جنگنده های اف-22 آمریکا در امارات مستقر شدند
سایر منابع:
سایر خبرها
جنگنده های رادارگریز اف-22 آمریکایی وارد امارات شدند
باشگاه خبرنگاران جوان - نیروی هوایی ارتش آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های اف-22 به عنوان بخشی از یک حرکت چند جانبه در راستای سیاست آمریکا مبنی بر حفاظت از متحدان خود در برابر حملات نیرو های مسلح یمن در منطقه خلیج فارس، وارد یک پایگاه هوایی در امارات شدند. به گزارش العین، در این بیانیه آمده است که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با هماهنگی شیخ محمد بن زاید آل نهیان
ورود 8 فروند جنگنده اف-15 به لهستان
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، ماریوش بلاشاک وزیر دفاع لهستان امروز دوشنبه در پیامی توئیتری از ورود 8 فروند جنگنده اف-15 به کشورش خبر داد. وزیر دفاع لهستان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: امروز تعداد دیگری جنگنده آمریکایی اف-15 در پایگاه هوایی لاسکا [واقع در شمال غربی لهستان] فرود آمدند. این 8 جنگنده به جنگنده هایی که هفته گذشته وارد لهستان شدند، اضافه می شوند. به عنوان
ورود بمب افکن هسته ای آمریکا به آسمان منطقه و اسکورت آن توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی
بخشی از همکاری با ارتش آمریکا انجام گرفت که روندی مهم برای "حفظ امنیت هوایی اسرائیل و خاورمیانه" محسوب می شود. در خصوص تحرکات نظامی آمریکا در منطقه می توان گفت، نیروی هوایی آمریکا شنبه از ورود جنگنده های شبح خود از نوع F-22 رپتور به امارات خبر داد. این اقدام در راستای حمایت آمریکا از هم پیمانانش در برابر حملات انصارالله یمن است. انتهای پیام
ادعای رئیس جمهور اوکراین: 2 روز دیگر به اوکراین حمله می شود
"لاسک" فرود آمدند و این 8 هواپیما به هواپیماهایی که هفته گذشته به لهستان آمدند، خواهند پیوست. این جنگنده ها به شمار نامشخصی از جنگنده های اف-15 آمریکا ملحق خواهند شد که ارتش ایالات متحده هفته گذشته از انگلیس به لهستان منتقل کرد. این جنگنده ها قرار است در کنار هواپیماهای اف-16 لهستان و دانمارک در ماموریت گشت هوایی ناتو در منطقه پرواز کنند. ایالات متحده به بهانه حمله ادعای روسیه به
یارکشی علیه رزمندگان یمنی/ ورود نخستین افسر اسرائیلی به بحرین
به بال جنگنده اول واقع در پایگاه مشترک لانگلی- یوستیس ایالت ویرجینیا به امارات اعزام شده است. یک تصویر منتشر شده توسط نیروی هوایی ایالات متحده نیز 6 جنگنده اف-22 را در پایگاه الظفره نشان می دهد. این در حالی است که ارتش ایالات متحده ناوشکن یو اس اس کول را نیز به امارات اعزام کرده است. با وجود آن که امارات از آغاز ائتلاف نظامی به رهبری عربستان بخشی از نبرد یمن بوده؛ اما حملات موشکی و پهپادی همزمان با سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی، به امارات و سپس سفر بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل، به بحرین تشدید شد. منبع: خراسان ...
