روحانی: فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین از امروز متوقف می شود
سایر منابع:
سایر خبرها
فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین از امروز متوقف شد/ به سران 5 کشور 60 روز مهلت می دهیم/ ما میز مذاکره را ...
به گزارش جهان نیوز ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه 18 اردیبهشت در جلسه هیأت وزیران طی سخنانی با اشاره به تصمیم ایران مبنی بر توقف برخی تعهدات خود ذیل برجام گفت: طبق تصمیم شورای عالی امنیت ملی امروز از طرف من 5 نامه به سران 5 کشور باقی مانده در برجام ارسال شد. وی ادامه داد: در این نامه ها ما به طرف هایمان اعلام کردیم که یک سال به توصیه های شما ما صبر کردیم و این
جراحی برجام؛ مقابله گام به گام ایران با پیمان شکنان
یک سال پس از خروج غیرقانونی و یکجانبه امریکا از برجام و وقت کشی اتحادیه اروپا در عمل به تعهدات برجامی، جمهوری اسلامی ایران با تعیین ضرب الاجل به طرف های غربی تأکید کرده است: در مرحله فعلی دیگر خود را متعهد به رعایتِ محدویت های مربوط به نگهداری ذخائر اورانیوم غنی شده و ذخائر آب سنگین نمی داند. به کشور های باقی مانده در برجام 60 روز فرصت داده می شود تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را عملیاتی نمایند.
فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین متوقف می شود
/> رئیس جمهور تصریح کرد: من در سازمان ملل متحد بیش از 7 ماه پیش اعلام کردم که استراتژی نظام تعهد در برابر تعهد، نقض در برابر نقض، تهدید در برابر تهدید، اقدام در برابر اقدام است و امروز می خواهیم به آن سخنان عمل کنیم و بگوییم در چارچوب برجام امروز اولین قدم قاطع خود را بر می داریم. روحانی گفت: 14 نوبت از سال 94 تا به امروز آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران به تمام تعهدات خود عمل
رئیس جمهور: صبر ما یک صبر استراتژیک بود/ ضرب الاجل 60 روزه
حسن روحانی، افزود: بعد از روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا که مجموعه شرایط انتخابات مجموعه شرایط نامتعارف و غیرمعمول بود، با وجود اینکه همین جناح از مردم با شعار صلح، خروج سربازان از منطقه، کارکردن به نفع ملت آمریکا و حرکت در مسیر حقوق و قانون رأی گرفتند؛ اما متأسفانه به تعهدات خود عمل نکردند و گروه تندرویی که در داخل کاخ سفید امروز بسیاری از امور را در دست دارد، حتی اختیار کار را از شخص رئیس جمهور این کشور گرفته است.
