سایر منابع:
سایر خبرها
زنده گیری یک تمساح سرگردان در چابهار
ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی روستا مأمورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار بلافاصله در منطقه حاضر شدند. وی ادامه داد: محیط بانان با همکاری همیاران محیط زیست منطقه و مردم محلی تمساح مذکور را زنده گیری و جهت بررسی سلامت به مرکز تیمارداری و نگهداری تمساح مردابی واقع در روستای ریکوکش تحویل کردند. مدیرکل حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: مرکز تیمارداری و نگهداری تمساح
مرگ دختر بچه 2 ساله، حاصل بی توجهی راننده کامیونت در زنجان
رئیس پلیس راه استان زنجان از فوت یک دختر بچه 2 ساله بر اثر بی توجهی راننده کامیونت خبر داد. به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، سرهنگ عباس مظفری در جمع خبرنگاران گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر برخورد یک دستگاه کامیونت با عابرپیاده بلافاصله ماموران به محل اعزام شدند. وی افزود: متاسفانه در این حادثه که در داخل شهر نوربهار خدابنده اتفاق افتاده بود عابر پیاده دختر بچه 2 ساله بر اثر بی
منازل بامدژ تا 2 متر زیر آب رفته/ سیل دار و ندار مردم را برده/ رفع 12 نقطه از پس زدگی فاضلاب
مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد که نمرات نوبت های تیر یا مرداد و شهریور در ستون خرداد درج و قبولی خرداد محسوب می شود. ادارات کل آموزش و پرورش استان در صورت تمایل دانش آموزان به شرکت در امتحانات خرداد با بسیج کلیه امکانات خود باید زمینه برگزاری امتحانات نهایی در شهرستان محل سکونت یا نزدیک ترین محل به آنها را فراهم آورند. مسافران عتبات از مرز شلمچه تردد کنند
مناطق شکارممنوع و تهدیدی به نام انسان
محیط زیست شهرستان طارم از پایان هفته پرکار محیط بانان طارمی خبر داده و می گوید: با تلاش بازرسان و ماموران یگان حفاظت این اداره، هفت شکارچی متخلف دستگیر و سه قبضه اسلحه شکاری به همراه تجهیزات و ادوات شکار از آن ها کشف و ضبط شد. غلامرضا عباسی می افزاید: این شکارچیان هنگام گشت و کنترل ماموران و کارشناسان محیط زیست در مناطق مختلف شهرستان طارم توسط ماموران یگان حفاظت در عملیاتی دقیق و منسجم
رهایی 2 گوزن زرد از سیلاب رودخانه دز
آن وجود نداشت. لاهیجان زاده اظهار داشت: یک راس گوزن زرد نیز در روز های گذشته در منطقه حفاظت شده کرخه، که آن نیز در سیل کرخه به زیر آب رفته بود، پیدا و زنده گیری و به محل امنی منتقل شده بود. مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه سیلاب در جنگل های دز فروکش کرده تصریح کرد: پس از پایین آمدن سطح آب در این جنگل ها، جستجو برای پیدا کردن گوزن های زرد که در سیلاب از آن ها خبری
انتشار تصاویر شکار در فضای مجازی، شکارچیان متخلف را گرفتار کرد
حسن ذاتی کیخا رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنارک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در پی انتشار عکس شکار دو راس کل وحشی در فضای مجازی محیط بانان شهرستان کنارک با همکاری پلیس فتا این شهرستان موفق به شناسایی و دستگیری شکارچیان متخلف شدند. ذاتی کیخا افزود: پرونده متخلفین مذکور جهت رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شد و با پیگیری اداره
افراد آسیب دیده که غیرقانونی وارد طبیعت شوند، حمایت نمی شوند
