نمایشگاه های پژوهشی منبع تزریق امید به جامعه است
سایر منابع:
سایر خبرها
ایران جز کشورهای پیشرو است / باید حوزه پژوهش سازماندهی شود
به گزارش مرور نیوز، منصور غلامی ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانش آموزی که صبح امروز شنبه 23 آذر در مدرسه فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: هفته ای برای تکریم پژوهش در نظر گرفته شده است که از جمله آن می توان به نمایشگاه برگزار شده در محل دائمی نمایشگاه ها اشاره کرد، یکی از منابع انتشار و تزریق امید در جامعه محسوب می شود. وی ادامه داد: آموزش و پرورش بستر ظهور
وزیر علوم: اگر می خواهیم آینده خوب باشد باید نسل آینده را بهتر از نسل حال تربیت کنیم
پژوهشگران است و همچنین جامعه را در عرصه علوم و تحقیقات قرار می دهد. ما باید مردم را در جریان آنچه که در حوزه پژوهش و فناوری می گذرد قرار دهیم. در این هفته نمایشگاهی برگزار شده که برای دیدن آن توصیه موکد داریم زیرا این نمایشگاه محل تزریق امید است. وی ادامه داد: آموزش و پرورش بستر بروز و ساختن شخصیت های مهم در جامعه ما بوده و خواهد بود. این بستر یک زمین پرنعمت و یک جایگاه غنی از افکار و
برای داشتن دانش آموزانی پژوهشگر وجود معلمان پژوهنده اجتناب ناپذیر است
وزیر اسبق آموزش وپرورش در آئین بزرگداشت روز ملی پژوهش با تشریح اهمیت تحقیق گفت: برای تربیت دانش آموزانی پژوهشگر وجود معلمان پژوهنده اجتناب ناپذیر است. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، صبح امروز فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در آئین بزرگداشت روز ملی پژوهش و تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده که با حضور وزیر آموزش وپرورش در تالار فرهنگ تهران برگزار شد
ورود دانشجویان پژوهشگر به دانشگاه با مدارس پژوهش محور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان ، مجید خزاعی در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که با حضور رئیس ناحیه یک آموزش و پرورش کرمان، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، مسئولان آموزش و پرورش و خانواده دانش آموزان پژوهشگر به میزبانی دبیرستان دخترانه سما برگزار شد در جمع پژوهشگران نوجوان سمایی گفت: توسعه و بقای سرافرازانه هر جامعه ای به قدرت علم و تکنولوژی آن وابسته است. دبیر شورای نظارت
جوانان امیدوارانه و با پشتکار پای کار بایستید؛ آینده متعلق به شماست
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموزی، صبح امروز (شنبه)؛ در نخستین روز از هفته پژوهش و فناوری با شعار پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین، رونق تولید، با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محسن حاجی میرزائی، وزیر آموزش وپرورش، دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و جمعی از مسئولان در دبیرستان پسرانه فرهنگ برگزار شد. دکتر غلامی در
رسالت آموزش وپرورش تربیت دانش آموز پرسشگر و پژوهشگر است
تهران که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری برگزار شد، با تبریک هفته پژوهش به تمام پژوهشگران در تمام سطوح از دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و اساتید اظهار کرد: این هفته فرصتی است تا با بتوانیم بر مسئولیت های پژوهشی خود مروری کنیم . مهم ترین کارکرد آموزش وپرورش تربیت انسان ها برای زندگی شرافتمندانه است وی افزود: مهم ترین کارکرد آموزش وپرورش تربیت انسان ها برای زندگی شرافتمندانه
رسالت آموزش و پرورش تربیت دانش آموزانی پژوهشگر و پرسشگر است
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، روز نخست از هفته پژوهش، با شعار پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین، رونق تولید صبح امروز، شنبه 23 آذرماه 1398 با عنوان مدرسه، دانشگاه و جامعه در دبیرستان پسرانه فرهنگ منطقه 2 با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ مسعود برومند، معاون پژوهشی وزارت علوم، محسن حاجی میرزائی، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان تحت عنوان جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران
خروجی آموزش و پرورش باید تربیت انسانی پژوهش محور باشد
