توصیه ای به پزشکیان درباره جزایر سه گانه: مردم را به تجمع دعوت کنید
سایر منابع:
سایر خبرها
اسناد تاریخی اروپایی ها درباره مالکیت جزایر سه گانه چه می گویند؟
مشترک نشست پایانی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا ادعا شده است: ما از ایران می خواهیم به اشغال جزایر سه گانه امارات متحده عربی، تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد است، پایان دهد. انتشار این بیانیه واکنش هایی را در میان اهالی سیاست و فرهنگ به همراه داشت. ظهور کشورهای نوپدید در خلیج فارس سبب شده است هرازگاهی این کشورها
روایت دکتر ولایتی از اسناد مالکیت جزایر سه گانه
از ایران خواسته شده به اشغال سه جزیره اماراتی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی پایان دهد. این ادعای واهی و بی پایه و اساس برای چندمین بار است در بیانیه های مشترک با سازمان ها و کشورهای مختلف مطرح شده است. امارات متحده عربی به عنوان کشوری تازه تأسیس توسط دولت انگلیس در سال 1971 هنگامی که تصمیم بریتانیا بر آن شده بود که از پایگاه ها و نقاط اشغالی در شرق مدیترانه خارج شوند، انگلیسی ها این میراث
داستان جزیره های تمب
بر این جزایر را براساس اصول علمی و سیاسی و تاریخی پذیرفته اند و مالکیت ایران را تأیید کرده اند. در نقشه خلیج فارس که از طرف وزارت جنگ انگلیس به سال 1888 میلادی چاپ شده است، جزیره های تمب بزرگ و تمب مار یا تمب کوچک همراه با جزیره های بوموسی و سیری و فرورو به رنگ اصلی خاک ایران روی نقشه رنگ شده اند، اما همین دولت انگلستان در اوایل قرن بیستم و در اولین سال های بعد از جنگ جهانی اول با کمک
بررسی حقوقی و راهبردهای ایران در تقابل با ادعای امارات درباره جزایر سه گانه
، بلکه پاسخ قاطع و موثری به ادعاهای امارات متحده عربی خواهد بود. به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، محمد وافری، مدرس دانشگاه دریایی هلند در یادداشتی ابعاد حقوقی ادعای مالکیت امارات را بر جزایر سه گانه ایران در بیانیه اخیر اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس به ویژه با تأکید بر حقوق دریاها، بررسی کرده و نوشته است که از منظر ژئوپلیتیک، جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ، و تنب کوچک به عنوان
وهم تاریک امارات
اسناد و مدارک قانونی مستدل همراه باشد. ادعای امارات متحده عربی بر جزایر سه گانه با وجود اینکه سال ها پس از خروج بریتانیا از منطقه مطرح شد، فاقد هرگونه پشتوانه حقوقی معتبر است و مغایر با اصول حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد محسوب می شود. 3. نقد مستند ادعای امارات ادعای امارات متحده عربی مبنی بر مالکیت بر جزایر سه گانه، نخستین بار پس از خروج بریتانیا از خلیج فارس در
ادعای ساحل دزدان دریایی در روزگاری که امارات متحده عربی خوانده می شود!
تاریخی و به خوبی گویای تمامیت ارضی ایران بر جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک است که از سوی حاکمان امارات متحده عربی و شیخ نشین های حاشیه جنوبی خلیج فارس انکار می شود. امارات متحده عربی برای به کرسی نشاندن ادعای شرم آور خود درباره مالکیت جزایر سه گانه ایرانی و جلب نظر و حمایت کشورهای آمریکا، چین، روسیه و اتحادیه اروپا، در پی حقوقی کردن این مسئله و کشاندنش به سازمان ملل و شورای امنیت است
خلیج فارس با جزایر همیشه ایرانی
گروه سیاسی- حمید شهریاری: این برای چندمین بار است که کشور تازه تاسیس امارات عربی متحده ادعا می کند که جزایر سه گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و بوموسو جزئی از سرزمین این امارت است و ایران آنرا اشغال کرده است!! به گزارش مردم سالاری آنلاین ،برای بررسی اینکه چرا اعراب قصد تحریف تاریخ و وارونه جلوه دادن قدرت بلامنازع ایران در طول هزاران سال گذشته بر خلیج فارس را داشته و دارند، باید نگاهی به تاریخ قدرت
ابوموسی را با نام ایرانی آن بوموسی بنامیم
ای غربی، از جزایر سه گانه به عنوان بخش اشغال شده خاک امارات نام می برد. کشور های اروپایی در بیانیه پایانی نخستین نشست مشترک سران اتحادیه اروپا و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که در بروکسل برگزار شد، با طرح ادعا های واهی آورده بودند: از ایران می خواهیم به اشغال سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی متعلق به امارات متحده عربی که نقض حاکمیت این کشور و منشور ملل متحد است پایان دهد.
