکی از کارگردانان موفق تلویزیون است که تقریباً همه سریال هایی که تا به امروز ساخته، با استقبال خوب ...