نمی شود. برای داشتن دانش آموزانی پژوهشگر وجود معلمان پژوهنده اجتناب ناپذیر است در ادامه مراسم امروز، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، وزیر اسبق آموزش و پرورش در سخنانی اظهار کرد: بنای اصلی تعلیم و تربیت مدرسه است، لذا دغدغه ما این است که چه کار کنیم تا این امر محقق شود و تا امروز به این موضوع چندان پرداخته نشده است. امروزه این ثروت نیست که باعث توسعه می شود بلکه آنچه باعث توسعه در جامعه
آموزش و پرورش نباید مدرسه داری کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده که در تالار فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: پایگاه اصلی تعلیم و تربیت مدرسه است و آموزش و پرورش در تربیت خلاصه می شود اما آنگونه که باید به امر تربیت نپرداخته ایم. وی افزود: تمام متخصصان توسعه می گویند دانش و مهارت باعث توسعه می شود و دانش عین سرمایه است، موج سوم دانایی شامل فرهنگ
نظام تعلیم و تربیت کشور، معلم را پژوهشگر بار نمی آورد
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در آیین تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده که صبح امروز در تالار فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: بنای اصلی تعلیم و تربیت مدرسه است. آموزش و پرورش در تربیت خلاصه می شود و متاسفانه آن طور که باید به این امر نپرداخته ایم. وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کشورها به سمت توسعه حرکت می کنند، در این راستا باید توجه
تجلیل از 48 پژوهشگر، فناور، محقق و واحدهای تحقیق و توسعه استان همدان
برنامه ریزی و اجرا شد. دستیابی به دانشگاه نسل سوم، حداقل ضرورت امروز ایران رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز توجه به حوزه های گوناگون علم و فناوری به خصوص مبحث IT را خواستار شد و گفت: برون رفت از روزمرگی کلید اساسی این حوزه است و نقشی که پژوهشگران و محققان ایفا می کنند، بسیار اساسی است. وی کار و پژوهش و جرئت در حرکات پیشروانه علمی را نیاز امروز جامعه
درصد بیشتری از درآمد ناخالص کشور به پژوهش اختصاص یابد/ 40 پژوهش سرای دانش آموزی در سطح استان وجود دارد
اختصاص یابد، امروزه دانشگاههای تیپ سه (دانشگاههای کارآفرین) به دلیل اهمیت پژوهش و تحقیق مورد توجه هستند. استاندار خوزستان ادامه داد: تنها آموزش تئوری در دانشگاهها باعث پرورش یک پژوهشگر نمی شود، باید انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی را از دوران دانش آموزی در مدارس آموزش داده شود. شریعتی با اشاره به لزوم توجه خیران به فعالیت های پژوهشی ادامه داد: تنها ساختن مدرسه و مسجد توسط
استاندار خوزستان در آیین گرامیداشت آغاز هفته پژوهش؛ لزوم توجه به آموزش پژوهش محور در مدارس
استفاده از راهبردهای تشویقی نسبت به اعطای امتیازات و تسهیلات خاص به این معلمان پژوهنده اقدام کند تا شاهد ترویج رویکرد پژوهش محور در بین معلمان استان باشیم. شریعتی، در پایان با تأکید بر اهمیت آموزش پژوهش محور به دانش آموزان، گفت: برای ساختن آینده ای روشن در عرصه صنعت علمی-پژوهشی خوزستان باید دانش آموزان را با روش های تحقیق و پژوهش آشنا کرد که البته این مهم نیز تنها با داشتن معلمانی پژوهشگر و محقق امکان پذیر است. انتهای پیام./
پژوهش اولین خشت از بنای آموزش و پرورش
های معلمان استان در حوزه پژوهش دارد. یزدان پناه اشاره ای هم به رویکرد مدارس استان به سوی پژوهش محوری داشت و گفت: امسال 400 مدرسه مقطع ابتدایی در استان کرمانشاه وارد عرصه پژوهش محوری شده که 300 مدرسه آن در مناطق روستایی و 100 مدرسه دیگر در مناطق شهری هستند. وی به برنامه ریزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای سوق دادن دانش آموزان از تحصیل در رشته علوم تجربی به دیگر رشته ها، اشاره کرد و
والدین به جای دانش آموز پژوهش می کنند/ معلمان باید پژوهش کردن بلد باشند
این روز بودند. انتخاب روز نخست هفته پژوهش با محوریت مدرسه، نشان از اهمیت ویژه دوران تحصیل پیش از دانشگاه برای تربیت دانشجوی پژوهشگر دارد و نقش مهم وزارت آموزش و پرورش در امر پژوهش را توصیف می کند. حجت الاسلام علی ذوعلم در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ، درباره نیاز به آموزش روش پژوهش در مدارس برای کمک به تربیت دانشجوی پژوهشگر اظهار کرد: پژوهش فراتر از بحث دانشی بوده
