سایر منابع:
سایر خبرها
اقتصاد مقاومتی، ایران را از بند تحریم ها آزاد می کند
.... این اوراق تا حد بسیار زیادی آنها را در رسیدن به هدفشان یاری کردند. این اوراق توسط کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی ، سازمانی که در دست سرویس های مخفی غرب قرار دارد، و همچنین با پیروی از سازمان مادر کنسرسیوم، یعنی مرکز تمامیت عمومی (CFPI) افشا شدند. این سازمان توسط شخصیت های مهمی چون خانواده راکفلر، بنیانگذاران کارنگی، بنیاد جورج سوروس و همچنین پل ولکر، رئیس سابق بانک ...
تنها راه پیشرفت و اعتلای کشور در تکیه بر سیاست اقتصاد مقاومتی است
امتحان انسان عرصه های آزمایش تقوای انسان و عرصه های اقتصادی و امور مالی است. حجت الاسلام جدایی به بیان احادیثی در موضوع فقر و آثار منفی بدهکاری پرداخت و اظهارکرد: اگر ما به سیستم بانکداری ایراد می گیریم به خاطر این است که بر اساس این سیستم یهودی، هدف بانک خدمت به مردم و در رأس خدمت به فقرا و مستمندان نیست. وی گفت: بانک صرفا یک بنگاه اقتصادی است که فقط و فقط به سود خود می ...
حجت الاسلام صدیقی: مردم چشم انتظار اقدام جدی درباره حقوق های نجومی هستند
حکومت بحرین در مقابل مردم خود به کار گرفته، است، گفت: مردم بحرین اسلحه به دست نگرفته اند و جایی را به آتش نکشیده اند. در این مدت حسینیه هایشان و مساجدشان تخریب شده است؛ به نماز جمعه هایشان تعرض شده و جوان هایشان تحت شکنجه قرار می گیرند. مسائل فرهنگی زیربنای مسائل اقتصادی و سیاسی است خطیب نماز جمعه تهران افزود: آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی بحرین را اخیرا هم سر به تابعیت ...
مردم گناوه از بی مهری مرکز نشینان آزرده اند
و یقین اذعان دارید گناوه توریستی ترین شهر استان بوشهر و نگین خود سیقل داده خلیج فارس است. چرا با اعمال خود ذهنیت شهروند درجه سه بودن را برای مردم نجیب این خطه نسبت به مرکزنشینان استان ایجاد کرده اید؟! چرا توجه ای جدی نسبت به پیشرفت فراگیر شهرستان گناوه و حل معضلات اجتماعی، فرهنگی و ورزشی آن وجود ندارد؟! چرا باید آسفالت کوچه ها و معابر عمومی این شهر برای شهروندان ...
علائم ایدز , پیشگیری از ایدز , درمان ایدز و همه چیز در مورد ایدز
کنندگی اش تشدید می شود. به عبارت دیگر برای تخریب سلول های،T- helper قوی تر و متنوع تر می شود. 3 – بدن توانایی جایگزینی سلول های T – helper از دست رفته را ندارد. با ایجاد نقص در سیستم ایمنی، علائم به وجود می آیند که در آغاز بسیاری از علائم خفیف هستند. ولی با تحلیل سیستم ایمنی، علائم تشدید می شوند آزمایش ایدز ابتدا تست الایزا انجام می شود. اگر تست الایزا برای ایدز مثبت شد، باید ...
نماینده ولی فقیه در سپاه: قدرت موشکی ایران در حقیقت قدرت اسلام است/ دشمن دنبال امور فراهسته ای است
فارسی زبان برای تغییر محاسبات مردم و مسؤولان توسط جبهه دشمن طراحی شده است ، تبیین کرد: همواره استراتژی دشمنان در تقابل با جمهوری اسلامی ایران با هدف براندازی است. هدف آمریکا هیچ تغییری نکرده است سعیدی تشریح کرد: سؤال این است که آیا امروز دشمن که وارد عرصه تعامل با ما شده، ماهیت، استراتژی و تاکتیک وی تغییر کرده است یا خیر؟ که باید در پاسخ به این سؤال گفت که قطعاً هدف آمریکا هیچ ...