ترس ابوظبی از انصارالله، جنگنده های آمریکایی اف-22 را به امارات آورد
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، روز شنبه جنگنده های آمریکایی اف-22 در چارچوب درخواست کمک ابوظبی از واشنگتن برای مقابله با حمله های موشکی انصارالله یمن، به امارات رسیده است. طبق گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، این جنگنده ها در پایگاه هوایی الظفره امارات فرود آمده اند؛ پایگاهی که میزبان حدوداً هزار نظامی آمریکایی است. نیروهای آمریکایی مستقر در این پایگاه هوایی ژانویه
ادامه کشتار بی وقفه مردم یمن در هیاهوی بحران اوکراین
های "اف22" رپتور آمریکایی وارد پایگاه هوایی الظفره ابوظبی که بیش از 2000 سرباز آمریکایی به همراه تجهیزات مختلف نظامی و جاسوسی در آن مستقر می باشد، شده اند. (به تعداد بمب افکن های اف 22 اعزامی اشاره ای نشده است) ژنرال "گرگ گیلوت" یکی از فرماندهان نیروی هوایی آمریکا مدعی شده که حضور بمب افکن های "اف22"، قدرت نظامی کشورهای هم پیمان (امارات و عربستان) را در منطقه تقویت می کند و برای کشورهای
میلیتاری تایمز: آمریکا جنگنده های خود در شرق اروپا را تقویت کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ایرنا: تارنمای میلیتاری تایمز نوشت: با نمودار شدن نشانه های حمله نظامی احتمالی روسیه به اوکراین، ارتش آمریکا جت های جنگنده بیشتری را در منطقه شرق اروپا مستقر کرده است. این رسانه افزود: مقام های امریکایی بر این باورند که روسیه در یکی دو هفته آینده به اوکراین حمله می کند و تاریخ 16 فوریه (27 بهمن) را به عنوان آغاز این حمله پیش بینی
یک غیر نظامی یمنی در حملات توپخانه ای به صعده به شهادت رسید
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، در حملات توپخانه ای متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی به ناحیه مرزی شدا در استان صعده در شمال یمن، یک شهروند غیرنظامی به شهادت رسید و یک نفر دیگر زخمی شد. این جنایت ائتلاف متجاوز سعودی علیه شهروندان بی دفاع یمنی در حالی صورت می گیرد که جنگنده های این ائتلاف بامداد دیروز شنبه مناطق مختلف شهر صنعاء را نیز بمباران کردند
آمریکا و سیاست تقسیم صورتحساب باخت جنگ یمن میان ریاض و ابوظبی
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، تشدید تنش نظامی اخیر عربستان علیه منطقه مرزی حرض در استان حجه بار دیگر سیاست تبادل نقش بین ریاض و ابوظبی را آشکار ساخت. این اقدام پس از شکست تشدید تنش امارات در استان شبوه رخ داد که با نتایج منفی تکان دهنده ای برای ابوظبی همراه بود و شاید بارزترین دلیل برای بازگشت سریع عربستان سعودی به صحنه نبرد یمن همین موضوع باشد. نیروهای مسلح یمن به صورت عملی ثبات و
یمن پیروز جنگ نابرابر 6 ساله با ائتلاف سعودی-اماراتی
/> طبیعی است که برقراری و گسترش روابط با کشور ها و مردمی که در شرایط دشوار جنگ، کنار مردم یمن بوده اند در اولویت سیاست خارحی دولت یمن باشد. آمریکا برای آن که در رسوایی شکست نوچه منطقه ای خود مقابل یمن سرافکنده و بی آبرو نشود، باید به پایان جنگ اقدام کند. کافی است آمریکا حمایت های خود را از سعودی ها قطع کند، آنگاه ریاض به سرعت دست از حملات خود به یمن بر می دارد. برداشتن
پیشنهاد انصراف عضویت اوکراین در ناتو/ گشت هوایی روسیه و بلاروس
به گزارش پارسینه؛ همزمان با طنین انداختن صدای طبل جنگ در اروپا ، گام های دیپلماسی هم بلندتر شده تا آنجا که طی امروز و فردا، اولاف شولتز صدراعظم آلمان، برای میانجیگری راهی مسکو و کی یف است. همزمان، آمریکا و انگلیس به رغم ادعاها برای باز گذاشتن باب مذاکره، اقدامات و اظهارات دلسرد کننده ای داشته اند ازجمله خروج ناظران آمریکایی سازمان امنیت و همکاری اروپا از منطقه مورد مناقشه دونتسک و
سخنرانی شیخ زکزاکی پیرامون وضعیت یمن
سرویس : جهان اسلام - آفریقا زمان : شناسه خبر : 1147962 به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، شیخ ابراهیم الزکزاکی ، رهبر شیعیان نیجریه و رئیس جنبش اسلامی در این کشور در اظهارات جدیدش گفت: من می خواهم نکاتی را در مورد مسئله یمن با شما در میان بگذارم، هفت سال است که یمن در آنچه "جنگ" نامیده می شود ،مورد حمله قرار گرفته است. تعریف جنگ در ادبیات نظامی ، نبرد
آمریکا جنگنده های اف 22 خود را در ابوظبی مستقر کرده است
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، اسکادرانی از جنگنده های اف 22 آمریکا از دیروز شنبه در پایگاه الظفره ابوظبی مستقر شده اند. ادعا می شود که این اقدام نشانه ای از حمایت های همه جانبه آمریکا از امارات است که طی هفته های گذشته به دلیل فتنه انگیزی در جنگ یمن، هدف حملات موشکی انصارالله بوده است. بنابر ادعای نیروی هوایی آمریکا، استقرار جنگنده های نسل پنج اف 22 در الظفره، در