نظام تعلیم و تربیت کشور، معلم را پژوهشگر بار نمی آورد
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در آیین تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده که صبح امروز در تالار فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: بنای اصلی تعلیم و تربیت مدرسه است. آموزش و پرورش در تربیت خلاصه می شود و متاسفانه آن طور که باید به این امر نپرداخته ایم. وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کشورها به سمت توسعه حرکت می کنند، در این راستا باید توجه
نواخته شدن زنگ پژوهش در مدارس ایلام / پژوهش موجب پویایی جامعه علمی و رشد اقتصادی می شود
به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ایلام در این مراسم، اظهار کرد: پژوهش و تحقیق مهم ترین و مؤثرترین راهبرد توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور است. معروف بسطامی بابیان اینکه کسب علوم مختلف و دست یافتن به قله های علمی تنها در سایه تحقیق و پژوهش شدنی است، یادآور شد: حرکت به سمت پژوهش و تحقیق موجی ایجاد تحرک و پویایی در جامعه علمی کشور و درنهایت دستیابی
نظام تعلیم و تربیت ما معلم پژوهشگر بار نمی آورد
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر اسبق آموزش و پرورش در مراسم بزرگداشت روز ملی پژوهش و آ یین تجلیل از معلمان پژوهنده به توضیح ضرورت نگاه جدید به کارکرد مدرسه پرداخت و گفت: از آنجایی که بنای اصلی تعلیم و تربیت در مدرسه است باید به توضیح مفهوم تربیت در قالب مدرسه بپردازیم. کشورهای پیشرفته به سمت توسعه از طریق دانش و مهارت جلو رفته اند و دیگر بنای توسعه خود را
کشور نیازمند نسل شاداب و خلاق است/مراکز رشد و پارک های فناوری به مدرسه تبدیل شوند
دکتر مسعود برومند امروز در جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانش آموزی با بیان این که هر ساله آغاز هفته پژوهش از مدارس است، افزود: این امر از بابت پیام ما در زمینه اهمیت فوق العاده مدارس و آموزش و پرورش است. وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه عرضه و تقاضای فناوری از روز 26 آذر اظهار کرد: از اولیای مدارس درخواست می شود دانش آموزان را برای بازدید به این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه
از رابطه ارباب و رعیتی استاد و دانشجو تا قصه پرغصه گرنت های پژوهشی
، الان براساس مشکلات اقتصادی و اجتماعی که در جامعه وجود دارد هدف خود را بر پژوهش بگذاریم و افرادی را پرورش دهیم که دغدغه های فکری آن ها رفع این مشکلات باشد. زارع ادامه داد: از خودمان شروع کنیم و سعی کنیم دست یکدیگر را بگیریم و به رشد یکدیگر کمک کنیم. به قوانین حمایتی که ممکن است برای دانشجویان وجود داشته باشد هم توجه کنیم. از مسئولان درخواست داریم یک سری گرنت ها به آزمایشگاه هایی که چندین
برگزاری آیین بزرگداشت هفته پژوهش در جامعه الزهرا(س)
التحصیلان و اساتید انجمن های علمی را جدی بگیرند و انجمن های علمی را در رشته های مختلف راه اندازی کنند. سرمایه گذاری جامعه الزهرا(س) در تربیت بانوان پژوهشگر /توجه به بحث گفتمان سازی مؤلفان بانو خانم ریحانه حقانی، معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام نیز با اشاره به اهمیت پژوهش در عرصه علوم دینی به برنامه های معاونت پژوهش در هفته پژوهش اشاره کرد و در ادامه با اشاره به برنامه
نهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال 98 برگزارشد
معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت : امروزه کنکور، مانعی مهم و اساسی در مسیر رشد ، پویایی و تربیت دانش آموزان است. به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، "حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم" در شورای آموزش و پرورش استان یزد افزود: برای رفع این مشکل مدل های مختلفی پیشنهاد شده که نیاز است در محافل علمی و پژوهشی در مورد آنها بحث و
گفت وگوی شفقنا با جمعی از پژوهشگران حوزوی/ از کاربردی نبودن پژوهش ها تا لزوم بازنگری در ساختار آموزشی و ...
