سختی های زیادی برای ایفای نقش شهید زرین تحمل کردم
سایر منابع:
سایر خبرها
سورنا ستاری با دیدن بازیگرِ نقش پدرش شوکه شد
نسبت به آن زمان دارد. باید به جای اینکه بگوییم نمی توانیم انگیزه پیدا کنیم باید به ایده آن هایمان برسیم. این تهیه کننده سینما درباره نبود قهرمانان ملی و مذهبی در سینما اظهار کرد: شاید ده ها قهرمان مانند شهید ستاری داریم که خیلی از آن ها را نتوانستیم به مخاطب معرفی کنیم. قهرمانانی که در بسته بندی رسانه ای معرفی کردیم به لحاظ فرم با ایده آل ها فاصله دارند و مخاطب از آن دل زده است. معمولا ...
رفراندوم مرگ
جای سیاه و سفید، همگی خاکستری هستند. قهرمان یا ضد قهرمان در فیلم به صورت متداول در فیلم وجود ندارند و این نکته در مورد شخصیت امیر با وجود شناخت و پیش داوری مخاطب از نقش های گذشته پرویز پرستویی، نمود بیشتری دارد. ایلانلو، نقد جامعه و نوع نگاه و قضاوت مردم از نخبگان را یکی از نگاه های فیلمساز عنوان می کند و معتقد است که علاوه بر درون مایه اصلی داستان که انتقام است، نقد جامعه شناسانه نیز در ...
منصور با امکانات کم، نتیجه محترمی را رقم زد
توان کارگردان اجازه می داد، در ایفای نقش شهید ستاری موفق بوده است؛ همین که مخاطب دیالوگ های او را می شنود و احساس می کند یک نفر حرف دلش را می زند و با باندبازی و فساد و مصلحت طلبی مبارزه می کند، همدلی برانگیز است. او در پایان گفت: هر آدمی که اندک سلامت روان و عرقی به کشورش داشته باشد، قهرمان های ملی اش برایش مهم هستند. من فکر می کنم حتی خواندن شیوه حیات و زندگی شهید ستاری هم غرورانگیز است، چه رسد به اینکه بخشی از آن را روی پرده سینما ببینیم. ...
جشنواره سی و نهم ضعیف ترین دوره سال های اخیر / روایتی از آنچه در جشنواره فیلم فجر گذشت
هم باز می ماند. پژمان جمشیدی و ژاله صامتی هم توانستند با تکرار همان شخصیتی که در سریال زیرخاکی داشتند شیشلیک را در روند دست و پا زدن برای خنده گرفتن از مخاطب کمک کنند. شاید بتوان پژمان جمشیدی را بازیگری نسبتا توانا در ایفای نقش های کمدی پذیرفت، اما بازی یک نواخت او در خط فرضی را می توان یکی از ضعیف ترین بازی های او دانست که نتوانسته است از پس ایفای نقشی متفاوت و جدی خوب بربیاید. ضعف در ...
6 سریال پلیسی پربیننده را بشناسید
شده و به دلایلی تصمیم به همکاری با پلیس برای دستگیری دیگر مجرمان می گیرد. مت بامر نقش اصلی این سریال را بر عهده دارد. کارمن سندیگو کارمن سندیگو (Carmen Sandiego) نیز سریال انیمیشنی پلیسی است که از سال 2019 تا 2021 منتشر شد. این انیمیشن که نامزد دریافت جایزه امی هم بوده از یک بازی به همین نام الهام گرفته شده است. قهرمان این سریال دختری به نام کارمن است که برای تبدیل شدن به ...
نگاهی به فیلم بی همه چیز محسن قرایی | بی حرف اضافی
مخاطب دارد نیز بی شک، بخت و اقبال خوبی برای دریافت سیمرغ دارد. هرچند در نقد داستان دست و پایمان برای لو نرفتن بسته است، اما کمی بیشتر درباره فیلم نامه که نقطه قوت اصلی بی همه چیز است حرف بزنیم. فیلم درباره تبدیل شدن قهرمان یک روستا به یک قربانی به دست اهالی همان روستاست. اهالی که برای قربانی کردن قهرمانشان دست به یکی می کنند و پای برگه ای را انگشت می زنند. انگشت های جوهری یکی از همان ...
