امیدواری ژاپن به میانجیگری میان ایران و آمریکا
سایر منابع:
سایر خبرها
وزن کشی قدرت ها
کابینه ژاپن روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: ما قصد داریم با به کارگیری روابط دوستانه دیرینه خود با ایران به صلح و ثبات منطقه ای کمک کنیم. همچنین یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ژاپن درباره نقش ژاپن برای میانجیگری گفت که محدودیتی وجود دارد اما ژاپن می تواند نقشی داشته باشد. بیانیه اروپا: متأسفیم! اروپایی ها در نخستین واکنش رسمی به تصمیم تهران اعلام کردند روز دوشنبه در این
غول منطقه ، فرصت به اروپا، آغاز جنگ جهانی اقتصادی
ترویج برقراری حکومت قانون، همکاری بین المللی باید به صورت غیرمستقیم از طریق اصلاح نظام مالی بین المللی و توجه ویژه به کشورهای نزدیک به روسیه دنبال شود. رشد و گسترش قدرت ایران در منطقه و ایجاد توافق spv با اروپا هم یکی از روش هایی است که می توان افسار روسیه را در منطقه کشید. این موضوع زمانی جالب می شود که ایران تصمیم به قبول این پیمان گرفت تا بتواند انزوای اقتصادی ناشی از خروج برجام توسط امریکا را به
ترامپ درباره ایران چه باید بکند؟/ترامپ به دنبال مذاکره با ایران
به گزارش می متالز به نقل از تارنمای نشریه فارن افرز ، رسانه رسمی اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی موسوم به CFR، کارشناس ارشد برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در اندیشکده انگلیسی چتم هاوس (Chatham House) در واکنش به کاهش تعهدات ایران در ذیل توافق هسته ای ایران و غرب برجام در این مقاله با عنوان هنر توافق جدید با ایران می نویسد: یک سال قبل، دونالد ترامپ؛ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل اینکه خواهان
رویکرد روسیه و چین در خصوص اقدامات عملی ایران در برابر نقض برجام
خود را نصب و ارتقا دهد. طبیعی است در چنین شرایطی قابلیت ایران برای غنی سازی و دستیابی به قدرت راهبردی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. توافق دوم آوریل 2015 زمینه لازم را برای بازرسی های سرزده به وجود می آورد. چنین بازرسی هایی موقعیت آژانس را برای کنترل قابلیت هسته ای ایران و اعاده احتمالی تحریم ها فراهم می سازد. 2. سیاست روسیه و چین در برابر اقدامات ترامپ روسیه و چین از
آزمون سخت اروپا
دامون زاده کازرونی*- در اولین سالگرد خروج یکجانبه ایالات متحده آمریکا از برجام که یکی از مهم ترین توافقات میان اعضای دائم شورای امنیت و یک قدرت منطقه ای در خارج از سازمان ملل متحد بود که به تصویب قطعنامه 2231 انجامید؛ جمهوری اسلامی ایران پس از یک سال خویشتنداری و بازگشت تحریم های یکجانبه هسته ای از سوی آمریکا، تصمیم به استفاده از بندهای 26 و 36 برجام گرفت. برجام، یک قراداد نتیجه گرا و بر پایه برد
افزایش تنش میان ایران و امریکا در منطقه
بدتر کند و سوخت بیشتری را به این آتش بیفزاید. اعلامیه روحانی دقیقا یک سال پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای اعلام می شود – توافقی که مسیر تهران به بمب را حداقل برای یک دهه مسدود کرده، همچنین هفته ها پس از تحمیل مجدد تحریم ها علیه کشورهای واردکننده نفت از ایران صادر شده است. احتمالا دولت ایران برای انجام این اقدام دو دلیل دارد: نخست حضور در برجام به صورت بلندمدت هیچ مزیت واقعی برای ایران ندارد و
گوشی دست ترامپ آمد/ اولین نتیجه خروج از انفعال
همین رابطه پایگاه تحلیلی المانیتور در گزارشی به نگرانی صهیونیست ها از خروج ایران از برجام اشاره کرد و نوشت که منابع اطلاعاتی اسرائیل پیش از این ابراز نگرانی کرده بودند که احتمالاً ایران با خروج از توافق هسته ای یا حداقل کاهش تعهدات ذیل برجام به فشارهای رو به رشد واشنگتن علیه تهران واکنش نشان خواهد داد. این منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند که احتمال می رود ایران تحت فشارهای
راهپیمایی نمازگزاران علیه اقدامات ترامپ
