سایر منابع:
سایر خبرها
طرح هر محله_ یک پایگاه واکسیناسیون در شیراز اجرا می شود
علوم پزشکی شیراز از افزایش موارد ابتلا و بستری در روزهای اخیر خبر داد و از مردم استان فارس خواست تا شرایط کنونی را یک زنگ هشدار جدی قلمداد کنند. حسینی ضمن اعلام آمادگی تمامی مراکز ارائه خدمات سلامت استان برای مقابله با موج ششم بیماری از مسئولان دستگاه های اجرایی نیز خواست تا از مواردی نظیر برگزاری تجمعات در استان جلوگیری شود. وی همچنین از اجرای طرح هر محله_ یک پایگاه واکسیناسیون با هدف
مشکلات پزشکان خانواده استان فارس پیگیری می شود
باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر سید وحید حسینی در نشست با اعضای انجمن پزشکان عمومی شیراز با اشاره به اهمیت اقدامات پزشکان خانواده در استان گفت: پزشکان خانواده به عنوان سربازان خط مقدم در جبهه سلامت، نقش موثری در ارتقای سلامت مردم استان دارند، بنابراین ضرورت دارد مسئولان وزارت بهداشت، نگاه ویژه ای به رفع چالش ها و دغدغه های آنان داشته باشند. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی
مردم برای اقدامات ضروری از خانه خارج شوند تا از شیوع امیکرون در استان جلوگیری شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا) ؛ دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در وبینار صبحگاهی یکشنبه با مدیران شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه با اشاره به بالارفتن تعداد مبتلایان به سویه امیکرون در کشور و استان گیلان اظهار داشت : مردم باید شیوه نامه های بهداشتی مانند دوری از تجمعات، در خانه ماندن ( شبیه آنچه در اوایل شیوع کرونا در اواخر سال
دریافت واکسن و به ویژه دز سوم ضرورت دارد
باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر سید وحید حسینی از ابتدای صبح امروز، دهم بهمن 1400 با حضور در مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی شهید علی محمد نیکنام در شهر مصیری، از نزدیک بر روند خدمت رسانی به مردم این منطقه نظارت کرد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با همراهی دکتر عباس رضائیان زاده معاون بهداشت، دکتر مهرداد شریفی معاون درمان، دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل معاون
کارخانه فناوری و ساخت در شیراز ایجاد می شود
و مهندسی است. دکتر رضایی فر خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده، دانشگاه فنی حرفه ای استان فارس با مشارکت پارک علم و فناوری استان فارس و دانشگاه صنعتی شیراز کارخانه ساخت و فناوری را تأسیس و تأمین اعتبارات آن را از مجاری دولتی و غیر دولتی دنبال کنند. سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، خاطرنشان کرد: آماده سازی، تجهیز و متناسب سازی فضا برای استقرار
به واکسن نزده ها خدمات ارائه نشود
به گزارش میبدما؛ سید جمال سجادی پور سرپرست فرمانداری میبد در جلسه اضطراری ستاد کرونای شهرستان که با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و معاون اجتماعی استانداری در پی شیوع امیکرون و افزایش نگران کننده مبتلایان و در جهت پی گیری مصوبات ستاد استانی کرونا برگزار شد گفت: طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان کلیه مدارس، آموزشگاه ها، دانشگاه ها و حوزه های علمیه استان تا شانزده بهمن فعالیت های آموزشی
مجازی شدن آموزش ها در دوره ابتدایی به مدت یک هفته در استان بوشهر
ابتلا به امیکرون استفاده از دورکاری مادران شاغل باردار یا دارای فرزند مورد توجه قرار بگیرد که نامه آن به ادارات استان ابلاغ شده است. جعفری همچنین از صدا و سیما و اصحاب رسانه خواست در جهت تشویق مردم به دریافت واکسن اقدام کنند. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز شرایط کنونی در پیک ششم کرونا را اضطراری و خاص دانست و گفت: تزریق واکسن کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله
بخش تنفسی در همه بیمارستان های قم ایجاد می شود