بازگشت حرمله در جلد تک تیرانداز بعثی به سینما!/ عکس
.... با او که به تازگی بازی اش در مستند نمایش سرباز ، درباره سردار سلیمانی به پایان رسیده، به بهانه بازی اش در نقش های منفور، گفت و گو کرده ایم که در ادامه می خوانید. امسال با فیلم تک تیرانداز در جشنواره فجر سی و نهم حضور دارید. آیا این حضور کم، به این دلیل است که چندان به مدیوم تصویر علاقه مند نیستید یا برای بازی دعوت نمی شوید؟ اندکی راجع به خودم سخت گیر شده ام. امسال ...
متن و حاشیه روز هشتم جشنواره فیلم فجر| ناراحتی هوتن شکیبا، نامزدهای عجیبِ سودای سیمرغ و روزِ بدون خودکشی!
...، موسیقی، نور و قصه را ستایش کردند که ذائقه ایرانی را به خوبی می شناسد. یکی از اتفاقات شایسته دیگر، پرداختنِ فیلمساز به اقلیم جنگ زده آبادان است و مخاطب را از سینمای شهری آپارتمانی دور می کند و قهرمان ملّی را به مخاطب می شناساند. آیا می تواند بهترین بازیگر نقش اول زن شود؟ این تحسین و ستایش ها به نشست خبری فیلم "یدو" هم راه پیدا کرد. بازی ستاره پسیانی در نقش مادر آن قدر به ...
نگاهی به فیلم منصور سیاوش سرمدی | بازگشت قهرمان به سینما؟
توان تاثیر نگاه مستندگونه او را در ایجاد فضایی باورپذیر را انکار کرد. شاید همین تاکید بر مستندبودن بخش هایی از فیلم است که هیجانی بیشتر به فیلم می دهد و به وقت نزدیک شدن به هدف قلب مخاطب را هم زمان با بازیگران به تپش می اندازد. بازگشت قهرمان به سینمای ایران؟ معرفی قهرمان به سینما کار ساده ای نیست. به صرف وجود شخصیتی با ویژگی های ظاهری و حتی نگاه قهرمانانه ای که به فعل می رسد ...
گزارش دوربین تسنیم از هفتمین روز جشنواره فیلم فجر|انتقاد کارگردان "تک تیرانداز" به قهرمان کُشی در ...
در این فیلم نقش های اصلی را برعهده داشتند و البته حضور کوتاه اما مؤثر جمشید هاشم پور هم قابل توجه بود. نکته جالب دیگر بازی بهداد در نقش بدلِ جمشید هاشم پور بود که بسیار مورد توجه مخاطبین قرار گرفت. البته برخی از منتقدین اعتقاد داشتند کارگردان تکلیفش را میان دو فضای کمدی و ملودرام روشن نکرد و معلوم نیست که می خواهد مخاطب را با کدام نگاه همراه کند. نشست خبری این فیلم هم بی حاشیه ...
جشنواره تک تیرانداز
در برنامه هفت درباره تک تیرانداز گفت: ما جزو آن نسلی هستیم که وقتی به سالن سینما می رفتیم برای قهرمان داستان کف می زدیم و آرزو می کردیم جای او باشیم. متأسفانه ماجرای قهرمان مدت هاست در سینمای ایران کم رنگ شده است و چراغ سینمای قهرمان محور ما رو به خاموشی است. من علاقه دارم وقتی مخاطب به پرده چشم می دوزد لحظاتی آرزوی بودن جای قهرمان داستان را داشته باشد و البته که در تاریخ کشور و به ویژه هشت سال ...
عاشق سینما عاشق قهرمان است
بهانه این قهرمان و فیلم قهرمان محوری که می تواند نقطه عطفی در این گونه فیلم ها باشد گپی زده ایم با کامبیز دیرباز؛ گپی که البته در شرایط بدی شکل گرفت. در نخستین روزهای پس از خداحافظی علی انصاریان. قهرمانی که دوستی دیرینه با دیرباز داشت و رفتنش عجیب او را به هم ریخته بود. با این حال او تا اندازه ای به این نقش و این شهید ادای دین داشت که حاضر شد در بدترین شرایط روحی با ما درباره این نقش به گفت وگو ...