فرود F22 های آمریکا در پایگاه الظفره/ آسمان امارات نجات می یابد؟
-22 رپتور در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی که میزبان حدود 2 هزار نیروی آمریکایی است، فرود آمدند. مقامات آمریکایی از بیان تعداد اف-22های مستقر یا تعداد خلبانان خودداری کردند. با این وجود، به گفته آنها واحد موسوم به بال جنگنده اول واقع در پایگاه مشترک لانگلی-یوستیس ایالت ویرجینیا به امارات اعزام شده است. یک تصویر منتشر شده توسط نیروی هوایی ایالات متحده نیز شش جنگنده اف-22 را در پایگاه
ورود جنگنده های آمریکایی اف-22 به امارات
جنگنده های اف-22 آمریکا روز شنبه وارد امارات شدند تا بخشی از پاسخ نظامی آمریکا به حملات موشکی اخیر انصارالله یمن که امارات را هدف قرار داده اند، باشند. به گزارش ایسنا، جت جنگنده های اف-22 رپتور وارد پایگاه هوایی الظفره ابوظبی که میزبان حدود 2000 سرباز آمریکایی است، شده اند. سربازان آمریکایی در این پایگاه در پاسخ به حملات ارتش یمن به خاک امارات در ماه گذشته، موشک های رهگیر
اسکادرانی از جنگنده های اف-22 آمریکا در امارات مستقر می شوند
پاسخ به حملات پهپادی و موشکی اخیر نیروهای یمن خواهد داشت. مک کنزی گفت: ما یک اسکادران از جنگنده های اف-22، که بهترین جنگنده برتری هوایی در جهان است را به امارات اعزام می کنیم و آنها با شرکای اماراتی خود برای دفاع از کشور امارات متحده عربی همکاری خواهند کرد. فرمانده سنتکام اظهار داشت که آمریکا، امارات و سایر شرکای منطقه ای و جهانی به منظور ایجاد راه حل های مؤثرتر برای توقف
ورود جنگنده های اف-22 آمریکا به امارات
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، گزارش ها حاکی از ورود تعدادی جنگنده های اف-22 آمریکا به امارات به نشانه حمایت از این کشور در برابر حملات موشکی اخیر انصارالله است. بر اساس این گزارش، جنگنده های آمریکایی در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی که میزبان حدود دو هزار نیروی این کشور است، مستقر شده اند. مقام های آمریکایی از بیان شمار جنگنده ها یا خلبان ها خودداری کرده اند. انتهای پیام/
ورود جنگنده های اف-22 آمریکا به امارات/ گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه اوکراین و ترکیه/ هشدار رئیس جمهوری ...
برخی گزارش ها درباره ورود زیردریایی آمریکایی به آب های روسیه را تکذیب کرد. - وزرای خارجه ترکیه و اوکراین طی تماسی تلفنی درباره تنش های مسکو و کی یف رایزنی کردند. - گزارش ها حاکی از ورود تعدادی جنگنده های اف-22 آمریکا به امارات به نشانه حمایت از این کشور در برابر حملات موشکی اخیر انصارالله است. - هم زمان با تشدید تنش های مرزی میان اوکراین و روسیه، وزارت خارجه کانادا
اسرائیل اعمال تحکم امنیتی خود در امارات را دنبال می کند/ نگاه تل آویو به ابوظبی، از بالا به پائین است
بر سر تحویل جنگنده های اف 35 از سوی آمریکا به امارات همچنان با محوریت اسرائیل وجود دارد و آنها معتقدند که دست برتر در حوزه نیروی هوایی منطقه باید با آنها باشد نه اماراتی ها. حتی احتمال دارد که جنگنده های تحویل شده به امارات توسط خلبان های اسرائیلی به پرواز درآیند تا این تضمین به اسرائیل داده شود که آنها از ناحیه جنگنده های تحویل داده شده به امارات تهدید نخواهند شد. حتی در حوزه اقتصادی هم اختلاف
استراتژی جدید ترکیه علیه پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه
به گزارش بولتن نیوز، ترکیه در در سه سال اخیر و پس از حمله 2019 به نیروهای کرد سوریه، به بمباران گسترده مواضع پ.ک.ک در شمال اقلیم کردستان عراق ، نیروهای کرد سوریه موسوم به ی.پ.گ و نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال و شمال شرق این کشور روی آورده است. موسسه مطالعات جنگ با بررسی حملات هوایی چند سال اخیر ترکیه علیه نیروهای پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه نتیجه گیری کرده است که ترکیه نمی خواهد مثل
احتمال جنگ روسیه و اوکراین بیشتر شد؛خروج دیپلمات های خارجی از کی یف
آمده است که این هواپیماها (که تعداد آنها اعلام نشده) روز جمعه به پایگاه هوایی فتستی رومانی در حدود 100 کیلومتری دریای سیاه می رسند و در آنجا به هواپیماهای جنگی ایتالیا که قبلاً مستقر شده اند، خواهند پیوست. در این بیانیه ذکر شده است که این جنگنده ها برای انجام ماموریت خود که کمک به تقویت امنیت منطقه است، با نیروی هوایی دیگر متحدان حاضر در منطقه دریای سیاه همکاری نزدیکی خواهند داشت.