به گزارش یکشنبه شب ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری در حاشیه بازدید از بخش های تریاژ، اورژانس و بستری موقت بیمارستان امیرالمومنین، بیان کرد: زیرساخت های مورد نیاز برای پذیرش بیماران کرونایی در این بیمارستان فراهم و بیمارستان امیرالمومنین(ع) زیر بار پذیرش بیماران کرونایی رفت. مصری تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا در استان، نیاز است تا بیمارستان دیگری هم زیر بار پذیرش بیماران
آمادگی های لازم برای مقابله با موج ششم کرونا درقم انجام شده است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری روز دوشنبه درجلسه هیات رییسه دانشگاه افزود: دراین راستا برنامه ریزی برای آمادگی کامل تیم های بهداشتی بیمارستانهای استان صورت گرفته است. وضعیت کرونایی قم هشتم بهمن ماه به رنگ قرمز درآمد. وی اظهار داشت: از تمام بخش های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی که در 23 ماه گذشته در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا بودند کمال تشکر را دارم چرا
دانشگاه علوم پزشکی بوشهر 500 میلیارد تومان بدهی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن ملکی زاده ظهر امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در شرایط حساس کنونی که با موج ششم شیوع ویروس کرونا روبرو هستیم 500 میلیارد تومان در بخش های مختلف بدهی دارد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بخش قابل توجهی از این بدهی مربوط به مطالبات همکارانی است که امروز در میدان مبارزه با این ویروس قرار دارند
فضای آموزش پزشکی در استان بوشهر باید توسعه یابد
سلامت استان بوشهر صورت گیرد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: برنامه ریزی ها و اولویت مسئولین حوزه سلامت بر این است که خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با کیفیت بالا به دانشجویان ارائه شود و همچنین خدمات تخصصی با کیفیت بالا نیز به مردم در استان بوشهر ارائه شود. وی بابیان اینکه موارد ابتلاء به کرونا در استان بوشهر در حال افزایش است گفت: همه بیمارستان ها برای پوشش
هر نوع سرماخوردگی باید امیکرون فرض شود/ این سویه کودکان بیشتری را درگیر می کند
کشور است و باید در این خصوص تعصب داشته باشیم و به عنوان مرزبانان کشور تمام و کمال نقش خود را ایفا کنیم. وی ابراز کرد: استان خوزستان در پاندمی کرونا پابه پای کل کشور در کنترل بیماری حرکت کرده و کل مجموعه دانشگاه در خدمت حوزه بهداشت و درمان بودند و پیک های بیماری یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته شد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه از پیک بیماری نباید ترسید اما باید از
افتتاح و کلنگ زنی 10 پروژه حوزه بهداشت و درمان همدان در ایام دهه
اعلام اینکه بیش از 590 دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می کنند، اظهار کرد: راه اندازی رشته طب ایرانی به عنوان طب آکادمیک و علمی در دانشگاه علوم پزشکی از اولویت های ما محسوب می شود. وی از آغاز مجدد پیوند کلیه در همدان از یک ماه گذشته، خبر داد و افزود: زیرساخت های لازم برای انجام پیوند مغز استخوان نیز تا پایان سال در همدان ایجاد خواهد شد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان با
دانشگاه علوم پزشکی لرستان وامدار و وابسته نیست
استفاده از پتانسیل های خیرین و فعالیت های بین بخشی در حوزه سلامت را نیز مهم دانست و گفت: به حوزه ی بهداشت که سطح اول ارائه خدمات سلامت است؛ باید بیشتر توجه کرد و مورد رسیدگی قرار گیرد تا همچنان بهداشت را در خط اول، نگه داریم. موج ششم کرونا در لرستان آغاز شده است سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: موج ششم کرونا در این استان آغاز شده است و رعایت پروتکل های بهداشتی و تسریع در
تعالی نظام سلامت از اهداف اصلی دولت است
از معاونت های مهم و حساس بوده و با دیگر واحدها در ارتباط مستقیم است و برای پیشرفت جزء به جزء و کلی مجموعه بهداشت و درمان،اهرمی موثر و تاثیرگذار است. گفتنی است در پایان این جلسه از زحمات دکتر سلطانی تفدیر و عبدالصمد صمدی به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک معرفی شد.