یک منتقد: قهرمان سازی منصور به دور از شعار است/ شیشلیک فقر را به سخره گرفته است
مهدویان باشد، نقطه خوبی نیست. این فیلم بسیار بسیار فیلم بدی است؛ فیلمی که حتی فقر و مخاطب را به سخره گرفته است. به محمدحسین مهدویان توصیه می کنم کتاب از این ولایت را بخواند تا بتواند طعم فقر را حس کند. یزدان پناه در خصوص فیلم نامه این اثر، اضافه کرد: معتقدم امیرمهدی ژوله نمی خواسته فیلم نامه اش این گونه باشد، اما موقع نوشتن به تبعات و برداشت های دیگر از فیلم نامه توجه نکرده است. این فیلم اگر در دهه 60 ساخته شده بود شاید کمی مخاطب را همراه می کرد، اما در حال حاضر به این صورت نیست. انتهای پیام ...
تصویر واقعی از یک قهرمان ملی
این فیلم روایتگر زندگی فرمانده ای است که در دوران جنگ تحمیلی علاوه بر جنگ با دشمن بعثی، به جنگ با برخی ساختارهای معیوب اداری می رود. سازنده فیلم، سیاوش سرمدی است و منصور نخستین کار سینمایی او به شمار می رود. وی پیشتر مستندهایی درباره تاریخ معاصر همچون تهران تقاطع سئول و جنگ ششم را کارگردانی کرده بود اما در نخستین قدم فیلم سازی اش، تصویر درستی از قهرمان ملی را نشان می دهد و از قدیس سازی ...
خانواده شهید ستاری هنوز منصور را ندیده اند/ دنبال احساسات نبودم
شهید ستاری درباره نزدیک شدن به این نقش بیان کرد: وقتی در قالب یک قهرمان فیلم می سازید، بازی در آن هم پیچیدگی خود را دارد. چون قهرمانان معاصر به گونه ای هستند که با مخاطب نزدیکی دارند. وی افزود: در ابتدا حس کردم کار سختی است در نود درصد سکانس ها آقای ستاری حضور داشت و کار را سخت می کرد. من رفتم و منزل پدری شهید ستاری را دیدم و فضا برایم ملموس تر شد بعدها هم توانستم به بستگان او نزدیک شوم ...
منصور ؛ پرتره درخشان یک ارتشی کاریزماتیک
قهرمان کلیشه شکن است. قهرمانی که با بازی درخشان محسن قصابیان یکی از بهترین تصویر های سینمای ایران از مردان بزرگ ارتش را روی پرده سینما آورده است. روی دیگر بازی درخشان بازیگر نقش اول فیلم، قاب بندی های درخشان سرمدی است. قاب های منصور با حال وهوایی شبه مستند، مخاطب را در اتمسفر داستان عمیق کرده و باورپذیری فیلم را افزایش داده است. اولین ساخته سیاوش سرمدی، مضمون مهمی دارد. ماجرای ...
(14) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 39؛ منصور
یک فیلم بیوگرافیک درباره شهید منصور ستاری که می کوشد تا با درهم آمیزی بخش های مستند از زندگی و زمانه او و جنبه های دراماتیک به کلیتی در زمره سینمای داستانی دست یابد اما در نهایت سویه فیلم در سرو شکلی مستند یا به عبارت صحیح تر مستند_داستانی باقی می ماند. حضور محسن قصابیان در نقش ستاری از جمله امتیازات فیلم است؛ چه به سبب نزدیکی چهره و چه در مدل بازی تا حد مناسبی در ارائه کاراکتری با ویژگی ...