اکران مالکیت منطقه ای ایران بر جزایر سه گانه در پایتخت
به گزارش خبرگزاری برنا، همزمان با بیانیه پایانی خلاف واقع اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست مشترک خود مبنی بر پایان دادن اشغال جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی توسط ایران و مالکیت امارات متحده عربی بر این مناطق، اکران فرهنگی ویژه مبنی بر مالکیت ایران در این مناطق بر روی بیلبوردهای شهری پایتخت اجرا شد. گفتنی است شعر تو میراث اجداد پاک منی/ جهان تا جهان
گاف عجیب در پوستر حمایت از جزایر سه گانه+ عکس
گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک ریشه در دوره های پادشاهی هخامنشی، اشکانی و ساسانی دارد. در این دوران، نظم و امنیت ایرانی بر سراسر پهنه آبی خلیج فارس و جزایر آن حاکم بود. جزایر سه گانه در سال 1948 میلادی به طور کامل به اشغال امپراتوری بریتانیا به عنوان قیم رسمی امارات متصالحه درآمد، اما تا سال 1971 هیچ یک از دولت های وقت ایران این اشغال را نپذیرفتند و بوموسی به همراه تنب بزرگ و تنب کوچک در
وقتی ایران جزایر را از انگلیس پس گرفت کشور امارات وجود نداشت
روزنو : امارات عربی متحده 1971 (1350 شمسی) تاسیس شد. 2 ماه قبل از تشکیل کشور امارات انگلستان به جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را در اشغال داشت آنجا را تخلیه و رفت. سیاست انگلیسی ها در آن زمان این بود که اول بحرین را از ایران گرفتند، بعد امارات را تأسیس کرد. علی عزت زاده، دبیر انجمن ایران شناسی ایران و تاریخ پژوه در گفتگو با خبرگزاری مهر نقطه نظرهایش را درباره جزایر سه گانه
واکنش توییتری کاربران به ماجرای جزایر ایرانی/ جزایر سه گانه ایرانی؛ مروارید توییتر شدند
واکنش به ادعای واهی امارات در مورد جزایر سه گانه با هشتگ خلیج فارس نگاشته است: تصویر بسیار زیبا از جزایر ایران از جمله تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی. جزایر همیشگی ایران. کاربر دیگری به این موضوع واکنش نشان داده و نوشته است: جزایر سه گانه ایران ارث پدری ماست... خلیج فارس، خلیج فارس بوده، خلیج فارس است و خلیج فارس خواهد ماند.... یکی دیگر از کاربران این شبکه اجتماعی نوشته
واکنش شورای همکاری به اظهارات رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران
میدل ایست نیوز: شورای همکاری به اظهار نظرهای اخیر کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران درباره امارات و بحرین واکنش نشان داد و اینگونه اظهار نظرها را غیرمسئولانه و غیر واقعی و مداخله آشکار در امور داخلی کشورها قلمداد کرد. به گزارش اخبار الخلیج، جاسم محمد البدیوی دبیر کل شورای همکاری با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان ملل متحد در سال 1970درباره استقلال و عربیت پادشاهی
نقش امارات متحده در پازل صهیونی- غربی علیه ایران و منطقه
ماجرای جزایر سه گانه ایرانی در سال های اخیر بارها تکرار شده است، اما روندهای جاری نشان می دهد این موضوع به کارت بازی امارات در برابر بازیگران منطقه ای و بین المللی تبدیل شده و اکنون نیز این ادعاها را می توان بخشی از جنگ ترکیبی صهیونیستی آمریکایی علیه ایران و در چارچوب پیمان ابراهیم ارزیابی کرد. توافق ابراهیم یا پیمان ابراهیم به بیانیه مشترک ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و امارات متحده
درباره مناقشه کشور نوپای امارات بر سر جزایر سه گانه ایرانی | خانه ای روی آب
ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، در زمان پهلوی اتفاق افتاده که تاریخچه آن از سن و سال استقلال کشور نوپای امارات متحده عربی هم بیشتر است. معمار پیشرفت یا پایه گذار استبداد؟ شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، بنیان گذار امارات متحده عربی که اغلب به عنوان رهبری توسعه گرا شناخته می شود، مسیری علی حده را در کشورداری پیش پای خاندانش گذاشته است. این مجموعه که با متحد شدن هفت امارت عربی شکل
معرفی کتاب جزایر سه گانه ایرانی
به گزارش خبرگزاری حوزه ، کتاب “جزایر سه گانه ایرانی(پیشینه تاریخی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) به قلم محمود عرب اسماعیلی و سلمان قاسمیان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سال 1395 به زیور طبع آراسته شد. در ادامه به بهانه ادعاهای بی اساس اخیر امارات به معرفی این کتاب می پردازیم: در گذر تاریخ، آب های نیلگون خلیج فارس و جزایر آن، به دلیل موقعیت راهبردیشان
ماجرای جزایر سه گانه عبرت انگیز است
شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا ادعا شده است: ما از ایران می خواهیم به اشغال جزایرسه گانه امارات متحده عربی، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد است، پایان دهد. سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این اتفاق، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دوران سیاست خبیثانه تفرقه بینداز و حکومت کن اروپایی ها در منطقه ما مدت های مدیدی است که
واکنش سخنگوی شورای نگهبان به برخی ادعاها درباره مالکیت جزایر سه گانه
. نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه 25 مهر در بروکسل برگزار شد؛ در انتهای بیانیه پایانی این نشست با طرح ادعاهایی واهی علیه تمامیت ارضی ایران، آمده بود: ما از ایران می خواهیم به اشغال سه جزیره امارات عربی متحده، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد است، پایان دهد.
از رسانه ها/ مناقشه سه جزیره و روابط ایران با آمریکا و غرب
ژئوپلیتیک خود با ایران، مسئله سه جزیره را دوباره مطرح کرد و طی نامه 29 آوریل 1980 (9 اردیبهشت 1358) به دبیر کل سازمان ملل خواستار بازگشت این جزایر، نه به امارات بلکه به امت عرب شد و استرداد این جزایر را به عنوان یکی از دلایل شروع جنگ مطرح کرد. در 1980 یعنی اوایل جنگ که عراق دست بالا را در جنگ داشت، بغداد یک طرح نظامی نیز برای تصرف این جزایر داشت که با فشار شماری از کشورها مسکوت ماند. استقرار
ایران برای دفاع از جزایر سه گانه در برابر اتحادیه اروپا ایستاد
این نشست و در بیانیه مشترک ادعا هایی علیه جزایر سه گانه ایرانی (تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی) مطرح شد. وقتی اروپا همچنان در پی سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن است در بیانیه مشترک نشست پایانی کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا ادعا شده است: ما از ایران می خواهیم به اشغال جزایر سه گانه امارات متحده عربی، تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی که نقض حاکمیت امارات متحده عربی
وقت اقامه دعوی بین المللی درباره بخشی از خاک ایران نرسیده؟| ایران 2 جزیره دیگر هم در خلیج فارس دارد
به عنوان تریبونی برای تثبیت مالکیت خود بر جزایر سه گانه استفاده کرده و از هر فرصتی برای ردّ این ادعاها بهره برداری کند. همچنین تقویت روابط ایران با کشورهای بزرگ و تاثیرگذار بین المللی همچون چین، روسیه و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد می تواند به تضعیف ادعاهای امارات کمک کند. ایران باید به طور فعال با این کشورها در زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی همکاری کند و از نفوذ آنها برای تقویت
پاسخی طلایی درباره جزایر سه گانه/ باید از دریای خون گذشت! - پایگاه خبری تحلیلی صبح خرد