چهارشنبه بازگشت؛ 6 گام ایران در صورت عدم لغو تحریمهای نفتی چیست؟
صورت عدم همراهی اروپا و همچنین بی اثر نشدن تحریم های نفتی و بانکی ادامه خواهد داد. مرحله اول: رئیس جمهور روز گذشته در توضیح مرحله اول اقدامات ایران گفت: امروز ما به سران پنج کشور اعلام کردیم که از دو اقدامی که تاکنون انجام می دادیم صرف نظر خواهیم کرد؛ این دو اقدام در واقع به یک بیان ساده دو فروش بوده است؛ یعنی ما هروقت مواد غنی شده مان به 300کیلوگرم می رسید، اضافه بر آن را به
حسن روحانی خطاب به طرف های برجام: اگر بهانه جویی کنید با اقدام قاطع ایران روبه رو خواهید شد
موقع گام جدید در برجام است. حسن روحانی روز گذشته از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین برای مدت 60 روز خبر داد و گفت: اگر آنها در این مدت به جبران بپردازند ما هم به شرایط امروز برمی گردیم ولی اگر در پایان 60 روز به نتیجه ای نرسیم دو اقدام دیگر را در پیش می گیریم. به گزارش خبرگزاری ها، حسن روحانی، در جلسه هیئت دولت گفت: اساس برجام یک تصمیم ملی و راهبردی بود و برجام نه یک تصمیم فردی، نه
روزنامه ها از پایان صبر برجامی ایران نوشتند
شفقنا رسانه- سخنان روحانی و بیانیه شورای عالی امنیت ملی در سالگرد خروج امریکا از برجام، سخنان رهبری در دیدار با روحانیون و طلاب به صفحه اول روزنامه ها آمد. به گزارش شفقنا رسانه،روز گذشته در سالروز اولین خروج آمریکا از برجام،حسن روحانی از اقدامات ایران در مقابل ادامه دار شدن تحریم ها سخن گفت.از امروز به مدت 2 ماه فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین ایران متوقف می شود .ما حاضریم برای اجرایی
آن روی برجام
مسکن فایده نداشت رئیس جمهور با تأکید بر اینکه راه ما کاملاً مشخص است و مردم ما بدانند ما از برجام خارج نشدیم و برجام پابرجاست، توضیح داد: ما امروز آن روی سکه برجام را نشان می دهیم؛ همان برجامی که در بندهای 26و 36به ما می گوید که درصورت تخلف طرف مقابل، شما هم می توانید تعهدات خودتان را در هر سطحی بکاهید، ما امروز کاهش آن و نه خروج از برجام را اعلام کردیم. به زبان ساده تر، ما احساس کردیم برجام
حمایت نمایندگان همدان از اقدام برجامی دولت
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرنگار نافع، در خصوص اظهارات اخیر رییس جمهور درباره برجام گفت: اقدامی که دولت انجام میدهد ضروری و لازمی است و به نظر من دیرهنگام است، چرا که یک سال از خروج امریکا از برجام میگذرد و اروپایی ها هم در حد شعار در مورد ماندنشان در برجام تاکید داشتند و اقدام عملی برای اجرای تعهداتشان انجام ندادند و ماندن ما در برجام یک طرفه شده است.
اعلام تحریم های جدید ترامپ علیه ایران
از برجام خارج شویم" گفت: امروز روز پایان برجام نیست، بلکه گام جدید در چارچوب برجام است. برجام در بندهای 26 و 36 به ما حق داده است که اگر طرف مقابل تعهد خود را نقض کند ما آن را در کمیسیون مشترک مطرح کنیم آن کمیسیون تشکیل شده است، اما با وجود آنکه اروپا و دوستان ما تاکید کرده اند که خروج آمریکا را جبران کرده و به تعهدات خود عمل می کنند، اما در مقام عمل شاهد آن نبوده ایم. روحانی ادامه داد
ضرب الاجل 60 روزه روحانی به 1+4، ایران از برجام خارج نشده، تاکید بر ادامه مسیر دیپلماسی
/> خبری که روز گذشته با بیانیه رسمی شورای امنیت ملی همراه شد و بلافاصله پس از آن سخنرانی رییس جمهور و رییس شورای امنیت ملی کشور آغاز شد. روحانی در سخنرانی خود 60 روز به دیگر اعضای برجام مهلت داد تا زمینه را برای تحقق منافع ایران فراهم کنند و اعلام کرد اگر در 60 روز به نتیجه نرسیدیم دو اقدام دیگر را شروع می کنیم . اقداماتی که از منظر روحانی محدودیت ها از سر راه فعالیت های هسته ای ایران را برخواهد
