ترقی: دولت دست از خودتحریمی بردارد
سایر خبرها
واکنش بریتانیا به کاهش تعهدات برجامی ایران
بریتانیا به گام دوم ایران در افزایش سطح غنی سازی واکنش نشان داد. گسترش نیوز، سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا در واکنش به اقدام ایران در کاهش تعهدات خود در برجام گفته است که لندن به توافق هسته ای کاملا متعهد است اما افزوده است که تهران باید بلافاصله همه اقداماتی را که در تضاد با تعهداتش در برجام است، متوقف کند. لازم به ذکر است کاهش تعهدات برجامی ایران در پی خروج امریکا از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه از سوی این کشور علیه ایران و عدم انجام تعهدات از سوی دولت های اروپایی و بقیه کشورهای امضا کننده توافق هسته ای صورت می گیرد. منبع: خبرآنلاین ...
انتقاد انگلیس از آغاز مرحله دوم کاهش تعهدات ایران
در تضاد با تعهداتش ذیل برجام است را متوقف کرده و از آن ها بازگردد. ما گام های بعدی خود از جمله برگزاری نشست کمیسیون مشترک را ذیل توافق هسته ای و در هماهنگی کامل با دیگر طرف های برجام اتخاذ خواهیم کرد. جمهوری اسلامی ایران صبح روز یک شنبه اعلام کرد که می تواند در هر سطحی اورانیوم را غنی سازی کند و در دومین گام خود برای کاهش اجرای تعهدات برجامی اش، تا ساعات آینده غنی سازی خود
ابراز نگرانی سخنگوی موگرینی از افزایش درصد غنی سازی اورانیوم در ایران
برای کاهش تعهداتش در برجام شدیدا ابراز نگرانی کرد و آن را اقدامی در راستای تضعیف برجام خواند. وی با بیان اینکه گام بعدی را با هماهنگی سایر اعضاء برجام صورت خواهد داد، از احتمال برگزاری نشست کمیسیون مشترک خبر داد. کاهش تعهدات برجامی ایران در پی خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه از سوی این کشور علیه ایران و عدم انجام تعهدات از سوی دولت های اروپایی و بقیه کشورهای امضا
دومین اقدام برجامی ایران متعاقب تعلل اروپا
نشان داده که در صورت آغاز مذاکرات جدید در برابر طرف های غربی دست بسته نخواهد بود. مطمئناً ایران برای بازگشت به شرایط قبلی خواسته هایی دارد که مهمترین آنها عمل به تعهدات برجامی از سوی سایر طرف های امضا کننده برجام است. کشورهای غربی خواستار بازگشت ایران به همان شرایط هستند و ایران نیز اعلام کرده که به محض اقدام غرب در عمل به تعهدات تهران هم به سرعت به همان شرایط قبل بازمی گردد.
ایران خیلی سریع می تواند به شرایط قبل از برجام برگردد/ سورپرایز ایران برای مخالفان داخلی برجام، اروپا و ...
، تصمیم گرفت که مطابق با بندهای 26 و 36 این قرارداد بین المللی از تعهدات خود بکاهد تا سایر کشورهایی که در برجام باقی مانده اند برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک تلاش جدی از خود نشان دهند. ایران در اولین گام خود برای کاستن از میزان تعهداتش، همزمان با سالروز حروج امریکا از برجام تصمیم گرفت که تعهد خود برای عدم تولید بیش از 130 تن آب سنگین و همچنین تولید کمتر از 300 کیلو اورانیوم غنی سازی شده 3.67 درصد
اروپا به دنبال برگزاری نشست اضطراری برای بحث درباره برجام
و آن را تضعیف کننده برجام خواند. (جزئیات بیشتر) این مقام ارشد اروپایی همچنین خواستار بازگشت ایران به تعهداتش شده است و از احتمال تشکیل کمیسیون مشترک برجام خبر داد. ایران امروز و بعد از پایان مهلت 60 روزه به اتحادیه اروپا در زمینه عدم انجام تعهداتش مطابق توافق هسته ای، گام دوم کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام کرد که براساس آن قرار است از امروز یک شنبه میزان غنی سازی اورانیوم
موگرینی:ایران با کاهش تعهدات، برجام را تضعیف کرد