افزود: ما فقط می خواهیم آن ها سلاح هسته ای نداشته باشند؛ خواسته زیادی نیست. ما به آن ها کمک خواهیم کرد که به حالتی عالی برگردند. آن ها اکنون در حالت بدی هستند. من چشم انتظار روزی هستم که در آن بتوانیم واقعاً به ایران کمک کنیم. ما به دنبال آسیب زدن به ایران نیستیم. سید عباس عراقچی سید عباس عراقچی گفت: جمهوری اسلامی خروج از توافق بین المللی برجام را در دستورکار قرار داده است. معاون
همزمان با پاسخ برجامی ایران و افزایش تنش ها، دونالد ترامپ بار دیگر پیشنهاد مذاکره را مطرح کرد
بازیگر مردد محمدرضا ستاری در سالگرد خروج ایالات متحده آمریکا از توافق هسته ای، سیر تحولات پیرامون برجام و افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا به گونه ای رقم خورده که به گفته کارشناسان وقایع یک ماه قبل بسیار پیچیده تر و مهم تر از تمامی اتفاقات در طول یک سال اخیر بوده است. آمریکا در حالی 18 اردیبهشت پارسال از برجام خارج شد که متعاقب آن در مرداد و آبان ماه 1397، دو مرحله از تحریم های
درخواست 22 کارشناس امنیتی اروپایی از آمریکا/ رویکرد خود نسبت به برجام را بازبینی کنید
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از " تیتریک "؛ 22 کارشناس امنیتی اروپایی از آمریکا خواستند تا مجدد به معاهده ایران بپیوندد. به گفته نشریه آمریکایی لوبلاگ ، یک سال پیش در تاریخ 8 مه سال 2018، دونالد ترامپ اعلام کرد که آمریکا موافقت با برجام، توافق هسته ای که در جولای سال 2015 توسط آمریکا و ایران به همراه چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلستان و اتحادیه اروپا صورت پذیرفت را
العربی الجدید: ترامپ چه در سر دارد؟
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس به نقل از دنیای اقتصاد، العربی الجدید نوشت: رئیس جمهور آمریکا در روز چهارشنبه تحریم های تازه ای را علیه ایران اعلام کرد و در ادامه، این موضوع باعث افزایش قیمت های نفت تا سقف 70 دلار برای هر بشکه شد. این در حالی است که ترامپ از امیدواری خود برای دیدار با مسئولان ایران و گفتگو با آن ها صحبت می کند. در ادامه این مطلب آمده است: در سایه تحریم
فشار حداکثری و ابراز تمایل به مذاکره؛ دو روی سکه ای بی ارزش
به گزارش گروه نشریات خبری؛ به دنبال استفاده آخرین برگ های تهدید علیه کشورمان از سوی رئیس جمهوری آمریکا و حامیان تندروی وی و پس از ارائه پیشنهاد مذاکره با ایران، روز گذشته نیز سی ان ان خبر داد که کاخ سفید شماره تلفنی را به سوئیس داده که در اختیار تهران بگذارد. این چرخش عجیب؛ از سوی رسانه های کشور بی نتیجه ارزیابی و دستمایه تفریح و طنزپردازی در فضای مجازی شده است. رسانه های اصلاح طلب بیشترین تمرکز
ترامپ خواهان جنگ با ایران نیست
به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه 8 مه با صدور بیانیه ای اعلام کرد این کشور اجرای برخی اقدامات در چارچوب برجام را متوقف می کند . این تصمیم با نامه مستقیم حسن روحانی به اطلاع رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، چین و روسیه رسیده و به آن ها 60 روز فرصت داده شده تا تعهدات خود در قبال توافق هسته ای را اجرا کنند و در غیر این صورت، ایران محدودیت های
آمریکا موشک های پاتریوت بیشتری در منطقه مستقر می کند
از خاورمیانه خارج کند. سال گذشته مقام های رسمی آمریکایی خروج موشک های پاتریوت از خاورمیانه را بخشی از تلاش های گسترده ایالات متحده برای تعدیل استقرار تجهیزات نظامی خود در سراسر جهان و مقابله با چالش های ناشی از تقویت قدرت نظامی روسیه و چین ارزیابی کرده بودند. همچنین پنتاگون اعلام کرده ناو هواپیمابر آرلینگتون را برای همراهی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن راهی خلیج فارس می کند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سال گذشته از توافق هسته ای ایران خارج شد و اخیرا تحریم های جدیدی را علیه بخش های آهن، مس، فولاد و آلومینیوم ایران اعمال کرده است. ...