اقدام دولت در خصوص برجام کاملا قابل قبول و پسندیده است
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر رنجبرزاده در گفت وگو با خبرنگار نافع؛ در خصوص اقدام رئیس جمهور در رابط ه با برجام، اظهار کرد: در بند قانونی قرارداد برجام آمده بود که هرگونه کوتاهی در انجام تعهدات در برجام از سوی کشورهای 1+5 طرف قرارداد میتواند سطحی از اقدامات را کاهش دهد و با بدعهدی آمریکا و خروجش آن زمان ایران میتوانست در این زمینه اقدام کند که نکرد. وی ادامه داد: اقدام
وزارت خزانه داری آمریکا دستور ترامپ برای تحریم بخش فلزات ایران را ابلاغ کرد
” گفت: امروز روز پایان برجام نیست، بلکه گام جدید در چارچوب برجام است. برجام در بندهای 26 و 36 به ما حق داده است که اگر طرف مقابل تعهد خود را نقض کند ما آن را در کمیسیون مشترک مطرح کنیم آن کمیسیون تشکیل شده است، اما با وجود آنکه اروپا و دوستان ما تاکید کرده اند که خروج آمریکا را جبران کرده و به تعهدات خود عمل می کنند، اما در مقام عمل شاهد آن نبوده ایم. روحانی ادامه داد: به سران 5 کشور اعلام
یک مقام اتحادیه اروپا: تا زمان پایبندی ایران، به توافق هسته ای پایبندیم
/> روحانی ادامه داد: به سران 5 کشور اعلام کردیم که مواد غنی شده و آب سنگین خود را دیگر نمی فروشیم تاکنون هر وقت مواد غنی شده ما به 300 کیلوگرم می رسید اضافه آن را می فروختیم و کیک زرد می گرفتیم و هر وقت آب سنگین از 130 تن تجاوز می کرد اضافه آن را می فروختیم. از امروز این فروش ها انجام نمی شود. وی همچنین صبر ایران در طول این یک سال را صبری استراتژیک توصیف کرد و گفت: ما یک سال حوصله و
امید است اروپا اقدام اساسی انجام دهد
اقدامات دیگر نیز طبق گفته رئیس جمهور در راه است. سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه افزود: امید است که اروپا در 2 ماهی که فرصت دارد اقدام اساسی را انجام دهد. ایران بر اساس تعهدات برجام محدودیت هایی را در سطح غنی سازی برای مدت های مشخصی پذیرفته بود اما ایران می تواند از تعهدات خارج شود غنی سازی را بر اساس نیاز کشور بالاتر ببرد و بالابردن غنی سازی بر اساس شرایط می تواند افزایش پیدا کند.
ترامپ بخش فلزات و معادن ایران را تحریم کرد
تعهدات برجامی ایران در سالگرد خروج آمریکا از برجام صادر شده است. حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح چهارشنبه گفت که اگر دیگر طرف های برجام به تعهدات خود عمل نکنند ایران به غنی سازی اورانیوم در سطوح بالاتر باز خواهد گشت. رئیس جمهور با بیان اینکه "ما نمی خواهیم از برجام خارج شویم" گفت: امروز روز پایان برجام نیست، بلکه گام جدید در چارچوب برجام است. برجام در بندهای 26 و 36 به ما حق
نانسی پلوسی: اقدامات ایران بسیار جدی است
با اعلام این خبر که تهران قصد دارد تعهدات برجامی خود را کاهش دهد، گفت که اروپا 60 روز فرصت دارد تصمیم بگیرد که یا از دولت آمریکا پیروی کند یا از طریق مشارکت در تجارت نفتی با ایران، توافق هسته ای را حفظ کند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور با بیان اینکه "ما نمی خواهیم از برجام خارج شویم" گفت: امروز روز پایان برجام نیست، بلکه گام جدید در چارچوب برجام است. برجام در بندهای 26 و 36 به ما حق داده
ظریف: اعضای برجام جز چین و روسیه به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکردند/صالحی:فرصت سوزی اعضای برجام موجب ...