چیرگی ابهام آفرینی بر اطلاع رسانی
اواخر فیلم ظاهر می شود و تازه آنجا صحبت سر مسایل کاری است. قهرمان قصه ما زندگی شخصی ندارد؛ فرزندانش را در آغوش نمی گیرد و استراحت هم نمی کند. دوستی و رفیقی که پای درد دلش بنشیند هم ندارد. تمام فکر و ذکرش چند قطعه آهن است که باید به هوا فرستاده شوند. برای مخاطب همراه شدن با قهرمانی تک وجهی که حسی را برنمی انگیزد کار دشواری است. اشتباه در انتخاب بازیگر نقش اول هم نقطه ضعف گفته شده را ...
منصور موفق در نشان دادن قهرمان ایرانی/ مامان مدیون بازی رویا افشار است
...> منصور ؛ معرفی قهرمان واقعی، پیروزی و پایان خوش فیلم سیاوش سرمدی شخصیت محور و کل فیلم مدیون این اتفاق است. این اثر هم در غیاب بازیگران غیر سلبریتی و گران توانست قصه ای روان و یکدست را به مخاطب ارائه دهد. تکلیف فیلم مشخص است از یک جایی شروع می شود و یا پایانی خوش، پیروزمندانه و مقتدر به پایان می رسد. داشتن قهرمان و پایانی دل انگیز از نکات بارزی است که سرمدی به درستی به ...
متن و حاشیه روز ششم جشنواره فیلم فجر| اعتراض به مامانِ تقلبی و تحسین قهرمان واقعی!/ حضور بی سروصدای ...
.... نکته قابل توجه حضور محسن قصابیان یکی از تئاتری های کارکشته ای است که نقش شهید ستاری را به او سپرده اند. کارگردان درباره انتخاب بازیگران هم به نکته قابل توجهی اشاره کرد: بازیگران ما بزرگان تئاتر بودند چون می خواستیم کار به زندگی شبیه باشد. همه دست به دست دادند تا از شدید بودن بازی بکاهند و به زندگی واقعی شبیه باشند. پیش از آغاز نشست خبری فیلم، اصحاب رسانه و منتقدانی که ...
نگاهی به فیلم مامان آرش انیسی | داستانی دور اما آشنا
ساختاری به ویژه در پایان بندی، سبب شده است در نهایت با متنی نسبتا خام و ابتدایی در روابط علی و معلولی و پایانی قابل پیش بینی روبه رو باشیم. با این حال می توان گفت دست کم در این فیلم نامه مخاطب از همان ابتدا با نیاز قهرمان آشنا می شود و مشاهده می کند او برای رفع نیازش چه تلاش هایی می کند. قهرمان مامان برخلاف بسیاری از قهرمان های داستان های این روزها که حوادث به صورت تصادفی سر راهشان قرار می ...
گزارش دوربین تسنیم از ششمین روز جشنواره فیلم فجر| امیدآفرینی منصور در روز خودکشی چندباره جشنواره + فیلم
مجموعه تلویزیونی چنین گفت: قرار است همچنان پاسخ ندهیم و پاسخ نمی دهیم. بعد از اکران منصور هم عوامل این فیلم در جلوی دوربین تسنیم قرار گرفتند. حسین قصابیان بازیگر نقش شهید ستاری ابراز امیدواری کرد که مردم این فیلم را دوست داشته باشند و درباره رسیدن به این کاراکتر، توضیح داد: همه نقش ها سختی های خودشان را دارند و از ابعاد درونی و بیرونی برخوردارند. در وهله اول نیازمند تحقیق اند ...
تلاش برای تزریق حال بد
تحویل نگرفته اند وضعیتی شبیه به روشن ندارند؟ همسر روشن به خاطر فقر و نداری او را ترک می کند. اصلی ترین نیاز قهرمان داستان داشتن شغل است. او تلاشی برای رسیدن به هدفش نمی کند و در خیابان ها پرسه می زند. یک شب به عنوان کارگر روزمزد برگه های تبلیغاتی را در خیابان پخش می کند و معلوم نیست چرا به این کار موقت ادامه نمی دهد. مخاطب چگونه می تواند با این قهرمان تنبل و تن پرور همراه شود و با او ...