کارشناس هسته ای پاکستان: "آمریکا"مقصر وضعیت فعلی برجام است
ای گفت: برجام یک توافقی جامع و موثری بود که میان ایران و آمریکا و سایر قدرت های جهان به امضا رسید و نتایج خوبی درخصوص تثبیت صلح در منطقه داشت. وی افزود: براساس برجام قرار بود تحریم های ضدایرانی در ازای محدود سازی برنامه های هسته ای تهران لغو شود اما یک سال پیش دونالد ترامپ خروج یکجانبه آمریکا از این توافق را اعلام کرد که ما نیز چند روز پیش شاهد پاسخ متقابل تهران به این حرکت بودیم.
مقامات اروپایی آمریکا را مقصر تشدید مناقشات هسته ای با ایران دانستند
به گزارش پایداری ملی، بسیاری از سیاستمداران اروپایی در واکنش به اعلان اخیر ایران مبنی بر اینکه بخش هایی از توافق اتمی را از دستور اجرا خارج می کند درباره وقوع جنگ جدیدی هشدار داده و آمریکا را مقصر وقوع این شرایط دانستند. به دنبال خروج دولت آمریکا از برجام و کارشکنی های واشنگتن در اجرای آن، و همچنین بدعهدی طرف های باقی مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری
هوک: ما خواهان توافق بهتر با ایران هستیم نه جنگ
رفتار آن ها بدون سلاح اتمی است تصور کنید با داشتن یکی از این سلاح ها چگونه خواهد شد. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بار دیگر به کارزار فشار حداکثری بر ایران اشاره کرد که شامل خروج از توافق هسته ای 2015، بازگرداندن شدیدترین تحریم ها، قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک گروه تروریستی و برداشتن معافیت های خرید نفت می شد. پس از آنکه جمهوری اسلامی ایران در هجدهم
این بار توافق با ایران ساده نیست
چهارشنبه، نخستین سالگرد خروج دولت دونالد ترامپ از توافق هسته ای ایران، موسوم به برجام است. ایالات متحده آمریکا پس از تحمیل مجدد تحریم ها علیه تهران توانسته است به اقتصاد و توانایی مالی این کشور خسارت گسترده ای را وارد کند. سناریوی اصلی برای آینده نزدیک چیست؟ پرزیدنت دونالد ترامپ؛ هدف کمپین فشار حداکثری را بازگشت ایران به میز مذاکره اعلام کرده است. اما احتمال شکل گیری مذاکره تا نوامبر
مصاحبه| سناتور ایالتی آمریکا: قرن هاست که ایران یک کشور آغازگر درگیری نبوده/ بولتون و پامپئو خطر واقعی ...
اخلاقی هیچ جایگاهی ندارد. او بازتاب کاملی از رویکرد ماکیاولیستی قدرت سیاسی است. او از نخستین حامیان جدی جنگ علیه عراق بود. وی مدت زیادی است که برای جنگ با ایران تبلیغ می کند. وی به دنبال راه هایی برای تشدید تنش با ایران است. بی شک ایران هیچ اقدامی انجام نداده است که بتوان آن را تهدید علیه ایالات متحده ارزیابی کرد. برای ایران حمله به منافع آمریکا غیرمنطقی خواهد بود. رسانه های خبری غربی ایران را به
فرانسه: ایران باید در برابر بدرفتاری آمریکا بلوغ سیاسی نشان دهد
وزیر خارجه فرانسه با تاکید بر اهمیت گفتگو با تهران، از ایران خواست تا در مواجهه با تصمیم بد آمریکا، واکنشی متضاد با آنچه در حال حاضر اتخاذ کرده، در پیش بگیرد. به گزارش شیعه پرس به نقل از فرانس پرس، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه تهدید ایران برای تعلیق برخی اقدمات برجامی خود را واکنشی بد توصیف کرد. وی در این باره گفت: ایران در مواجهه با تصمیم بد آمریکا به خروج از توافق وین
کاخ سفید اطلاعات مربوط به تهدیدهای ایران را به کنگره تحویل نداده
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مخالفت مردم این کشور با گزینه جنگ خبر داده و عنوان داشت که کاخ سفید اطلاعات مربوط به تهدیدهای ایران را به کنگره تحویل نداده است. به گزارش شیعه پرس، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با واشنگتن پست، با انتقاد از دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، به دلیل خروج از توافقات مهم بین المللی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دولت ترامپ در اندیشه
غرب مراقب باشد، خواب آنها برای ایران به کابوس مرگ آور تبدیل نشود
صورت گرفته است، برخی از آنها نیز با اتلاف وقت و با شوی تبلیغاتی به ایران آمدند و بعد از چند امضا و عکس یادگاری چراغ خاموش از کشور خارج شدند که این رفتار نشان از وجود ژن بدعهدی در غرب و غرب گرایان است، حال چند روزی است ایالات متحده برای لغو تحریم ها خواستار مذاکره مجدد و توافق جدید هسته ای دیگری با ایران شده و با تصوری هالیوودی با ارسال چند ناو و هواپیما در خیال خود به دنبال فشار روانی در فضای آرایش