فرصت سوزی اعضای برجام موجب برداشتن قدم های بعدی ایران می شود علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، به نقل از خبرگزاری فارس پس از تصمیم امروز شورای عالی امنیت ملی در توقف برخی تعهدات برجامی ایران در سالروز خروج آمریکا از برجام، گفت: تصمیمی که امروز آقای رئیس جمهور مبنی بر عدم فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین تولید داخل اعلام کرد، به معنای این است که ما دیگر ملزم به
اقدام متقابل ایران در قبال برجام اثبات عملی موضوع برد- برد است
پذیرفته و عمل کرده بودیم را ملغی اعلام کردیم و اگر حداکثر در 60 روز آینده کشورهای اروپایی حاضر به حضور در پشت میز مذاکره و بهره مندی جمهوری اسلامی از دو موضوع مهم فروش نفت و مسئله بانکی نشدند، اقدامات بعدی به صورت پلکانی صورت بگیرد. صدرالحسینی با تاکید بر اینکه این اقدام پاسخی به افکار عمومی و برای ادامه راه در خصوص توسعه کشور به عنوان یکی از ضروریات بود، افزود: تعلیق بخشی از تعهدات ما
مهلت 60 روزه ایران به بدعهدی غرب
سفید امروز بسیاری از امور را در دست دارد، حتی اختیار کار را از شخص رئیس جمهور این کشور گرفته است. ایران در زمین آمریکا بازی نکرد روحانی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در پایان دی 96 اعلام کردند که از برجام خارج می شوند و 18 اردیبهشت سال 97 از برجام خارج شدند به امید آنکه به قول خودشان تابستانی آن چنانی و سپس 13 آبانی به عنوان نقطه عطف و کریسمسی با حضور در ایران پیش بینی کردند
استرالیا خواستار افزایش تلاش ها برای حفظ برجام شد
به گزارش کسب و کار نیوز، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز چهارشنبه اعلام کرد که اگر دیگر طرف های برجام به تعهدات خود عمل نکنند ایران به غنی سازی اورانیوم در سطوح بالاتر باز خواهد گشت. رئیس جمهور با بیان اینکه “ما نمی خواهیم از برجام خارج شویم” گفت: امروز روز پایان برجام نیست، بلکه گام جدید در چارچوب برجام است. برجام در بندهای 26 و 36 به ما حق داده است که اگر طرف مقابل تعهد خود را نقض
برجام نیم سوز شد
شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برجام خبر داد و به کشورهای باقیمانده در توافق 60 روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرا کنند. حسن روحانی نیز در جلسه هیئت وزیران با اشاره به تصمیم ایران مبنی بر توقف برخی تعهدات خود ذیل برجام گفت: اقدام امروز ایران توقف دو اقدام است یا به بیان دیگر، دو فروش را انجام نمی دهیم؛ نه
تحمل همزمان تحریم و محدودیت های هسته ای برای تهران قابل قبول نیست/ امیدواریم اروپا پیام ما را دریافت ...
محسن پاک آیین در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایران با اشاره به اقدام رییس جمهور در اعلام کاهش تعهدات ایران در چهارچوب برجام در واکنش به عدم عملی ساختن تعهدات 5 کشور باقی مانده در توافق هسته ای گفت: این اقدام اگرچه به نظر من با تاخیر صورت می پذیرد اما اقدام خوبی است که ما بطور عملی به اروپایی ها نشان دهیم که صبر ایران هم حدی دارد و آنها در واقع باید جدی تر به دنبال انجام تعهدات برجامی خود باشند.