هدف تکفیریهای تحت حمایت غرب از بین بردن کرامت همه انسانهاست
نسل آدم هستند و آدم هم از خاک است یعنی همه انسان ها مثل هم بوده و همچون دندانه های شانه هیچ تفاوتی باهم نداشته و برتری فقط به تقوای الهی بوده و ربطی به عرب و عجم ندارد. مسلمانان منافع دنیای اسلام را مورد توجه قرار دهند امام جمعه پیرانشهر نیز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: مسلمانان همواره باید هوشیار بوده و کاری نکنند که به نفع ...
مساله حقوق های نامتعارف دل ها را جریحه دار کرد/ارگان های مسوول در تولید کالای فاخر فرهنگی کوتاهی نکنند
داده اند ، اما فرمودند من احساس می کنم هم در دولت هم در غیر دولت یک نوع ولنگاری وجود دارد. وی با بیان این که بیش از 100 شبکه ماهواره ای زبان فارسی به اعتقادات و اخلاقیات ما می تازند، افزود: شبکه های مجازی به صورت یک رودخانه در حرکت هستند، هر لحظه به صورت سیل بنیان کن درمی آیند و مردم را به لذت گرایی دعوت می کنند، حدود و ثغور شرعی را درهم می شکنند و گناه را عادی می کنند. خطیب نماز جمعه ...
بر اساس قوانین مملکت دریافت شهریه در مدارس دولتی ممنوع است
آموزش پرورش را اخبار سراسری تحت الشعاع قرار داد و یک جمله در اخبار بیان شده است با این مضمون، کسانی که در آموزش پرورش، هدایت تحصیلی اجباری برایشان انجام شده است، برای هدایت تحصیلی به آموزش پرورش ها مراجعه کنند و این در حالی است که اجباری نبوده و از 100 نمره 80 نمره دست خود دانش آموز بوده است. وی اظهار داشت: 50 درصد نمرات دانش آموز در متوسطه اول در اختیار معلم است پس همه قبول می شوند و چون ...
همایش طب سنتی با حضور پدر طب سنتی ایران در شهرستان نهاوند برگزار شد
حضوری فعال داشته باشد تا تغذیه سالم بر اساس تعریف طب سنتی در اختیار مردم قرار داده شود و این راهکارها می تواند در فرصتی کوتاه ما را به هدف سلامت آفرینی جامعه برساند . خیر اندیش در مورد برگزاری همایش های طب سنتی یادآور شد: جرقه هایی که در همایش ها در ذهن مردم ایجاد می شود منجر به تصمیم گیری خواهد شد و زمینه های تصمیم سازی را فراهم می کند که البته لازم است این همایش ها را در محافل علمی برگزار کنیم تا نگاه جامعه به سمت طب سنتی پیش رود. انتهای پیام/ ...
مقابله با حقو ق های نجومی؛ آغاز حرکتی عدالت محور/ فعالیت 100 شبکه ماهواره ای علیه اعتقادات مردم
ملل باید پاسخگو باشند. موادی از این انفجار به دست آمده است که تنها در اختیار حکومت ها و دولت هاست. در این قضیه بار دیگر بی عرضگی سازمان های بین المللی و به اصطلاح حقوق بشری مشخص شد. صدیقی سپس به مسئله حقوق های نجومی اشاره کرد و گفت: این مسئله دل ها را جریحه دار کرد و مردم را اندوهگین ساخت و وجدان های خفته را بیدار کرد و در این مسئله غفلتی واقع شد. ما ادعای حکومت علوی داریم؛ حضرت علی (ع) می ...
شکار نشان مردیست؟ شما که خیلی مردید!