به گزارش شهدای ایران ؛ به نقل از الجزیره، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به بیانیه روز یک شنبه ایران، از کاهش تعهدات برجامی ایران ابراز نگرانی کرد و آن را تضعیف کننده برجام خواند. این مقام ارشد اروپایی همچنین خواستار بازگشت ایران به تعهداتش شده است. موگرینی همچنین از احتمال تشکیل کمیسیون مشترک برجام خبر داد. پیش از موگرینی، دفتر ریاست
ظریف: ایران حق مقابله با تروریسم اقتصادی آمریکا را محفوظ می داند
به گزارش پایداری ملی، محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران یکشنبه، ساعاتی بعد از اعلام دومین گام تهران برایکاستن از تعهداتش در برجام تصریح کرد در صورتی که کشورهای اروپایی به تعهداتشان پایبند باشند، اقدامات ایران قابل بازگشت است. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران نوشت: امروز ایران طبق بند 36 برجام، دومین مرحله از گام های جبرانی خود ذیل بند 36 برجام را برداشته است. ما حق خود جهت ادامه اجرای
واکنش ها به گام دوم برجامی ایران؛ اروپا تاوان بی تعهدی خود را می دهد
فوراً همه فعالیت های ناسازگار با تعهداتش را متوقف کند و بازگرداند. وی افزود: ما با دیگر شرکای برجام در ارتباط با گام های بعدی به موجب شرایط توافق از جمله کمیسیون مشترک، هماهنگ هستیم. خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی، بالا بردن سطح غنی سازی از سوی ایران را نشانه ای از افزایش نگرانی غربی ها دانست. با این حال رابین نیبلت مدیر اندیشکده چتم هاوس در توئیتی، گام دوم ایران در کاهش تعهدات
آلمان: منتظر گزارش آژانس در مورد اقدام ایران می مانیم
عنوان عضو E3 و اتحادیه اروپا بارها از ایران خواسته ایم تا دست به اقدامات بیشتر که توافق هسته ای را بیش از این تضعیف می کند، نزند. ما همچنین به طور قوی از ایران می خواهیم تا تمامی این گام ها را که مطابق با تعهداتش نیستند، متوقف کند و از آنها بازگردد. وزارت امورخارجه آلمان اضافه کرد که این کشور با دیگر امضاءکنندگان توافق هسته ای 2015 درباره گام های بعدی رایزنی خواهد کرد که می تواند شامل
آیت الله علوی بروجردی: در حوادث و رخدادها انسانیت افراد موضوعیت دارد/ حادثه سیل تلنگری برای ما بود
شفقنا- استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در حوادثی که رخ می دهد نباید برای ما مهم باشد که شخص آسیب دیده و نیازمند کمک، آیا معتقد است یا اعتقادی ندارد؟ حزب اللهی است یا حزب اللهی نیست؟ و یا اینکه مسلمان است یا یهودی و یا مسیحی؟ اصلاً معتقد به هیچ مذهب و آئینی هم نباشد برای ما انسانیت وی موضوعیت دارد. به گزارش شفقنا، آیت الله محمدجواد علوی بروجردی در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با
کاهش تعهدات برجامی و آینده گزینه های متقابل ایران و اروپا
هسته ای در همان دولتی که این تعلیق را پذیرفته بود و بازگشت ایران به روند تحقیق و توسعه فناوری هسته ای به پایان رسید و طرف غربی نیز به منظور مجبور کردن ایران به توقف این روند، صدور قطعنامه های تحریمی را تشدید نمود. بنابراین در وضعیت کنونی این احتمال که با کاهش تعهدات ایران در برجام، طرف غربی بازگرداندن تحریم ها را دستور کار قرار دهد، یکی از گزینه های اصلی است لیکن باید توجه داشت که در
بازی اقتدار به گام دوم رسید
به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تهران پرس ، جمهوری اسلامی ایران امروز 16 تیرماه، رسما آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی را بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد. اجرای تصمیم شورای عالی امنیت ملی در 16 اردیبهشت ماه در زمینه کاهش مرحله ای تعهدات برجامی️، آغاز “بازی اقتدار” با بدست گیری ابتکار عمل از سوی ایران و تغییر زمین بازی بود. اظهارات ماکرون رییس جمهوری فرانسه در
واکنش اروپا به گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران
عبور خواهیم کرد و میزان غلظت بر اساس نیاز ما خواهد بود . ساعاتی پس از این نشست وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که کاملا به توافق هسته ای ایران متعهد بوده و از ایران خواست که فورا تمامی فعالیت های مغایر با تعهدات خود را متوقف کند و به وضعیت پس از برجام باز گرداند. یک سخنگوی در وزارت امور خارجه انگلیس گفت که این کشور در حال هماهنگی با دیگر اعضای برجام درباره برداشتن گام هایی است
نگرانی نماینده روس از واکنش احتمالی ترامپ به اقدام برجامی ایران
به گزارش شفاف به نقل از ریانووستی، فرانتس کلینچویچ عضو کمیته دفاعی پارلمان روسیه در واکنش به آغاز گام دوم برجامی ایران اظهار داشت: در صورتی که آمریکا در واکنش به اقدام برجامی ایران به جای تصمیماتی که به مدیریت شرایط موجود منجر شود مواضع تهاجمی اتخاذ کند کل خاورمیانه را به خطر خواهد انداخت. وی همچنین افزود: خروج آمریکا از برجام یک اقدام غیر قابل پیش بینی نبود و نام دونالد ترامپ رئیس
بازتاب آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران/واکنش نتانیاهو به افزایش سطح غنی سازی
چارچوب برجام را نقض کرده است. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم نوشت: ایران پایبندی خود به برجام را کاهش داد. الخلیج آنلاین نیز در این رابطه نوشت: علیرغم تحریم ها، ایران پایبندی خود به برجام را کاهش داد. شبکه النور لبنان نوشت که ایران تعهدات برجامی خود را کاهش داد و قبل از اتخاذ گام سوم مهلت جدیدی به اروپایی ها داد. شبکه سعودی العربیه هم در این باره نوشت که ایران
راه دیپلماسی کماکان باز است!؟
به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ، دیروز و تنها چند ساعت قبل از پایان مهلت 60 روزه ایران به اروپاییان برای عمل به تعهدات برجامی خود، امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی با رییس جمهوری اسلامی ایران در مورد ابعاد مختلف تصمیمات ایران بیش از یک ساعت به گفتگو پرداختند. بنا به اعلام روابط عمومی کاخ الیزه، رئیس جمهوری فرانسه، مراتب نگرانی عمیق خود را بابت احتمال تضعیف مجدد برجام و
طرفداران و منتقدان سدسازی؛ دِمُکراسی یا دَمْکِراسی؟
سبب آسیب به پیکره های آبی شده، مسیرهای حرکت ماهیان را تخریب می کند، به آب های زیرزمینی پایین دست سدها آسیب می زند و هزینه های سنگینی نیز بر اقتصادها تحمیل می کنندرا هدف قرار داده و در مقابل بر ضرورت به کارگیری روش های غیرسازه ای مدیریت منابع آب تأکید می کنند. این مناقشه دهه هاست که ادامه دارد. یک سوی مناقشه بزرگ درباره سدسازی متهم است به این که در اصرار بر ساخت سدها منافعی عظیم دارد. این همان
بادامچیان: حزب موتلفه اسلامی از گام دوم کاهش تعهدات برجامی حمایت می کند
متقابل زورگویی استعمار پیر را پاسخ دهد تا پشیمان شود. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اینستکس طرحی استعماری و کانالی انحرافی است که اروپایی ها برای فرار از تعهداتی در برجام پذیرفته اند. بادامچیان با بیان اینکه حزب موتلفه اسلامی از اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی حمایت می کند٬ خاطرنشان کرد:امروز شاهد توطئه های استکبار برای مبارزه با حجاب و عفاف هستیم.اقدامات نیروی انتظامی متجاهرین را سرجای خود نشانده است. منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
وزارت خارجه باید از انگلیس شکایت کند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزارت خارجه باید بابت توقیف نفتکش ایرانی از انگلیس شکایت کند. به گزارش خبرگزاری موج، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در توییتی نوشت: دولت انگلیس به تعهداتش در برجام عمل نکرده است، اما وقتی یک کشتی در جایی حرکت می کند به دنبال بهانه های حقوقی برای توقیف آن هستند، جا دارد که دستگاه دیپلماسی اقدامات قضایی لازم را انجام دهد و از طریق مراجع قضایی کار را دنبال کند.