وقتی لکنت، فریاد مصلحت را در گلو نگه می دارد
، در مسیر ساخته شدن رها می شود. فارغ از این بقیه کاراکتر ها هم در حد تیپ باقی می مانند و ما حتی دقیقا اطلاعی از رده شغلی دقیق کاراکتر های اصلی به عنوان پررنگ ترین وجه شان به دست نمی آوریم. بازی های ضعیف هم به این بی شخصیتی دامن زده. بازی همسر مشکاتیان به شدت مصنوعی است و حتی در صحنه ای که درباره پسرش با همسرش صحبت می کند، مخاطب را پس می زند. مادر افشین آریا نیز جز در یکی دو پلان کوتاه ...
نگاهی به دو فیلم مصلحت و تک تیرانداز | یک روز برای وطن
لهجه اصفهانی و چند جمله توضیحی از زبان خودش، داشته باشد. کامبیز دیرباز، با توجه به چهره مصمم و بدن ورزیده اش، انتخاب خوبی برای اجرای این شخصیت بوده و بیانش را هم با مختصات شخصیت وفق داده است. مسئله، اما بر سر این است که این قهرمان از دست مخاطب می گریزد و غیر از توضیحات مختصر درباره خانواده و کودکی اش در نیمه دوم فیلم، رنگ و بویی از یک شخصیت عمیق و پیچیده که برای نسل جوان ملموس باشد، به خود نمی گیرد ...
وقتی لکنت، فریاد مصلحت را در گلو نگه می دارد
شدن رها می شود. فارغ از این بقیه کاراکتر ها هم در حد تیپ باقی می مانند و ما حتی دقیقا اطلاعی از رده شغلی دقیق کاراکتر های اصلی به عنوان پررنگ ترین وجه شان به دست نمی آوریم. بازی های ضعیف هم به این بی شخصیتی دامن زده. بازی همسر مشکاتیان به شدت مصنوعی است و حتی در صحنه ای که درباره پسرش با همسرش صحبت می کند، مخاطب را پس می زند. مادر افشین آریا نیز جز در یکی دو پلان کوتاه بازی قابل قبولی ...
چرا جمشید هاشم پور مهمترین بازیگر سینمای ایران است/جمشید آریا دوباره به سینما می آید
...: در گیج گاه، نگاهی به شرایط اجتماعی روز داشتم؛ کمبودی در شرایط امروز اجتماعی احساس می کردم و تصمیم گرفتم به این کمبود، از نگاه فردی که 25 سال پیش زندگی می کرده، نگاه کنم و کار سختی هم بود. خودم را 25 سال قبل عقب کشیدم و از آن زمان به جامعه الان نگاه کردم نه اینکه فیلمی نوستالژیک درباره 25 سال پیش بسازم؛ در واقع نوعی ریشه یابی کردم که برای مخاطب تا یک تلنگر روحی ایجاد شود ولی اگر در جامعه الان ...
فرمانده منصور
آگاهانه از شعار دادن فرار می کند. او با عبور نرم و سریع از روی نقاط عطف سناریو و با استفاده حداقلی از موسیقی و کلوزاپ، درک لذت و شکوه نهفته در فیلم را به خود تماشاگر می سپارد. 5 سال پس از ایستاده در غبار ، دوباره سینمای ایران صاحب یک فیلم قهرمان محور درباره زندگی یکی از ستاره های سال های دفاع شده. قهرمان منصور البته از جنسی دیگر است؛ یک فرمانده کلاسیک ارتشی که اقتدار و کاریزمایش، باشکوه ...
فیلم های جشنواره نمایندگان خوبی برای سینما نبودند
است و بخشی از زندگی این فرمانده راکه کمتر نامش برسرزبان ها است در دوران فرماندهی وکارهایی که انجام داده اند روایت می کند. این منتقد بازی محسن قصابیان در نقش شهید ستاری را ستود و گفت: بازی قصابیان به شدت به دل می نشیند و به شهید ستاری شباهت هم داشته است، قهرمان در داستان به خوبی جلو می رود و فیلمنامه دقیق است و مخاطب را تا اخر همراه می کند، اما قطعا اضافاتی دارد که نیاز است تدوین مجدد ...