این پروژه ها را نیز داشت، ما چه بخواهیم علم را رونق دهیم و چه تمدن را پایه گذاری کنیم یا علم و دانش را پایه گذاری کنیم باید فضای فکری و علمی جامعه به گونه ای سالم و سازنده و بالنده باشد تا این مطالعات از این فضا بجوشد. رئیس دانشکده فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: ما در برخی عرصه ها در احیاء تراث و میراث شیعی و تحقیق و چاپ کتاب و یا بازنمایی دوره های فکری و چهره ها در تاریخ تفکر
معلمان گرایشی به پژوهش ندارند/ پژوهش در مدارس مناطق محروم بی معناست
آموزان نیز درمی یابند معلمشان به پژوهش اهمیت می دهد. بنابراین از معلم خود الگو می گیرند و به سمت پژوهش گرایش پیدا می کنند. این کارشناس آموزش و پرورش گفت: متأسفانه اغلب معلمان مدارس ما گرایش کمتری به پژوهش دارند، تعداد کمی از معلمان در کلاس درس، پژوهش را دنبال می کنند و پژوهش را با مطالب درسی در هم می آمیزند. ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم دانش آموز در چنین مدرسه و جامعه ای به پژوهش اهمیت
نظام آموزشی باید از مدرسه محور به جامعه محور حرکت کند
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت روز ملی پژوهش و تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده که در تالار فرهنگ برگزار شد، اظهار داشت: مدرسه پایگاه اصلی تعلیم و تربیت بوده و آموزش و پرورش در تربیت خلاصه می شود اما آنچنان که باید به امر تربیت نپرداخته ایم. وی تاکید کرد: دانش و مهارت زمینه حرکت به سمت توسعه را فراهم می کند و دانش یک سرمایه است. وی به موج سوم
وزارت آموزش و پرورش و مسئولان آن نباید مدرسه داری کنند
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر اسبق آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش و تحلیل از معلمان پژوهنده که در تالار فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: بنای اصلی تعلیم و تربیت است، اما آنگونه که باید و شاید به امر تربیت پرداخته نشده است. او ادامه داد: در کشور ها اگر بخواهیم به سمت توسعه برویم
خانواده و معلمان در پژوهش های دانش آموزی نقش حمایت گرانه داشته باشند
پژوهشی باید متناسب بااستعداد دانش آموز باشد . وی بابیان اینکه نباید در پژوهش رقابت زدگی افراطی ایجاد شود، گفت: اساساً رقابت به معنی رایجش امر پیش برنده ای در تعلیم و تربیت نیست و تلقی ما در پژوهش این است که هر دانش آموز در هر مدرسه ای با فکر خلاق خود راه حل مساله ای را پیدا کند بنابراین باید کاری کنیم که رقابت به این شکل باشد . در ادامه این مراسم فرهاد کریمی دبیر ستاد هفته
آموزش و پرورش به دنبال تحول عمیق در مدیریت است
فراتر از این موارد به پژوهش اندیشید. او ادامه داد: علوم تربیتی و آموزش و پرورش امروز ما که به دنبال تحول عمیق در روش ها و مدیریت است، با جریان مستمر و دائمی همراه می شود و این نگاه عمیق بدون این فرآیند تربیت و رشد ایجاد نمی شود. رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: اگر پژوهش ذیل نگاه توحیدی باشد ما را از ظلمت و مجهولات به نور و روشنایی می رساند و پژوهش و تحقیق
فعالیت 41 هزار معلم پژوهشگر در سراسر کشور
دبیرستاد هفته پژوهش درآیین بزرگداشت روز ملی پژوهش از فعالیت 41 هزار معلم پژوهشگر در سراسرکشور خبرداد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، صبح امروز فرهاد کریمی در آیین بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش وپرورش با تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده که در تالار فرهنگ تهران و با حضور وزیر آموزش وپرورش برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز از معلمانی که اغلب در
تنها یک درصد از بودجه سازمان ها صرف پروهش می شود
به گزارش فرهیختگان آنلاین ، یکی از مهم ترین شاخص های پیشرفت و تعالی یک جامعه، از نگاه کارشناسان و صاحب نظران، دانایی و دستیابی به دانش است. به بیان دیگر، جامعه ای که سطح دانش در آن فراتر از دانش عمومی باشد، در مسیر رشد و بالندگی قرار می گیرد. اما تحقق این مهم در صورتی امکان پذیر است که پیش از هر چیز، داده های آماری دقیقی از آنچه قرار است موجب پیشرفت و تعالی جامعه شود، در اختیار سیاستگذاران قرار