واکنش موگرینی به گام های اخیر هسته ای ایران؛ به سقف مجاز بازگردید
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وال استریت ژورنال نوشت، فدریکا موگرینی همچنین نسبت به اجرای گام دوم ایران برای کاهش تعهداتش در برجام شدیدا ابراز نگرانی کرد و آن را اقدامی در راستای تضعیف برجام خواند. وی با بیان اینکه گام بعدی را با هماهنگی سایر اعضاء برجام صورت خواهد داد، از احتمال برگزاری نشست کمیسیون مشترک خبر داد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، امروز در پی اعلام
محدودیت غنی سازی 3.67 را رعایت نمی کنیم
و کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام شد. نامه ظریف به موگرینی در این نشست عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در این باره گفت: ما امروز در موعد 60 روز پایان گام اول تعهدات خود هستیم و از آنجایی که خواسته های ما در خصوص برجام، تحقق پیدا نکرده، ما امروز گام دوم را برمی داریم. همان طور که در مرحله اول اعلام کردیم که به میزان ذخایر پایبند نیستیم، در گام دوم نیز سطح غنی سازی را
افزایش غنی سازی ایران، در صدر اخبار رسانه های شرق آسیا
آنها از اهرم های فشار متقابل استفاده کند. گزارش ها تصریح می کند که سامانه مالی اروپا تامین کننده منابع مالی مورد نیاز ایران نیست برای نقل و انتقال پول نفت نیز موثر نیست و همزمان کشورهای این قاره نتوانسته اند در یک سال گذشته در سیاست های مخرب آمریکا علیه توافق هسته ای تاثیری بگذارند. این رسانه ها تاکید می کنند که این دومین بار در روزهای اخیر است که ایران از محدودیت هایی که برجام
پامپئو، سال 2018: مطمئنیم ایران برنامه هسته ای خودش را از سر نمی گیرد
یستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب افکن بی -52 و چند جنگنده اف-22 به منطقه رو آورده است. جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال صبر راهبردی را در دستور کار قرار داد و به طرف های توافق هسته ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته ای عمل کنند. با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ا
هند به تعهداتش در بندر چابهار عمل می کند
با اتاق بازرگانی ایران و هند ارتباط دارد تا نوعی مبادله کالا به کالا انجام شود. وی تأکید کرد: با توجه به رشدی که در تجارت ما وجود دارد همچنان بنادر هند و چابهار بنادر مهمی هستند و آنچه را که تعهد کرده ایم حتماً انجام می دهیم. سفیر هندوستان خاطرنشان کرد: اگرچه در رابطه با اقلامی که در کشورهای ثالث ساخته می شود همچنان با مشکل مواجه هستیم اما این موضوع باعث توقف انجام تعهداتمان نخواهد شد و تمامی تعهدات ما با اولویت پیگیری می شود.
واکنش آلمان به کاهش تعهدات برجامی ایران
های امضا کننده توافق در مورد گام های بعدی برای پایبند نگه داشتن ایران به شروط توافق، رایزنی می کند. کاهش تعهدات برجامی ایران در پی خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه از سوی این کشور علیه ایران و عدم انجام تعهدات از سوی دولت های اروپایی و بقیه کشورهای امضا کننده توافق هسته ای صورت می گیرد. طبق توافق هسته ای که میان ایران و آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین
پس از آبه مکرون وارد خط میانجیگیری می شود
ریم که بعد از خروج امریکا از برجام، تا کنون نتوانسته اند به تعهدات خود عمل کنند. طرف فرانسوی گلایه های ایران را صحیح و به جا ارزیابی کرده و گفته است که اروپا تلاش می کند خواسته ایران را که مشروع و قانونی است برآورده کند. وی نتایج گفت وگوهای فرستاده مکرون به تهران را مثبت و متفاوت از گفت وگوهای دیگر مقامات اروپایی که اخیرا به تهران سفر کرده اند، ارزیابی کرده بود. دیپلماسی ایرانی همچنین ا
سردار جلالی: در سال 97 چهار مرحله عملیات دشمن را خنثی کردیم
های بدون عمل ما را در برجام نگه دارند و ما از ابتدای سال 98 وارد فاز جدیدی از این جنگ شدیم. استراتژی آمریکایی ها در سال 97 استفاده ازفضای مجازی بود که متاسفانه در کشور ما با غفلت مسئولین رشد پیدا کرده است. سردار جلالی ادامه داد: فضای مجازی امتیازاتی را به دشمن داده که از جمله آن عملیات شناختی است، تمام تلاش دشمن در سال 97 استفاده از فضای مجازی و فشار اقتصادی و نهایتا هدایت مردم برای