35 ساله در ارتفاعات روستای "حمیدآباد "بخش پاتاوه شهرستان دنا طی چند روز گذشته اظهارکرد: سال های سال است که محیط بانان شب و روز در گرما و سرما، در شرایط خاص در کوه ها و طبیعت هستند و تاکنون موردی از حمله حیات وحش گزارش نشده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حیوان وحشی در شرایط عادی حمله نمی کند اما در یک سری شرایط خاص، بحث ارتزاق کسانیکه به گردشگری در
7 شکارچی متخلف در دام محیط بانان طارم گرفتار شدند
غلامرضا عباسی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان حیات وحش، هنگام گشت و کنترل ماموران و کارشناسان محیط زیست در مناطق مختلف شهرستان طارم توسط ماموران یگان حفاظت در عملیاتی دقیق و منسجم دستگیر شدند. عباسی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست طارم با توجه به برنامه های گشت و کنترل روزانه و شبانه گسترده ای که در سطح شهرستان دارند طی هفته گذشته در کمترین زمان ممکن در محل
یک متخلف زنده گیری آهو در منطقه مند دستگیر شد
به گزارش ایرنا، سید احسان موسوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: درپی اطلاع رسانی محیط بانان حاضر در منطقه مبنی برمشاهده 2 موتورسوار متخلف، ماموران یگان حفاظت منطقه حفاظت شده مند به محل موردنظر اعزام و با همکاری نیروهای مرزبانی خورخان، متخلفان رصد و تعقیب شدند. وی بیان کرد: متخلفان که اقدام به زنده گیری 2 راس آهو کرده بودند به محض مشاهده ماموران علاوه بر رها کردن آهوها اقدام به فرار کردند
سوءاستفاده از کم تحرکی بچه آهوهای بوشهر!
به گزارش وانانیوز، خسرو درویشی اظهار کرد: منطقه حفاظت شده "مند" واقع در منطقه بردخون (شهرستان دیر) و پناهگاه حیات وحش جزیره خارگ، زیستگاه طبیعی آهوها هستند در حال حاضر حفاظت خوبی توسط محیط بانان در سطح استان صورت می گیرد و تخلفات و میزان شکار غیرمجاز کم است. وی در ارتباط با خطرات احتمالی پیش روی این گونه جانوری گفت: در سال 82 با شیوع یک نوع بیماری، بسیاری از این آهوها از بین
بارش های تالاب بند علیخان ورامین را احیا کرد
، گفت: با توجه به بارشهای سال جاری ، مرتع این منطقه غنی بوده و تاکید به دامداران این است که به توصیه های محیط بانان در ورود و خروج به موقع از منطقه توجه کنند. کلانتری ادامه داد: ارزش مرتع به وجود پوشش گیاهی است و اگر دام خارج از ظرفیت وارد مرتع کنیم قطعا شاهد تخریب محیط زیست خواهیم بود که قابل جبران هم نیست. تالاب بند علیخان در 35کیلومتری جنوب شهرستان ورامین قرار دارد. تهرام/8138//1348 ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir تماس بی واسطه با مسئولین
تأیید خبر ریواس جنوب از سوی دادستان/ محیط بان متهم به همکاری با شکارچیان بازداشت شد
بانان خداشناس و طبیعت دوست و حتی افراد عادی که خود را وقف حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد کرده اند، به هیچ عنوان قابل هضم نیست که کسی که شغلش حفاظت از طبیعت است و برای آن حقوق می گیرد، اینگونه به همه چیز پشت پا بزند؛ قطعا این محیط بانان خائن یک نفر و دو نفر نیستند و لازم است شناسایی شوند و این گوشت ارزشمند دنا را به گربه های وحشی شکارچی برای حفاظت ندهیم. تحقیقات بیشتر در مورد جزئیات این پرونده قبل از صدور رأی نهایی ادامه دارد. انتهای پیام/بنام-ک
دستگیری محیط بانی که با شکارچیان همکاری می کرد
می افتند. سکانس پایانی این قصه غم انگیز دستگیری محیط بانی بود که شرافت کاری اش را با لاشه یک بز وحشی عوض کرد تا دیگر پشت میله های زندان به کارهای بد خود خوب فکر کند و درس عبرتی باشد برای دیگران. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دنا از دستگیری محیط بان متخلف خبر داد و گفت: فرد متخلف روانه زندان شده است. ملک حسینی بیان کرد: این محیط بان به دو شکارچی در شکار دو راس کل و بزوحشی در پارک ملی دنا کمک کرده است. انتهای پیام