اروپایی ها به یک درصد از تعهداتشان نیز عمل نکردند/ صبر ایران حدی دارد
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد جمالی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ، با اشاره به تصمیم جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از اختیارات قانونی که بر اساس برجام داشت استفاده کرد و دلیل این اقدام هم این بود که کشورمان بعد از یک سال که آمریکا از برجام خارج شد با خویشنداری عمل کرد. وی ادامه داد: با این وجود آخرین اقدام آمریکا در تحریم فروش آب سنگین
واکنش استرالیا به اقدام برجامی ایران/ تلاش ها برای حفظ برجام افزایش یابد
ایسنا، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز چهارشنبه اعلام کرد که اگر دیگر طرف های برجام به تعهدات خود عمل نکنند ایران به غنی سازی اورانیوم در سطوح بالاتر باز خواهد گشت. رئیس جمهور با بیان اینکه "ما نمی خواهیم از برجام خارج شویم" گفت: امروز روز پایان برجام نیست، بلکه گام جدید در چارچوب برجام است. برجام در بندهای 26 و 36 به ما حق داده است که اگر طرف مقابل تعهد خود را نقض کند ما آن را در
کمالوندی: اقدام ایران در چارچوب برجام است
ما این اقدام را نیز می توانیم انجام دهیم و راکتوری که لوله هایش با سیمان پرشده است را راه اندازی کنیم که اینها بستگی به عکس العمل طرف مقابل دارد و اقدامات دیگر نیز طبق گفته رئیس جمهور در راه است. سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه افزود: امید است که اروپا در 2 ماهی که فرصت دارد اقدام اساسی را انجام دهد. ایران بر اساس تعهدات برجام محدودیت هایی را در سطح غنی سازی برای مدت های مشخصی پذیرفته
بیانیه شورای عالی امنیت ملی صادر شد/حسن روحانی: امروز روز پایان برجام نیست، بلکه گام جدید در برجام است
رئیس جمهور به بندهای 35 و 36 برجام است که به طرف ایرانی حق می دهد در صورت نقض طرف مقابل، اقدام های متقابل و مشابه انجام دهد. به گفته رئیس جمهور ایران در پی انجام توقف دو اقدام بر مبنای قواعد برجام و اختیاراتی است که این معاهده به ایران داده است که بر مبنای آن فروش اورانیوم غنی سازی شده و ذخایر آب سنگین انجام نمی گیرد. بعد از این بیانیه امروز شورای عالی امنیت ملی مهلت 60 روزه به طرف اروپایی داده شده
برجام در اغما
خارجه با فراخواندن سفرای کشورهای عضو برجام نامه رئیس جمهور را مبنی بر توقف اجرای برخی تعهدات جمهوری اسلامی ایران ذیل برجام به اطلاع سران کشورهای مزبور رسانید. به نظر می رسد این اقدام اخیر ایران موثر افتد و کشورمان را از حالت انفعال خارج کند تا اروپایی ها نیز اگر طالب حفظ برجام هستند نه در حرف بلکه در عمل به تعهدات خود عمل کنند. در شرایطی که آمریکا از برجام خارج شده و برای ایران و سایر اعضا مشکل
بدعهدی آمریکا در قبال برجام باید در تاریخ سازمان ملل ثبت شود/ بازشدن دست ایران برای هرگونه اقدام متقابل
و در این ماجرا نیز ملت، دولت و ارکان نظام در کنار یکدیگر خواهند بود و از این گردنه نیز عبور خواهیم کرد. مالکی تصریح کرد: نامه رئیس جمهور بیان بدعهدی اروپائی ها بود بدین معنی که ما از شما انتظار عمل داشتیم اما شما بی عمل بودید و در برابر زیاده خواهی آمریکا ایستادگی نکرده و مجامع بین المللی را بر علیه آمریکا و همسو با ایران نکردید. وی ادامه داد: امروز دست ایران برای هرگونه
نوبت دنیاست که به تعهدات خود عمل کند
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آخرین اقدام ایالات متحده در روز 4 مه 2019 درواقع اجرای برجام را غیر ممکن کرده است. به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف،در همین چارچوب افزود: آمریکایی ها تلاش کردند با فشار، تهدید و قلدری مانع انجام فعالیت هسته ای ایران که در چارچوب برجام انجام می شد، شوند. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: ایران به جهان نشان داده که به تعهدات خود پایبند است و امروز نوبت دنیاست که به تعهدات