پیک بیماری را در آذربایجان شرقی پشت سر گذاشته ایم
سایر منابع:
سایر خبرها
زنگ خطر موج دوم کرونا در کردستان به صدا در آمده است/ احتمال بروز موج دیگر بیماری تا نیمه خرداد
...> معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید می کند که باید منتظر شرایط تا 20 اردیبهشت باشیم که در صورت ادامه این وضعیت می توان گفت، موج جدید بیماری را نیز پشت سر گذاشته ایم . او احتمال بروز موج دیگر بیماری را تا نیمه خرداد اعلام می کند و یادآور می شود: اگر درگیری شدیدی در این مدت زمانی بروز پیدا نکند، می توان گفت شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا را پشت سرگذاشته ایم . به نظر می رسد باید برای استان کردستان با وجود این شیب تند بیماری، تمهیداتی استانی اندیشیده شود و در بازگشایی برخی مشاغل تجدیدنظر شود تا بتواند روند بیماری را معکوس کرده و به سیر نزولی کشیده شود. ...
معدوم سازی 522 کیلوگرم انواع موادغذایی غیرقابل مصرف در قم
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 20 صنف پر خطر غیر فعال شده و 522 کیلوگرم انواع موادغذایی غیرقابل مصرف معدوم شد.
افزایش مبتلایان کرونا ویروس در استان فارس به 3792 نفر
به گزارش شیرازه ، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استودیو سلامت دانشگاه، گفت: از هزار و 617 نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیص کووید19 استان، 56 نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به سه هزار و 792 نفر رسیده است. این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: از 56 مورد جدید در استان، شیراز 25 مورد؛ اقلید 6 مورد؛ آباده 4 مورد؛ ممسنی
خانواده ها نسبت به واکسیناسیون فرزندانشان اقدام کنند
دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره بازدید روز گذشته خود از کارگاه های تولیدی ماسک استان، فعالیت این مراکز تولیدی و دانش بنیان را بسیار ارزشمند برشمرد و در مورد حمایت دانشگاه از تولید داخلی اعلام کرد: با توجه به اهمیت تامین تجهیزات و اقلام موردنیاز دانشگاه با بالاترین کیفیت، مجموعه سلامت فارس از تولیدکنندگان داخلی به ویژه در استان حمایت می کند. معاون بهداشت دانشگاه در این نشست درباره شیوه نامه
رئیس جدید مرکز سنجش آموزش پزشکی منصوب شد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، سعید هاشمی نظری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر گروه آمار و اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را به عنوان رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی منصوب کرد. در این حکم اهداف جدید مرکز سنجش آموزش پزشکی آمده است: از آنجایی که تربیت نیروی انسانی با دانش و مهارت و مطابق با استاندارد های بین
بهبودی80درصدی بیماران کرونایی آذربایجان شرقی
: روشی به نام وفاداری به ایزولاسیون و رصد بیماران با سیستم BTS به منظور جلوگیری از تکثیر ویروس و آلودگی سایر محیط ها به کمک دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان در حال اجرا است. معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص آخرین تصمیم گیری ها در ارتباط با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: غیر از مقطع دکتری، کلاس های سایر مقاطع دانشگاهی به صورت آنلاین
برقراری 39 هزار و 469 تماس تلفنی با سامانه 225
برقراری 39 هزار و 469 تماس تلفنی با سامانه 225 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : 39 هزار و 469 تماس تلفنی از چهارم اسفند تاکنون با سامانه 225 برقرار شده است. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : پس از اعلام آمادگی از سوی ستاد مدیریت بحران و شورای تأمین استانداری مرکز
لیست نهایی شهرهای پاک در کردستان مشخص نیست
شود. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط استان از لحاظ ابتلا شرایط باثباتی است ولی این به منزله عبور از خطر نیست، تاکید کرد: باید منتظر شرایط تا 20 اردیبهشت باشیم که در صورت ادامه این وضعیت می توان گفت، موج جدید بیماری را نیز پشت سر گذاشته ایم. وی احتمال بروز موج دیگر بیماری را تا نیمه خرداد اعلام کرد و یادآور شد: اگر درگیری شدیدی در