عقب نشینی کاخ سفید از شروط 12 گانه
برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان در واکنش به کاهش تعهدات برجامی ایران بیانیه ای صادر کردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی به همراه وزرای خارجه اروپایی روز پنج شنبه در بیانیه ای مشترک و در واکنش به اقدام ایران در کاهش تعهداتش در برجام اعلام کردند: ما هنوز از توافق هسته ای
ایران با وجود تحریم ها نقشه هایش را در منطقه به خوبی عملی کرده است
از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در سال 2017، پایدارترین سیاست خارجی او موضع شدیدی بوده که علیه ایران اتخاذ کرده است. رئیس جمهوری ترامپ در تغییر رویکردی اساسی در قیاس با باراک اوباما به توافق هسته ای ایران پایان داده و آن را با استراتژی ایران جایگزین کرده است. اولین عنصر اصلی این استراتژی تمرکز بر خنثی سازی نفوذ بی ثبات کننده دولت ایران بوده است. مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده در
مخاطب اصلی تصمیم جدید ایران، آمریکا و اروپا است
سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: مخاطب اصلی تصمیم جدید ایران، دولت ایالات متحده آمریکا و در اولویت بعدی کشورهای اروپایی است که مسئول مستقیم شرایط ناخواسته کنونی هستند. کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در گفتگو با ایران فرانت پیج (The IFP) در خصوص تصمیم اخیر برجامی ایران، اظهار داشت: دیپلماسی، نبرد اراده ها برای دستیابی به حداکثر منافع است. وی گفت: مذاکرات هسته ای مسیری در دیپلماسی
اروپا بداند بیانیه دادن عمل به تعهدات نیست
آرمان - مرتضی رفیعی: پس از گذشت حدود یک سال از خروج یک جانبه ایالات متحده آمریکا از توافق هسته ای (برجام) و در پی آن اعمال تحریم های بی سابقه از سوی واشنگتن از تحریم های نفتی (ادعای به صفر رساندن صادرات نفت ایران) گرفته تا تحریم فلزات و محصولات پتروشیمی، شورای عالی امنیت ملی ایران ضمن صدور بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی
المیادین: اروپا از فرصت 60 روزه ایران برای حفظ آبرو استفاده می کند؟
پایبندی ایران به تعهدات خود طبق توافق هسته ای تاکید می کنند. در واقع، اروپا تلاش کرد برجام را بی محتوا کرده و به ترامپ برای تکمیل نابودی آن کمک کند؛ در همین رابطه، با به تاخیر انداختن اجرای تعهدات خود، سعی داشت تا توافق هسته ای را به سمت مذاکره در مورد فعالیتهای موشکی ایران بکشاند. ایران اما به دنبال تعیین حد و مرزی برای اروپاییهاست؛ به آنها 60 روز فرصت داد، به این امید که خود
تمسخر سخنان هوک در باره ایران
و قابل اعتماد نیست. به گزارش ایرنا، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت وگو با نشریه ساندی تایمز که روز یکشنبه منتشر شد، ادعا کرده بود کاخ سفید به دنبال جنگ و یا تغییر حکومت ایران نیست، بلکه قصد دارد تا توافق جامع تری را که شامل 'مسائل هسته ای، موشکی و مهار ایران در منطقه است' امضاء کند. وی درحالی که می گفت همه اقدامات ما جنبه دفاعی دارد، مدعی شد که ایران سردمدار حمایت از تروریسم
نفوذ ایران در کشورهای منطقه با زور اسلحه پدید نیامده است
و گفتگو و تعمیق روابط فرانسه با ایران برای توسعه صلح و امنیت در منطقه حائز اهمیت است. وزیر امور خارجه اسبق فرانسه درباره توافق هسته ای اظهار داشت: توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 توافقی بین المللی است و همه باید در حفظ آن بکوشند.
ایران به عنوان کانون تحولات قدرت منطقه ای تهدیدی برای آمریکا و اسرائیل است
شمار می آید. حمایت بی قید و شرط جهان عرب از این تصمیم آمریکا می توانست حفظ موازنه قدرت در منطقه خلیج فارس را برای ایالات متحده آسان تر کند و کسب چنین حمایتی، نیازمند اتخاذ یک راهبرد موثر است. از جمله تأثیرگذاری های لابی اسرائیل در سیاست خارجی آمریکا در خصوص تحریک واشنگتن به حمله نظامی علیه تهران است، که در دوره رئیس جمهوری بوش به عنوان گزینه روی میز یاد شد. این در حالی است، که دولتمردان