کی گفته ممنوع است؟ کجای قرآن نوشته شکار ممنوع است؟ به این حرف ها نمی شود جواب داد. حتی با این استدلال که شکار یک پدیده باستانی و فرهنگی باشد، هستند کسانی که معتقدند دولت و قانونگذار باید با آن کنار بیاید و آن را به عنوان بخشی از فرهنگ منطقه قبول کند؛ اما موضوع به این سادگی ها نیست. آقای هاشمی، رییس اداره محیط زیست استان می گوید: درست است که مردم شکار را بخشی از هویت خودشان می دانند اما ...
فرصت ها و تهدیدهای گردشگری فرهنگی و میراث
بسیاری از عناصر فرهنگ بومی و اقلیتی، برای مثال در توسعه تجاری کشورها مورد بهره برداری قرار می گیرند. این عمل معمولا بدون تایید و اجازه صاحبان آن عناصر انجام می شود که به نزاع بر سر حقوق مالکیت و تجارت منصفانه فرهنگ می انجامد. نداشتن مالکیت واقعی بر فرهنگ یکی از شایع ترین عوامل سرخوردگی مردمان بومی و اعضای جامعه محلی در مقصدهایی است که گردشگران فرهنگی را عرضه می کنند.در این مقصدها فرهنگ که ...
ترویج اسلام هراسی هدف دشمنان نظام است
سرویس استانها جوان ایرانی ؛ بخش شمالی: به گزارش جوان ایرانی به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد شمس الدین امام جمعه شهرستان بشرویه در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به مصادیق تقوا اظهار داشت: یکی از این مصادیق پرهیز از گناه است که در آیات و روایات فراوان به آن تاکید شده است. وی اظهار داشت: هر چه معرفت و اعتقاد بشریت بیشتر باشد وجود او به خداوند نزدیک تر می شود. ...
مبنا و معنای ملاکات قانون گذاری در شریعت
ایمان و حذف شرک کرده و توحید را مستقر کرده است، اما چگونگی های زندگی اجتماعی و سیاسی آن مردم را تعیین نکرده است. شبستری این گونه ادعا می کند که: ” پیامبر مشخص نکرد که چه کسی از چه کسی باید اطاعت کند، و اینکه زندگی های عمومی و اجتماعی شان را چگونه تنظیم کنند و اینکه زن در داخل خانواده از شوهر اطاعت کند و اینکه برده ها از صاحبان تبعیت کنند و اینکه معنای کنیز و غلام چیست و اینکه کجا باید جنگ کرد و ...
آمریکا قدرت تهدیدش را از دست داده است/ پوسترهای ضداسرائیلی که تی -شرت شد!
عملیات می کرده یا عکس های ماهواره ای به عراق می دادند. جنگ اول خلیج فارس؛ نقطه عظف حضور آمریکا در منطقه صدام در عین حالی که یک خوش خدمتی هایی می کرد غیر قابل کنترل بود. این که جنگ خلیج فارس اول را امریکایی ها خودشان می خواستند راه بیندازند یا نه، نمی توانم قطعی بگویم. مثلا سفیر آمریکا می گوید: ما در مسائل داخلی عربی دخالت نمی کنیم. صدام این را به عنوان چراغ سبز آمریکا تلقی می ...
وقتی دشمن در کمین ما نشسته، قلم ها باید بیدار باشند!
بودند این شعر را که سروده شده بود در آن موقع پخش نکنند. آقای آیت الله خامنه ای هم به عقیده من از فتح خرمشهر خبر داشت. قرار شد که در یک پیروزی درخشان آن شعر را پخش کنند که این شعر بعد از فتح خرمشهر پخش شد. ما گاهی به صورت دسته دسته به شهرها می رفتیم و شب شعر برگزار و برای تشویق مردم و کمک کردن به جبهه تلاش می کردیم. یک روز در اصفهان به دیدن مسجد امام(رحمته الله علیه) رفته بودیم. صدایی ...