تزریق واکسن کرونا در خراسان شمالی از مرز یک میلیون و 200هزار دُز گذشت
...: اطمینان مردم به حوزه سلامت سبب کسب رتبه های نخست استان در حوزه واکسیناسیون شد که باید همین رویه را در رعایت موازین بهداشتی نیز در پیش بگیریم و زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، دوری از اجتماعات، استفاده از تهویه مناسب در فضاهای عمومی و... را بیش از پیش رعایت کنیم. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: با توجه به اینکه راه دیگری به جز واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه ها برای پیشگیری از کرونا نداریم، باید تلاش کنیم با رعایت این موازین، امواج بیماری شکسته شود تا تجربه تلخ موج های گذشته کرونا را تجربه نکنیم. انتهای پیام/ ...
کرونا در سمنان همچنان می تازد/ ابتلا به ویروس را دست کم نگیرید
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، 20 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید 19- در 24 ساعت گذشته در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بستری شدند. استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی است. کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون، 52 هزار و 637 مورد
خدمات مرکز 16 ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا در ممسنی بررسی شد
باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر سید وحید حسینی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با همراهی دکتر عباس رضائیان زاده معاون بهداشت و ابوذر پاریزی مدیر روابط عمومی دانشگاه در مرکز 16 ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا در ممسنی حضور یافت. او در این بازدید از بخش های مختلف این مرکز حضور یافته و فرآیند های ارائه خدمت به مراجعان را مورد بررسی قرار داد. سرپرست
مراجعین سرپایی کرونا در آذربایجان غربی 150 درصد افزایش یافت
دوز سوم باشیم. او ادامه داد: بیمارستانها و مراکز بهداشتی طبق پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت در حد موج پنجم آمادگی دارند. مقام عالی عرصه سلامت استان گفت: در راستای اقناع سازی مردم برای تزریق واکسن، آموزشها از طریق صدا و سیمای استان و مهاباد انجام می شود که همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی دارند. ولی زاد با اشاره به پایین بودن رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح کشور و استان گفت: زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن دستها و دوری از اجتماعات از مهمترین ابزارها برای گذر از موج ششم با کمترین آسیب می شود. ...
محرومیت زدایی مراکز سلامت در فارس
با توجه به ضرورت و نیاز مردم استان به ویژه با شیوع بیماری کووید19، پیگیری های لازم برای تامین اعتبار مناسب و تکمیل این پروژه ها در حال انجام است. معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: نشست های منظمی با حضور نمایندگان معاونت بهداشت، مدیر منابع فیزیکی منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی، مدیر برنامه ریزی، بودجه و پایش عملکرد دانشگاه و روسای شبکه های بهداشت و درمان برگزار و تفاهم نامه های مربوطه منعقد شد. انتهای پیام
آغاز واکسیناسیون 9 تا 12 ساله ها/ روند صعودی مراجعین و مبتلایان سرپایی در سمنان
مناطق تحت پوشش دانشگاه نباشیم. قدس با اشاره به زرد شدن وضعیت اکثر شهرستان ها در این استان گفت: براساس اعلام آخرین رنگ بندی کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اکثر شهرستان های تحت پوشش دانشگاه در وضعیت زرد هستند و با توجه به این که آمار مراجعین و مبتلایان سرپایی به کووید19 رو به افزایش است، امیدواریم با رعایت موارد و مسائل بهداشتی از سوی مردم و اقدامات در حال انجام از سوی حوزه