های متعددی به دنبال داشته است. اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه 16 اکتبر (25 مهر) در بیانیه پایانی نشست مشترک خود از ایران خواستند به اشغال جزایر سه گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی پایان دهد. در این بیانیه آمده است: ما از ایران می خواهیم به اشغال جزایر سه گانه امارات متحده عربی، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان
سه گانه همیشه ایرانی
ابزار های رسانه ای و دیپلماسی، بر حقانیت تاریخی ایران بر این جزایر خلیج فارس خدشه وارد شود. در بیانیه مشترک نشست پایانی کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا که در بروکسل برگزار شد، به صراحت مطرح شده است: ما از ایران می خواهیم به اشغال جزایر سه گانه امارات متحده عربی، تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد است، پایان دهد
امارات و ادعایی که 5 بر هیچ از واقعیت جزایر ایرانی عقب است
برانگیزترین مباحث در روابط ایران با کشور امارات متحده عربی است. در خصوص مستندات و شواهد تاریخی بطلان این ادعای کذب، گزارش ها و پژوهش های مختلفی در سالیان مختلف انجام شده و هیچ گونه تردیدی در پوچ بودن این ادعا برای تمام کسانی که بدون جانبداری و سوگیری به قضیه می نگرند، وجود ندارد. مقاله پیش رو با عنوان مروری بر حاکمیت بر جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک از منظر حقوق بین الملل
معتضد: آتش اختلاف ایران و امارات از گور انگلیس بلند می شود
شد که هنگ کنگ از دست چین خارج شد. هنگ کنگ حدود 90 سال در اجاره چین بود و آخر قرن بیستم برگشت به دولت چین. الان هم هنگ کنگ دولت خودمختار دارد و آبش با چینی ها به یک جوب نمی رود. معتضد شرح داد: خانم هاشمی که نماینده امارات است در شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحصیل کرده دو دانشگاه در انگلیس و آمریکا است. زبان انگلیسی را عادی صحبت می کند. زن زیبایی هم هست وقتی در سازمان ملل صحبت می کند همه را
مروری تاریخی بر مالکیت ایران بر جزایر سه گانه
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، هر ازگاهی ادعاهای امارات متحده عربی بر جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی _یا آنطور که محلی ها میگویند بوموسو_ تیتر رسانه ها می شود، این بار هم مطرح شدن دوباره این ادعای واهی، موجی در فضای مجازی به راه انداخت. به همین دلیل با علی عزت زاده _دبیر انجمن ایران شناسی ایران_ گفت وگو کردیم، تا از روند تاریخی تغییر و تحولات خلیج همیشه فارس و حضور استعمارگران و بخصوص
تغییر نام این خیابان تهران به نام جزایر ایرانی
تکرار شده است. کشورهای عربی در سال های اخیر این موضوع را بارها درباره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی بدون در نظر گرفتن اسناد تاریخی و حقوق بین الملل مطرح کردند و این اولین بار نیست که ما شاهد ادعاهای پوچ درباره جزایر سه گانه ایرانی که پاره تن ایران و بخش جدایی ناپذیر می باشند، هستیم. وی ادامه داد: کشورهای عربی حاشیه خلیج همیشگی فارس تلاش می کنند از شرایط خاص و تنش های موجود در منطقه نهایت
چرا امارات مدعی مالکیت جزایر سه گانه شده؟/این جزایر از لحاظ نفتی و تجاری چه اهمیتی دارند؟
درگیری بین ایران و امارات متحده عربی بر سر جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، دوباره بر سر زبان ها افتاده است. این درگیری ناشی از اختلافات ارضی است که به قرن بیستم بازمی گردد. اخیرا کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا، در بیانیه ای مشترک و برخلاف اسناد بین المللی رسمی، مالکیت آن ها را از آن امارات دانستند. این موضوع مناقشات بسیاری را برانگیخت. اما چرا امارات