2500 دستگاه گیرنده ماهواره در در شهرستان سردشت کشف و ضبط شد
ضد خانواده، بنیان گرم خانواده های ایرانی و باورهای جوانان ما را هدف قرار داده و از این طریق به دنبال به انحراف کشاندن افکار و عقاید جوانان مسلمانان است. وی همچنین با اشاره به فعالیت های سپاه در عرصه های مختلف امنیتی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، سازندگی، مردم یاری و محرومیت زدایی، مبارزه با تهاجم فرهنگی و مقابله با قاچاق و ورود اقلام ضد فرهنگی به کشور را نیز از دیگر رسالت های مهم سپاه برشمرد ...
تمام شریان های امدادرسانی تروریستها در شمال حلب قطع شد/ عناصر تروریستی ارتش آزاد خود را تسلیم ارتش سوریه ...
... بشار اسد درباره امکان صدور عفو عمومی در صورت پیروزی در جنگ گفت: یک نکته مهم اینکه پیروزی من نه بلکه پیروزی مردم سوریه؛ چرا که این جنگ علیه مردم سوریه است؛ اما اگر بخواهم درباره عفو صحبت کنم، این چیزی است که در حال حاضر نیز وجود دارد و ما از ابتدای آغاز اقدامات تروریستی این گزینه را پیش روی تروریست ها قرار داده ایم . او افزود: اگر آن ها بخواهند به زندگی عادی خود بازگردند و سلاح خود ...
از شبیخون تا نفوذ فرهنگی/ سیاست امروز، آندلسی کردن ایران است!
، ملتی را که تحت تهاجم قرار گرفته است، باید به بیماری که افتاده و خودش کاری نمی تواند بکند، تشبیه کنیم. آن وقت دشمن، آمپولی به او تزریق می کند و معلوم است آمپولی که دشمن تزریق کند، چیست! این فرق دارد با آن دارو و درمانی که خود شما بروید و آن را با میل، انتخاب و وارد بدنتان کنید. این تهاجم فرهنگی است. هدفِ تهاجم فرهنگی دشمن این است که ذهن مردم را عوض کند؛ از راه اسلام منصرف نماید و از مبارزه ...
شوق کنسرت پالت و توهین تهیه کننده به شانیت انسانی من
و رفتارشان را به حساب توسعه نیافتگی شان در تحمل نقد ، آن هم نقدی که در خفا و به صورت خصوصی بیان شد، می گذارم اما تهیه کننده این کنسرت که ظاهرا شغل اصلی اش در بازار است -البته هیچ عیبی ندارد اما مسلما ارتباطی هم با هنر ندارد- چنان جملات بی ادبانه ای جلوی خانواده ام نثار من کرد که لازم دیدم با مردم این شهر در میان بگذارم و قضاوت را برعهده آن ها بگذارم. تهیه کننده این کنسرت بعد از اینکه با تمام ...
خاصیت ها و فایده های مثبت ازدواج
داشتن یک همراه دلسوز بیشتر حس می شود. داشتن چنین فردی کنار خود موجب می شود که از تنهایی و یا مرگ نهراسید. با خود می توانید بگویید که همسرتان می تواند تمام تنهایی هایتان را پر کند و اجازه دلتنگی به شما ندهد. درک این موضوع در سن جوانی بسیار سخت است اما هرچه مسن تر شوید بیشتر به آن پی خواهید برد. بیشتر اوقات مردم احساس می کنند داشتن بچه به زندگی آنها معنا می دهد. در حقیقت بدون داشتن خانواده ...
رسانه ی سرگرمی ساز سبک و سخیف نیست
مخاطبانش را کاملاً احساس کرد. نکته ی دیگری که برای شخص مهران مدیری رخ داد نا تمام ماندن سریال های تولیدی و به نوعی رها کردن سوژه ها بود که تلویحاً شکست پروژه ها را به دنبال داشت. این دو اتفاق مهم طبیعی بود اشتیاق مدیری برای بازگشت به قاب سیما را بدنبال داشته باشد. همچنین هنرمندانی که برخی ممیزی های صدا و سیما را دست و پاگیرتلقی کرده و به دنبال رسانه های پخش خانگی و یا اینترنتی بودند ...