نگرانی از مثبت شدن 50 درصد تست های کرونا در لنگرود
اجرای تمهیدات ویژه از نارنجی و حتی قرمز شدن وضعیت کرونایی ممانعت کنیم، افزود: کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در اماکن عمومی و پرتردد از جمله مدارس و مراکز آموزشی حضور دارند تا پروتکل های بهداشتی به نحو شایسته اعمال شود. سرپرست فرمانداری لنگرود، با اشاره به انجام بازدیدهای سرزده از ادارات و مدارس و اماکن و...، عنوان کرد: از نزدیک در جریان وضعیت
وضعیت شیراز بزودی قرمز می شود/ مدارس فارس باید مجازی شوند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تغییر وضعیت چهار شهرستان استان فارس ظرف مدتی کمتر از یک هفته، تغییر وضعیت شهرستان شیراز به قرمز کرونایی را محتمل دانست و بر لزوم رعایت کامل شیوه نامه ها و استفاده از ماسک و تزریق واکسن، تاکید کرد. به گزارش اول فارس ، دکتر عباس رضاییان زاده با بیان اینکه سویه امیکرون با سرعت بسیار زیادی در حال افزایش است، گفت: 10 روز پیش شیراز آبی بود
امام جمعه شاهرود: آیین نامه شورای فرهنگ عمومی نیاز به بازنگری دارد
/> وی با بیان اینکه برای تهیه بنرهای تبلیغاتی از ظرفیت های مردمی استفاده شود، افزود: آذین بندی شهرها و روستاها با مشارکت مردم و شهرداری ها انجام شود. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه دغدغه همه مردم و مسوولان این است که آیین های دهه فجر به بهترین شکل برگزار شود، گفت: از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون پنج پیک را پشت سر گذاشتیم و پیک آخر همه گیری سویه دلتا بود که
خراسان رضوی در پیک ششم کرونا/ تعداد کودکان مبتلا افزایش یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وبدا، دکتر محمدعلی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: میزان ابتلا کودکان و افراد زیر 18 سال در پیک ششم کرونا نسبت به پیک های قبلی افزایش یافته است و لازم است که والدین توجه بیشتری نسبت به مراقبت از فرزندان خود داشته باشند. وی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده تعداد بیماران سرپایی 100 درصد و تعداد بیماران بستری نیز 30 تا 40 درصد افزایش
لازمه تعطیل نشدن کسب و کارها در مشهد رعایت شیوه نامه های بهداشتی است
مشهد اقدام کنند. رییس مرکز بهداشت شماره سه مشهد نیز به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گزارشی از روند شیوع کرونا گفت: کشور و به تبع آن مشهد به عنوان شهرستان زائرپذیر وارد موج ششم کرونا شده است و از آنجایی که حضور هموطنان در این شهرستان اجتناب ناپذیر است دستگاه ها وظیفه دارند خدمات خودرا به نحوی ارائه دهندتا سلامتی مردم تامین شود. ناصرامینی افزود: در حالی که موارد بستری و
وضعیت 4 شهرستان فارس نارنجی شد
ایسنا/فارس سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نارنجی شدن وضعیت شیراز، گراش، کوار و زرقان، شرایط به وجود آمده را تهدیدی برای تمام مردم عنوان کرد. سید وحید حسینی جمعه 8 بهمن با اعلام این خبر به خبرنگاران، از افزایش موارد ابتلا و بستری طی روزهای اخیر خبر داد و از مردم استان فارس خواست تا شرایط کنونی را یک زنگ هشدار جدی قلمداد کنند. او تاکید کرد: ورود به مرحله نارنجی به
قرمز شدن رنگ کرونایی تاافزایش درگیری کودکان به کووید 19در قم
حضور پدر یا مادر کودک هنگام تزریق واکسن را شرط اصلی واکسیناسیون کودکان اعلام و تصریح کرد: تمام مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین مراکز تجمیعی در سطح استان قم پذیرای مراجعین خواهند بود. وی با تاکید بر تکمیل روند واکسیناسیون توسط همشهریان، گفت: تقاضای ما از مردم این است که فرصت را از دست ندهند و هرچه سریع تر به مراکز ما مراجعه کرده و تزریق واکسن را انجام دهند. معاون درمان