رها سازی پلنگ تندوره در طبیعت
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پروژه رهاسازی یک قلاده پلنگ در زیستگاه اصلی آن در پارک ملی تندوره واقع در شهرستان درگز در شمال این استان با موفقیت انجام شد. تورج همتی در گفت وگو با ایرنا با اعلام این خبر به کم سابقه بودن این عملیات اشاره و تصریح کرد: این پلنگ که مدتی را به دلیل نیاز به درمان تحت نظارت گروه دامپزشکی در باغ وحش وکیل آباد نگهداری می شد با اقدام گروه تخصصی حیات وحش زنده
پلنگ تندوره رهاسازی شد
به گزارش خبرنگار مهر ماده پلنگ تندوره بدون تشخیص دقیق علت عارضه به وجود آمده و پس از بهبود علائم بالینی، در پارک ملی تندوره رهاسازی شد. اوایل زمستان سال گذشته نیروهای محیط زیست شهرستان درگز یک پلنگ بیمار را در پارک ملی تندوره زنده گیری و به مشهد منتقل کردند. عامل بیماری، سیستم عصبی مرکزی پلنگ را دچلار اختلال کرده و بینایی و بویایی جانور را از بین برده بود. در سومین و آخرین
66 شکارچی متخلف سال گذشته در تکاب دستگیر شدند
طبیعت تکاب رهاسازی شدند، توسط شکارچیان متخلف زخمی یا بر اثر سرما و یخبندان دچار سرمازدگی شده بودند. وی اظهار داشت: همچنین سال گذشته یک بال اردک بلوطی از گونه های کمیاب و حمایت شده آبزیان که هنگام مهاجرت، به علت ضعف بدنی شبانه ناشی از سرمای هوا در حیاط منزل مسکونی یکی از شهروندان تکابی فرود آمده بود، در زیستگاه آبی سد ساروق این شهرستان رها شد. به گزارش ایرنا، تکاب در منطقه ای سردسیر و
تایید پرسش بویرنیوز/دستگیری محیط بان متخلف دنا
یکی از محیط بانان منطقه حفاظت شده دنا دستگیر و روانه زندان شد. به گزارش بویرنیوز ، علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دنا اظهار کرد: یکی از محیط بانان منطقه حفاظت شده دنا دستگیر و روانه زندان شد . وی اضافه کرد: این محیط بان که به دو شکارچی در شکار دو راس کل و بزوحشی در پارک ملی دنا کمک کرده بود، شناسایی و بازداشت شده است. پیش از این بویرنیوز در گفت و گو با مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تخلف اینچنینی برخی محیط بانانرا به کلی رد کرده بود. از اینجا بخوانید: ...
گیاهان کوهی و جانوران وحشی کهگیلویه و بویراحمد در تیر رس غارتگران طبیعت
گونه های در معرض تهدید در استان هستند. برای نمونه 12 شهریور ماه امسال مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که 2 شکارچی متخلف 2 قلاده پلنگ در روستای موگرمون شهرستان لنده از توابع این استان با صدور رأی قضایی به 2 سال حبس و پرداخت یک میلیارد و 600 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند. همچنین واقعه حمله وحوش به دام های عشایر و روستاییان در مناطق مختلف استان داستانی تکراری است که
از شکار اتباع خارجی در کرمان شرمساریم!
رساند، بخشی از عرصه های منابع طبیعی شهرستان رفسنجان که اراضی ملی و انفال عمومی محسوب می شوند، چند سالی است تحت عنوان قرق خصوصی منصورآباد به انجمنی تحت عنوان دوستداران طبیعت رفسنجان که توسط شکارچیان پایه گذاری شده بود سپرده شده است. مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست ابتدا هدف از واگذاری این اراضی ارزشمند ملی به شکارچیان را جذب سرمایه بخش خصوصی و همچنین بهره مندسازی جوامع محلی از عواید قرق به منظور