سه منبع پژوهشی برای مطالعه درباره شخصیت امام صادق(ع)/ چگونه امام زمان(عج) بر دنیا مسلط می شود+ پاسخ امام ...
...> امروز با نصب وسایل فرستنده بر فراز کوه ها، کمک به انتقال تصویرها به نقاط مختلفی از جهان می کنند و حتی از ماهواره ها نیز استفاده کرده، مناطق وسیعتری را زیر پوشش انتقال تصویر قرار می دهند تا همه کسانی که دستگاه های گیرنده در اختیار دارند بتوانند از آن استفاده کنند. ولی عکس این موضوع لااقل در حال حاضر عملی نیست؛ یعنی، تصویرها را از یک نقطه به نقاط مختلف جهان می توان منتقل ساخت، ولی از همه ...
اجرا در حوزه های مختلف نقطه ضعف نیست/ در شیدایی نماینده مجردها بودم
.... البته این برنامه با وجود پیش تولید کوتاه، برنامه ای موفق بود و بازتابی که از مردم گرفتیم خیلی مثبت و خوب بود. وقتی من به این برنامه اضافه شدم مدت زیادی به پخش آن نمانده بود و همه گروه به شدت تلاش کردیم تا آن را به شکلی آبرومندانه و جذاب به مخاطب ارائه دهیم. میهمانان این برنامه چطور انتخاب می شدند؟ میهمانان بر اساس رویکرد و هدف برنلامه انتخاب شدند. قرار بود در این برنامه درباره ...
رضاشاه چگونه بدون جنگ چوب حراج به خاک ایران زد
خود مردم ایران استفاده شد و در برابر تجاوزات خارجی فرار را برقرار ترجیح دادند. بگذریم که داستان پرغصه سر دراز دارد و در این مقال نمی گنجد. اما آنچه در میان دردآور است؛ واگذاری اراضی ایران به کشورهای همسایه بدون هیچ درگیری و جنگ است. آری دوران رضاقلدر بخش های مختلفی از ایران جدا گشت که ناله هر میهن پرستی را به آسمان برد. پایگاه اطلاعی رسانی مشرق در سالمرگ رضاشاه گفتگویی در ...
فقط 30 درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم است/ اعتماد مسئولان به کدخدا در مذاکرات هسته ای ثمره ای نداشته ...
مختلفی را برای رسیدن به هدف خود اعمال می کند. وزیر سابق اطلاعات سیاست فعلی دشمن را ایجاد اشتباه محاسباتی در مردم و مسئولان نسبت به مسیر انقلاب عنوان کرد و افزود: دشمن با استفاده گسترده از ماهواره، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سعی در جهت دهی به تصمیمات ملت ما دارد. حجت الاسلام مصلحی ادامه داد: دشمن با القای این که حل مشکلات وابسته به اطاعت از کدخدا است، سعی در از بین بردن ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
اشعار آیینی ویژه شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
گیرم به پای هر قدمش خار رفته است با دستِ بسته مجلس اغیار رفته است شکر خدا که پیرهنش پا نخورده است در زیر چکمه ها دهنش پا نخورده است می گفت بین ازدحام: آه عمّه جان افتاده بود یاد خیام؛ آه عمّه جان آه از نگاه مردم عام؛ آه عمّه جان از ماجرای بزم حرام؛ آه عمّه جان دستش به روی خاک به سردی گرفته شد ...
صف آرایی ارتش هالیوود علیه سپاه پاسداران
پاسداران است. در واقع محور قرار دادن انقلاب برای داستان سپتامبرهای شیراز بهانه ای است تا نیروی سپاه را که بر آمده از بطن مردم و مهمترین دست آورد انقلاب است هدف نیات سوء خود قرار دهد. نگاه خصمانه به سپاه در این فیلم نشانگر این نکته است که دولت های متخاصم غربی و در رأس آن آمریکا تا چه میزان از این نیروی انقلابی و اسلامی هراس دارد و قصد دارد که چهره صلح طلبانه آن را تا این حد وحشی و جنگ طلب ...