قدردانی از زحمات ماما های حوزه سلامت
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز طی پیامی از تلاش های بی وقفه ماما های حوزه سلامت بمناسبت روز جهانی مامایی قدردانی کرد. در متن این پیام چنین آمده است: به بهانه روز ماما! به ماما های پرتلاش تیم های مراقبت سلامت در جای جای میهن عزیزمان ایران... به ماما های مهربان مراکز تسهیلات
طرح های دریایی تابستانی مازندران در اسارت کرونا
بابل این بیماری از حدود 40 روز پیش روند کاهشی گرفت ولی همچنان هر روز بیماران جدید شناسایی و در بیمارستان ها بستری می شوند. طرح دریا همه ساله از ماه خرداد در حدود 400 کیلومتر از سواحل خزری مازندران به اجرا گذاشته می شود. برنامه ریزی و نظارت بر این طرح ها با دستگاههای مختلف دولتی و عمومی شامل هلال احمر ، دانشگاه علوم پزشکی ، نیروی انتظامی ، فرمانداری ها و دیگر دستگاههای مرتبط است.
ارائه خدمات بیش از یک هزار کارشناس حوزه بهداشت به مادران باردار
ارائه خدمات بیش از یک هزار کارشناس حوزه بهداشت به مادران باردار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد یک هزار و 80 کارشناس در حوزه بهداشت در ایلام مشغول ارائه خدمات به مادران باردار هستند. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در هجدهمین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: تعداد یک هزار
آمار مبتلایان به کرونا ویروس در فارس افزایش یافت
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این افراد با بررسی 777 نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی استان شناسایی شده اند. همتی آمار بهبود یافتگان مراکز درمانی و ایزوله خانگی در استان را نیز سه هزار و 225 نفر اعلام کرد و افزود: طی روز گذشته تاکنون، هیچ موردی از فوتی در استان گزارش نشده و آمار مرگ و
پیک کرونا را در استان کرمان پشت سر گذاشتیم/ 10 درصد جمعیت استان با کرونا برخورد داشتند
کم است که نشان می دهد پیک بیماری را در استان پشت سر گذاشته ایم و خیلی روند بدی نداشت. رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه حداکثر بستری در تخت های ویژه در استان تاکنون بیش از 20 درصد و در تخت های عادی بیش از 15 درصد نبوده است بیان کرد: پیش بینی می شود حدود 10 درصد جمعیت استان با این بیماری برخورد داشته اند. وی افزود: به میزان کاسته شدن از بیماران بستری در تخت های
موج دوم کرونا به خوزستان رسید
. از سوی دیگر برخی از مسئولان شهرها نیز از مبتلایان به ویروس کووید 19 که اعلائم بیماری ندارند و می توانند ناقل باشند، ابراز نگرانی کرده اند. به عنوان مثال در شرایطی استان قم، وضعیت وخیم شیوع کرونا را پشت سر گذاشته که چندی پیش محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: همشهریان عزیز نباید نسبت به کرونا بی تفاوت شوند و باید بدانیم که افراد ناقل و بدون علامت همانند بمب ساعتی
اعضای هسته فکری کمیسیون توسعه قرآنی در نظام سلامت معرفی شدند
، دکتر محمود خدادوست عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر حامد آرضایی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و عضو کارگروه نظام سلامت در اسلام، دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، دکتر علیرضا عباسیان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون تعالی بالینی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت به عضویت این هسته فکری درآمدند. همچنین دکتر نفیسه حسینی یکتا عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش
بازدید و سرکشی از 999 صنف طی 24 ساعت گذشته
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در خصوص فعالیت کارشناسان محیط و حرفه ای نیز در 24 ساعته گذشته، از 999 صنف بازدید شد که 716 واحد پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و برای 128 واحد نیز اخطار تعطیلی صادر شد.