نیروی هوایی اندونزی به 78 جنگنده اف-15 و رافال مجهز می شود
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، اندونزی قصد دارد در گامی جهت تقویت گسترده نیروی هوایی خود جنگنده هایی را از آمریکا و فرانسه خریداری کند. به نوشته وبگاه بریکینگ دیفنس نیوز پس از اعلام اندونزی مبنی بر خرید شماری جنگنده رافال از فرانسه، وزارت امور خارجه آمریکا مجوز فروش 36 فروند جنگنده اف-15 به عنوان بخشی از معامله 13.9 میلیارد دلاری با اندونزی را صادر کرد. شرکت
آمریکا 150 مربی نظامی خود را از اوکراین خارج می کند
نیروی اضافی به لهستان را صادر کرده است. این نیروها در چند روز آینده حرکت خواهند کرد و به یک هزا و 700 نیروی آمریکایی که هم اکنون در لهستان مستقر هستند، خواهند پیوست. ارتش آمریکا نیز روز جمعه اعلام کرد یک اسکادران از جنگنده های اف 16 را از آلمان به رومانی منتقل می کند. فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در اروپا، بدون مشخص کردن تعداد این جنگنده ها گفت این هواپیماها روز جمعه به پایگاه
امریکا تاریخ حمله روسیه به اوکراین را هم مشخص کرد!
اروپا در هفته های اخیر به 6 هزار نفر می رسد. به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش امریکا هم خبر داد که جنگنده های اف 16 خود را از آلمان به رومانی و در نزدیکی دریای سیاه منتقل کرده است. ضرب الاجل 48 ساعته کی یف با افزایش تنش های غرب و مسکو، مقامات کی یف نیز از روسیه خواستند درباره تحریکات نظامی اش در مرز با اوکراین توضیحاتی ارائه دهد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری کولبا
انصارالله: امارات هزاران زندانی یمنی را مخفی کرده است
باشگاه خبرنگاران جوان -گروه انصارلله یمن، امروز (شنبه) باصدور بیانیه ای ضمن اعلام اینکه امارات مسئول مخفی کردن هزاران اسیر در جبهه های جنگ یمن است، تاکید کرد که قصد دارد مذاکرات غیرمستقیم با دولت مستعفی یمن برای تبادل اسرا انجام دهد. به گزارش اسپوتنیک، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته ملی امور زندانیان انصارالله در این بیانیه گفت که در حال حاضر مذاکراتی با طرف مقابل از طریق سازمان ملل به
کشته شدن 7 عضو داعش در حمله هوایی روسیه در صحرای سوریه
به گزارش ذاکرنیوز به نقل از النشره، دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، در بیانیه ای اعلام کرد که در شب گذشته به دنبال حمله جنگنده های روسیه به مواضع داعش در صحرای سوریه، هفت تن از عناصر آن به هلاکت رسیدند. در این بیانیه آمده است، جنگنده های روسیه بیش از 20 خودرو و مواضع داعش را در منطقه جبل البشری در صحرای "رقه" و صحرای "اطهریه" در استان حماه هدف قرار دادند. این در صور
بحرین به طور رسمی پای اسرائیل را به خلیج فارس باز کرد
از کشور های عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم اسرائیل، تنش میان ایران و این کشور ها افزایش یافته است. چندین مورد حملات متقابل به کشتی های ایرانی و اسرائیلی این گمانه را تقویت کرد که دو طرف در یک جنگ دریایی خاموش به سر می برند. ایران بار ها نسبت به حضور نظامی اسرائیل در خلیج فارس هشدار داده بود و تصمیم تازه بحرین می تواند به تنش های بیشتر در منطقه منجر شود. اگرچه وزارت خارجه بحرین
موشک خیبرشکن ایران تحولات منطقه را تغییر می دهد
داد: جنگ آینده جنگ هواپیماها نخواهد بود، جنگ موشک ها خواهد بود. مسئله دیگر در ارتباط با سوریه است. حملات هوایی اسرائیل به سوریه در واقع کاهش پیدا خواهد کرد و چه بسا متوقف شود . عطوان در ادامه مدعی شد: چون روس ها به صورت غیرعادی خشمگین هستند و این به علت انتقادهای ما و مقاله های ما بوده که می گفتیم شما در سوریه چه کار می کنید؟ جنگنده های اسرائیلی می آیند و لاذقیه و بندر لاذقیه را در