اطلاعی از سلطان پروژه های خانه بهداشت ندارم / چنین چیزی را تایید نمی کنم
کبنا ؛ پورانفر معاون پشتیبانی معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: در پاسخ به زحمات دوستان پزشک و پرستار و مراکز بهداشتی و درمانی و مطالباتی که از سال 97 و 98 واحدهای تابع بیمارستان ها و مراکز درمانی داشتیم، خوشبختانه مبلغ 48 میلیارد تومان از بیمه سلامت و سایر بیمه ها وصول شد، که خوشبختانه تا فردا به واحدهای مربوطه پرداخت خواهد شد. پورانفر اظهار کرد: با
بیمارستان صحنه مجهز به دستگاه سی تی اسکن می شود
نماینده مردم شهرستان صحنه و از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی خریداری شده است. بیمارستان 64 تختخوابی دکتر معاون شهرستان صحنه 24 فروردین سال 1396 با 120 میلیارد ریال اعتبار توسط وزیر وقت بهداشت افتتاح شد. شهرستان صحنه با 77 هزار نفر جمعیت در 55 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است. اکنون 2 هزار و 680 تخت بیمارستانی در قالب 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است. منبع خبر : ایرنا ...
پشت سرنهادن موج سنگین بیماری کرونا به معنی عادی شدن وضعیت نیست
...: اصناف مکلف به رعایت دستورالعمل ها در این باره هستند آنها باید ضمن حفاظت فردی و فاصله گذاری های اجتماعی به بهداشت محیط کسب و کار توجه جدی داشته باشند. وی با اشاره به برنامه تقسیم بندی شهرستان ها با توجه به وضعیت بیماری کرونا به سه دسته سفید، زرد و قرمز اظهار داشت: با این اقدام، با توجه به وضعیت هر شهرستان، مجوز فعالیت های اجتماعی بیشتری به آن شهرستان داده می شود. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: این موارد بستگی به رفتار مردم دارد که چگونه به طور هوشمندانه و مسئولانه ، توصیه های بهداشتی را رعایت کنند. ...
شهرهای پرخطر و کم خطر آذربایجان شرقی از نظر ابتلا به کرونا
پایین بوده و باید دقت کنیم که در فاز بسیار شکننده ای قرار داریم و لحظه ای غفلت می تواند آمار مبتلایان در این شهرها را نیز افزایش دهد. به گزارش ایسنا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خاطرنشان کرد: شهرستان های بستان آباد، جلفا، ملکان و چاراویماق نسبت به جمعیت، تعداد مبتلایان کمتری را دارند. وی، گفت: هنوز اطمینان کافی وجود نداشته و مردم باید همچنان فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد کنترل بیماری در استانمان باشیم. انتهای پیام
شناسایی 50 مورد جدید ابتلا به کروناویروس در فارس و افزایش مبتلایان به 3702 نفر/ بهبودی 3188 نفر بر اثر ...
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت دانشگاه گفت: از 914 نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیص کووید19 استان، 50 نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به سه هزار و 702 نفر رسیده است. معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابنلا به کروناویروس در استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: ذربایجان شرقی پیک بیماری کرونا را پشت سر گذاشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پیک بیماری کرونا در آذربایجان شرقی پشت سر گذاشته شده و این ویروس در حال کنترل است.محمدحسین صومی در گفت وگو با خبرنگاران، روند شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی را کاهشی اعلام و اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود از روز 31 فروردین سیر نزولی بیماری کووید 19 در استان ثبت شده است به طوری که طی هفته جاری، 25 درصد کاهش در افراد با علائم مثبت کرونا را داشتیم.به گفته وی
حاشیه نگاری بر یک تغییر پرحاشیه / سلطان پروژه های خانه بهداشت استان چه کسی است؟ / پشت پرده تغییر مدیریت ...
یاسوج دعوت نکردند که از من سئوالی داشته باشند و راهنمایی و یا تذکری بدهند. حتی یک بار نه رئیس دانشگاه، نه معاون بهداشت و نه معاونت درمان ما را نخواستند که بگویند این جای کارتان ایراد دارد و اصلاح بکن. با وجود کم و کاستی ها، افکار عمومی و پرسنل شبکه و بیمارستان، از صیدی رضایت نسبی و مطلوبی داشته است، سوالی که باید از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی پرسید این است که چرا با وجود عملکرد به نسبت مطلوب، در
فوت یک خانم گچسارانی بر اثر کرونا+جزئیات
فانوس زاگرس؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد جزییات جدیدی از فوت یکی دیگر از مبتلایان به کووید 19 در این استان را اعلام کرد. به گزارش فانوس زاگرس، محمدمهدی بانشی گفت: بیمار فوتی جدید مبتلا به کووید 19 خانمی 42 ساله از گچساران دارای بیماری های زمینه ای فشارخون، چربی خون، کم کاری تیروئید و مشکلات کلیوی در اثر ابتلا به دیابت بود. معاون بهداشت
افزون بر 7 هزار نفر از اتباع پاکستان در میرجاوه مورد غربالگری سلامت قرارگرفتند
افزون بر 7 هزار نفر از اتباع پاکستان در میرجاوه مورد غربالگری سلامت قرارگرفتند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افزون بر هفت هزار نفر از اتباع کشور پاکستان از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون در مرز میرجاوه مورد غربالگری سلامت قرار گرفتند. دکتر سید مهدی طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: با توجه به اهمیت
برگزاری حضوری امتحانات منوط به مجوز ستاد کرونا
تابستان این کلاس ها را برگزار کنند و اگر امکان اجرای آن را در تابستان نداشته باشند، می توانند آن را به ترم آینده موکول کرده ولی نمرات آن را برای ترم جاری لحاظ کنند . معاون آموزشی وزیر علوم در زمینه برگزاری امتحانات به صورت حضوری نیز معتقد است برگزاری امتحانات به صورت حضوری از اختیارات دانشگاه ها است که اگر شرایط مهیا باشد و ستاد ملی کرونا اجازه دهد می توانند امتحانات را به صورت حضوری برگزار
تشکیل جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان
تشکیل جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان با حضور رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر وزارت بهداشت تشکیل گردید. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان با حضور استاندار خوزستان، ابول نژادیان ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گویا رئیس
اقلام حفاظت شخصی کارکنان مراکز درمانی تهیه شده است
رمضان، تلاش برای افزایش انجام تست و تمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی کروناویروس در فارس را در اولویت دستور کار قرار داد. او در این نشست از معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس برای تلاش بی وقفه از آغاز شیوع کروناویروس در مراکز درمانی و بیمارستان های درگیر با این بیماری قدردانی کرد. عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی
افراد مشکوک به کرونا به مراکز 16 ساعته خدمات جامع سلامت مراجعه کنند
قاسم میری علی آبادی با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: روند ابتلاشدگان به بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان ثابت است و در وضعیت سفید قرار نداریم. معاون درمانی دانشگاه علوم پرشکی زاهدان یادآور شد: بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و از حضور در مکان های پر ازدحام اجتناب کنیم. میری علی آبادی تاکید کرد: افراد مشکوک به کرونا به مراکز 16 ساعته خدمات جامع سلامت مراجعه کنند تا تست کرونا از آنها گرفته شود و اگر تست کرونای فردی مثبت بود شرایط قرنطینه را به صورت کامل رعایت کند تا دیگران را به این بیماری مبتلا نکند. پایان پیام/ 291 ...
آزمون های دانشجویان علوم پزشکی تهران به صورت مجازی برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری دانا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، نهمین نشست دوره ای معاون بین الملل دانشگاه و معاونان بین الملل دانشکده ها با تشریح برنامه عملیاتی شناور حوزه بین الملل دانشکده های پزشکی، بهداشت، داروسازی، پیراپزشکی، توانبخشی، علوم تغذیه و رژیم شناسی و پرستاری و مامایی برگزار شد. دکتر رامین کردی، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با تصمیم شورای آموزشی دانشگاه آزمون